21 December 2012
+64
Mees
Pompoen
Lejow
Mermaid
Jeanette
Pussycat
Lady4
Beachgirl
nijntje4
Miccie
M@niek
Herfstblaadjes
Lady Starstruck
Steep
Reeza
SoGood
Evalynn
SuperGrover
Mari
Marin
Tyrael
Mysterious
M-G
Zora
Rapunzel
*Lookie*
Isis
Bolleke
Caribbeanlover
Winegum
Atelier Madame
Elliot
Parisienne
Marsy28
Caramba
Minx
Mamsie
Slakje
Printje
Starla
Ibbeltje
loura
Sugarfall
Kiekeboe
Bazinga
Susan
Blond
SarahKey
Arwyn
Rush
Sanne
Kowalski
Sam
Exogenesis
Erin
Stuiterbal
Inge
Monte
Japie
Bliss
Antibes
girli
Fortissimo
Paper Crown
68 plaatsers
Pagina 4 van 11
Pagina 4 van 11 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11
Re: 21 December 2012
Bedankt voor dit beeld.Susan schreef:Het is niet dat ik dan met een aluminiumhoedje op mijn hoofd op een meteoorinslag zou gaan zitten wachten.
Gast- Gast
Los daarvan: wat is waarheid? Heeft dat altijd met feiten te maken of hoeft dat niet?
Ik snap de lijn in jouw denken. Er is nog nooit een mens gestorven en weer teruggekomen die ons even kan vertellen wat er gebeurt als je doodgaat. (nou ja, Jezus, dan, maar dat even buiten beschouwing) Dus het kan zijn dat mensen die geloven in een hiernamaals het mis hebben. Dat zou een teleurstelling zijn. Maar andersom even goed. Wat als blijkt dat God bestaat en jullie elkaar helemaal niet kennen?
Jammer dat je moet werken ;-)
Ik ben het overigens h-e-l-e-m-a-a-l met je laatste zin eens. Ik denk inderdaad dus dat er niks is na ons doodgaan en kan me moeilijk verplaatsen in welk geloof dan ook. Maar inderdaad, wat als IK het fout heb? Dat ik opeens voor 'de schepper' kom te staan, nou dan heb ik toch best wat uit te leggen met mijn mond vol tanden haha.. Je hebt gelijk, dat kan ook.
Overigens geloof ik wel dat er een soort Jezus is geweest. Maar niet dat hij de zoon van God is, geboren uit een maagd en ook niet dat hij opgestaan is uit de dood of hemelse dingen deed als de zee splijten of water in wijn veranderen. Ik geloof dat hij iemand was die het geloof verspreidde en wellicht hierom ook gekruisigd is. En dus geloof ik ook dat er best weer eens een Jezus zou kunnen komen. Al denk ik dat in deze tijd, waar mensen kritisch zijn en we alle media hebben, dit niet meer mogelijk is.
Daarom ben ik er ook zo in geinteresseerd, ik weet best veel over de verschillende geloven en de achtergronden. Ook van de Maya's (ik wil dolgraag naar centraal Amerika en hier meer over weten). Waarom de 21ste? Is het inderdaad interpretatie of dachten zij dit echt? Etc. etc. Vragen waar we nooit een antwoord op krijgen. Net als waarom er zoveel pijn, verdriet en moord in de bijbel staat. Waarom God dat soort dingen vroeg van de mensen om het geloof te bewijzen of rein te worden.
Helaas wordt door deze interesse mijn niet-geloven alleen maar versterkt. Hoe meer ik weet, hoe minder ik geloof, hoe minder ik me kan verplaatsen. Maar ik vind geloof ook mooi. Juist de gelovigen zijn vaak gelukkig en zijn zij het die zich het meest inzetten voor de armen en de zieken. Als dat vanuit het geloof gebeurd, vind ik dat een mooie zaak.
Ik heb jou nu ook met een aluminiumhoedje op als beeld Susan hahaha... Misschien moet ik me toch maar voorbereiden. Trouwens, ik bedenk me nu net dat de Maya's natuurlijk rekenen in de centraal Amerika tijdzone, daar is dat ding gevonden. Zelfs al hadden ze geen tijd toen, ze rekenden wel met de zon. Dussss... Het is daar 7 uur vroeger. Dus om 17 uur Nederlandse tijd op de 21ste kunnen jullie opgelucht ademhalen.
En ik om 07.00 uur 's morgens al op de 21ste.
En er zijn dorpjes in Frankrijk en Turkije? waar sommige (Nederlandse) doomsday thinkers naar toe gaan omdat ze denken dat dat dorp gespaard gaat blijven. De burgemeester van 1 van die dorpen moet er erg om lachen en buit het volledig uit door de prijzen op te schroeven etc. Las ik vorige week ergens.
Ik snap de lijn in jouw denken. Er is nog nooit een mens gestorven en weer teruggekomen die ons even kan vertellen wat er gebeurt als je doodgaat. (nou ja, Jezus, dan, maar dat even buiten beschouwing) Dus het kan zijn dat mensen die geloven in een hiernamaals het mis hebben. Dat zou een teleurstelling zijn. Maar andersom even goed. Wat als blijkt dat God bestaat en jullie elkaar helemaal niet kennen?
Jammer dat je moet werken ;-)
Ik ben het overigens h-e-l-e-m-a-a-l met je laatste zin eens. Ik denk inderdaad dus dat er niks is na ons doodgaan en kan me moeilijk verplaatsen in welk geloof dan ook. Maar inderdaad, wat als IK het fout heb? Dat ik opeens voor 'de schepper' kom te staan, nou dan heb ik toch best wat uit te leggen met mijn mond vol tanden haha.. Je hebt gelijk, dat kan ook.
Overigens geloof ik wel dat er een soort Jezus is geweest. Maar niet dat hij de zoon van God is, geboren uit een maagd en ook niet dat hij opgestaan is uit de dood of hemelse dingen deed als de zee splijten of water in wijn veranderen. Ik geloof dat hij iemand was die het geloof verspreidde en wellicht hierom ook gekruisigd is. En dus geloof ik ook dat er best weer eens een Jezus zou kunnen komen. Al denk ik dat in deze tijd, waar mensen kritisch zijn en we alle media hebben, dit niet meer mogelijk is.
Daarom ben ik er ook zo in geinteresseerd, ik weet best veel over de verschillende geloven en de achtergronden. Ook van de Maya's (ik wil dolgraag naar centraal Amerika en hier meer over weten). Waarom de 21ste? Is het inderdaad interpretatie of dachten zij dit echt? Etc. etc. Vragen waar we nooit een antwoord op krijgen. Net als waarom er zoveel pijn, verdriet en moord in de bijbel staat. Waarom God dat soort dingen vroeg van de mensen om het geloof te bewijzen of rein te worden.
Helaas wordt door deze interesse mijn niet-geloven alleen maar versterkt. Hoe meer ik weet, hoe minder ik geloof, hoe minder ik me kan verplaatsen. Maar ik vind geloof ook mooi. Juist de gelovigen zijn vaak gelukkig en zijn zij het die zich het meest inzetten voor de armen en de zieken. Als dat vanuit het geloof gebeurd, vind ik dat een mooie zaak.
Ik heb jou nu ook met een aluminiumhoedje op als beeld Susan hahaha... Misschien moet ik me toch maar voorbereiden. Trouwens, ik bedenk me nu net dat de Maya's natuurlijk rekenen in de centraal Amerika tijdzone, daar is dat ding gevonden. Zelfs al hadden ze geen tijd toen, ze rekenden wel met de zon. Dussss... Het is daar 7 uur vroeger. Dus om 17 uur Nederlandse tijd op de 21ste kunnen jullie opgelucht ademhalen.
En ik om 07.00 uur 's morgens al op de 21ste.
En er zijn dorpjes in Frankrijk en Turkije? waar sommige (Nederlandse) doomsday thinkers naar toe gaan omdat ze denken dat dat dorp gespaard gaat blijven. De burgemeester van 1 van die dorpen moet er erg om lachen en buit het volledig uit door de prijzen op te schroeven etc. Las ik vorige week ergens.
Laatst aangepast door Marsy28 op zo 16 dec 2012 - 22:37; in totaal 2 keer bewerkt
Marsy28- Prater
- Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat ik er van moet denken. Ik vind het toch wel 'spannend'. Wellicht gebeurt er wel wat vrijdag. Dat weten we pas als het zover is, of als het zaterdag is.
Helaas moet ik de hele dag naar school haha.
Helaas moet ik de hele dag naar school haha.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Susan schreef:Nou, ik denk dat de buurvrouw van Parisienne wel opgelucht is. Ik kan me haar gedachtegang namelijk wel voorstellen, het is dat ik me niet wil laten leiden door angsten, maar het liefst was ik ook een dagje eerder op vakantie gegaan om allemaal bij elkaar te zijn. Het is niet dat ik dan met een aluminiumhoedje op mijn hoofd op een meteoorinslag zou gaan zitten wachten, het zou bij mij meer een soort 'voor alle zekerheid, stel nou dát...' zijn en de volgende dag zou ik denken: gelukkig, die datum is ook weer geweest, en het zou een normale zaterdag zijn. Niet eens een rotdag.
Ik denk dat er onderscheid is tussen twee soorten 'gelovers'. Het soort dat niet echt gelooft dat de wererld echt zal vergaan, maar er toch bij stilstaat en toch wel een beetje bang is dat het zomaar wel kan gaan gebeuren, en het soort dat er heilig van overtuigd is dat de wereld vergaat en daar ook allerlei (extreme) maatregelen voor heeft getroffen. Beide groepen zullen natuurlijk in eerste instantie niets meer dan opluchting voelen als het eenmaal de 22e is, maar ik denk wel dat de extreme groep ook wel baalt omdat ze allerlei maatregelen hebben getroffen die uiteindelijk niet nodig zijn geweest. Niet omdat ze liever dood waren geweest, maar omdat ze nu weer opnieuw van alles moeten opbouwen, zoals een spaarrekening.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Ik ben gewoon zeer opgelucht als het 22 december is. Ik ben best een beetje bang. Rationeel gezien denk ik: 'Wat kan er nou gebeuren?' maar er is een klein stemmetje dat dan zegt: jaa.. maar stel er gebeurd een enorme ramp? De Maya's hebben 1000den jaren terug voorspeld dat er iets met de maan was en ze zaten er 30sec naast! (Werd ons door de gids in Mexico verteld, weet niet meer goed) Ik heb wel tegen mijn man gezegd dat ik wil dat ie thuis is, en hij zei: 'Omdat de wereld vergaat?!' (oops..) ik heb maar gauw gezegd dat ik denk dat de bevalling begint dan hahaha.
Ik ben denk ik opgelucht als het 22 december is om 00:00:30 just to be sure haha!
Ik ben denk ik opgelucht als het 22 december is om 00:00:30 just to be sure haha!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Jou snap ik wel PaperCrown. Niet TEveel over nadenken, straks komt je kindje juist op die dag.
Marsy28- Prater
Was hier niet al een topic over?
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Die Maya's zijn gek joh, staan zij even voor lul straks en dan komen ze wel weer met wat anders. Wat een onzin!
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Die Maya's zijn gek joh, staan zij even voor lul straks en dan komen ze wel weer met wat anders. Wat een onzin!
Haha hier moest ik wel een beetje om lachen. Ik zie het al helemaal voor me dat we straks met z'n allen de Maya's uit gaan lachen omdat er duizenden jaren geleden een foute voorspelling is gedaan.
Elliot- Ratel
Caribbeanlover schreef:Die Maya's zijn gek joh, staan zij even voor lul straks en dan komen ze wel weer met wat anders. Wat een onzin!
Zucht, heb je die ongenuanceerde schreeuwlelijk weer... Die haar ongezouten 'mening' komt geven want eerlijkheid duurt het langst..
Overigens zeggen de Maya's van nu dat ze er zelf niet in geloven en dat er bedoeld werd dat er een verandering op komst was, wat iemand hier al eerder zei. Dus zo voor lul staan ze niet en dode mensen kunnen niet voor lul staan.
Marsy28- Prater
Jullie doen het nou overkomen alsof jullie er zelf in geloven. Dat er mensen in geloven vind ik sowieso dom!
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Jullie doen het nou overkomen alsof jullie er zelf in geloven. Dat er mensen in geloven vind ik sowieso dom!
Zo kunnen we van iedereen die gelooft wel domme mensen maken, terwijl er zat hoogopgeleide mensen zijn die gewoon geloven. Los daarvan jij bent vegetariër als ik me niet vergis? Vaak geloof je dan toch ook dat je daarmee het leven van de dieren beter maakt? Nou dat vind ik ook dom om te denken dat het feit dat jij alleen geen vlees eet zorgt dat dieren het beter hebben. Je eet in je eentje misschien 1 koe per jaar op ofzo.
Echt laat iedereen gewoon lekker geloven in wat ze willen!
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Atelier Madame schreef:Caribbeanlover schreef:Jullie doen het nou overkomen alsof jullie er zelf in geloven. Dat er mensen in geloven vind ik sowieso dom!
Zo kunnen we van iedereen die gelooft wel domme mensen maken, terwijl er zat hoogopgeleide mensen zijn die gewoon geloven. Los daarvan jij bent vegetariër als ik me niet vergis? Vaak geloof je dan toch ook dat je daarmee het leven van de dieren beter maakt? Nou dat vind ik ook dom om te denken dat het feit dat jij alleen geen vlees eet zorgt dat dieren het beter hebben. Je eet in je eentje misschien 1 koe per jaar op ofzo.
Echt laat iedereen gewoon lekker geloven in wat ze willen!
Ik heb nooit gezegd dat ik door vegetarier te zijn het leven van dieren beter denk te maken dus dat zuig je letterlijk uit je duim. Denk eerst ff na voordat je zomaar iets zegt wat ik niet gezegd heb!
Caribbeanlover- Ratel
De man van mijn tante gelooft er héél hard in. Hij heeft al hun geld vergokt en opgedaan aan niks en alles want de wereld vergaat toch, dus waarvoor zou hij moeten sparen/zuinig zijn? Mijn tante is behoorlijk pissig (zacht uitgedrukt).
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ik ben er ook wel een beetje bang voor, niet dat ik het geloof, ik zou nooit voedselpakketten en dergelijke gaan aanslepen, en als het gebeurd dan hoop ik alleen dat ik bij C. ben zodat ik hem kan vasthouden. Als de wereld dan vergaat so be it, maar dan zijn we tenminste die laatste minuten samen. Dus ik baal ook wel dat ik die dag tot 16u naar school moet .
En als ik dit zo neer typ vind ik het ook wel een beetje belachelijk van mijzelf eigenlijk . Maar goed, wij kunnen dus om 17u opgelucht ademen? Of was het nu 12u? Dat is nogal een verschil.
Overigens geloof ik hetzelfde als Marsy, dat er wel een Jezus is geweest die misschien hele andere iedeeën had, en die verkondigde en daarom gekruisigd is. En ik denk dat er door de jaren heen al veel Jezussen zijn geweest, mensen met andere ideeën etc. Vind dat wel interessant. Ik geloof ook wel in de verhalen die in de Bijbel staan, alleen de wonderen niet, maar grote lijnen best wel.
En als ik dit zo neer typ vind ik het ook wel een beetje belachelijk van mijzelf eigenlijk . Maar goed, wij kunnen dus om 17u opgelucht ademen? Of was het nu 12u? Dat is nogal een verschil.
Overigens geloof ik hetzelfde als Marsy, dat er wel een Jezus is geweest die misschien hele andere iedeeën had, en die verkondigde en daarom gekruisigd is. En ik denk dat er door de jaren heen al veel Jezussen zijn geweest, mensen met andere ideeën etc. Vind dat wel interessant. Ik geloof ook wel in de verhalen die in de Bijbel staan, alleen de wonderen niet, maar grote lijnen best wel.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Caribbeanlover schreef:Jullie doen het nou overkomen alsof jullie er zelf in geloven. Dat er mensen in geloven vind ik sowieso dom!
Dat is wel een beetje kort door de bocht, ik denk niet dat het nou dom genoemd kan worden als mensen ergens in geloven. Ik vond je opmerking gewoon grappig. Hoe kunnen de huidige maya's nou 'voor lul' staan terwijl die voorspelling duizenden jaren geleden is gedaan? Daar kunnen de maya's die nu leven toch niet voor opdraaien?
Elliot- Ratel
Ik heb geloof ik rekenfoutje gemaakt... Stond net onder de douche nog even te rekenen.
Het is nu 21.52 hier in Sydney, 11.52 in Nederland, 04.52 in Cancun..
Dus Cancun: 7 uur later in Nederland, 17 uur later in Sydney
Dus als het 00.00 daar is, dan is het 07.00 in Nederland (op de 22ste) en 17.00 in Sydney (op de 22ste).
Dus jullie zitten nog 7 uren langer in spanning, ik nog 17 uren!
Het is nu 21.52 hier in Sydney, 11.52 in Nederland, 04.52 in Cancun..
Dus Cancun: 7 uur later in Nederland, 17 uur later in Sydney
Dus als het 00.00 daar is, dan is het 07.00 in Nederland (op de 22ste) en 17.00 in Sydney (op de 22ste).
Dus jullie zitten nog 7 uren langer in spanning, ik nog 17 uren!
Marsy28- Prater
Slakje schreef:De man van mijn tante gelooft er héél hard in. Hij heeft al hun geld vergokt en opgedaan aan niks en alles want de wereld vergaat toch, dus waarvoor zou hij moeten sparen/zuinig zijn? Mijn tante is behoorlijk pissig (zacht uitgedrukt).
Ik denk dat ik niet zou kunnen samenleven met iemand die zo'n houding zou hebben als ik er zelf totaal niet in geloof. Erg lastig voor jouw tante!
Elliot- Ratel
Laat iedereen gewoon geloven, respecteer een ander. Praat je ook zo tegen mensen die christen, moslim of jood zijn? Of tegen mensen die in een spirituele wereld geloven?Caribbeanlover schreef:Jullie doen het nou overkomen alsof jullie er zelf in geloven. Dat er mensen in geloven vind ik sowieso dom!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik vraag me trouwens af of ook te merken is dat er toch wel mensen bang voor zijn. Ik denk dat weinig mensen ervoor thuis zullen blijven van het werken, maar misschien dat het wel wat rustiger is in de stad/supermarkt?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Haha, nou ja voor lul vind ik ze niet staan en ik weet niet of ze gek waren, maar ik ben het wel met je eens. Toen het het jaar 2000 werd zat men ook in spanning om niks.
Daarnaast hoorde ik dat heel die voorspelling eigenlijk uit zn verband getrokken, tenminste, wat ik hoorde was er een rekenfout gemaakt en klopt de datum sowieso al niet, en het zou ook niet het einde van de wereld zijn maar het einde van de mayakalender, en de mentaliteit van de mens zou veranderen. Weet niet of dat precies klopt hoor.
Ik geloof er in ieder geval helemaal niet in en vind het ook best grappig als mensen er wel in geloven.
Ik snap gewoon niet hoe je dat kunt geloven. En ik zie dat er tegen cbl al zo op gereageerd is omdat zij ook zoiets zij, maar ik heb dat bij sommige gelovigen (maakt niet uit welk geloof) ook wel. Niet bij iedereen hoor. Maar sommige mensen nemen alles zo letterlijk, daar kan ik werkelijk met mijn verstand niet bij. En dat bedoel ik niet lelijk, maar ik kan dat gewoon niet.
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
Ik hoop dat we een ander tijdperk in gaan maar of ik dat geloof, is wat anders. En met dat ander tijdperk bedoel ik: meer respect en aandacht voor de natuur, de dieren, de aarde en de mensen rond ons heen. Ik geloof zeker niet dat de wereld vergaat, al denk ik wel dat dat ooit eens gaat gebeuren als we verder doen zoals we bezig zijn.
Isis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10
Isis schreef:Ik hoop dat we een ander tijdperk in gaan maar of ik dat geloof, is wat anders. En met dat ander tijdperk bedoel ik: meer respect en aandacht voor de natuur, de dieren, de aarde en de mensen rond ons heen. Ik geloof zeker niet dat de wereld vergaat, al denk ik wel dat dat ooit eens gaat gebeuren als we verder doen zoals we bezig zijn.
Even kritisch.. Als wij doorgaan zoals wij nu doorgaan, hoe denk jij dan dat de wereld vergaat?
Marsy28- Prater
Marsy28 schreef:Isis schreef:Ik hoop dat we een ander tijdperk in gaan maar of ik dat geloof, is wat anders. En met dat ander tijdperk bedoel ik: meer respect en aandacht voor de natuur, de dieren, de aarde en de mensen rond ons heen. Ik geloof zeker niet dat de wereld vergaat, al denk ik wel dat dat ooit eens gaat gebeuren als we verder doen zoals we bezig zijn.
Even kritisch.. Als wij doorgaan zoals wij nu doorgaan, hoe denk jij dan dat de wereld vergaat?
Haha, goede vraag hoor! Alleen kan ik daar niet zo snel een antwoord op bedenken. Als de aarde blijft opwarmen, zullen zeeën en oceanen overspoelen, diersoorten uitsterven (ik ben geen bioloog maar dat heeft vast ook consequenties voor de natuur en misschien zelfs de mens). Maar ergens heeft het ook gewoon met een gevoel van rechtvaardigheid te maken: hoe kan het toch dat wij dit de natuur kunnen blijven aandoen? De aarde was er zoveel jaren voor de mens en de mens verneukt die aarde vervolgens. Ik vind dat niet rechtvaardig en denk dan ergens dat de natuur wel zal terugslaan. Wat een uitleg... Snap je 'm want ik kan soms nogal vaag verwoorden.
Isis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10
Oh ik snap je en ook ik denk dat we niet goed met de natuur omgaan. Maar de aarde heeft in elk geval 5 enorme aanslagen overleefd waarvan 90% van al het leven op aarde stierf. Maar waarschijnlijk zijn het meer. Het leven is zelfs al eens helemaal opgebouwd tot waar de dino's er waren en uiteindelijk weer helemaal opnieuw moeten beginnen in het water.. Zal je de details besparen.
Maar ik denk dat de aarde inderdaad wel terugvecht. Dus wellicht weer een complete overstroming, zoals in het begin van de aarde, of misschien weer een meteoriet. Probleem is natuurlijk dat we de kennis hebben, dus ook weer snel opbouwen en verder gaan. Maar interessant wel!
Maar ik denk dat de aarde inderdaad wel terugvecht. Dus wellicht weer een complete overstroming, zoals in het begin van de aarde, of misschien weer een meteoriet. Probleem is natuurlijk dat we de kennis hebben, dus ook weer snel opbouwen en verder gaan. Maar interessant wel!
Marsy28- Prater
Pagina 4 van 11 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11
Soortgelijke onderwerpen
» 5 december tip
» 5 december - Goedemorgen!
» december kraslot nog te koop?
» December kalender
» Telegraaf van 31 december?
» 5 december - Goedemorgen!