Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer?

+2
Lejow
Papillio
6 plaatsers

Ga naar beneden

Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer? Empty Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer?

Bericht  Papillio zo 1 jul 2012 - 20:22

Gisteren heeft mijn zoontje 4 flessen gedronken van 180. Om 20.00 uur de laatste en vanochtend om 6.30 uur heb ik hem wakker gemaakt voor de fles. De hele avond en nacht heeft hij dus doorgeslapen. Dit was de eerste keef dat hij 4 flessen heeft gehad, wegens omstandigheden kwam dit zo uit.

Nu is dus mijn vraag wanneer je over kunt stappen naar 4 flessen en hoe je dit doet. De laatste fles vervalt dan, dat snap ik. Maar hoe krijg ik dan de 4e fles, van 18.30 uur, naar een uur of 20.00? Dan zit er overdag meer dan 4 uren tussen en dat mag toch eigenlijk niet? Of is het nog te vroeg om naar 4 flessen te gaan? Moet ie dan eerst goed zijn groente en fruit eten?

Edit: En hoe zag jullie schema er toen uit?


Laatst aangepast door Papillio op zo 1 jul 2012 - 20:34; in totaal 1 keer bewerkt
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer? Empty Re: Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer?

Bericht  Lejow zo 1 jul 2012 - 20:30

B kreeg 5 flessen, tussen ongeveer 's morgens 8 en 's avonds 9. Dus bijna iedere 3u een fles, met als gevolg dat ik haar heel vaak wakker moest maken en ze erg slecht dronk.
Toen zijn we het eens met 4 flessen gaan proberen. Er zit nu max 4/4,5 u tussen de flessen en ze drinkt veel beter!
Ik zou het gewoon proberen, je merkt vanzelf of je zoontje het er goed op doet. Wij hadden het al eerder geprobeerd, maar 4 flessen betekent automatisch vollere flessen en die kreeg ze toen nog niet weg. Maar dat gaat ook goed nu.
Drie flessen van 200 en voor het slapen een van 230. Daarop trekt ze de nacht heerlijk door!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer? Empty Re: Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer?

Bericht  _Lana_ zo 1 jul 2012 - 20:37

Wauw Lejow, krijgt B nu nog maar 4 flessen?
Het wordt nu echt een grote meid, haha.

Hier krijgen ze nog 5 flessen. Soms laten ze er wel eens 1 weg, maar vaak niet.
Een kindje geeft het vaak zelf aan. Ik zou gewoon kijken naar je kindje en het voeden op verzoek doen. Dan bepaalt ze zelf hoeveel flessen ze nog nodig heeft. En dan zie je wel hoe laat je 's avonds uitkomt.

Wij maken ze hier nog wel voor de eerste en de laatste voeding wakker en zolang ze die laatste fles nog helemaal nemen, blijven we hiermee doorgaan.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer? Empty Re: Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer?

Bericht  Clapperdie zo 1 jul 2012 - 20:41

Sinds 1 week krijgt T. ook 4 flessen.

Eerst kreeg hij 5 flessen van 180 cc. Maar de laatste fles daar moetsen wij hem steeds voor wakker maken.

Toen vorige week begonnen met flessen van 210 en dan 4 flessen. Schema is nu:
- 07:00 uur 210cc
- 11:30 uur 210cc
- 16:00 uur 210cc
- 20:00 uur 210cc
Om 20:30 uur gaat hij nu meestel slapen tot de volgende ochtend 6 a 7 uur.

Soms drinkt hij de 210 helemaal leeg en soms ook niet. Hij krijgt nu over de hele dag iets minder binnen dan de 5x 180cc.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer? Empty Re: Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer?

Bericht  _Lana_ zo 1 jul 2012 - 20:50

Wat goed Clapperdie.

Wij moeten ze trouwens ook wakker maken. Maar dan drinken ze wel de hele fles leeg. Dus dan zullen ze het nog wel nodig hebben?
Ik moet zeggen dat mijn dochtertje niet heel veel drinkt verder, dus die extra fles wil ik dan echt nog wel geven.
Ik denk niet dat ze ineens 200 per keer gaat drinken en anders krijgt ze veel te weinig binnen.
Wel lekker hè, dat die laatste fles weg is gevallen.
Al vind ik die fles wel echt nog een genietmomentje.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer? Empty Re: Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer?

Bericht  _Lana_ zo 1 jul 2012 - 20:52

Clapperdie, wanneer ga jij met bijvoeden beginnen?
Hij is zich al een beetje aan het 'klaarstomen' lijkt wel?


En hoe zwaar is T nu?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer? Empty Re: Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer?

Bericht  Lejow zo 1 jul 2012 - 20:53

Ja Lana, ze doet het er gewoon goed op, dus we gaan er mee door. Ze huilt niet van de honger ofzo, slaapt ook gewoon goed.
Wel dronk ze de afgelopen dagen minder, omdat ze erg verkouden is geweest, maar dit is nu ook weer goed.
Ze krijgt dus ongeveer tussen de 780 en de 830 binnen ongeveer.
Even kijken of dat genoeg is, anders kan ik altijd 2 flessen van 230 doen (7 scheppen) en 2 van 200 (6 scheppen)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer? Empty Re: Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer?

Bericht  Lejow zo 1 jul 2012 - 20:54

Wij gaan trouwens bijvoeden op 11 augustus Very Happy Als ze gecorrigeerd 4 maanden is!
Wanneer jullie Lana? Heeft de kinderarts daar nog wat over gezegd?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer? Empty Re: Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer?

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 20:58

Wat gaat het hard he! En wat een verschil met bv, ons meisje drinkt ongeveer nog zes keer op een dag!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer? Empty Re: Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer?

Bericht  Lejow zo 1 jul 2012 - 21:02

Het gaat veel te hard...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer? Empty Re: Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer?

Bericht  Clapperdie zo 1 jul 2012 - 21:34

Lana: T. dronk zijn fles ook leeg als we hem wakker maakte maar nu we hem niet wakker maken wordt hij niet wakker van de honger ofzo. In de ochtend ligt hij gerust nog 30 minuten met zijn handjes te spelen als hij wakker is.

Ik zou het gewoon eens proberen. Zo hebben wij dat ook gedaan. Komen ze dan komen ze en anders dan slapen ze lekker door.

Ik moet vrijdag weer naar het CB dus ben benieuwd wat T. weegt. Met 12 weken was het 6450 gram.

Wij gaan het vrijdag met het CB hebben over het bijvoeden. Ik denk dat we gaan beginnen als T. 4 maanden is. (over 2 weken is dat).
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer? Empty Re: Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer?

Bericht  _Lana_ ma 2 jul 2012 - 9:03

Clapperdie schreef:Lana: T. dronk zijn fles ook leeg als we hem wakker maakte maar nu we hem niet wakker maken wordt hij niet wakker van de honger ofzo. In de ochtend ligt hij gerust nog 30 minuten met zijn handjes te spelen als hij wakker is.

Ik zou het gewoon eens proberen. Zo hebben wij dat ook gedaan. Komen ze dan komen ze en anders dan slapen ze lekker door.

Ik moet vrijdag weer naar het CB dus ben benieuwd wat T. weegt. Met 12 weken was het 6450 gram.

Wij gaan het vrijdag met het CB hebben over het bijvoeden. Ik denk dat we gaan beginnen als T. 4 maanden is. (over 2 weken is dat).

Ja daar is hij waarschijnlijk dan al aan toe.
Ik wil eigenlijk nog niet naar die 4 flessen toe. Of eigenlijk wil ik het wel, maar ze ( en dan vooral mijn dochter ) drinkt overdag echt veel te weinig. Ze laat soms van de 165+5,5 wel 60 staan. Dan krijgt ze gewoon veel te weinig binnen ben ik bang.

@ Lejow: De kinderarts gaf met 6 maanden aan. Dit is bij ons gecorrigeerd natuurlijk bijna 4 maanden, maar ik wil er nog wel even over bellen.
Bij jullie is ook duidelijk de gecorrigeerde leeftijd aangegeven?
Ik merk aan mijn zoontje dat hij er wel snel aan toe is. Ik zal nog even bellen met de KA, over hoe en wat.
Haha, je hebt er zin in hè! Very Happy
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer? Empty Re: Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer?

Bericht  Tania ma 2 jul 2012 - 9:14

Laurientje85 schreef:Wat gaat het hard he! En wat een verschil met bv, ons meisje drinkt ongeveer nog zes keer op een dag!

M. drinkt ook nog zes keer op een dag.

Ik ben jaloers op al die kindjes die al zo lang slapen zeg! (Maar eigenlijk ben ik al heel blij dat M. zo fantastisch slaapt vergeleken bij J. dus dat nachtflesje krijgt ze van mij met liefde nog een jaar als ze het nodig heeft smile )

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer? Empty Re: Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer?

Bericht  Lejow ma 2 jul 2012 - 9:19

_Lana_ schreef:
Clapperdie schreef:Lana: T. dronk zijn fles ook leeg als we hem wakker maakte maar nu we hem niet wakker maken wordt hij niet wakker van de honger ofzo. In de ochtend ligt hij gerust nog 30 minuten met zijn handjes te spelen als hij wakker is.

Ik zou het gewoon eens proberen. Zo hebben wij dat ook gedaan. Komen ze dan komen ze en anders dan slapen ze lekker door.

Ik moet vrijdag weer naar het CB dus ben benieuwd wat T. weegt. Met 12 weken was het 6450 gram.

Wij gaan het vrijdag met het CB hebben over het bijvoeden. Ik denk dat we gaan beginnen als T. 4 maanden is. (over 2 weken is dat).

Ja daar is hij waarschijnlijk dan al aan toe.
Ik wil eigenlijk nog niet naar die 4 flessen toe. Of eigenlijk wil ik het wel, maar ze ( en dan vooral mijn dochter ) drinkt overdag echt veel te weinig. Ze laat soms van de 165+5,5 wel 60 staan. Dan krijgt ze gewoon veel te weinig binnen ben ik bang.

@ Lejow: De kinderarts gaf met 6 maanden aan. Dit is bij ons gecorrigeerd natuurlijk bijna 4 maanden, maar ik wil er nog wel even over bellen.
Bij jullie is ook duidelijk de gecorrigeerde leeftijd aangegeven?
Ik merk aan mijn zoontje dat hij er wel snel aan toe is. Ik zal nog even bellen met de KA, over hoe en wat.
Haha, je hebt er zin in hè! Very Happy

Ja, als ze gecorrigeerd 4 maanden is!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer? Empty Re: Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer?

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 9:21

L dronk ook haar fles gewoon leeg Savonds als ik haar wakker maakte, toen heb ik haar eens laten liggen (met een halfjaar) en ze sliep zo door. Wel krijgt ze de laatste fles met rijstebloem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer? Empty Re: Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer?

Bericht  Papillio ma 2 jul 2012 - 18:46

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden! Stelt me goed gerust, dat ik toch niet zo'n slechte moeder ben smile In mijn omgeving zeggen ze allemaal dat die 5e fles er nog niet af kan.
Maar mijn zoontje heeft die fles nog nooit leeggedronken, de laatste tijd maakten we er dan 90cc van, zelfs die ging niet altijd leeg.

Nu hij al op 4 flessen zit, is het dan ook zo dat je echt met 4 maanden begint met groente en fruit? Ik wil trouwens sowieso met groente beginnen, en daarna pas fruit.
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer? Empty Re: Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer?

Bericht  SarahKey ma 2 jul 2012 - 18:51

S gaf met 3,5 maand zelf aan dat hij de 5de fles niet meer nodig had. Hij was niet wakker te krijgen rond 22:00 uur. Dan was hij even half wakker dan dronk hij nog geen eens de helft op.

Toen gedacht, ik laat je liggen dan meld je je vanzelf wel. En dat was de volgende ochtend Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer? 561177

Hij krigt nu 3 flessen van 180 cc en 6 scheppen poeder en de laatste fles 210 cc met 7 scheppen poeder en 2 schepjes rijstebloem.

Sinds 1,5 week bijvoeding erbij want meneer gaf aan dat hij daar niet meer genoeg aan had en volgend het cb zit hij nu op de max met de hoeveel cc per fles. En nu gaat het weer goed.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer? Empty Re: Van 5 naar 4 flessen; hoe, wat en wanneer?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum