Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

n.a.v. kleding op je werk

+10
minoessepoes
Jeanette
Kathi
Caroow
Mari
Flippin' Bitch
Monte
Blond
Toet
Minx
14 plaatsers

Ga naar beneden

n.a.v. kleding op je werk Empty n.a.v. kleding op je werk

Bericht  Minx di 8 feb 2011 - 9:16

Wat vinden jullie echt niet kunnen en dan heb ik het over specifieke doelgroepen.
Zo mogen wij op school (fysio) geen nagellak dragen omdat er dan niet te zien is of nagels schoon zijn. Valt te begrijpen maar bij veel kleurtjes kun je dat nog perfect zien. Zo kan ik nog meer dingen opnoemen.
Daarom de vraag wat vinden jullie niet kunnen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. kleding op je werk Empty Re: n.a.v. kleding op je werk

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 10:24

Sja de 'standaard' niet kunnende dingen...strings boven broek, veel decollete, korte rokjes, niet-passende kleding, ordinaire kleding...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. kleding op je werk Empty Re: n.a.v. kleding op je werk

Bericht  Minx di 8 feb 2011 - 11:13

Dat is logisch maar meer als je kijkt voor specifieke doelgroepen. Bij fysio kan het zo zijn dat ze van je verwachten dat je in een trainingsbroek komt maar kunnen gelakte nagels weer not done zijn. Vandaar wat verwacht je ervan is misschien een betere vraag.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. kleding op je werk Empty Re: n.a.v. kleding op je werk

Bericht  Toet wo 9 feb 2011 - 0:49

Ik snap je niet.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. kleding op je werk Empty Re: n.a.v. kleding op je werk

Bericht  Blond wo 9 feb 2011 - 3:10

Ik vind in de zorg gelakte nagels ook niet kunnen. Net als armbanden, grote oorbellen, lange kettingen. Alleen een trouwring. En als je een horloge wilt dragen dan hang je die maar aan je jasje.

En vanuit hygienisch oogpunt ook geen nagellak in de horeca.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. kleding op je werk Empty Re: n.a.v. kleding op je werk

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 3:34

In de zorg, geen lange nagels, of gelakte nagels.
Als je lange haren hebt, en je doet welkj beroep dan ook, je je haar vast moet dragen, of zo vast hebben gezet dat er geen haar meer in je gezicht valt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. kleding op je werk Empty Re: n.a.v. kleding op je werk

Bericht  Minx wo 9 feb 2011 - 3:43

Ik vind op zich bij sommige beroepen los haar helemaal niet storend. Kijk een arts oid is het gewoon niet praktisch voor. Maar ik zie niet in waarom je je haar vast moet hebben als je op kantoor oid zit?
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. kleding op je werk Empty Re: n.a.v. kleding op je werk

Bericht  Monte wo 9 feb 2011 - 3:48

Ik werk zelf in het onderwijs en ik vind dat kleding dat aanstootgevend kan zijn, niet kunnen. Dat is bijv. korte rokjes, decolleté, strakke topjes en broeken en slordige kleding(trainingsbroeken) kan naar mijn idee ook niet.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. kleding op je werk Empty Re: n.a.v. kleding op je werk

Bericht  Blond wo 9 feb 2011 - 4:20

Fairytale schreef:Ik vind op zich bij sommige beroepen los haar helemaal niet storend. Kijk een arts oid is het gewoon niet praktisch voor. Maar ik zie niet in waarom je je haar vast moet hebben als je op kantoor oid zit?

Eens. Toen ik in een bejaardentehuis werkte, deed ik het altijd netjes vast. Nu ik stage loop en op een kantoor werk, hangt het gewoon los.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. kleding op je werk Empty Re: n.a.v. kleding op je werk

Bericht  Minx wo 9 feb 2011 - 5:52

toetje_ schreef:Ik snap je niet.
zoals hierboven bedoel ik dus ongeveer. De verschillen in wie wat wel vind kunnen. Vind ik wel interessant.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. kleding op je werk Empty Re: n.a.v. kleding op je werk

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 6:21

Ik zei: Of zo vast hebben dat het niet meer in je gezicht valt!
Dus het andere kan wel los hangen hoor Wink
Ik vind dat namelijk wel erg storend, en je ziet, als het wel helemaal los hangt, niet iemand zijn volledige gezicht compleet Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. kleding op je werk Empty Re: n.a.v. kleding op je werk

Bericht  Flippin' Bitch do 10 feb 2011 - 4:39

Kleding met doodskoppen, of van die funshirts ala 'in iedere vrouw zit iets goeds, maar je moet het er zelf instoppen', kleding van drankmerken vind ik ook niet zo gepast (buiten de horeca)
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. kleding op je werk Empty Re: n.a.v. kleding op je werk

Bericht  Mari do 10 feb 2011 - 4:47

Ik vind afgetrapte schoenen echt not done (behalve in de industie en bouw sector dan)
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. kleding op je werk Empty Re: n.a.v. kleding op je werk

Bericht  Caroow do 10 feb 2011 - 5:04

Ik heb niet veel te kiezen op mijn werk, haar moet in een knot en mijn pony vastgezet naar achter. Armbanden mogen niet, kettinkjes alleen onder kleding, geen ringen behalve trouwring en geen nagellak. Ik draag wel altijd blanke lak tegen het nagelbijten maar dat mag dus eigenlijk niet.

Ik vind bij de meeste beroepen dat je gewoon netjes gekleed moet gaan, niet in joggingbroek, reclame t-shirt of met een pet ofzo.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. kleding op je werk Empty Re: n.a.v. kleding op je werk

Bericht  Kathi do 10 feb 2011 - 9:07

Mari schreef:Ik vind afgetrapte schoenen echt not done (behalve in de industie en bouw sector dan)

Daar ben ik het helemaal mee eens! ik werk in een schoenenwinkel en daar is het helemaal not done. Heb ooit eens een collega gehad die op haar afgetrapte laarzen kwam werken, die kon meteen even andere aan gaan doen natuurlijk! haha smile
Daarnaast vind ik het, in een winkel (ook wel in andere beroepen waar mensen er representatief voor de dag moeten komen) niet kunnen dat je slonzige kleding draagt en onverzorgde haren hebt (denk aan vettig haar).
Kathi
Kathi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 54
Punten : 54
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. kleding op je werk Empty Re: n.a.v. kleding op je werk

Bericht  Jeanette di 15 feb 2011 - 23:31

mozzarella schreef:Sja de 'standaard' niet kunnende dingen...strings boven broek, veel decollete, korte rokjes, niet-passende kleding, ordinaire kleding...

+1
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. kleding op je werk Empty Re: n.a.v. kleding op je werk

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 23:39

Ik vind zichtbare piercings echt not done, denk aan wenkbrauwen, lippen etc. Dat vind ik al heel gauw onwijs ordinair overkomen..

En natuurlijk te grote oorbellen, van die lange nepnagels, opzichtige sieraden en ordinaire kleding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. kleding op je werk Empty Re: n.a.v. kleding op je werk

Bericht  minoessepoes wo 16 feb 2011 - 0:00

Ach het maakt echt helemaal uit wat voor een werk je doet. Het zou mij echt niks uitmaken dat de heftruck machinist vet haar heeft en een wenkbrouwpiercing. En het maakt me ook niks uit dat de mevrouw die de frikandellen aan de lopende band in de doos doet, hele lange (ordinaire) nagels heeft.

Ook draag ik geregeld korte rokjes naar mijn werk, het is maar net hoe je het combineert, dat doe ik met laarzen zonder hak en hele dikke panty's en een truitje zonder (al te veel) decolleté en dan vind ik het heel goed kunnen.

Terwijl ik toen ik als gastouder werkte meestal sneakers aan had, daar kon ik makkelijk mee de speeltuin in met de kids bijvoorbeeld en dat is op het werk wat ik nu doe echt not done. Terwijl ik met de kids weer geen rokje droeg met panty's maar dat was meer omdat ik dat onhandig vond.

Ik vind geen ringen behalve een trouwring ook altijd zo'n onzin. Omdat het een trouwring is wordt het ding niet opeens hygiënischer of netter om te dragen dan een andere ring.

Zo kreeg ik laatst commentaar van een collega van mijn vriend op mijn nagellak. Dat vond ik echt belachelijk en ongepast want waar bemoeid ze zich mee, op mijn werk vinden ze het geen probleem, ik heb een kantoorbaan en op dagen dat ik geen afspraken heb maakt het niks uit hoe ik eruit zie en nagellak kan ook verzorgd staan, mits netjes. Zo vind ik nagellak in de zorg of de horeca inderdaad note done, maar als je bijvoorbeeld bij de Douglas werkt vind ik het een pluspunt.

Zo moet mijn vriend ook altijd gladgeschoren naar het werk en krijgt hij commentaar als zijn haar zo lang is dat het over het boord van zijn overhemd heen groeit. En dat vind ik echt zo ouderwets, een stoppelbaardje kan heel goed staan, mits verzorgd (getrimd), zo ook wat langer haar bij mannen.

Er is een heel groot verschil tussen wat "gepaste" kleding is op het werk en mijn smaak.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. kleding op je werk Empty Re: n.a.v. kleding op je werk

Bericht  RYW wo 16 feb 2011 - 0:27

Het Ikea-toontje tegen klanten (ik heb het niet op dat geje en gejij) vind ik een belangrijke. We hebben tenslotte niet samen geknikkerd.

Sieraden en los haar als je bijvoorbeeld met machines werkt. Mijn vriend geeft zelfverdediging en draagt dus ook geen sieraden want daar kan je iemand goed mee bezeren. Zo ook voor politieagenten.

Kauwgom kauwen als je met klanten te maken hebt. Mijn kapper deed dat een keer en ik was steeds bang dat ze die kauwgom per ongeluk in mijn haar zou laten vallen.

Als er wat geschreven moet worden moet het wel foutloos zijn, vind ik.

Verder vind ik dat je er verzorgd en representatief uit moet zien.

RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. kleding op je werk Empty Re: n.a.v. kleding op je werk

Bericht  Minx wo 16 feb 2011 - 1:55

Caroow schreef:Ik heb niet veel te kiezen op mijn werk, haar moet in een knot en mijn pony vastgezet naar achter. .

Wat voor werk doe je dan als ik vragen mag. Want dit is wel heel strikt.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. kleding op je werk Empty Re: n.a.v. kleding op je werk

Bericht  annetje vr 18 feb 2011 - 1:52

officieel mogen wij geen oorbellen in, maar ik vind het er wel verzorgd uit zien als ik ze in heb. uiteraard heb ik dan gewoon kleine knopjes in mijn oren. (op de opleiding tijdens praktijk haal ik ze eruit, thuis en op stage niet)

verder mogen wij nagellak op als het er maar verzorgd uitziet want je handen zijn toch je visitekaartje. (is bij ons de regel op de opleiding)

ik vind dat je er gewoon verzorgd uit moet zien en dat je rekening moet houden met de doelgroep waar je mee werkt.

annetje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 44
Punten : 45
Registratiedatum : 10-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. kleding op je werk Empty Re: n.a.v. kleding op je werk

Bericht  Arwyn vr 18 feb 2011 - 5:21

Kathi schreef:
Mari schreef:Ik vind afgetrapte schoenen echt not done (behalve in de industie en bouw sector dan)

Daar ben ik het helemaal mee eens! ik werk in een schoenenwinkel en daar is het helemaal not done. Heb ooit eens een collega gehad die op haar afgetrapte laarzen kwam werken, die kon meteen even andere aan gaan doen natuurlijk! haha smile
Daarnaast vind ik het, in een winkel (ook wel in andere beroepen waar mensen er representatief voor de dag moeten komen) niet kunnen dat je slonzige kleding draagt en onverzorgde haren hebt (denk aan vettig haar).

Kan er niks aan doen, maar moet nou toch echt even denken aan een collega van mij. We werken in een kledingwinkel en zij komt nu gewoon al een maand of 2 regelmatig op haar pantoffels naar het werk :shock: Het zijn dan wel enkelmodellen met wat steentjes op de zijkant (je zou ze kunnen verwarren met heel neppe Uggs), maar dan nog.. Haar excuus: ze heeft verder eigenlijk alleen hakken en kan daar niet elke dag op lopen, dit is beter voor haar rug.. Hoezo slecht verzonnen, slofjes zonder bijzondere zool zijn echt niet goed voor je rug hoor. Er is ook wel eens wat van gezegd, maar ze blijft het toch gewoon lekker doen. Weird..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. kleding op je werk Empty Re: n.a.v. kleding op je werk

Bericht  Caroow vr 18 feb 2011 - 5:31

Fairytale schreef:
Caroow schreef:Ik heb niet veel te kiezen op mijn werk, haar moet in een knot en mijn pony vastgezet naar achter. .

Wat voor werk doe je dan als ik vragen mag. Want dit is wel heel strikt.

Bij de grote gele M zijn ze heel streng Wink
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. kleding op je werk Empty Re: n.a.v. kleding op je werk

Bericht  Fiwen za 19 feb 2011 - 1:16

Wij hebben hele strenge regels op stage (verloskunde):
- geen haren los
- geen lange oorbellen
- geen lange ketting
- geen ringen (ook geen trouwringen)
- geen armbanden
- geen horloges
- altijd lange broek of rok tot over de knieën
- geen ondergoed boven broek uit
- niet strak en/of geen laag uitgesneden truitjes, en ook lang genoeg dat er geen rug/buik zichbaar is (ook bij bukken/strekken etc.)
- altijd dichte schoenen
- korte nagels (zelfs geen randje) en geen nagellak
- geen zichtbare piercings en/of tattoages

En als ik ziekenhuisstage heb dan moet ik altijd een witte broek en een wit shirt met korte mauwen aan (liefst polo van school) en mag ik ook geen vesten of zo aan ivm hygiëne.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. kleding op je werk Empty Re: n.a.v. kleding op je werk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum