Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe een dikke kipfilet goed gaar krijgen in een pan?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe een dikke kipfilet goed gaar krijgen in een pan? Empty Hoe een dikke kipfilet goed gaar krijgen in een pan?

Bericht  Gast ma 10 dec 2012 - 2:47

Normaal snij ik de kipfilet in plakjes zodat hij egaal bruin en gaar wordt of ik knip hem in stukjes.

Maar nu heb ik een keer zin om de kipfilet in zijn geheel te bakken als dik stuk zeg maar.
Ik ben altijd bang dat hij dan rauw blijft van binnen dus hoe doen jullie dit? en heeft er iemand nog tips om hem extra lekker te krijgen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe een dikke kipfilet goed gaar krijgen in een pan? Empty Re: Hoe een dikke kipfilet goed gaar krijgen in een pan?

Bericht  Ella ma 10 dec 2012 - 2:51

Ik zet het vuur hoog, en bak dan alle kanten dicht zeg maar. Daarna vuur laag en regelmatig draaien
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Hoe een dikke kipfilet goed gaar krijgen in een pan? Empty Re: Hoe een dikke kipfilet goed gaar krijgen in een pan?

Bericht  Gast ma 10 dec 2012 - 2:52

niet langzaam aan braden dus op een heel laag vuur al van begin af aan en op het einde bruin bakken? vandaar dus dat het nooit lukt.

Gast
Gast

Bericht  Ella ma 10 dec 2012 - 2:53

Rroos schreef:niet langzaam aan braden dus op een heel laag vuur al van begin af aan en op het einde bruin bakken? vandaar dus dat het nooit lukt.

Nee ik begin altijd hoog met het vuur
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  minoessepoes ma 10 dec 2012 - 3:32

Even aanbakken inderdaad en daarna het vuur terug draaien en de deksel op de pan doen, wel regelmatig een keer omdraaien.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 10 dec 2012 - 3:35

Ik begin altijd hoog, zodat het een lekker kleurtje krijgt ook, en dan zet ik hem daarna laag en houd ik hem goed in de gaten door te draaien Yes

Gast
Gast

Bericht  Minx ma 10 dec 2012 - 3:55

Nooit laag beginnen met vlees tenzij je stukken rubber wil eten. Alle sappen stromen er dan uit,
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gast ma 10 dec 2012 - 4:43

Inderdaad, door het vlees eerst op hoog vuur dicht te schroeien, zorg je er voor dat alle sappen in het vlees blijven zitten. Door het daarna op laag vuurtje laten staan gaart het rustig verder.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 10 dec 2012 - 5:23

Je kunt ook een soort dekseltje maken van bakpapier en dat er overheen leggen. Blijf je kip heel lekker mals van!

Gast
Gast

Bericht  kajaka88 ma 10 dec 2012 - 6:03

Ik doe ook altijd aanbakken op hoog vuur. Daarna vuur laag en deksel op de pan. En regelmatig draaien..
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: