Plafond verven in kleur?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Plafond verven in kleur?
Hey,
mijn vriend en ik hebben sinds kort de sleutel van ons huurappartementje. We zijn nu volop kleuren aan het kiezen.
We zouden willen gaan voor een accentmuur in een fellere kleur (groen in woonkamer, blauw in slaapkamer en rood in de 2e kamer) en de rest van de muren in een lichtere kleur (lichtgrijs voornamelijk). De kleuren zijn dus eigenlijk gekozen...
Nu is nog de vraag hoe we het plafond schilderen: wit of in de lichtere kleur (zoals de muren)?? Mijn vriend's oom is schilder en zei dat dat nu meer en meer gedaan wordt: een accentmuur en dan de andere muren + plafond in een lichtere neutrale kleur. Een wit plafond is klassieker volgens hem en dan krijg je een "kleurboek" van 3 kleuren in één kamer.
Ik kan het me moeilijk voorstellen, want heb dit nog nergens gezien eigenlijk. Iemand van jullie een idee hoe dit er uit zou zien, nog mensen die erover nagedacht hebben ofzo? Mijn ouders vinden het ook een raar idee, maar die zijn wat klassieker ingesteld :-)
Groetjes
mijn vriend en ik hebben sinds kort de sleutel van ons huurappartementje. We zijn nu volop kleuren aan het kiezen.
We zouden willen gaan voor een accentmuur in een fellere kleur (groen in woonkamer, blauw in slaapkamer en rood in de 2e kamer) en de rest van de muren in een lichtere kleur (lichtgrijs voornamelijk). De kleuren zijn dus eigenlijk gekozen...
Nu is nog de vraag hoe we het plafond schilderen: wit of in de lichtere kleur (zoals de muren)?? Mijn vriend's oom is schilder en zei dat dat nu meer en meer gedaan wordt: een accentmuur en dan de andere muren + plafond in een lichtere neutrale kleur. Een wit plafond is klassieker volgens hem en dan krijg je een "kleurboek" van 3 kleuren in één kamer.
Ik kan het me moeilijk voorstellen, want heb dit nog nergens gezien eigenlijk. Iemand van jullie een idee hoe dit er uit zou zien, nog mensen die erover nagedacht hebben ofzo? Mijn ouders vinden het ook een raar idee, maar die zijn wat klassieker ingesteld :-)
Groetjes
_Blush_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 245
Punten : 263
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Plafond verven in kleur?
Ik zou het veel te druk vinden eigenlijk. En bedenk dat een geschilderd plafond in een andere kleur dan wit de ruimte optisch kleiner maakt.
Gast- Gast
Ik ben niet zo van de kleuren en het lijkt mij daarom ook erg 'druk' om drie verschillende kleuren te gebruiken. Maargoed, aan mijn mening heb je misschien ook niet zo veel omdat ik meer van de landelijke/natuurlijke tinten ben. En ik houd van wit! Ik zou denk ik wel altijd voor een wit plafond kiezen...
Moeilijk he? Ik ben ook bezig met het uitzoeken van kleuren.
Moeilijk he? Ik ben ook bezig met het uitzoeken van kleuren.
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
Als we de verf nog voor het weekend wilden hebben, moest ze vandaag besteld worden. De knoop is dus een minuut geleden doorgehakt. We gaan de plafonds in dezelfde kleur als de muren doen met telkens een accentmuur in een donkerdere kleur.
Op de muren zit ook al behang met reliëf, dus de kleur zal sowieso wel anders lijken op het gladde plafond dan op de reliëfmuren.
Het reliëfbehang vind ik trouwens echt lelijk, maar het hangt in élke kamer... Als het geen huurappartement was, zou ik het er overal af willen halen. Maar dat werk besparen we voor als we iets van onszelf gaan kopen.
Op de muren zit ook al behang met reliëf, dus de kleur zal sowieso wel anders lijken op het gladde plafond dan op de reliëfmuren.
Het reliëfbehang vind ik trouwens echt lelijk, maar het hangt in élke kamer... Als het geen huurappartement was, zou ik het er overal af willen halen. Maar dat werk besparen we voor als we iets van onszelf gaan kopen.
_Blush_- Fluisteraar
Welke kleuren worden je muren en plafonds dan? Of heb ik daar over heen gelezen?
Lynn_- Kletskop
In de woonkamer en de kleine slaapkamer is de kleur voor muren en plafond lichtgrijs (woonkamer-accent is groen, in kleine kamer wordt dit donkerrood). In de grote slaapkamer is de accentkleur blauw (iets donkerder dan turkoois) met dan op de andere muren en plafond een heeeeel lichtblauw (ook meer blauwgrijs).
Moeilijk om je het zo voor te stellen, maar na wat vergelijken met de testers en de kaartjes passen de kleuren echt wel mooi bij elkaar vinden we zelf :-)
Moeilijk om je het zo voor te stellen, maar na wat vergelijken met de testers en de kaartjes passen de kleuren echt wel mooi bij elkaar vinden we zelf :-)
_Blush_- Fluisteraar
Ik ben straks wel erg benieuwd naar foto's want heb dit eigenlijk nog bij niemand gezien en ben wel benieuwd naar het effect.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Ik ben ook benieuwd!
Lynn_- Kletskop
wij hebben een wit plafond, alle muren licht (maar niet wit, je ziet wel goed verschil tussen de muren en het plafond) en één muur grijs. Maar ik zou mijn woonkamer niet willen omschrijven als een kleurboek
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Ik vind dat ook niet op een kleurboek lijken, hoor Jerry ! We hebben thuis (bij m'n ouders) ook gewoon gekleurde muren en wit plafond. Maar ach, zo wordt het eens wat anders :-). Vinden we het uiteindelijk maar niks, kunnen we nadien proberen om de plafonds toch wit te maken.
Foto's komen begin maart als de meuels erbij staan. Dan is het plaatje completer :-)
Foto's komen begin maart als de meuels erbij staan. Dan is het plaatje completer :-)
_Blush_- Fluisteraar
ben benieuwd!
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Ik zou dat niet doen. Ik zou gewoon het plafond wit houden. De kans is groot dat de woningbouw bij vertrek wil dat jullie het plafond in de oorspronkelijke kleur terugbrengen,wit dus.
Gast- Gast
CKC schreef:Ik zou dat niet doen. Ik zou gewoon het plafond wit houden. De kans is groot dat de woningbouw bij vertrek wil dat jullie het plafond in de oorspronkelijke kleur terugbrengen,wit dus.
Jups, zo is het dus... Vandaag hebben we het contract even nagelezen: het plafond moet bij vertrek opnieuw wit zijn... Dus we gaan het toch maar niet doen.
Jammer voor de nieuwsgierigen dus :-)
_Blush_- Fluisteraar
Soortgelijke onderwerpen
» Keuken verven welke kleur
» F*ck - plafond zwart
» haar en wenkbrauwen verven (ontkleuren en daarna verven)
» NAV Kleur, ook ik wil kleur in mijn huis toevoegen! Hoe?
» Kleur, ik wil KLEUR! Maar welke?
» F*ck - plafond zwart
» haar en wenkbrauwen verven (ontkleuren en daarna verven)
» NAV Kleur, ook ik wil kleur in mijn huis toevoegen! Hoe?
» Kleur, ik wil KLEUR! Maar welke?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: