Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Einde van de werkdag

+18
Esperanza
Minx
Green_Pepper
Eponine
Middleme
Rouxxxe
Starla
Rovine
Caroow
Antibes
Evalynn
TukTuk
Monte
Lilou
Poubelle
Sam
Ella
Marin
22 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Einde van de werkdag - Pagina 2 Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  Marin wo 19 dec 2012 - 22:14

Dank je Esperanza, het gaat op zich ook best goed vind ik zelf. Alleen dat afsluiten vind ik altijd heel moeilijk. Vaak stop ik gewoon op het moment dat m'n vriend thuis komt. Dan zie ik zijn auto door het raam arriveren en dat is voor mij teken om af te sluiten. Maar dat is wel heel abrupt natuurlijk. Ik kan er zelf gewoon niet goed tegen als iets niet af is, geloof ik, dus als ik op zo'n moment m'n werk moet laten liggen, maar het is nog niet af, dan vind ik dat vervelend. De laatste tijd werk ik dan gewoon soms nog wel even een half uurtje door tot het wel af is, maar als het echt te lang gaat duren.. Tja 's avonds moet ik ook koken, eten, ontspannen en vaak sporten (= ook lekkere ontspanning vind ik), dus echt hele avonden werken doe ik niet heel veel meer, hoewel 't de komende tijd wel weer veel gaat gebeuren vrees ik. Gisteravond had ik tot 11 uur gewerkt, maar dat was aan m'n website, dus dat vind ik niet echt onder 'werken' vallen. Hoewel het dan wel lang duurt voor ik in slaap val natuurlijk, want dan staan m'n hersenen nog zo 'aan'. Helaas komt het inderdaad ook wel met enige regelmaat voor dat ik voor m'n andere baan tot 's avonds laat aan 't werk ben, omdat ik 't anders niet af krijg.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag - Pagina 2 Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  Elliot wo 19 dec 2012 - 22:46

Ik werk met een elektronische werkvoorraad, ik kan zelf deze werkzaamheden (op basis van prioriteit) op deadline zetten. Al het werk dat ik dan heb ingedeeld met de deadline 20 december moet ik vandaag af hebben. Wij hebben flexibele werktijden op kantoor, wat betekent dat je tussen 8 en half 10 moet beginnen en dan tussen half 5 en 6 naar huis gaat. Ik heb dus niet echt een vaste tijd om te stoppen met werk omdat ik niet iedere dag op exact dezelfde tijd binnen kom. Meestal ga ik naar huis als alle dingen uit mijn werkvoorraad voor die dag af zijn. Mocht ik het niet afkrijgen dan zet ik de deadline een dag vooruit.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag - Pagina 2 Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  Slakje wo 19 dec 2012 - 23:32

Bij mij is het heel simpel. Om 18u sluit de winkel (tenzij er nog klanten zijn natuurlijk). Afhankelijk van de drukte heb ik dan al alles schoongemaakt, anders doe ik het na 18u, dan sluit ik de kassa af, lichten uit, verwarming uit, muziek uit en ik weg. En verder denk ik er niet meer aan. Heerlijk zo.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag - Pagina 2 Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  Bosjesvrouw do 3 jan 2013 - 9:08

Bij een dagdienst is de overdracht in 15:00 uur en ga ik rond half 4 weg. Soms later als het druk is.

Bij een avonddienst is de overdracht om 23:00 uur en ga ik om 23:30 uur naar huis als het druk is later (gebeurd bijna nooit). Soms blijf ik praten en is het zomaar 12 uur

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : fryslan

Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag - Pagina 2 Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  Kreeftje do 3 jan 2013 - 23:20

Ik heb niet echt een eindtijd. Op 1 dag in de week na, dan ben ik om 18 uur klaar. Maar verder is het wisselend, wanneer de laatste gerechten de keuken uit zijn, en wanneer alles gepoetst is, bestellingen gedaan zijn voor de volgende dag. De ene dag is dat 21.30 uur en de andere dag 24.00 uur. Dat is soms ook wel lastig hoor, maar ben ook blij dat ik niet afgeleid kan worden doordat ik achter een computer scherm zit, zou echt niks voor mij zijn!
Kreeftje
Kreeftje
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10
Woonplaats : noord-brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag - Pagina 2 Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  Gast do 3 jan 2013 - 23:44

kreeftje schreef:Ik heb niet echt een eindtijd. Op 1 dag in de week na, dan ben ik om 18 uur klaar. Maar verder is het wisselend, wanneer de laatste gerechten de keuken uit zijn, en wanneer alles gepoetst is, bestellingen gedaan zijn voor de volgende dag. De ene dag is dat 21.30 uur en de andere dag 24.00 uur. Dat is soms ook wel lastig hoor, maar ben ook blij dat ik niet afgeleid kan worden doordat ik achter een computer scherm zit, zou echt niks voor mij zijn!
+1 smile
Behalve het om 18:00 klaar zijn trouwens :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag - Pagina 2 Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  Kreeftje vr 4 jan 2013 - 0:10

_Jackie schreef:
kreeftje schreef:Ik heb niet echt een eindtijd. Op 1 dag in de week na, dan ben ik om 18 uur klaar. Maar verder is het wisselend, wanneer de laatste gerechten de keuken uit zijn, en wanneer alles gepoetst is, bestellingen gedaan zijn voor de volgende dag. De ene dag is dat 21.30 uur en de andere dag 24.00 uur. Dat is soms ook wel lastig hoor, maar ben ook blij dat ik niet afgeleid kan worden doordat ik achter een computer scherm zit, zou echt niks voor mij zijn!
+1 smile
Behalve het om 18:00 klaar zijn trouwens :P

Ja dat is wel een luxe hoor, om 18 uur klaar. Voel me dan altijd wel een beetje schuldig naar m'n collega's toe, maar ach ja heb het wel een beetje verdiend al vind ikzelf ( en mijn baas ook gelukkig!)
Kreeftje
Kreeftje
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10
Woonplaats : noord-brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag - Pagina 2 Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  Gast vr 4 jan 2013 - 9:32

Is een kwartier pauze per uur niet wat veel? Stel je zou 8 uur op een dag werken dan heb je 2 uur pauze! Ik zou dan zeggen elke 2 uur een kwartiertje en je lunch een half uur. En dan bijvoorneeld op ma wo vr een half uur inplannen voor je fotografie?

Ik kan om 18.00 de centrale afsluiten, dan heb ik tussendoor mijn werkplek al opgeruimd. Als de centrale afgesloten is breng ik de post naar het falkpostbakje, ruim ik de keuken op als daar nog iets staat en kan ik gaan. Ik denk af en toe wel aan dingen die ik nog moet doen of niet vergeten maar mijn werkdag is wel echt afgelopen.

Misschien moet je het einde van je werkdag niet van je vriend af laten hangen maar gewoon een eindtijd nemen, rond die tijd kijken wat je nog afkrijgt en dan inderdaad echt afsluiten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag - Pagina 2 Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  Marin vr 4 jan 2013 - 9:58

Nee dat kwartiertje werkt echt super goed merk ik! Die ga ik er zeker in houden. Ik ben daardoor veel productiever in de overige drie kwartier per uur.

En zoals het nu gaat, werk ik op woensdag voor m'n fotografie en de overige dagen voor m'n andere baan. Dat heb ik wel van 't forum opgestoken die tip en werkt best heel prettig! Een enkel mailtje daarover kan wel tussen de bedrijven door, maar het echte werk, dat laat ik staan voor op woensdag. Is ook een lekkere onderbreking van m'n andere werk, waardoor ik beter gemotiveerd blijf.

Maar de laatste tijd werk ik idd wel vaker nog wat langer door en laat ik m'n vriend boodschappen doen of koken, dus dat werkt ook goed smile

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag - Pagina 2 Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum