Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zieke kindjes en de nachten

+7
Twellie
Shopaholic
Jazzlyn
Coco
Linda
Mida4you
Parisienne
11 plaatsers

Ga naar beneden

Zieke kindjes en de nachten Empty Zieke kindjes en de nachten

Bericht  Parisienne ma 17 dec 2012 - 22:23

N. is al een paar dagen flink verkouden en grieperig. Echt koorts heeft ze niet, maar wel verhoging voor haar doen. Eten doet ze bijna niet, maar drinken gaat er wel in. Overdag is ze wat hangerig, maar spelen doet ze ook wel gewoon (inclusief druk heen en weer rennen). 's Nachts heeft ze er, zoals zoveel kinderen, eigenlijk het meest last van. Ze gaat vanaf het naar bed gaan bijna elke tien minuten huilen, als ik bij haar kom slaapt ze vaak nog, ze huilt dus een beetje in haar slaap. Soms wordt ze echt even wakker maar dan slaapt ze weer verder na een aai over haar bol. Dit gaat dus alleen zo de hele avond door, de hele nacht ook waarschijnlijk. Uiteindelijk ga ik met haar in ons bed liggen en daar slaapt ze wat beter.

Ze krijgt als ze ziek is voor het slapengaan paracetamol, neusspray, een ui in haar kamer, Luuf op haar borst en rug, etc.

Ik vroeg me af hoe jullie kindjes slapen als ze ziek/verkouden zijn. Slapen ze dan als normaal of worden ze ook telkens huilend wakker? Hebben jullie een nacht zoals gewoonlijk of zijn jullie druk in de weer met de kinderen?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zieke kindjes en de nachten Empty Re: Zieke kindjes en de nachten

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 22:26

F zijn verkoudheid is nu net zo goed als over. Maar hij dronk zijn flessen heel slecht. `s nachts was het ook drama. Meneer heeft een speen en omdat zijn neusje dichtzat tufte hij zijn speen uit omdat hij adem te kort kwam. Maar vervolgens werd hij weer huilend wakker omdat speen kwijt is en dan kunnen wij weer opdraven. Heb 1 nacht elk half uur van de klok gezien, was niet leuk meer.
Vanacht voor het eerst sinds anderhalve week weer doorgeslapen :cheering:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zieke kindjes en de nachten Empty Re: Zieke kindjes en de nachten

Bericht  Mida4you ma 17 dec 2012 - 22:27

Z. is ook een hele poos erg verkouden geweest waardoor ze haast niet sliep. Ik moest er gemiddeld 10 keer uit in de nacht omdat ze zo aan het huilen was. Je kunt er verder weinig aan doen.... helaas.... Alle huis tuin en keukenmiddeltjes gebruikt maar het zal toch vanzelf over moeten gaan. Het is echt heel zielig dat ze zo vaak wakker zijn.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Zieke kindjes en de nachten Empty Re: Zieke kindjes en de nachten

Bericht  Linda ma 17 dec 2012 - 22:35

Dochter was onlangs ook ziek, nu nog een beetje herstellende. Ze slaapt ook erg slecht. Ik had het idee dat ze veel droomde en ze lag veel te snikken en jammeren in haar slaap. Ook wordt ze 1 keer wakker 's nachts en dan is ze intens verdrietig.
Zielig hè, zieke kindjes.. Beterschap!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zieke kindjes en de nachten Empty Re: Zieke kindjes en de nachten

Bericht  Coco ma 17 dec 2012 - 23:08

Mijn zoontje slaapt juist heel goed als hij ziek is. De keren dat hij ziek was zijn ook de enige keren dat hij goed sliep, tenminsten voor zijn doen. Verder merk je eigenlijk ook weinig aan hem, hij speelt gewoon lekker door.

Mijn dochtertje is echt een ramp. Overdag en 's nachts. Ze roept de hele dag door, zo'n 2-3 keer per minuut "neus vies" alsof er een continue repeat ingeprogrammeerd is. Zo'n kapotte lp idee. 's Nachts wat minder vaak maar langer dan een half uur slaapt ze dan echt niet en voordat ze slaapt is het ook wel middernacht. Ze is dan ook gewoon echt zielig en ik vind het ook zeker zielig. Maar die repeat is ook echt vreselijk irritant. Na 3 dagen ben ik er helemaal gek van en moet mijn man maar een dag vrij nemen. Embarassed Ze weigert ook echt te drinken als ze verkouden is.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zieke kindjes en de nachten Empty Re: Zieke kindjes en de nachten

Bericht  Jazzlyn ma 17 dec 2012 - 23:14

Hier wordt al bijna 2 weken niet geslapen. Gehuild en we lopen continue. Lijkt me heerlijk als je kind slaapt bij ziek zijn!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zieke kindjes en de nachten Empty Re: Zieke kindjes en de nachten

Bericht  Shopaholic ma 17 dec 2012 - 23:27

Onze dochter was vorige week ziek en dit heeft zo'n beetje 1,5 week geduurd. De 1e nacht werd ze verschrikt wakker, kei hard schreeuwen en huilen! Ze had het benauwd en hoge koorts. Maar de rest van de dagen sliep ze juist super veel en wou ze overdag ook niet anders als slapen, dus echt goed ziek. Wat bleek ze had pseudokroep en een ooronsteking. Nu sinds afgelopen weekend gaat het weer wat beter met haar, nog wel wat hoesten, maar gelukkig geen koorts etc meer en word ze steeds meer de oude, maar de nachten waren idd pittig in de zin ze had hele hoge koorts ondanks de paracetamol en lag ze veel te snikken in bed, bij ons in bed wou ze zelfs niet dus ging ik of mijn man geregeld even kijken hoe het met haar ging omdat de jongste natuurlijk nog een flesje wou. En op de babyfoon konden we haar ook goed horen "snurken" haha
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zieke kindjes en de nachten Empty Re: Zieke kindjes en de nachten

Bericht  Twellie ma 17 dec 2012 - 23:46

Ze slapen hier beiden vaak juist extra lang / diep als ze wat ziekig zijn. Als ze echt heel ziek zijn, zijn ze wel vaak wakker.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zieke kindjes en de nachten Empty Re: Zieke kindjes en de nachten

Bericht  Gast di 18 dec 2012 - 5:30

Hier slapen ze ook erg slecht als ze ziek/verkouden zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zieke kindjes en de nachten Empty Re: Zieke kindjes en de nachten

Bericht  Printje di 18 dec 2012 - 5:48

Ik geef hem dan sowieso altijd een zetpilletje voor het slapengaan maar dan nog wordt hij uiteindelijk wel wakker, we leggen hem dan bij ons neer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zieke kindjes en de nachten Empty Re: Zieke kindjes en de nachten

Bericht  Gast di 18 dec 2012 - 6:03

Ponyo schreef:Hier slapen ze ook erg slecht als ze ziek/verkouden zijn.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zieke kindjes en de nachten Empty Re: Zieke kindjes en de nachten

Bericht  Printje di 18 dec 2012 - 9:16

Wij zeggen weleens s' nachts zou je kinderen op de standby stand of uit moeten kunnen zetten, ideaal haha. Nu in die vreselijke winter is R trouwens om de haverklap ziek/ verkouden en zijn de nachten soms echt ...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zieke kindjes en de nachten Empty Re: Zieke kindjes en de nachten

Bericht  Gast di 18 dec 2012 - 9:18

Printje schreef:Ik geef hem dan sowieso altijd een zetpilletje voor het slapengaan maar dan nog wordt hij uiteindelijk wel wakker, we leggen hem dan bij ons neer.

Hier hetzelfde. Zal vannacht ook wel weer zo zijn...

Beterschap voor alle kindjes die nu ziek zijn!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zieke kindjes en de nachten Empty Re: Zieke kindjes en de nachten

Bericht  Purpleflower di 18 dec 2012 - 9:21

Naast paracetamol, luuf,enz..

Leg ik 2 dikke strandhanddoeken onder haar hoofd einde van het matras. Dan ligt ze iets omhoog en kan ze vrijer ademen tijdens het slapen.. Zelf hebben we ook als we plat gaan liggen dan je dan een extra kussen pakt..
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zieke kindjes en de nachten Empty Re: Zieke kindjes en de nachten

Bericht  Annie24 di 18 dec 2012 - 9:26

We lopen hier ook al de hele avond heen en weer laughcry
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zieke kindjes en de nachten Empty Re: Zieke kindjes en de nachten

Bericht  Slakje di 18 dec 2012 - 23:24

Ik neem Louise bij mij in bed dan. Dan doe ik nog geen oog dicht, maar is er gelukkig geen gehuil.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zieke kindjes en de nachten Empty Re: Zieke kindjes en de nachten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum