Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waar praten jullie over?

+11
RYW
Lynn_
Snoes
loura
Rumble
Serena
Arwyn
Sweety
CoffeeJunkie
Hoochie
*Rainbow
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Waar praten jullie over? Empty Waar praten jullie over?

Bericht  *Rainbow di 8 feb 2011 - 9:52

Ik ben zelf best rustig en geen enorme prater, sowieso meer een luisteraar. Mijn ouders zijn ongeveer hetzelfde dus toen ik nog thuis woonde hadden we ook nooit hele lange gesprekken. In het contact met andere mensen loop ik hier wel eens tegen aan. Ik vind het soms namelijk wel eens lastig om onderwerpen te bedenken waar ik met mensen over kan praten, zeker als ik ze dagelijks zie of spreek. Dit heb ik nu ook een beetje met mn date... Ik weet nog lang niet alles van hem maar toch zijn er wel al veel onderwerpen waar we het over gehad hebben. Heb interesse in hem en wil hem beter leren kennen maar op de een of andere manier komt het er niet altijd bij me uit (dat ligt niet aan hem want heb dat bij meer mensen). Ik vind het bijv. wel leuk om te weten hoe zn dag was, maar om dat nou elke dag te vragen vind ik dan ook weer saai worden. Ik maak zelf ook niet zoveel mee waar ik over kan vertellen Wink

Dit topic komt misschien een beetje stom over maar het is niet bedoeld als in dat een ander gespreksonderwerpen voor mij moet gaan verzinnen hoor Embarassed . Ik ben gewoon benieuwd hoe dat er bij andere in hun relatie aan toe gaat. Waar praten jij en je vriend/date dagelijks over? Wonen jullie samen of niet? Waar praten jullie in diepere gesprekken over?
*Rainbow
*Rainbow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 75
Punten : 93
Registratiedatum : 23-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar praten jullie over? Empty Re: Waar praten jullie over?

Bericht  Hoochie di 8 feb 2011 - 10:44

Ik woon niet samen maar zie mijn vriend wel heel vaak en ja eigenlijk hebben wij niet echt moeite om te praten. Ik kan dichtslaan bij mensen maar bij hem voel ik mij zo op mijn gemak dat ik daar echt geen last van heb. Tegenwoordig begint hij om 10 uur al zullen we zo naar bed gaan, omdat ik voordat we gaan slapen altijd nog hele verhalen heb Laughing dus dan is het zo weer 12 uur.

Kan het niet zo zijn dat het nog wat onwennig is waardoor je het wat moeilijker vindt om een lang gesprek te voeren?
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar praten jullie over? Empty Re: Waar praten jullie over?

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 10:47

Bij mijn ouders thuis wordt niet gepraat, over niets, nouja behalve het weer en het nieuws.. Heel soms praat ik met m`n moeder ergens over, maar dat komt bijna niet voor..

Ik ben daarentegen een enorme prater haha.. Ik ben altijd aan het praten..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar praten jullie over? Empty Re: Waar praten jullie over?

Bericht  CoffeeJunkie di 8 feb 2011 - 21:10

Ik ben ook heel rustig van mezelf. Mijn ouders zijn grote praters, vooral mijn moeder is zo een waar je nauwelijks tussen kan komen. Dus heel vroeger, op een bepaald moment, ben ik gestopt met proberen. Op verjaardagen etc hielt ik mijn mond, omdat ik er toch nooit tussen kwam. Op een bepaald moment heb ik opgemerkt dat ik nauwelijks op gespreksstof kon komen als het nodig was en als ik wel wilde praten. Dus ik herken wel iets in jouw verhaal.
Met mijn vriend praten heb ik totaal geen problemen. We praten over alles, van het nieuws, universum, tot dagelijks geklets over werk.. Maar op verjaardagen had ik er wel problemen mee. Stel vragen, dan kom je altijd wel ergens op uit en denk er niet te veel bij na (dat het stom is om steeds dingen te vragen). Mensen vinden het leuk om over zichzelf te praten, dus bijna niemand die het vervelend vindt om ze te beantwoorden. Je zegt dat je meer van hem wilt weten, dus vraag er gewoon naar!! En als je goed luistert, heb je steeds meer om over te kletsen!

CoffeeJunkie
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 9
Punten : 9
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar praten jullie over? Empty Re: Waar praten jullie over?

Bericht  Sweety di 8 feb 2011 - 21:35

Ik heb dat ook wel hoor. Dan zit ik op de bank en dan weet ik niet meer waar we het over kunnen hebben. Terwijl er nog veel dingen zijn die ik niet weet van hem. Maar dat heb ik ook via sms. Als we smsen met elkaar en het is even stil dan denk ik snel dat ik een gesprek op gang moet houden maar weet dan niet waarover. :shock:
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar praten jullie over? Empty Re: Waar praten jullie over?

Bericht  Arwyn di 8 feb 2011 - 21:42

Ik vraag rustig elke dag hoe zijn dag was en of hij lekker gewerkt heeft hoor! Dat vind hij ook wel fijn, als er een vervelende klant was, kan hij gelijk zijn verhaal even kwijt!
Wij kunnen over heel veel praten, maar zitten dan ook niet bepaald in de date fase meer, haha. Toen vond ik dat ook wel eens lastig hoor! Een stilte op zijn tijd is trouwens helemaal niet erg hoor, als het maar niet van die beladen stiltes zijn.. Persoonlijk kan ik er niet zo goed tegen als je perse met elkaar moet praten, dan krijg je van die geforceerde gesprekken.. Laat mij dan maar even stil zijn, er komt vanzelf iets waar je dan verder over kunt praten!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar praten jullie over? Empty Re: Waar praten jullie over?

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 23:18

Overal over eigenlijk...over ons werk, over wat we meemaken, over wat er op dat moment in onze hoofden speelt. Mijn man is sowieso een open boeken, die praat werkelijk waar over álles. Ik ben wat rustiger en geslotener.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar praten jullie over? Empty Re: Waar praten jullie over?

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 23:21

Wij praten overal over. We wonen samen en zien elkaar elke dag, dus weten eigenlijk wel héel veel van elkaar sowieso haha. En we hebben het sowieso tijdens het eten altijd over hoe onze dag was eigenlijk; dat deed ik met mijn ouders ook toen ik nog thuis woonde. Wat wel grappig is dat altijd als we in bed liggen we hele verhalen hebben, ook over vroeger etc, en elke keer wordt het onwijs laat en nemen we ons weer voor dat gewoon lekker op de bank te doen Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar praten jullie over? Empty Re: Waar praten jullie over?

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 23:25

_Donnaa schreef:Bij mijn ouders thuis wordt niet gepraat, over niets, nouja behalve het weer en het nieuws.. Heel soms praat ik met m`n moeder ergens over, maar dat komt bijna niet voor..

Ik ben daarentegen een enorme prater haha.. Ik ben altijd aan het praten..
Ik zou dit geplaatst kunnen hebben.

Bij mij thuis wordt sowieso alles doodgezwegen, en als je dan eens een keer een discussiepunt op tafel gooit, heb ik een grote mond en moet ik me stil houden.
Daarentegen ben ik wel een prater en doe dit dan ook met mijn vriend en schoonmoeder. En vriendinnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar praten jullie over? Empty Re: Waar praten jullie over?

Bericht  Serena di 8 feb 2011 - 23:28

ik ben ook niet zo'n prater, ik luister vaak meer dan dat ik zelf aan het woord ben. Maar wij praten gewoon over hoe de dag was en van alles eigenlijk. En elke dag vragen hoe je dag was is echt niet saai hoor! Ik vind het juist overkomen als dat iem interesse in je toont. En wat CoffeeJunkie zei is ook waar. Je kan werkelijk alles vragen, want mensen vinden het leuk om over zichzelf te praten. Dus als jij niks te vertellen hebt vraag je of de ander nog iets leuks/boeiends/ opvallends is overkomen of heeft gezien. En dan heb je vanzelf weer een gesprek.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar praten jullie over? Empty Re: Waar praten jullie over?

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 23:29

Ik ben meer een prater dan mijn vriend. Hij wil bijvoorbeeld niet over zijn werk praten meestal, hij vindt dat iets wat hij op zijn werk achterlaat en klaar. Ik vind dat soms wel moeilijk, druk hem ook altijd op het hart dat als er iets is waar hij mee zit dat hij het dan wel kan zeggen tegen me. Maar voor de rest kunnen we overal over praten, al zal ik uit mezelf misschien meer zeggen of vragen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar praten jullie over? Empty Re: Waar praten jullie over?

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 23:33

_Donnaa schreef:Bij mijn ouders thuis wordt niet gepraat, over niets, nouja behalve het weer en het nieuws.. Heel soms praat ik met m`n moeder ergens over, maar dat komt bijna niet voor..

Ik ben daarentegen een enorme prater haha.. Ik ben altijd aan het praten..
hoe doe je dat dan als je thuis bent? Praat je dan tegen jezelf?
Ik klets ook altijd een eind weg. Ik denk ook wel hardop. Als ik iets zoek en in een kastje kijk dan zeg ik:' Hmm.. hier staat het ook al niet'
En dan zoek ik verder haha..

Ik praat echt overal over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar praten jullie over? Empty Re: Waar praten jullie over?

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 23:41

Pff mijn man en ik kletsen aan een stuk door. Over vanalles en nog wat. Soms om wat is gebeurd en soms om wat we gaan doen of soms om de dingen die op tv zijn.

Wij zijn echt zo'n stel die geen moment stil is aan tafel tijdens uiteten..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar praten jullie over? Empty Re: Waar praten jullie over?

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 23:42

Dolcis_ schreef:
_Donnaa schreef:Bij mijn ouders thuis wordt niet gepraat, over niets, nouja behalve het weer en het nieuws.. Heel soms praat ik met m`n moeder ergens over, maar dat komt bijna niet voor..

Ik ben daarentegen een enorme prater haha.. Ik ben altijd aan het praten..
hoe doe je dat dan als je thuis bent? Praat je dan tegen jezelf?
Ik klets ook altijd een eind weg. Ik denk ook wel hardop. Als ik iets zoek en in een kastje kijk dan zeg ik:' Hmm.. hier staat het ook al niet'
En dan zoek ik verder haha..

Ik praat echt overal over.
Nee, thuis praat ik vrijwel niet.. Vandaar dat ik misschien ergens anders ook zoveel praat..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar praten jullie over? Empty Re: Waar praten jullie over?

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 23:42

Ik zit nog in een datefase, dus dan is het sowieso nog een kwestie van elkaar beter leren kennen. Hij vertelt over zijn werkzaamheden en informeert naar die van mij. Daarnaast hebben we het wel over onze studententijd, die we deels in dezelfde stad hebben meegemaakt. Ook gaat het wel over familie, toekomstvisie, gevoelens, etc etc. Op zich is er een natuurlijke klik, dus het gaat eigenlijk heel soepel. Het gaat eigenlijk over van alles.:-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar praten jullie over? Empty Re: Waar praten jullie over?

Bericht  Rumble di 8 feb 2011 - 23:44

Deels herkenbaar. Met mijn vriend (we wonen samen) kan ik werkelijk over alles praten. Praat ik niet, dan praat hij wel. We hebben vooral heel veel lol samen en dat is natuurlijk ook erg belangrijk.
Ik heb het wel met "nieuwe" mensen, dat ik soms niet weet waar ik het over moet hebben. Soms vraag ik dingen en valt het gesprek alsnog dood. Tja, dan heb ik wel mijn best gedaan hoor.
Soms klikt het gewoon niet met mensen en niet met iedereen kun je gespreksstof hebben, prima toch?
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar praten jullie over? Empty Re: Waar praten jullie over?

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 1:11

Ik had eigenlijk hetzelfde!
Toen ik nog met mijn vriend aan het daten was, vond ik het heel lastig om nou ergens over te praten.
Dan hadden we het over hele suffe dingen zoals school, of desnoods over wat voor weer het was en vond het ZO stom.
Maar hoe meer dates we hadden, ging ik al losser worden en gingen we praten over een neefje van hem dat heel erg ziek was, ik wist dit wel maar durfde er niet zo goed over te praten.
Achteraf gezien vond hij dat juist alleen maar lief van mij dat ik dat soort dingen wilde weten.
Daarna ging het over familie, werk, en daarna hadden we het zelfs over relaties, wat hij er van verwachtte enz.

En nu zijn we al bijna 2 jaar samen en praten we over van alles!
(We wonen niet samen) en diepere gesprekken als ik me weer eens onzeker voel of wat dan ook kan ik gewoon heel goed bij hem kwijt, alleen is hij niet heel erg praterig dus als er iets met hem is wordt het moeilijk om daar over te praten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar praten jullie over? Empty Re: Waar praten jullie over?

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 1:56

Ik vind het ook wel fijn dat ik van hem heb geleerd dat je niet altijd hóeft te praten. In het begin ging ik de stiltes opvullen, omdat ik vond dat er gepraat moest worden. Maar nu vind ik het wel lekker af en toe Very Happy Zijn dan geen ongemakkelijke stiltes hoor, gewoon fijne stiltes smile Ik kan trouwens ook heel erg genieten van een dagje met een van mjin beste vriendinnen, waarmee ik ontzettend kan kwekken maar ook gewoon soms even stil ben. Heerlijk dat dat kan. Er hoeft niet altijd gepraat te worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar praten jullie over? Empty Re: Waar praten jullie over?

Bericht  loura wo 9 feb 2011 - 2:36

Ik heb het niet meer maar vroeger wel. Ik was vrij stil en ik wist nooit goed waar ik over moest praten. Met vriendinnen wel hoor maar niet met jongens. Vaak vonden ze me dan ook te stil.. Maar toen ik ouder werd werd het steeds minder en ik ben nu vaak diegene die dingen zegt en vraagt.

Met mijn vriend heb ik geen problemen we kunnen over vanalles kletsen.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar praten jullie over? Empty Re: Waar praten jullie over?

Bericht  Snoes wo 9 feb 2011 - 9:19

Isabella schreef:Wij praten overal over. We wonen samen en zien elkaar elke dag, dus weten eigenlijk wel héel veel van elkaar sowieso haha. En we hebben het sowieso tijdens het eten altijd over hoe onze dag was eigenlijk; dat deed ik met mijn ouders ook toen ik nog thuis woonde. Wat wel grappig is dat altijd als we in bed liggen we hele verhalen hebben, ook over vroeger etc, en elke keer wordt het onwijs laat en nemen we ons weer voor dat gewoon lekker op de bank te doen Laughing
Haha nou, dit is bij ons precies hetzelfde Very Happy

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar praten jullie over? Empty Re: Waar praten jullie over?

Bericht  Lynn_ wo 9 feb 2011 - 9:29

Soms praten we aan één stuk door; soms zijn we aan één stuk door stil. De stille momenten zijn dan wel fijne stille momenten en alles behalve ongemakkelijk. Ik praat graag en veel maar ik heb van mijn vriend geleerd dat het ook fijn is om soms niks te zeggen.

Aan tafel hebben we het over de dag of over wat er op dat moment voor ons 'actueel' is. Zo gaan heel veel gesprekken bij ons momenteel over het huis omdat we net een huis gekocht hebben.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar praten jullie over? Empty Re: Waar praten jullie over?

Bericht  RYW wo 9 feb 2011 - 21:16

Van alles en nog wat. Dagelijke dingen, over de kinderen, over de situaties met beide exen, over werk (daar kennen we elkaar van, dus enorm raakvlak) over de toekomst, over wat we gaan eten 's avonds, gewoon van alles. Ik ben ook meer de ouwehoer dan hij, maar echt een stille is het ook niet. Als het persoonlijke dingen zijn dan moet ik soms even zijn moment afwachten, maar dat is prima. Als het moeilijke/zware gesprekken zijn, dan spreken we een tijd af, bijvoorbeeld, een half uur, waarin we erover praten en daarna gaan we het weer over andere leuke dingen hebben.

Pas ook waren we midden in de nacht wakker geworden en hebben we nog een uur liggen kletsen. Was gezellig smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar praten jullie over? Empty Re: Waar praten jullie over?

Bericht  Sjors do 10 feb 2011 - 9:00

Wij praten over van alles. Werk, vrienden, familie, dagelijkse dingen, vakantie, onze dromen (vooral in bed voor het slapen gaan), noem maar op!
Als ik ergens enthousiast over ben dan kan ik soms wel een beetje gaan ratelen, soms tot ergenis van mijn vriend (vooral als hij graag wil slapen Embarassed ). Maar soms kan ik ook heel erg van stilte genieten, gewoon samen zijn maar dat er niet geproken hoeft te worden.
Sjors
Sjors
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 172
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar praten jullie over? Empty Re: Waar praten jullie over?

Bericht  mzcharlotte do 10 feb 2011 - 9:09

Over alles en niets. We wonen nu 4 jaar samen (nadat we pas 3 maanden samen waren), maar ik heb nog geen moment gehad dat ik niet wist wat ik moest of kon zeggen. Natuurlijk vallen er weleens stiltes, maar dat komt omdat je dan een programma zit te kijken, zit te computeren of wat dan ook.

Alle onderwerpen komen aan bod, zowel praktisch als niet praktisch, dus van de vraag of hij zijn moeder al eens heeft gebeld tot aan de kat van de buren dat een pootje heeft gebroken.

En net als bij Isabella zijn wij vooral bedpraters. Ook al ben ik de volgende dag kapot, ik vind dat wel de leukste, schattigste en gezelligste momenten samen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar praten jullie over? Empty Re: Waar praten jullie over?

Bericht  Filoria do 10 feb 2011 - 22:30

Haha bedpraters, dat zijn wij ook wel een beetje. Mooie benaming.

Ik ben al bijna vijf jaar samen met mijn man, en al sinds we elkaar leerden kennen kunnen we oneindig lang met elkaar praten. Over ons werk, over onze karakters, over dingen van vroeger (van voordat we elkaar leerden kennen), over mensen die we allebei kennen, over muziek, boeken, het nieuws, films, televisie, over levensvragen. Over alles eigenlijk. En sinds we samenwonen en een kind hebben praten we ook veel over het huishouden en over ons zoontje natuurlijk.

En de laatste tijd praten we veel over een tweede kindje, want dat willen we allebei heel graag. Dan gaan we helemaal filosoferen hoe het zou zijn om een dochter te krijgen, of juist hoe het zou zijn als we twee zoontjes hebben etc. etc.

@TO: misschien kun je vragen of hij plezier heeft in zijn werk ipv hoe zijn werkdag was? Of hij dit werk nog lang wil blijven doen? Wat voor werk hij in het verleden heeft gedaan? En dan zelf vertellen welke baantjes jij hebt gehad? Vragen hoe zijn band is met zijn ouders/broers/zussen, hoe zijn vrienden zijn? Wat voor televisieprogramma's hij kijkt?
Haha ik zou er geen probleem mee hebben om een gesprek gaande te houden hoor, maar misschien is hij niet zo'n prater? Dat helpt ook niet natuurlijk.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar praten jullie over? Empty Re: Waar praten jullie over?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum