Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

21 December 2012

+64
Mees
Pompoen
Lejow
Mermaid
Jeanette
Pussycat
Lady4
Beachgirl
nijntje4
Miccie
M@niek
Herfstblaadjes
Lady Starstruck
Steep
Reeza
SoGood
Evalynn
SuperGrover
Mari
Marin
Tyrael
Mysterious
M-G
Zora
Rapunzel
*Lookie*
Isis
Bolleke
Caribbeanlover
Winegum
Atelier Madame
Elliot
Parisienne
Marsy28
Caramba
Minx
Mamsie
Slakje
Printje
Starla
Ibbeltje
loura
Sugarfall
Kiekeboe
Bazinga
Susan
Blond
SarahKey
Arwyn
Rush
Sanne
Kowalski
Sam
Exogenesis
Erin
Stuiterbal
Inge
Monte
Japie
Bliss
Antibes
girli
Fortissimo
Paper Crown
68 plaatsers

Pagina 3 van 11 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

21 December 2012 - Pagina 3 Empty Re: 21 December 2012

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 11:38

Kowalski schreef:Ik spoor echt niet 21 December 2012 - Pagina 3 1270000679

Ik ben echt óveral bang voor, dus ja, met momenten ben ik ook hier bang voor scratch

Ik ook hoor. Maar dan meer omdat ik verdwaal in een "stel dat"...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

21 December 2012 - Pagina 3 Empty Re: 21 December 2012

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 11:42

Oh en stiekem ben ik ook wel een beetje bang voor aanslagen op die dag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

21 December 2012 - Pagina 3 Empty Re: 21 December 2012

Bericht  Minx zo 16 dec 2012 - 11:50

Paper Crown schreef:
Eucalypta schreef:Nou ja, PaperCrown, je zult maar net gaan bevallen op de 21e... zeker weten dat je dan op een gegeven moment wél denkt dat de wereld vergaat lol!

Haha! Ja dat denk ik ook. Heb gelezen dat je op een zeker moment denkt dat je doodgaat.

Haha zoals ik je hier ken ben je er nog toe in staat om te roepen zie je wel de wereld vergaat vandaag en dat is jou schuld. En dan naar je man wijzen (of de dokter Wink)
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

21 December 2012 - Pagina 3 Empty Re: 21 December 2012

Bericht  Bazinga zo 16 dec 2012 - 11:56

Maarehm.. Hoe zou de wereld vergaan dan, volgens jullie? Ik probeer nu even mee te gaan in heel dat 'Oh nee de wereld vergaat de 21ste', maar hoe dan? Ontploft de aarde? Krijgen we een groeps-hartaanval? Aliens? Meteoriet?
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

21 December 2012 - Pagina 3 Empty Re: 21 December 2012

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 12:34

Gewoon zo snel mogelijk het liefst. Als ik ook nog op de vlucht moet voor zombies of aliens, meh. Daar heb ik niet zo trek in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

21 December 2012 - Pagina 3 Empty Re: 21 December 2012

Bericht  Caramba zo 16 dec 2012 - 13:20

Ik ben er niet bang voor, maar ben er wel een klein beetje mee bezig.
Idd het "stel nou dat...." gevoel.
Maar denk ook, dieren voelen toch al een aantal dagen van te voren aan dat er iets staat te gebeuren? Zij zouden dus, bij wijze van, nu al aan kunnen voelen dat er iets staat te gebeuren? Nou merk niets! Ja die potvis en bultrug liggen op een zandbank, maar dat gebeurt wel vaker.
Wil erg graag dat het 22 december is, dan hebben we de 21ste overleeft.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

21 December 2012 - Pagina 3 Empty Re: 21 December 2012

Bericht  Marsy28 zo 16 dec 2012 - 14:05

Rood schreef:
Lennox schreef:Maar tot nu toe klopten de meeste voorspellingen van wat ik begreep steeds wel, dus ik ben benieuwd.
Heb je een voorbeeld van zo'n uitgekomen voorspelling?

Maar Rood, jij bent toch gelovig? De hele bijbel is 1 groot verhaal en dat geloof je wel? Daar is NOG minder bewijs..

Ik denk dat wij sowieso in een hele interessante periode zijn geboren (wat Exogenesis ook zegt). Moet je eens kijken wat er in de afgelopen 50 jaar allemaal gebeurd en ontwikkeld is. Steeds meer leren we en weten we. Ik denk dat dat ook beetje bedoeld wordt met de verandering. Nog nooit in de hele evolutie zijn we zo snel gegaan als nu. Zo ongelofelijk veel kennis, soms beangstigd het me gewoon. Er wordt gezegd dat over 30 jaar de menselijke cellen zo kunnen worden aangepast dat we nog langer kunnen leven. Denk aan de ruimte, wat er allemaal ontdekt wordt. Over 10 jaar zijn de eerste vakanties out of space.

Ik vind het nogal wat dat de Maya's dit konden 'voorspellen', dus daadwerkelijk geloof ik er niet in.

Wel heel cool dat mensen gewoon gaan trouwens op die dag! En ik zit ook te denken. Al die mensen die erin geloven en dan de 22ste wakker worden. Wat een des illusie en hoe zouden zij zich voelen? Behoorlijk kut gok ik zo.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

21 December 2012 - Pagina 3 Empty Re: 21 December 2012

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 18:52

Marsy28 schreef:

Maar Rood, jij bent toch gelovig? De hele bijbel is 1 groot verhaal en dat geloof je wel? Daar is NOG minder bewijs..

voor bepaalde dingen die in de bijbel staan, zijn wel degelijk bewijzen gevonden. En daarnaast is Rood volgens mij een van de eersten die altijd zegt dat je de bijbel moet interpreteren. Daarnaast vind ik het gewoon een beetje stom om te zeggen: oh jij gelooft in bladiebla? Dan moet je ook in bladiebla geloven, want dat is tenminste nog een béétje geloofwaardig.

Anyway, on topic: ik geloof wel dat de wereld ooit vergaat, maar niet nu op 21 december. Misschien komt er weer een ijstijd of wordt de aarde juist te warm voor de mens om te overleven. Of het gaat ooit zo erg rommelen qua natuurrampen dat er zich steeds meer na elkaar voordoen en dat er heel veel gebieden getroffen worden. En ik geloof ook best dat zich dit in de relatief nabije toekomst kan voordoen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

21 December 2012 - Pagina 3 Empty Re: 21 December 2012

Bericht  Kiekeboe zo 16 dec 2012 - 19:19

Rood stelt toch gewoon een vraag? Jullie interpreteren het alsof ze het niet zou geloven, maar ik heb hem gelezen als een vraag, gewoon uit interesse.
Kiekeboe
Kiekeboe
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 377
Punten : 371
Registratiedatum : 29-11-12

http://3rdhouseonthe10thfloor.wordpress.com

Terug naar boven Ga naar beneden

21 December 2012 - Pagina 3 Empty Re: 21 December 2012

Bericht  Marsy28 zo 16 dec 2012 - 20:11

Oh, het klinkt als een aanval op Rood, dat is helemaal niet de bedoeling. Ze stelde inderdaad een vraag en daarop baseerde ik mijn vraag aan haar. En wel degelijk bewijzen van dingen uit de bijbel, ik sta open voor heel veel dingen en zal dit topic niet bevuilen, maar benieuwd ben ik wel! Sommige mensen geloven nou eenmaal 100% in de Maya voorspellingen, anderen in de bijbel, weer anderen in iets compleet anders, dat wilde ik er eigenlijk mee zeggen.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

21 December 2012 - Pagina 3 Empty Re: 21 December 2012

Bericht  Susan zo 16 dec 2012 - 21:16

Marsy28 schreef:
Rood schreef:
Lennox schreef:Maar tot nu toe klopten de meeste voorspellingen van wat ik begreep steeds wel, dus ik ben benieuwd.
Heb je een voorbeeld van zo'n uitgekomen voorspelling?

Maar Rood, jij bent toch gelovig? De hele bijbel is 1 groot verhaal en dat geloof je wel? Daar is NOG minder bewijs..

Ik denk dat wij sowieso in een hele interessante periode zijn geboren (wat Exogenesis ook zegt). Moet je eens kijken wat er in de afgelopen 50 jaar allemaal gebeurd en ontwikkeld is. Steeds meer leren we en weten we. Ik denk dat dat ook beetje bedoeld wordt met de verandering. Nog nooit in de hele evolutie zijn we zo snel gegaan als nu. Zo ongelofelijk veel kennis, soms beangstigd het me gewoon. Er wordt gezegd dat over 30 jaar de menselijke cellen zo kunnen worden aangepast dat we nog langer kunnen leven. Denk aan de ruimte, wat er allemaal ontdekt wordt. Over 10 jaar zijn de eerste vakanties out of space.

Ik vind het nogal wat dat de Maya's dit konden 'voorspellen', dus daadwerkelijk geloof ik er niet in.

Wel heel cool dat mensen gewoon gaan trouwens op die dag! En ik zit ook te denken. Al die mensen die erin geloven en dan de 22ste wakker worden. Wat een des illusie en hoe zouden zij zich voelen? Behoorlijk kut gok ik zo.

Het lijkt mij eerder dat je opgelucht bent.

Vakanties in de ruimte over tien jaar, dat geloof ik trouwens niet zo. Tien jaar is vrij kort.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

21 December 2012 - Pagina 3 Empty Re: 21 December 2012

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 21:18

Maar we weten het hier toch vrij snel? Of de wereld op 21 december vergaat?
Als serieus de HELE wereld vergaat, dan zal dat toch in 1 keer moeten gebeuren en er is maar een korte overlap in tijd, dat het op de volledige wereld 21-12 is.... dus als we dat gezamelijke moment overleefd hebben....dan zitten we toch safe?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

21 December 2012 - Pagina 3 Empty Re: 21 December 2012

Bericht  Marsy28 zo 16 dec 2012 - 21:32

Susan, waarschijnlijk niet jij en ik, als in Jan modaal. Maar ik weet zeker dat er binnen 10 jaar de eerste vluchten voor niet astronauten zullen zijn! En of het nou waar is of niet dat ze mensen met een enkeltje naar Mars willen sturen, ook dat is 2023. Bijna 10 jaar dus. Alles gaat zo ongelofelijk snel. 50 jaar geleden waren er nog geen wasmachines he? En deze generatie maakt bijna alles mee. Van cassettebandje tot mp3spelers, van eerste groene computers naar macbooks. Hoe ver ze zijn met onderzoeken naar ziektes, the big bang. Ik vind het een super interessante tijd om in te leven. Overweldigend soms en ook wel wat schrikbarend, als ik kijk naar de kinderen van nu, maar vooral interessant.

PinkCoelho: dan ben ik waarschijnlijk als eerste weg, wij zijn 10 uren later. Ik post wel even wat op het yes forum, mocht ik een meteoriet aan zien komen ofzo :P
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

21 December 2012 - Pagina 3 Empty Re: 21 December 2012

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 21:36

Het was inderdaad een oprechte vraag, Marsy. Ik ben nieuwsgierig naar welke voorspellingen zijn uitgekomen.

Verder betekent dat je ergens in gelooft natuurlijk niet dat je behoefte hebt aan een leuke theorie over het leven en dan willekeurig iets kiest. Het is geen ienemienemutte-kwestie.

Ik denk dat de Bijbel niet zomaar een verhaal is, laat staan dat ik het ongeloofwaardig vind. Hoe dat met de Maya's zit, weet ik niet. Daar weet ik te weinig van om iets zinnigs over te zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

21 December 2012 - Pagina 3 Empty Re: 21 December 2012

Bericht  Susan zo 16 dec 2012 - 21:38

Ja, maar die reis naar Mars in 2023 is wel iets anders dan een vakantiereis, het gaat zelfs nog verder dan de maanreizen die er zijn geweest. Je kunt nooit meer terug.

Bij een vakantie naar de ruimte stel ik me wel voor dat je voor erg korte tijd gaat (dus een paar weken) en dat er een accomodatie in de ruimte is waar je in de tussentijd verblijft. Anders is het gewoon een ruimtereis zoals die er al decennia lang zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

21 December 2012 - Pagina 3 Empty Re: 21 December 2012

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 21:39

Marsy28 schreef:
PinkCoelho: dan ben ik waarschijnlijk als eerste weg, wij zijn 10 uren later. Ik post wel even wat op het yes forum, mocht ik een meteoriet aan zien komen ofzo 21 December 2012 - Pagina 3 253468018

Nee, dat is juist mijn punt. Ten eerste is er geen 'als eerste' want als de hele wereld vergaat moet dat wel iets zijn wat in een keer resultaat heeft en niet in etappes gaat en ten tweede moet dat dan in die korte overlap van tijd zijn waarop het overal op de hele wereld 21-12-2012 is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

21 December 2012 - Pagina 3 Empty Re: 21 December 2012

Bericht  Parisienne zo 16 dec 2012 - 21:49

Ik geloof er niet in.
Mijn buurvrouw wel, zij houdt haar zoon thuis van school omdat ze samen wil zijn als de wereld vergaat.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

21 December 2012 - Pagina 3 Empty Re: 21 December 2012

Bericht  Marsy28 zo 16 dec 2012 - 21:52

Ik geloof echter wel Susan dat er al rijke mensen zijn die een korte ruimtereis kunnen maken van maand of iets langer over een jaar, als in 'vreemde' vakantie..

En Parisienne, dat is precies wat ik bedoelde haha. Die vrouw houdt haar kind thuis en dan wordt het 22 december. Wat zou er door haar heengaan?

Rood: Voor mij is het aanhangen van de Maya voorspellingen een beetje hetzelfde als het geloof. Ik geloof er namelijk beide niet in. Maar ik kan me voorstellen dat het voor jou iets heel anders is en niet te vergelijken. Voor mij is het echter geloven in iets waarvan niks is bewezen. Hoewel ik hier dus hoorde dat er zaken uit de bijbel zijn bewezen. Vandaar ook mijn interesse daarvoor. Maar daarentegen schijnen er ook Maya voorspellingen uit gekomen zijn (daar kwam jouw interesse vandaan). Het is voor mij iets als waarheid aannemen wat duizenden jaren geleden ooit is verzonnen. Bij Maya's en het geloof in het algemeen. Vandaar mijn vergelijking. Maar... vanuit MIJN standpunt.

Ik denk namelijk bij geloof hetzelfde als bij de Maya's. Wat een des illusie als terroristen na 1000den mensen te hebben vermoord erachter komen dat ze geen 72 maagden krijgen bij het heengaan. Of dat vele Christenen geen hemel zullen zien. Of dat Maya aanhangers nu het einde van de wereld niet meemaken. Snap je de lijn in mijn denken?

Ik vind geloof mooi. Ik wilde echt dat ik kon geloven. Ook de Maya aanhangers nu. Ik interesseer me er oprecht voor.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

21 December 2012 - Pagina 3 Empty Re: 21 December 2012

Bericht  Susan zo 16 dec 2012 - 22:06

Marsy28 schreef:

En Parisienne, dat is precies wat ik bedoelde haha. Die vrouw houdt haar kind thuis en dan wordt het 22 december. Wat zou er door haar heengaan?


Dan heeft haar kind een dag school gemist. Nou, big deal.

Ik bedoel, wat moet er nou door je heen gaan, anders dan 'gelukkig, het is niet gebeurd'?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

21 December 2012 - Pagina 3 Empty Re: 21 December 2012

Bericht  Parisienne zo 16 dec 2012 - 22:08

Het is niet zozeer dat ze echt gelooft dat het echt gebeurt, maar ze is er wel bang voor. Als het dan gaat gebeuren dan wil ze wel dat ze met haar kinderen thuis is.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

21 December 2012 - Pagina 3 Empty Re: 21 December 2012

Bericht  Marsy28 zo 16 dec 2012 - 22:09

Nou niet alles TE serieus gaan nemen Susan. Sorry, mijn beroep is nou eenmaal in het psychologische veld, dus IK interesseer me daarvoor. Deze mensen zijn hier al maanden, zo niet jaren, mee bezig. Voorbereidingen aan het treffen. En dan komt die dag, je zoon zit bij je (hopelijk nog wat te jong om te beseffen dat zijn moeder denkt dat de wereld vandaag ontploft/ geraakt wordt/ oplost in het niets or whatever) en dan gebeurt er gewoon niks. Ja, en dan? Dan staat ze morgen gewoon op en doet alsof er niks gebeurd is? Natuurlijk niet. Als je hier ECHT in gelooft, dan is 22 december echt wel wat meer dan een normale rotdag.

Edit: lees net je post Parisenne. Ok, dan zij misschien niet. Maar duizenden anderen wel.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

21 December 2012 - Pagina 3 Empty Re: 21 December 2012

Bericht  Elliot zo 16 dec 2012 - 22:14

Susan schreef:
Marsy28 schreef:

Wel heel cool dat mensen gewoon gaan trouwens op die dag! En ik zit ook te denken. Al die mensen die erin geloven en dan de 22ste wakker worden. Wat een des illusie en hoe zouden zij zich voelen? Behoorlijk kut gok ik zo.

Het lijkt mij eerder dat je opgelucht bent.


Ik denk ook wel dat die mensen opgelucht zijn, maar aan de andere kant lijkt het me ook wel 'rot' voor die mensen. Er zijn een hoop mensen (de echte Doomsday Preppers) die bijvoorbeeld al hun spaargeld hebben opgemaakt omdat geld na 21 december volgens hun geen waarde meer heeft. Er stond ooit een verhaal in de Vriendin van een vrouw die erin geloofde. De wereld zou volgens haar vergaan door middel van een zondvloed, zoals in het verhaal van Noach. Zij had een enorm reddingsvlot voor haar en haar zoontje. Al haar spaargeld had ze opgemaakt en ze had allerlei voedsel- en overlevingspakketten gemaakt om mee te nemen. Volgens haar zouden de overlevenden van de zondvloed weer op heel primitieve wijze moeten leven. De mensen zouden terug gaan naar de ruilhandel. Haar huis is verkocht, al haar bezittingen zijn gereduceerd tot kleding en die pakketten. Het lijkt mij voor haar best wel rot als blijkt dat ze voor niets haar hele leven heeft 'opgegeven'.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

21 December 2012 - Pagina 3 Empty Re: 21 December 2012

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 22:16

Marsy28 schreef:Het is voor mij iets als waarheid aannemen wat duizenden jaren ooit is verzonnen.
Ik kan veel zeggen over jouw stukje tekst, maar ik moet werken, dus geen tijd :-). Dit zinnetje vind ik toch wel interessant.
Het is toch fascinerend dat we als samenleving in een heleboel dingen geloven die duizenden jaren geleden zijn verzonnen, maar dat wanneer het om geloof gaat het een teken van naïviteit is.

Los daarvan: wat is waarheid? Heeft dat altijd met feiten te maken of hoeft dat niet?

Ik snap de lijn in jouw denken. Er is nog nooit een mens gestorven en weer teruggekomen die ons even kan vertellen wat er gebeurt als je doodgaat. (nou ja, Jezus, dan, maar dat even buiten beschouwing) Dus het kan zijn dat mensen die geloven in een hiernamaals het mis hebben. Dat zou een teleurstelling zijn. Maar andersom even goed. Wat als blijkt dat God bestaat en jullie elkaar helemaal niet kennen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

21 December 2012 - Pagina 3 Empty Re: 21 December 2012

Bericht  Susan zo 16 dec 2012 - 22:18

Nou, ik denk dat de buurvrouw van Parisienne wel opgelucht is. Ik kan me haar gedachtegang namelijk wel voorstellen, het is dat ik me niet wil laten leiden door angsten, maar het liefst was ik ook een dagje eerder op vakantie gegaan om allemaal bij elkaar te zijn. Het is niet dat ik dan met een aluminiumhoedje op mijn hoofd op een meteoorinslag zou gaan zitten wachten, het zou bij mij meer een soort 'voor alle zekerheid, stel nou dát...' zijn en de volgende dag zou ik denken: gelukkig, die datum is ook weer geweest, en het zou een normale zaterdag zijn. Niet eens een rotdag.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

21 December 2012 - Pagina 3 Empty Re: 21 December 2012

Bericht  Atelier Madame zo 16 dec 2012 - 22:19

Ik moet eerlijk bekennen dat ik er wel af en toe mee bezig ben, hoewel ik rationeel denk dat het grote onzin is dat 21-12-12 de wereld vergaat, vind ik het idee wel eng en hoop ik gewoon dat het snel de 22e is in de eerste tijdzone van de wereld :p. In mijn ogen hebben we het overleefd om 12.01 in Nederland Laughing
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

21 December 2012 - Pagina 3 Empty Re: 21 December 2012

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 11 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum