Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer in de vervolgstoel in de auto?

+25
Pien
Océane
blondje1313
*Lookie*
Fiwen
meisje
Lonely Goatherd
hellowkitty
CCC
Clapperdie
Aimee
Sterrin_
_Lana_
Bloem86
Limburg85
PiP
Thunder
Nijntje
Annie24
Happydobby
SarahKey
-Ieniemienie-
PapillonRose
Tania
Lejow
29 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wanneer in de vervolgstoel in de auto? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer in de vervolgstoel in de auto?

Bericht  Lejow vr 14 dec 2012 - 11:13

Maar het is toch niet alleen het aantal kilo's?
Het is toch ook het goed kunnen zitten?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer in de vervolgstoel in de auto? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer in de vervolgstoel in de auto?

Bericht  hellowkitty vr 14 dec 2012 - 11:33

Hier zit ze er nu een maandje in.
Ze kan al zitten en gilde het uit in de maxicosi. De stoel die wij hebben staat vanaf 9 maanden en dus geen kilo's.
Ze mogen in de maxicosi zolang het hoofd er niet boven uitkomt .
Dus zolang ze het nog best vind en ze niet te lang is zou ik haar daar in zetten.
hellowkitty
hellowkitty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer in de vervolgstoel in de auto? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer in de vervolgstoel in de auto?

Bericht  CCC vr 14 dec 2012 - 13:00

Lejow schreef:Maar het is toch niet alleen het aantal kilo's?
Het is toch ook het goed kunnen zitten?
De meeste van die dingen kunnen in een aantal standen dus dan kun je de autostoel in de meest liggende stand doen toch? Heb me er nog niet echt in verdiept dus misschien zeg ik wel hele rare dingen hoor.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer in de vervolgstoel in de auto? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer in de vervolgstoel in de auto?

Bericht  Happydobby vr 14 dec 2012 - 13:13

chococupcake schreef:
Lejow schreef:Maar het is toch niet alleen het aantal kilo's?
Het is toch ook het goed kunnen zitten?
De meeste van die dingen kunnen in een aantal standen dus dan kun je de autostoel in de meest liggende stand doen toch? Heb me er nog niet echt in verdiept dus misschien zeg ik wel hele rare dingen hoor.



Het is niet spectaculair. Ik zou wachten tot je meisje kan zitten of in elk geval 9 maanden aanhouden.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer in de vervolgstoel in de auto? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer in de vervolgstoel in de auto?

Bericht  Aimee vr 14 dec 2012 - 21:11

chococupcake schreef:
Lejow schreef:Maar het is toch niet alleen het aantal kilo's?
Het is toch ook het goed kunnen zitten?
De meeste van die dingen kunnen in een aantal standen dus dan kun je de autostoel in de meest liggende stand doen toch? Heb me er nog niet echt in verdiept dus misschien zeg ik wel hele rare dingen hoor.

Haha de ligstand van de vervolgstoel houdt in dat hij zo'n 5 cm naar achter kan worden geschoven Wink Dus echt ligstand is het niet te noemen.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer in de vervolgstoel in de auto? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer in de vervolgstoel in de auto?

Bericht  Lonely Goatherd vr 14 dec 2012 - 21:18

Mijn zoon is bijna een jaar en zit nog steeds in de maxicosi, zolang zijn hoofd nog comfortabel ondersteund worden houden we hem er ook in. Denk dat hij zeker nog wel een paar maanden er in kan blijven.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer in de vervolgstoel in de auto? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer in de vervolgstoel in de auto?

Bericht  meisje vr 14 dec 2012 - 21:24

Hier zit de jongste er nog in en ze is bijna 16 maanden.
Ik moet wel zeggen dat we voor langere stukken haar in de vervolgstoel zetten. Maar als ik ga werken, etc dan gaat ze in de mc.
Ze komt ook nog steeds niet met haar hoofdje erboven uit. En ze is ook nog geen 9 kilo haha
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer in de vervolgstoel in de auto? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer in de vervolgstoel in de auto?

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 21:24

Mijn dochter is net overgegaan ( 8,5 maand) Ze kwam met de hoofd op de rand en de maxi cosi was stuk gegaan.
Ze kan al zelf zitten vanaf 6,5 maand ( en nu gaat ze ook zelf staan e.d. ) En ze is ook al over de 9 kilo heen, reden genoeg dus om geen nieuwe maxi cosi te kopen maar gewoon in t vervolg stoeltje te zetten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer in de vervolgstoel in de auto? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer in de vervolgstoel in de auto?

Bericht  Fiwen vr 14 dec 2012 - 22:08

J is met 16 maanden naar een vervolgstoel gegaan maar alleen omdat we de band van de maxi-cosi kapot getrokken hadden. Als dat niet was gebeurd dan had ze er nog wel langer in gezeten. Ze zou er qua gewicht nu nog steeds in mogen maar qua lengte net niet meer (1 cm boven de rand) :P

Ik zou haar echt zo lang mogelijk in de maxi cosi houden, dat is gewoon de veiligste manier om een kind te vervoeren omdat het tegen de rijrichting in is.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer in de vervolgstoel in de auto? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer in de vervolgstoel in de auto?

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 23:03

Mijn jongste ging al vrij vroeg over, maar hij woog bij 5 maanden al meer dan 9 kg en was 72 cm. Toen hij echt met zijn hoofdje er bovenuit kwam, hebben we hem in de vervolgstoel gezet, ik dacht dat hij toen 6 of 7 maanden was en rond de 75 cm.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer in de vervolgstoel in de auto? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer in de vervolgstoel in de auto?

Bericht  *Lookie* za 15 dec 2012 - 2:00

Onze zoon zit er nog in, hij is nu bijna 13 maanden en weegt ong 9,5 kilo. Hoofdje is nog goed ondersteund, voetjes komen er net een klein beetje uit. Toevallig begon schoonmoeder er vandaag over, zij had gehoord dat het al niet meer mag als de voetjes eruit komen? Volgens mij pas als het hoofdje geen goede steun meer heeft. Maar denk dat we binnenkort het vervolgstoeltje wel van zolder halen.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer in de vervolgstoel in de auto? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer in de vervolgstoel in de auto?

Bericht  blondje1313 za 15 dec 2012 - 2:43

Wij hebben vandaag een vervolgstoeltje gehaald omdat het tegenwoordig zo'n gevecht en gehuil was elke keer in de maxi cosi. Hopelijk is dat hiermee over!
Ze weegt iets meer dan 8 kg en is 72 cm, dus wat dat betreft pas het nog wel makkelijk, maar ja, ze is ook al 14 maanden en wil blijkbaar de wereld toch vanuit een andere positie gaan bekijken!

Het laatste half jaar ofzo hebben we de maxicosi wel gewoon vast in de auto staan, dus zonder er mee te gaan slepen, dat kun je ook doen als dat de grootste reden zou zijn om over te stappen.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer in de vervolgstoel in de auto? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer in de vervolgstoel in de auto?

Bericht  Océane za 15 dec 2012 - 2:53

Onze oudste was bijna 10 maanden, ze vond het absoluut niet leuk meer in de maxi cosi...
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer in de vervolgstoel in de auto? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer in de vervolgstoel in de auto?

Bericht  Gast za 15 dec 2012 - 3:27

Ik vind het wel Eem voordeel als je de familyfix hebt dan kunnen ze er nog langer in want je kan de maxicosi dan meer rechterop zetten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer in de vervolgstoel in de auto? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer in de vervolgstoel in de auto?

Bericht  SarahKey za 15 dec 2012 - 5:53

Lejow schreef:Maar het is toch niet alleen het aantal kilo's?
Het is toch ook het goed kunnen zitten?

Ik heb niet eens op de kilo's gewacht want S weegt nu nog maar rond de 8,3 kg.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer in de vervolgstoel in de auto? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer in de vervolgstoel in de auto?

Bericht  PiP za 15 dec 2012 - 7:18

Wij hebben ook niet naar de kilo`s gekeken.
F was toen 8 kilo, maar kon dus al wel 2 maand zelf zitten.
Dat lijkt mij belangrijker dan wat meer "vet" aan het lichaam....

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer in de vervolgstoel in de auto? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer in de vervolgstoel in de auto?

Bericht  Pien za 15 dec 2012 - 7:24

PiP schreef:Wij hebben ook niet naar de kilo`s gekeken.
F was toen 8 kilo, maar kon dus al wel 2 maand zelf zitten.
Dat lijkt mij belangrijker dan wat meer "vet" aan het lichaam....

Hier bij e precies zo, ze wat rond de 7,5kilo toen ze overging maar kon al een tijd goed en wekestandig zitten.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer in de vervolgstoel in de auto? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer in de vervolgstoel in de auto?

Bericht  nillis zo 16 dec 2012 - 1:36

Ik zou haar echt zo lang mogelijk in de maxi cosi houden, dat is gewoon de veiligste manier om een kind te vervoeren omdat het tegen de rijrichting in is.[/quote]

+1
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer in de vervolgstoel in de auto? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer in de vervolgstoel in de auto?

Bericht  Papillio zo 16 dec 2012 - 3:35

B. zit sinds gisteren in de vervolgstoel. Zijn hoofdje stak boven de maxi cosi uit, dus we hadden geen keuze. Hij kan nog niet zelfstandig zitten, dus we hebben de vervolgstoel in de slaapstand staan.
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer in de vervolgstoel in de auto? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer in de vervolgstoel in de auto?

Bericht  Liadan zo 16 dec 2012 - 6:55

Y. ging met een jaar over naar de volgende stoel, ze vond het niet meer leuk in de maxicosi. Wel heeft ze er nog af en toe ingezeten tot ze 1,5 jaar was (daarna groeide ze er in de lengte uit).
K. ging met 11 maanden over, het paste toen niet meer in de lengte.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer in de vervolgstoel in de auto? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer in de vervolgstoel in de auto?

Bericht  Novalee zo 16 dec 2012 - 8:09

N. is 2 weken geleden over gegaan, dus met ruim 16 maanden. Ze zat er niet echt mooi meer in en kwam ook steeds omhoog.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer in de vervolgstoel in de auto? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer in de vervolgstoel in de auto?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum