Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Temperatuur babykamer te hoog

+4
koNijntje
CCC
Theeleut
Muus
8 plaatsers

Ga naar beneden

Temperatuur babykamer te hoog Empty Temperatuur babykamer te hoog

Bericht  Muus wo 19 dec 2012 - 2:48

Door onze babyfoon zie ik nu dat de temperatuur oploopt tot 23/24 graden in de babykamer. :O
De verwarming staat aan, maar zonder verwarming wordt het erg koud op het kamertje omdat er veel warmte verloren gaat door een lang raam. Ik heb de deur al wagenwijd open gezet in de hoop dat de temperatuur daalt, maar ik zie nog geen verschil.

Kan ik nu beter de verwarming helemaal uitdraaien? En is dat dan niet te koud met verschonen/aankleden/badderen?

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Temperatuur babykamer te hoog Empty Re: Temperatuur babykamer te hoog

Bericht  Theeleut wo 19 dec 2012 - 2:52

Ik vind het wel wat warm. Ik heb geen idee hoe warm het in de kinderkamers is, ik schat zo'n 17/18 graden.

Ik weet niet hoe jong jouw kindje is? Missschien alleen de kamer verwarmen voor je je kindje in bad doet en daarna weer de kachel uit. Heb ik zelf ook nooit gedaan, maar mijn kinderen waren 6 maanden toen het winter werd. Bij een pasgeborene had ik het zelf wel gedaan.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Temperatuur babykamer te hoog Empty Re: Temperatuur babykamer te hoog

Bericht  CCC wo 19 dec 2012 - 2:52

Kun je de verwarming niet gewoon voor de helft dichtdraaien? De ideale slaapkamertemp. lag rond de 17 graden dacht ik. Ik zou echt de kachel uitdraaien en bij het in bad doen gewoon weer even een uurtje aandoen en dan de deur dichthouden bijv. Hoe oud is je kindje nu?

Hier heb ik trouwens (raam komt ook veel kou vanaf) de gordijnen dicht als ze slaapt, houd de kou tegen en heb het bedje verplaatst. Te warm is naar mijn idee nooit goed.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Temperatuur babykamer te hoog Empty Re: Temperatuur babykamer te hoog

Bericht  Muus wo 19 dec 2012 - 2:57

Zoon is nu 3,5 week oud. Ik vind het zelf ook erg warm op zijn kamer, (voor mezelf heerlijk Wink ) maar ik weet dat het voor een kinderkamer niet goed is. Ik ga de verwarming idd maar eens half dichtdraaien denk ik, kijken wat daar het resultaat van is. We hebben overigens geen gordijn voor het raam, kou tegenhouden kunnen we helaas niet. Zijn bedje staat gelukkig niet in de buurt van het raam of de verwarming.

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Temperatuur babykamer te hoog Empty Re: Temperatuur babykamer te hoog

Bericht  koNijntje wo 19 dec 2012 - 3:08

ik zou de verwarming dicht doen en als de temperatuur aan de lage kant word kun je 'm altijd weer aan zetten.
in de zomer word het hier ook erg warm op de kamers (30+), tja het is niet goed misschien, maar in dat geval doe je er ook niets aan..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Temperatuur babykamer te hoog Empty Re: Temperatuur babykamer te hoog

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 3:11

Hier ligt het overdag altijd rond de 18 graden. 's avonds draai ik de verwarmingen op de slaapkamers van de jongens een tikje open want ze houden er nogal van om boven de dekens te slapen. En we hebben enkel glas boven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Temperatuur babykamer te hoog Empty Re: Temperatuur babykamer te hoog

Bericht  Toet wo 19 dec 2012 - 3:18

Ik heb in ieder geval altijd geleerd dat kindjes het beter iets te koud kunnen hebben dan te warm (ivm uitdroging) en 23/24 graden is erg warm. Ik zou de verwarming terugdraaien en er voor zorgen dat het koeler wordt.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Temperatuur babykamer te hoog Empty Re: Temperatuur babykamer te hoog

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 3:26

Als het zo warm is in huis krijg ik altijd hoofdpijn dus ik denk dat het voor zo'n jong kindje al helemaal niet goed is. Zou de kachel uit/dichter draaien en als de temperatuur te laag wordt weer wat hoger.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Temperatuur babykamer te hoog Empty Re: Temperatuur babykamer te hoog

Bericht  Lejow wo 19 dec 2012 - 3:29

16/17 graden is ideaal.
Desnoods leg je wat kruikjes in zijn bedje om het voor te verwarmen, of doe je hem onder een wat dikker dekentje of trek je wat dikkere slaapkleertjes aan.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Temperatuur babykamer te hoog Empty Re: Temperatuur babykamer te hoog

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 3:39

Bij ons op de babykamer is het altijd 20 graden, winter of zomer maakt niet uit. Zonder de verwarming aan te hebben... Nieuwbouwhuis, komt door de (te) goede isolatie).
Maar 23/24 is wel warm. zou inderdaad de verwarming terugdraaien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Temperatuur babykamer te hoog Empty Re: Temperatuur babykamer te hoog

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 3:49

Ik sluit mij aan bij de rest. Hier is de kamer meestal 16 graden, komt het daaronder dan draai ik de verwarming iets open.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Temperatuur babykamer te hoog Empty Re: Temperatuur babykamer te hoog

Bericht  Ella wo 19 dec 2012 - 4:22

Ik heb laatst aan de kraamzorg gevraagd wat de ideale temperatuur is voor een babykamer en dat is voor 's nachts 17/18 graden
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Temperatuur babykamer te hoog Empty Re: Temperatuur babykamer te hoog

Bericht  Supertalentje wo 19 dec 2012 - 7:46

Kun je anders niet het raam 5 min openzetten (zorgen dat baby niet op de tocht ligt) en de verwarming maar een klein stukje open zetten? Voor de tocht kun je misschien een handdoek op de vensterbank leggen om dat wat af te sluiten?
Toen zoon nog zo klein was kleedde ik hem na bad aan in de woonkamer, ik vond de slaapkamer ook te koud. Of aankleden/inpakken in de badkamer? Juist kou op een natte huid voelt koud aan.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Temperatuur babykamer te hoog Empty Re: Temperatuur babykamer te hoog

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum