Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Einde van de werkdag

+18
Esperanza
Minx
Green_Pepper
Eponine
Middleme
Rouxxxe
Starla
Rovine
Caroow
Antibes
Evalynn
TukTuk
Monte
Lilou
Poubelle
Sam
Ella
Marin
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Einde van de werkdag Empty Einde van de werkdag

Bericht  Marin di 18 dec 2012 - 4:53

Wat doe jij als je werkdag er bijna op zit? Hoe lang van te voren sluit je af en ga je altijd precies op tijd weg? Is je werk dan ook echt af? Met wat voor gevoel sluit jij je werkdag altijd af? Kan je je werk-gedachten ook echt stop zetten als je eenmaal thuis bent? Heb je dan ook echt rust?

Misschien komt het doordat ik thuis werk en omdat ik echt productie-werk heb (waarbij ik dingen moet schrijven), maar ik heb dus altijd zelf vrij veel moeite met het afsluiten van zo'n werkdag. Heb nooit een 'voldaan' gevoel zeg maar, van 'zo, lekker dat ik klaar ben', maar denk altijd nog aan de honderd dingen die nog moeten gebeuren. Het scheelt wel wanneer ik echt een harde deadline heb en ik die gehaald heb, dan lucht dat wel even op, maar ik merk dat ik het altijd best lastig vind om echt klaar te zijn met m'n werk.

Heeft iemand anders dat ook? Of juist totaal niet? Ik ben heel erg benieuwd naar hoe anderen dat ervaren.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  Ella di 18 dec 2012 - 5:19

Zo'n 10 min voor het einde van mijn werkdag ga ik opruimen, vast in de andere ruimtes de lichten uit doen en de deuren op slot doen. De laatste kopjes afwassen. Ik kan 9 van de 10 keer gewoon op tijd naar huis en neem mijn werk dan niet mee.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  Sam di 18 dec 2012 - 5:29

Een half uur voor mn werkdag eindigt ruimen we alles op, dan gaan we een kwartier voor tijd omkleden en echt altijd om eindtijd weg. Keren dat het later is per jaar zijn op 1 hand te tellen.
Het werk is dan ook echt allemaal af. En ooit blijft een persoon me wel bij, maar eenmaal thuis leg ik dat vrij snel naast me neer.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  Poubelle di 18 dec 2012 - 5:30

Ik maak 's ochtends altijd een to do lijstje, van dingen die ik 's middags nog moet doen.
Ik doe de dingen met de hoogste prioriteit eerst, en de dingen die ik nog niet heb gedaan na een uur of 5 verschuif ik meestal naar de dag erna.
Door dat lijstje krijg ik een stuk meer rust en daardoor kan ik de dag ook goed afsluiten.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  Gast di 18 dec 2012 - 5:43

Ik heb sinds kort geen baan meer, maar ons team werkt iedere dag zeker een half uur over (eigen tijd, niet betaald). Voor een keer vind ik overwerken niet erg, maar dit was echt structureel. Er bleven altijd wel dingen liggen, maar alles wat afgehandeld kon worden werd die dag gedaan. Daarnaast nam ik mijn werk wel erg mee naar huis en ik kon het daardoor uiteindelijk niet meer combineren met mijn studie. Het moest voor mij eigenlijk een bijbaan zijn, maar daar was de verantwoordelijkheid te groot voor.

In het nieuwe jaar ga ik een simpel bijbaantje doen en ik kijk er zo naar uit! Hersenloos werk en daarna stipt op tijd naar huis, heerlijk. Ik denk dat ik mij dan weer volledig op mijn studie kan focussen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  Lilou di 18 dec 2012 - 5:45

Als ik jouw verhaal lees lijkt het me minder in het werk te zitten, maar meer in het feit dat je thuis werkt. Bij mij is het een beetje inherent aan het werk dat het nooit 'af' voelt, maar vriend met een gewone kantoorbaan heeft het net zo goed dat er altijd werk blijft liggen. Ik kan letterlijk een deur achter me dicht trekken, naar huis fietsen en echt thuis komen. Bij thuiswerken is dat lastig  Wink.

Misschien wel een tip: zou het helpen om met een schema te werken? Vooraf plannen wat er voor alle dagen af moet? Natuurlijk zul je die planning niet altijd redden, ik weet ook niet of je langzamerhand goed in kan schatten hoeveel tijd je voor alles nodig hebt, maar misschien helpt het voor je gevoel wat mee wanneer je aan het eind van de dag wel kunt zeggen 'al mijn taken voor vandaag zijn af'. En vaste werktijden voor jezelf zou misschien ook meehelpen.


Laatst aangepast door Lilou op zo 1 sep 2013 - 1:55; in totaal 1 keer bewerkt
Lilou
Lilou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  Monte di 18 dec 2012 - 5:58

Ik zal vandaag maar even als voorbeeld nemen. Ik ben net om 10 over 5 weggegaan. Ong 10-15 min van tevoren ruim ik mijn bureau een beetje op en sluit mijn computer af. Mijn werk vandaag was nog niet klaar, dat komt morgen. Als het echt belangrijk is zorg ik dat het in de ochtend of begin van de middag doe. Maar vorige week had ik net voor 5 nog iets af te handelen, dat kon niet wachten. Als ik wegga denk ik nog wel aan dingen die ik nog moet doen de volgende dag, maar eenmaal thuis kan ik me wel ontspannen(dat moet ook wel, heb zo'n korte avond)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  TukTuk di 18 dec 2012 - 5:59

Sam schreef:Een half uur voor mn werkdag eindigt ruimen we alles op, dan gaan we een kwartier voor tijd omkleden en echt altijd om eindtijd weg. Keren dat het later is per jaar zijn op 1 hand te tellen.
Het werk is dan ook echt allemaal af. En ooit blijft een persoon me wel bij, maar eenmaal thuis leg ik dat vrij snel naast me neer.

Daar irriteerde ik me altijd aan op mijn vorige werk, mensen die stipt om half 5 in de auto zaten. Ik heb altijd zo iets van, je werktijd is toch tot half 5 / 5 uur bijvoorbeeld, dan werk je toch ook tot die tijd door en ga je niet een half uur eerder al opruimen etc?

OT: Kan me voorstellen dat het voor jou wel lastiger Marin, is omdat je thuis werkt. Misschien kan je een kwartier of half uur voor de tijd dat je zou stoppen een alarm op je telefoon kunnen laten afgaan, zodat je je even bewust wordt van de tijd, en dan je werk gaan afronden, zodat je ook op je eindtijd echt kan stoppen? En dan letterlijk de deur van je kamer achter je dichttrekken?
En geen idee hoe je werkt, maar misschien ook echt je spullen opruimen die je nodig hebt voor je werk, aan de ene kant om zo je werkdag af te sluiten, maar ook zodat je later op de avond misschien ook "makkelijker" eventueel die kamer kan binnen lopen zonder dat je gelijk met je werk geconfronteerd wordt zeg maar?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  Evalynn di 18 dec 2012 - 6:15

Bij een dagdienst:
Rond half drie dragen we over aan de avonddienst. Om drie uur gaan we aan de koffie en taart (er is bijna dagelijks taart op de afdeling omdat alle mensen steeds trakteren als ze terug naar huis mogen). Dan ga ik meestal gewoon precies om half 4 door.

Bij een avonddienst:
Rond kwart voor elf komt de nachtdienst, dan blijf je nog wat kletsen en draag je over en meestal sta je dan om kwart over elf/half twaalf buiten terwijl je tot elf uur officieel moet werken.

Na een nachtdienst:
Om zeven uur draag je over naar de ochtendploeg en dan blijf je meestal nog even een bak koffie met de ploeg meedrinken en ga je rond kwart over zeven omkleden.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  Antibes di 18 dec 2012 - 6:35

Discipline/regelmaat.. Juist omdat je thuiswerkt moet je denk ik heel duidelijk werk en vrije tijd onderscheiden. Dus of een takenlijst maken, of een aantal uren vaststellen (maar dan ook werken en niet tussendoor een wasje draaien).
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  Caroow di 18 dec 2012 - 6:39

Als het rustig is dan klok ik me om mijn eindtijd uit, als het druk is werk ik door tot het rustiger is of maak ik nog even iets schoon of vul iets bij.

Ik drink vaak nog even wat na het werk en dan ga ik zonder nog aan het werk te denken naar huis.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  Gast di 18 dec 2012 - 6:42

Ik kan pas weg als alle dames klaar zijn, de receptie getekend heeft en alle administratie voor die dag op orde is. Wanneer dat is op de dag, wisselt per dag en ligt aan de bezetting van het hotel! Ik maak altijd een to do list voor de volgende dag, schrijf een brief voor degene die opent met belangrijke punten & kan dan met een gerust hart de computer afsluiten en naar huis toe gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  Rovine di 18 dec 2012 - 6:46

Ik werk vaak met vrij zware bestanden die soms wel een kwartier tot halfuur in moeten laden. Als ik een kwartiertje voor ik wegmoet klaar ben ga ik gewoon, het heeft geen zin om dan alles in te gaan laden en dan af te sluiten. Staat wel tegenover dat ik langer blijf als het nog niet af is, anders mag ik de volgende ochtend weer hetzelfde inladen voor een halfuurtje werk. Houd wel mijn werktijden bij in excel, zodat ik wel zeker weet dat ik gemiddeld gezien mijn uren haal. Dat kan de ene dag een uur minder zijn, andere dag uur meer. Ga ook vaak tussen 4 en 6 weg, dat is een vrij ruime tijd.
Schrijf mijn uren op 5 minuten nauwkeurig in mijn privé-boekhouding en rond meestal af naar beneden. In de officiële administratie op een kwartier nauwkeurig, dan rond ik vaak ook af naar beneden.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  Starla di 18 dec 2012 - 6:58

Ik werk in de zorg. Gedurende de dienst rapporteer ik meestal al als er wat bijzonders is, en 5 minuten voor de aflosdienst komt ruim ik mijn troep op en ga ik koffie halen. Als het erg druk is komt het ook wel eens voor dat ik nog niet klaar ben als die er is. Ik vind het zelf altijd erg storend als collega's een half uur van tevoren op gaan ruimen en dan voor de overdracht nog zelf koffie gaan drinken of met zn allen buiten gaan staan roken. Er is immers altijd wel iets te doen wat je nog even zou kunnen doen bij ons.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  Marin di 18 dec 2012 - 7:12

Wat lief dat jullie ook echt mee denken met tips!

Antibes schreef:Discipline/regelmaat.. Juist omdat je thuiswerkt moet je denk ik heel duidelijk werk en vrije tijd onderscheiden. Dus of een takenlijst maken, of een aantal uren vaststellen (maar dan ook werken en niet tussendoor een wasje draaien).

Dit doe ik dus wel inderdaad en vind ik eigenlijk wel prettig. Daardoor is het 's avonds vaak al gedaan en kan ik dan tenminste rustig zitten.

Ik werk tegenwoordig heel veel via het Top of the Hour principe wat hier op 't forum ook gedaan wordt en dat werkt erg goed. Ik sluit dan ook echt het forum en Facebook af, en ben drie kwartier nonstop aan het werk, zet een timer op m'n telefoon en mag na drie kwartier een kwartiertje even internetten, wasjes draaien, frisse neus op het balkon halen, en nieuw glas water pakken (drink zo'n 8 glazen water op een dag haha). Alleen voor de lunchpauze neem ik een half uurtje. Dit werkt op zich wel heel goed, heb betere discipline op die manier.

Lilou en AngelNyn, ik maak inderdaad voor elke dag een schema. Het komt wel eens voor dat ik het niet red, dan werk ik of 's avonds door (zoals nu en de komende tijd heel erg veel waarschijnlijk), of ik ga morgen verder. Ik probeer inderdaad aan het einde van de dag echt de studeerkamer helemaal 'ceremonieel' af te sluiten, computer uit, boeken rechtleggen, verwarming uit, licht uit, deur dicht = weg van m'n werk. Maar ben eigenlijk altijd nog wel in m'n hoofd bezig van ooh dit moet nog, ooh dit andere moet ook nog.. Raak er zo gestressed van. Maar dat zijn dus wel goede tips, maar doe ik al idd smile Dat van het rustig afronden is ook wel een idee, alleen weet ik niet hoe ik dat in de praktijk werkt, want m'n werk is af (volledig geschreven) of niet. Zodra het af is, kijk ik het nogmaals na en email ik het door. Als het niet af is... tja, dan ga ik me schuldig lopen voelen of overwerken.. Als je daar tips voor hebt, hoor ik het graag.

Oh en dan lopen er ook nog twee banen door elkaar heen, dat is nóg chaotischer. Krijg ik terwijl ik aan m'n ene werk ben, een mailtje van een toekomstige bruid. Ja, die ga ik ook niet laten wachten, klant is koning, dus moet gauw (iig binnen een dag) antwoorden. En dat telefoontje met de accountant of marketing afdeling van tijdschrift moet ook echt gebeuren.

Zit er steeds meer aan te denken om één specifieke dag voor bruidsfotografie in te plannen, maar voor nu is het met m'n andere baan daar gewoon te druk voor en probeer ik 't tussen de bedrijven door te doen, maar da's ook chaos natuurlijk.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  TukTuk di 18 dec 2012 - 7:25

Marin schreef:Wat lief dat jullie ook echt mee denken met tips!

Antibes schreef:Discipline/regelmaat.. Juist omdat je thuiswerkt moet je denk ik heel duidelijk werk en vrije tijd onderscheiden. Dus of een takenlijst maken, of een aantal uren vaststellen (maar dan ook werken en niet tussendoor een wasje draaien).

Dit doe ik dus wel inderdaad en vind ik eigenlijk wel prettig. Daardoor is het 's avonds vaak al gedaan en kan ik dan tenminste rustig zitten.

Ik werk tegenwoordig heel veel via het Top of the Hour principe wat hier op 't forum ook gedaan wordt en dat werkt erg goed. Ik sluit dan ook echt het forum en Facebook af, en ben drie kwartier nonstop aan het werk, zet een timer op m'n telefoon en mag na drie kwartier een kwartiertje even internetten, wasjes draaien, frisse neus op het balkon halen, en nieuw glas water pakken (drink zo'n 8 glazen water op een dag haha). Alleen voor de lunchpauze neem ik een half uurtje. Dit werkt op zich wel heel goed, heb betere discipline op die manier.

Lilou en AngelNyn, ik maak inderdaad voor elke dag een schema. Het komt wel eens voor dat ik het niet red, dan werk ik of 's avonds door (zoals nu en de komende tijd heel erg veel waarschijnlijk), of ik ga morgen verder. Ik probeer inderdaad aan het einde van de dag echt de studeerkamer helemaal 'ceremonieel' af te sluiten, computer uit, boeken rechtleggen, verwarming uit, licht uit, deur dicht = weg van m'n werk. Maar ben eigenlijk altijd nog wel in m'n hoofd bezig van ooh dit moet nog, ooh dit andere moet ook nog.. Raak er zo gestressed van. Maar dat zijn dus wel goede tips, maar doe ik al idd Einde van de werkdag 561177 Dat van het rustig afronden is ook wel een idee, alleen weet ik niet hoe ik dat in de praktijk werkt, want m'n werk is af (volledig geschreven) of niet. Zodra het af is, kijk ik het nogmaals na en email ik het door. Als het niet af is... tja, dan ga ik me schuldig lopen voelen of overwerken.. Als je daar tips voor hebt, hoor ik het graag.

Oh en dan lopen er ook nog twee banen door elkaar heen, dat is nóg chaotischer. Krijg ik terwijl ik aan m'n ene werk ben, een mailtje van een toekomstige bruid. Ja, die ga ik ook niet laten wachten, klant is koning, dus moet gauw (iig binnen een dag) antwoorden. En dat telefoontje met de accountant of marketing afdeling van tijdschrift moet ook echt gebeuren.

Zit er steeds meer aan te denken om één specifieke dag voor bruidsfotografie in te plannen, maar voor nu is het met m'n andere baan daar gewoon te druk voor en probeer ik 't tussen de bedrijven door te doen, maar da's ook chaos natuurlijk.


Sorry daar heb ik geen tips voor Sad

Dat laatste waar je het over hebt, over dat je eigenlijk 1 dag voor de bruidsfotografie zou willen inplannen, kan je daar niet anders vast 1 uur / 1,5 uur per dag voor inplannen (of maar net hoeveel nodig is?) Bijvoorbeeld als je om 12 uur middagpauze neemt, dat je daarna een uur inpland standaard voor je fotografie, en dan om half 2/2 uur weer verder gaat met je andere werk? Dan is het niet gelijk een hele dag wat je kwijt bent er aan, maar creëer je misschien wel iets meer rust in je hoofd omdat je toch iedere dag op een vast moment je tijd kan steken in het beantwoorden van mailtjes etc.

Wel lastig hoor! Het zou niks voor mij zijn thuis werken, vind het wel knap dat je het kan!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  Lilou di 18 dec 2012 - 7:55

Marin, kun je dan niet voor je bruidsfotografie ook een kwartiertje per dag in je schema verwerken?
Vaste tijd zodat je structuur erin krijgt, je dan dat mailtje of telefoontje even kunt doen.

Ik begrijp wel dat het lekker is om toch even dat wasje tussendoor te kunnen doen, zodat dat er niet 's avonds nog ligt. Maar het lijkt me vervelender om 's avonds 'over te moeten werken' omdat je door de dag heen niet alles gedaan kreeg, dan alleen nog even dat wasje moeten doen. Anderen hebben toch ook dat huishouden nog liggen als ze thuiskomen? Het lijkt me voor jezelf echt veel rustiger en regelmatiger werken, wanneer je niet elk uur weer een pauze zou nemen en die dingetjes tussendoor doet. Thuiswerken vraagt een hoop zelfdiscipline. En op mijn werk ga ik ook heus wel even een keertje zitten met een kop thee, maar dat is hoogstens een kwartiertje in 6 uur tijd. Ik kan wel leuk even bijkletsen met een collega, maar dan pas echt nádat mijn rapportage klaar is. Anders verlies ik ook simpelweg mijn focus.

Overigens: belletjes, mailtjes, facebook, forum, whatever. Die dingen moeten toch echt wachten als ik aan het werk ben. Ik combineer ook twee banen, werk onregelmatig en steeds op andere dagen en tijdstippen. Ik plan heel bewust mijn tijd in voor werkgever 1, werkgever 2, partner, vrienden en voor mezelf. Ik word ook onrustig als die dingen door elkaar lopen.
Lilou
Lilou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  Rouxxxe di 18 dec 2012 - 8:05

Ik ben niet heel strikt in werken tot een bepaalde tijd, is eigenlijk niemand bij ons. Ik probeer het laatste half uur geen grote klussen meer op te starten. Het is dan vooral nog kleine klusjes die ik snel kan doen of het afronden van dingen. Soms ben ik dan b.v tien minuten eerder klaar en ga ik gewoon weg, want een andere keer duurt iets afronden tien minuten langer b.v. Mijn collega is trouwens wel vrij strikt, en omdat ik het gezelliger vind om samen af te sluiten en weg te gaan werkt dat wel als een goede deadline voor me Yes
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  Marin di 18 dec 2012 - 8:12

Interessant dat jij ook twee banen hebt Lilou. En knap dat je dat allemaal zo goed weet te scheiden.

Ik vind het best een goed idee om inderdaad een kwartiertje/half uurtje (da's iets ruimer) in te plannen voor bruidsfotografie. Het is nu echter met m'n andere baan zo druk, dat dat soort dingen er echt bij in schieten. Vooral de ma/di zijn druk, dus ik zit er aan te denken om op wo/do/vr wat extra tijd daarvoor in te plannen. Die baan doe ik ook vaak 's avonds, omdat het er overdag bij in schiet, maar wellicht een idee om het iets gestructureerder te maken. Dank je voor de tips smile

Ik heb echt wel de discipline om een hele dag goed aan het werk te zijn, maar heb daar bij wel m'n pauzes nodig. Dus die probeer ik dan ook te nemen, óók als ik gestressed en druk ben. Dus ja, ik neem denk ik wel flink wat meer pauze dan jij, maar anders hou ik die concentratie gewoon niet vast, dat had ik in m'n studententijd ook.

AngelNyn, het is idd ook chaos in m'n hoofd als er nog veel mailtjes liggen enzo.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  Middleme wo 19 dec 2012 - 5:18

Ik heb geen vast einde in een werkdag: ik werk in het basisonderwijs.

Wat op school gedaan moet worden, doe ik meestal op school. Als het echt laat wordt wil ik wel eens wat nakijkwerk mee naar huis nemen, maar liever niet. Voorbereiden doe ik zowel thuis als op school: materialen op school verzamelen en voorbeelden thuis maken.

Bij mijn laatste bijbaantje had ik wel een 'vast schema': Om kwart voor 9 begon ik, kassa's opstarten en zorgen dan de meiden die het meeste kassa draaiden konden werken. Verder was het om 5 uur afsluiten, als de laatste klant weg was.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  Eponine wo 19 dec 2012 - 8:40

Op bepaalde momenten heb ik echt deadlines aan het eind van de dag. Dan ga ik ook pas weg als het af is, ongeacht van de tijd. In die periodes houd ik daar met prive-afspraken ook echt rekening mee. Anders ga ik meestal naar huis als mijn werkdag (8 uur) erop zit of als ik weg moet ivm studie of priveafspraken. Mocht ik net ergens druk mee bezig zijn, dan rond ik dat wel af. Ik ga ook nooit met een vervelend gevoel naar huis, dat dingen blijven hangen ofzo. Al komt het wel eens voor dat ik in de trein nog mailtjes naar mijn werk stuur met dingen die ik nog moet doen.
Eponine
Eponine
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 98
Punten : 98
Registratiedatum : 15-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 8:59

Lijkt me best lastig, eigen baas zijn en dan achter de pc werken.

Ik ben klaar als mijn laatste patiënt de deur uit is en ik meestal alle lopende administratie af heb voor de dag/weekend Zoals nu zou ik gister een nieuw dossier van vrijdag nog moeten invoeren (toen had ik er geen puf meer voor) en ik zou een brief schrijven van een test. Doordat ik ziek ben, blijft dit liggen, en ik kan het dus geen rust geven, omdat ik zo'n Pietje precies ben... Als ik vrijdag weer ga werken, dan maak ik alles vrijdag af, ook al. Let ik dan 2 uur langer blijven in mijn eigen tijd. Ik wil het voor de kerstvakantie af hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  Green_Pepper wo 19 dec 2012 - 10:07

Lijkt me erg lastig om de discipline op te brengen om zo geconcentreerd achter mijn computer te gaan werken.

Wat mij bij altijd erg goed werkt om rust in mijn hoofd te krijgen, is een actiepunten-lijstje. Als ik ergens aan denk, schrijf ik het direct op en dat lijstje ligt dan bijvoorbeeld naast mijn laptop of in mijn agenda.
Als je dan een kwartier voor je stopt met werken op je lijst kijkt wat die dag echt nog gedaan moet worden, kun je dat direct doen of anders de volgende dag er mee beginnen.
Hoewel ik erg veel werk op mijn laptop, werken zulke lijstjes toch echt alleen als ik ze schrijf en dus niet typ.
Als je later, tijdens je vrije tijd, ergens aan denkt zou ik het ook direct opschrijven want dan kun je het weer loslaten.

Succes smile
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  Minx wo 19 dec 2012 - 11:00

Ik herken dat heel erg ook al werk ik niet thuis,
Morgen moet ik toevallig werken in de praktijk, dan is het als de laatste patiënt de deur uit is oefenzaal even opruimen en behandelkamer afsluiten. Wat ik dan nog aan administratie heb dat vul ik dan 's avonds even aan in mijn eigen tijd. Net als dat ik vanavond alle dossiers alvast heb door gelezen.

In het verpleeghuis zorg ik er voor dat ik rond 10 over 8 uiterlijk alles opgeruimd heb. Dan is de afwas gedaan en de keuken netjes. Mijn collega ruimt dan de laatste glazen nog op. En het laatste kwartiertje gaan we even met zijn allen koffiedrinken, smile
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  Esperanza wo 19 dec 2012 - 22:04

Ik vind dat je het allemaal al wel goed ingepland hebt Marin. Ik heb ook meer pauzes nodig om geconcentreerd te blijven. Dat je even tussendoor een wasje doet lijkt me helemaal niet verkeerd, zolang je maar niet ineens uren kwijt bent met andere dingen doen dan werken, maar dat is bij jou niet het geval. Dat is dan ook zeker 1 van de voordelen van thuiswerken toch.
Ik denk ook niet dat je die druk nog voelt 's avonds door het thuiswerken, maar misschien omdat je het gewoon heel erg druk hebt. Wat betreft de bruidsfotografie, die mail zou ik afsluiten als je met je andere werk bezig bent. En dan 1x per dag of zo bekijken, zoals hier ook al gezegd is.
Ik vind het wel heel knap van je hoor, dat je die discipline kunt opbrengen. Ik weet niet of ik dat zou kunnen, maar ik heb dan ook nog nooit thuisgewerkt.

Het ligt er een beetje aan op welke locatie ik zit, maar meestal begin ik zo'n 10 minuten van tevoren met opruimen, deuren afsluiten etc. Ik ga meestal nooit helemaal op tijd de deur uit, meestal net iets later. Overwerken komt in mijn functie bijna niet voor, maar soms als er nog iets geregeld moet worden dan doe ik dat wel. Als ik thuis kom, kan ik m'n werk meestal ook echt wel goed achter me laten. Maar dat komt ook omdat ik geen werk heb met veel verantwoordelijkheid.

Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Einde van de werkdag Empty Re: Einde van de werkdag

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum