Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar

+8
Coco
Fred
Jade
Elliot
Blond
Starla
Rizzo
Rosa
12 plaatsers

Ga naar beneden

Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar Empty Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar

Bericht  Rosa ma 17 dec 2012 - 1:21

Ik ben op zoek naar een leuk gezelschapsspel voor kinderen van 8 (jongetje) en 10 (meisje), het gaat dus om 1 spel wat ze gezamenlijk met vriendjes/familie kunnen spelen.

Ik ben zelf niet zo thuis in wat kinderen van die leeftijd leuk vinden/kunnen dus ik hoop dat jullie leuke tips hebben?
Rosa
Rosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar Empty Re: Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar

Bericht  Rizzo ma 17 dec 2012 - 1:25

Stef Stuntpiloot? Vind ik zelf stiekem nog steeds heel leuk haha! Verder weet ik het niet zo goed. Geen ervaring met kinderen in die leeftijd.

Twister misschien? Schiet me ineens te binnen.
Rizzo
Rizzo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 209
Punten : 241
Registratiedatum : 17-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar Empty Re: Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar

Bericht  Starla ma 17 dec 2012 - 1:31

Ik vond de betoverde doolhof altijd erg leuk.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar Empty Re: Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar

Bericht  Blond ma 17 dec 2012 - 1:34

Ik vond Levensweg een erg leuk spel! En Monopoly.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar Empty Re: Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar

Bericht  Elliot ma 17 dec 2012 - 1:34

Junior monopoly? Ik vond Levensweg ook altijd erg leuk.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar Empty Re: Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar

Bericht  Elliot ma 17 dec 2012 - 1:34

Haha Blond, wij denken precies hetzelfde! Laughing
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar Empty Re: Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar

Bericht  Jade ma 17 dec 2012 - 1:36

ik vond Twister altijd leuk!

verder:

Cluedo
Ramses II
Monopoly (kinderversie)

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar Empty Re: Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar

Bericht  Rosa ma 17 dec 2012 - 1:38

Veel spellen ken ik niet eens, leuk, ik ga ze straks opschrijven en donderdag shoppen. Nog meer suggesties zijn welkom Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar 561177
Rosa
Rosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar Empty Re: Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar

Bericht  Elliot ma 17 dec 2012 - 1:54

Ik weet niet waar je woont, maar in Hoofddorp zit een gezelschapsspellen speciaalzaak. De eigenaar van die winkel kent zo'n beetje ieder gezelschapsspel ter wereld. Het is best leuk om eens bij zo'n soort winkel navraag te doen.

Wat trouwens ook leuk is is het spel Weerwolven, maar misschien is dat voor een oudere leeftijdscategorie?

Mijn lievelingsspel is trouwens Carcassone, ik zie dat dat vanaf 8 jaar is maar het is best een pittig spel dus misschien is dat ook nog iets te moeilijk. Al hebben wij alle uitbreidingen en dan wordt het automatisch een stuk ingewikkelder. Het basisspel is wel vrij simpel.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar Empty Re: Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar

Bericht  Fred ma 17 dec 2012 - 2:43

Eigenlijk is het wel van belang om te weten wat je max. budget is. Zo'n spellenspeciaalzaak is een goede optie, want de betere mooiere spellen zijn wel daar te vinden. Zoals de volgende spellen:

King of Tokyo (daarbij moet je of 20 overwinningspunten halen of de levenspunten van de ander op 0 brengen) kost ong. 25 euro

Iguazu (ziet er op het oog erg mooi uit, maar is al een wat ouder spel dus misschien wat lastig aan te komen)

Carcassonne (kan net voor een achtjarige) ong. 20 euro

Ticket to Ride (leuk gezelschapspel voor zowel beginnende spelers als veelspelers waarbij je treinentrajecten moet leggen, maar elkaar lekker dwars kunt zitten) ong. 40 euro

Leuke kaartspelletjes voor meestal 10 euro zijn.

Gesjaakt, Wie is de ezel, Pinguin party, Bokken schieten

Alle titels zijn te vinden op http://boardgamegeek.com . Dit is een site waarop je spellen kunt beoordelen, uitlegfilmpjes kunt vinden van het spel (van de bovengenoemde spellen zijn allemaal uitlegfilmpjes in het Nederlands te vinden, dus dan kun je makkelijker beoordelen of het spel eventueel iets zou kunnen zijn voor ze).

Er schiet mij nog iets te binnen wat overal aanslaat en zo'n 10 euro kost en vrijwel overal te verkrijgen is:

Regenwormen... Leuk spel waarbij een beetje geteld moet worden om aan wormen te moeten komen.

Geharrewar in de Sushibar... Dit is een beetje vergelijkbaar als Regenwormen, maar dan toch een tikkeltje anders (is van dezelfde auteur namelijk Reiner Knizia, die erg veel spellen bedenkt).

Gezien de leeftijd zou ik voor Regenwormen gaan, dat slaat zeker aan! Ik weet zeker dat ze het leuk vinden om elkaars wormen af te pikken.
Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar Empty Re: Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar

Bericht  Rosa ma 17 dec 2012 - 2:49

Die spellen speciaalzaak klinkt leuk maar Hoofddorp is heel ver uit de richting voor mij, dus dat gaat hem niet worden.

Verder is het budget max € 30/35, zal eens op je site kijken Fred Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar 561177
Rosa
Rosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar Empty Re: Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar

Bericht  Jade ma 17 dec 2012 - 2:51

Rosa schreef:Die spellen speciaalzaak klinkt leuk maar Hoofddorp is heel ver uit de richting voor mij, dus dat gaat hem niet worden.

Verder is het budget max € 30/35, zal eens op je site kijken Fred Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar 561177

http://www.spellengek.nl/winkels.html

In heel veel steden zit zo'n winkel!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar Empty Re: Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar

Bericht  Fred ma 17 dec 2012 - 2:53

Spellenspeciaal zaken zitten bijna iedere grote stad en soms bij grotere steden.. Ik kan wel even kijken waar de dichtsbij zijnde voor jou zit als ik weet uit welke omgeving je komt...

Jade is mij voor zie ik... Spellengek is ook best een goede site overigens!
Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar Empty Re: Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar

Bericht  Rosa ma 17 dec 2012 - 2:58

Niet in mijn stadje helaas en de dichtsbijzijnde is ook wel een beetje uit de richting. Maar ik ga alle geopperde spellen eens na en dan even in mijn eigen stad zoeken naar verkooppunten of evt online bestellen.

Bedankt in ieder geval, komen leuke tips voorbij!
Rosa
Rosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar Empty Re: Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar

Bericht  Coco ma 17 dec 2012 - 3:01

Waar zit die in Hoofddorp? Nog niet gezien.

Mijn neefje (9) en nichtje (10) spelen eigenlijk vooral volwassen spellen zoals Woordzoeker, rummikub, scrabble en boggle.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar Empty Re: Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar

Bericht  Aimee ma 17 dec 2012 - 3:03

Coco schreef:Waar zit die in Hoofddorp? Nog niet gezien.

Mijn neefje (9) en nichtje (10) spelen eigenlijk vooral volwassen spellen zoals Woordzoeker, rummikub, scrabble en boggle.

Volgens mij in het straatje achter de koffie&zo en prenatal (als je richting de passage naar de kruisweg loopt, daartussen het steegje, zeg maar)
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar Empty Re: Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar

Bericht  Highway ma 17 dec 2012 - 3:08

Ik vond het mad spel altijd erg grappig, je moet zo snel mogelijk al je geld kwijtraken dus lekker tegendraads!
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar Empty Re: Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar

Bericht  Elliot ma 17 dec 2012 - 3:10

Aimee schreef:
Coco schreef:Waar zit die in Hoofddorp? Nog niet gezien.

Mijn neefje (9) en nichtje (10) spelen eigenlijk vooral volwassen spellen zoals Woordzoeker, rummikub, scrabble en boggle.

Volgens mij in het straatje achter de koffie&zo en prenatal (als je richting de passage naar de kruisweg loopt, daartussen het steegje, zeg maar)

Klopt! Walhalla heet het. Ik was er gister nog, haha. Hele uitleg gekregen over Agricola, dat lijkt mij zo'n leuk spel! Ik wil weer eens iets anders, vriend en ik spelen nu heel vaak Carcassone, maar het lijkt me zo leuk om weer eens een nieuw spel te doen. Ik vond Agricola alleen te duur voor een spel waarvan ik niet zeker weet of ik het leuk vind.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar Empty Re: Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar

Bericht  Fred ma 17 dec 2012 - 5:07

@ Caroline.. Het begint met Carcassonne of Kolonisten van Catan qua strategische spellen. Agricola is een goed spel. Staat in de top 10 van veel spelers (bij mensen die veel spellen spelen). Ik heb hem ook. Gelukkig wel in de uitverkoop een paar jaar geleden op de kop kunnen tikken.

Andere titels in dat genre zijn het Stenen tijdperk (is dit jaar spel van het jaar geworden), Puerto Rico (al jaren in de top 3 van de top 10 te vinden en eigenlijk bijna al jaren 1),Goa, Hoogspanning etc..

Trouwens coöperatieve spellen zijn ook leuk. Dan speel je met zijn alle tegen het spel en win of verlies je samen. Het verboden eiland is daarin een leuke om mee te beginnen. Flashpoint dat net uit is in Nederland is ook een goede. Evenals Pandemie.

Mijn persoonlijke topper is 7 Wonders (met eventueel de uitbreidingen Leaders en Cities). Daarbij speelt iedereen tegelijk een kaart uit (dus je zit niet in andermans beurten stil of niks te doen) en zijn er meerdere strategiën die punten opleveren en uiteindelijk de overwinning.
Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar Empty Re: Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 5:57

Hoe heet dat ene spel nou.. waar je moet tekenen en raden.. Ohja Pictonary!

Of junior party en Co.. Vond ik ook altijd leuk.

Hotel (ofzoiets.. dat je zo'n hotel moest opbouwen.. Of was dat levensweg?).. In iedergeval van die 3d spellen zeg maar haha. Dat je echt dingen op het bord moet zetten.

Ik was(ben) nogal visueel. Dus wilde altijd spellen die er mooi uitzagen met een helder bord met veel afbeeldingen etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar Empty Re: Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar

Bericht  Joli86 ma 17 dec 2012 - 7:50

Rummikub is leuk of cluedo!
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar Empty Re: Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar

Bericht  Rosa do 20 dec 2012 - 22:51

Het is levensweg geworden, hopelijk valt het in de smaak! Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar 561177
Rosa
Rosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar Empty Re: Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar

Bericht  Dora do 20 dec 2012 - 23:05

Muizenval (als dat nog bestaat)
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar Empty Re: Gezelschapsspel gezocht voor kinderen 8/10 jaar

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum