Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Windows of apple?

+8
Green_Pepper
loura
Susan
Antibes
Zora
Marin
Slakje
M@niek
12 plaatsers

Ga naar beneden

Windows of apple? Empty Windows of apple?

Bericht  M@niek vr 14 dec 2012 - 17:24

Ik wil graag ervaringen/meningen horen.

Voor mn studie heb ik een nieuwe laptop nodig. Mijn voorkeur gaat uit naar apple aangezien je hiermee ook wordprogrammas hebt, daarnaast ben ik erg te spreken over apple (erg stabiel en snel en ook nog eens erg leuk mee te werken).

Mijn man daarintegen is van mening dat apple echt 3x niks is voor schoolwerk e.d.

Wie heeft ervaring hiermee?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Windows of apple? Empty Re: Windows of apple?

Bericht  Slakje vr 14 dec 2012 - 19:25

Ik heb een macbook. Ik heb hem gekocht voor schoolwerk (ik volgde een kunstopleiding). Ik vond hem prima om te werken met Wordprogramma's.

Persoonlijk vind ik dat Apple fijner werkt, ik heb de indruk dat alles sneller gaat, meer doet wat ik wil (ik heb echt al gevloekt op Windows), minder/geen last van virussen, en al mijn cursussen werden gegeven voor Apple, ik zou echt veel tijd kwijt zijn als ik alles zou moeten gaan uitzoeken met Windows.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Windows of apple? Empty Re: Windows of apple?

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 20:01

Ik werk ook met Apple. Ik heb een MacBook en een iMac. Beide zijn erg fijn in het gebruik. Met schoolwerk gaat het goed. Al kan ik sommige dingen niet openen, omdat het niet geschikt is voor Apple. Dat is bij mij het enige nadeel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Windows of apple? Empty Re: Windows of apple?

Bericht  Marin vr 14 dec 2012 - 21:10

Ik ben Apple fan qua iPhone en iPad maar heb heel bewust voor een Windows laptop en computer gekozen. Dat vind ik zelf veel prettiger werken.
En Apple is niet altijd compatibel met Windows. Als je Word documenten opslaat kan je ze niet altijd op een Windows computer openen en vice versa. Dat is onhandig met studiegenootjes of bibliotheek computers.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Windows of apple? Empty Re: Windows of apple?

Bericht  Zora vr 14 dec 2012 - 21:38

Word e.d. is echt wel wennen op een Apple. Voor schoolwerk werkt een Apple lang niet zo fijn (zeker in het begin niet) als een Windows computer, maar het is zeker een kwestie van wennen. De voordelen van een Apple (geen virussen, sneller, lichtere computer, mooiere interface etc) wegen voor mij zwaarder.

Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Windows of apple? Empty Re: Windows of apple?

Bericht  Antibes vr 14 dec 2012 - 22:46

Het hangt er echt heel erg vanaf wat je opleiding is. Bij meer grafische studies, of media/marketing dingen geloof ik best dat Apple prettiger is. Voor mijn medische studies is het tien keer ruk. Zelfs het meest simpele ionkanaalsimulatie programmaatje doet het al niet meer zonder windows. En dan kun je er wel helemaal windows op gaan zetten enzo, maar dan ga je ook aan het idee voorbij. Sowieso merk ik met samenwerken zo vaak dat er qua opmaak dingen verschuiven tussen Word/Powerpoint op Apple en windows. Zo vaak dat bij presentaties opeens dingen buiten beeld vallen enzo.

Het virus verschil zou ik trouwens niet meenemen, het schijnt dat Apple wat dat betreft een enorme opmars aan het maken is. Simpelweg omdat er nu wél dermate veel Apple computers gebruikt worden dat er virussen tegen gemaakt worden. Het is namelijk absoluut niet dat Apple beter is wat dat betreft, het is gewoon altijd zo geweest dat er tegen de gaten in hun software minder/geen virussen gemaakt werden, omdat Windows veel meer gebruikt werd.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Windows of apple? Empty Re: Windows of apple?

Bericht  Susan vr 14 dec 2012 - 22:58

Ik heb nooit problemen gehad met Word op de MacBook.

Heb nu wel een Windows-laptop, gewoon omdat ik Apple te duur vind.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Windows of apple? Empty Re: Windows of apple?

Bericht  loura vr 14 dec 2012 - 23:19

Ik ben echt gek op de macbook en office geeft geen enkel probleem.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Windows of apple? Empty Re: Windows of apple?

Bericht  Green_Pepper za 15 dec 2012 - 0:40

Ik heb ook een windows-laptop die ik heel veel gebruik voor mijn studie. Ik vind het grootste voordeel dat wat ik ook moet installeren, gebruiken, etc, het altijd werkt. Bij een apple is dit steeds beter (er is steeds meer software ook beschikbaar voor apples bedoel ik), maar alsnog werkt het niet heel fantastisch.

Als je echt alleen de microsoft programma's nodig hebt en verder geen programma's voor je studie hoeft te installeren, dan maakt het denk ik niet heel veel uit, dan is het vooral wat je zelf fijn vindt.

Groot (extra) nadeel van een macbook is dat het zo belachelijk duur is...als je alleen simpele dingen (microsoft word, powerpoint, excel) wilt doen met je laptop, kun je ook een goedkope windows-laptop kopen en houd je honderden euro's over voor andere leuke dingen!
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Windows of apple? Empty Re: Windows of apple?

Bericht  Penny Blossom za 15 dec 2012 - 4:08

Bij ons op school was apple niet compatible met de online leeromgeving. Tevens gebeurde het regelmatig dat docenten verslagen, die gemaakt waren op een apple, niet konden openen.
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Windows of apple? Empty Re: Windows of apple?

Bericht  Slakje za 15 dec 2012 - 4:31

Gebruiken jullie geen pdf's? Dan heb je toch geen problemen met het openen van Worddocumenten van een ander?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Windows of apple? Empty Re: Windows of apple?

Bericht  Green_Pepper za 15 dec 2012 - 4:57

Slakje schreef:Gebruiken jullie geen pdf's? Dan heb je toch geen problemen met het openen van Worddocumenten van een ander?

Natuurlijk wel, maar als je nog iets moet aanpassen/een verslag samen schrijft, is dat niet handig.
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Windows of apple? Empty Re: Windows of apple?

Bericht  Marsy28 za 15 dec 2012 - 17:38

Green_Pepper schreef:
Slakje schreef:Gebruiken jullie geen pdf's? Dan heb je toch geen problemen met het openen van Worddocumenten van een ander?

Natuurlijk wel, maar als je nog iets moet aanpassen/een verslag samen schrijft, is dat niet handig.

Dit heb ik nog NOOIT gehad en ik moest heel veel verslagen inleveren tijdens mijn studie communicatie en SPH. Je kunt in word de gewenste versie aanvinken, de nieuwste word bijv. of als pdf. Zo kun je ook nog word 2000 ofzo gebruiken en iedereen kan dat openen. Dat heeft niet automatisch te maken met apple, meer met de versie van jouw word. In de tijd van windows vista hadden mensen met windows 95 ook problemen met het openen van de 'nieuwe' word.

Ook ik ben een enorme apple fan, voornamelijk om redenen die hier al zijn genoemd. Ik besteed liever een paar honderd euro meer voor een laptop die jaren langer meegaat dan een windows, maar daarentegen geen seconde langzamer wordt. En dat ik nooit hoef te fragmenteren, dat doet hij automatisch, geen visusscanner.. Ik vind hem makkelijk in gebruik en hij kan alles wat een windows kan EN meer. Voor mij nooit meer windows laptops, raak er echt geirriteerd van.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Windows of apple? Empty Re: Windows of apple?

Bericht  Parisienne za 15 dec 2012 - 20:03

Ik ben gek op mijn MacBook en zou niet anders meer willen! I love you

Ik heb ook nooit problemen gehad met het openen van word of excel op een andere computer.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Windows of apple? Empty Re: Windows of apple?

Bericht  Green_Pepper zo 16 dec 2012 - 7:03

Marsy28 schreef:
Green_Pepper schreef:
Slakje schreef:Gebruiken jullie geen pdf's? Dan heb je toch geen problemen met het openen van Worddocumenten van een ander?

Natuurlijk wel, maar als je nog iets moet aanpassen/een verslag samen schrijft, is dat niet handig.

Dit heb ik nog NOOIT gehad en ik moest heel veel verslagen inleveren tijdens mijn studie communicatie en SPH. Je kunt in word de gewenste versie aanvinken, de nieuwste word bijv. of als pdf. Zo kun je ook nog word 2000 ofzo gebruiken en iedereen kan dat openen. Dat heeft niet automatisch te maken met apple, meer met de versie van jouw word. In de tijd van windows vista hadden mensen met windows 95 ook problemen met het openen van de 'nieuwe' word.

Ook ik ben een enorme apple fan, voornamelijk om redenen die hier al zijn genoemd. Ik besteed liever een paar honderd euro meer voor een laptop die jaren langer meegaat dan een windows, maar daarentegen geen seconde langzamer wordt. En dat ik nooit hoef te fragmenteren, dat doet hij automatisch, geen visusscanner.. Ik vind hem makkelijk in gebruik en hij kan alles wat een windows kan EN meer. Voor mij nooit meer windows laptops, raak er echt geirriteerd van.

Huh? Als iets eenmaal een pdf is, kun je er zonder converter niet meer een word-bestand van maken hoor... Ik gebruik dus alleen een pdf als eind-versie, dus wat ik moet inleveren. Ik bedoelde dus dat als je samen aan een opdracht werkt, dat de tussentijdse varianten in word makkelijker zijn om te delen, dan pdf-bestanden. Of bedoel jij iets anders?

Overigens heb ik weinig problemen met het heen en weer sturen en bewerken van word-bestanden (met studiegenoten die een apple gebruiken), het is meer de software-installeer-mogelijkheden die ik lastiger vind met een apple op het gebied van mijn studie.
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Windows of apple? Empty Re: Windows of apple?

Bericht  M@niek ma 17 dec 2012 - 8:04

Nog bedankt voor alle reacties!

Ik heb toch voor een apple gekozen ( macbook air). Het was nog even zoeken of we voor de pro of air gingen.

De macbook ligt nog even te wachten onder de kerstboom, maar ben erg benieuwd!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Windows of apple? Empty Re: Windows of apple?

Bericht  Happinaz ma 17 dec 2012 - 10:25

Goede keuze! Ik heb een sociale opleiding gedaan (dus niks grafisch...) en ik werk in een sociaal beroep en ik heb nog nooooooit problemen gehad met word o.i.d!

En wat knap dat je die macbook air onder de kerstboom kan laten liggen! Whaha.... Laughing
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Windows of apple? Empty Re: Windows of apple?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum