Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aanhoudend hoge werkdruk

2 plaatsers

Ga naar beneden

Aanhoudend hoge werkdruk Empty Aanhoudend hoge werkdruk

Bericht  BJA di 8 feb 2011 - 7:53

Al bijna een jaar is de werkdruk op mijn afdeling te hoog. Niet bij enkele personen, maar bij elke collega.
Te veel taken, complexe uitzoekklussen kunnen niet snel genoeg opgepakt worden, wekelijks overwerken om 24 uur later weer evenveel werk te hebben als voor het overwerken, verminderde sfeer op de afdeling en ga zo maar door.
Ik ben bang dat mensen nu gaan solliciteren en dan is het feest straks helemaal losgebarsten... Rolling Eyes

We geven het heel vaak aan aan de leidinggevenden, maar ik heb het idee dat er weinig mee gedaan wordt.
Als er maar 1 persoon 1 dag wegvalt is de werkdruk nog hoger.
Dit kan toch niet? Op dit moment heb ik als ik thuiskom geen puf om nog wat te doen. In het weekend plan ik zo min mogelijk afspraken in omdat ik er gewoon geen zin en energie voor heb.

Nu wil ik graag een deeltijdopleiding volgen, maar ik lijk wel gek om dit nu toe doen omdat ik anders nog een burn out krijg.
Maar aan de andere kant.....

Wilde het even van mij afschrijven maar hoor graag tips die jullie eventueel hebben....
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanhoudend hoge werkdruk Empty Re: Aanhoudend hoge werkdruk

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 8:03

Mss kun je een keer samen met je collega's een overleg inplannen en daarin duidelijkheid vragen of er nu iets mee gedaan wordt? Actieplan maken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanhoudend hoge werkdruk Empty Re: Aanhoudend hoge werkdruk

Bericht  Zininzon di 8 feb 2011 - 8:11

Werk ik misschien bij jou? Haha, nee dat zal wel niet.
Maar erg herkenbare situatie. Bij ons is het al zover dat er van de 16 mensen van onze afdeling 4 weg zijn gegaan wegens baan elders en bezuinigingen. Allerlei taken moesten van deze mensen worden overgenomen en de sfeer wordt daar inderdaad niet beter op als je al bijna aan je tax zit.
Bij ons wordt er ook weinig met dit gegeven gedaan. Enerzijds omdat onze leidinggevende al enige maanden ziek thuis zit (en dus niet alles door het bestuur wordt gehoord), anderzijds omdat er gewoon het geld niet is om de situatie anders te maken.

Erg frustrerend! Heb me een tijdje niet gehoord gevoeld, niet serieus genomen ook. Nu hebben we de boodschap gekregen dat we vooral onszelf staande moeten houden. Aan zieken en overspannen mensen hebben ze niks. Dus: je kunt niet harder werken dan hard, dan moeten er maar dingen mis gaan of wachten.

Ik vond het fijn om dit te horen, ook al is het niet je doel om dingen in de soep te laten lopen op je werk. Zelf er aan onderdoor gaan lijkt me echter helemaal geen oplossing.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanhoudend hoge werkdruk Empty Re: Aanhoudend hoge werkdruk

Bericht  BJA di 8 feb 2011 - 8:14

Zusje van Bert schreef:Mss kun je een keer samen met je collega's een overleg inplannen en daarin duidelijkheid vragen of er nu iets mee gedaan wordt? Actieplan maken?
Dit waren wij ook van plan, echter door de werkdruk, jaja, komt het er steeds niet van. Echter is het wel belangrijk om een plan van aanpak op te stellen.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanhoudend hoge werkdruk Empty Re: Aanhoudend hoge werkdruk

Bericht  BJA di 8 feb 2011 - 8:18

Zininzon schreef:Werk ik misschien bij jou? Haha, nee dat zal wel niet.
Maar erg herkenbare situatie. Bij ons is het al zover dat er van de 16 mensen van onze afdeling 4 weg zijn gegaan wegens baan elders en bezuinigingen. Allerlei taken moesten van deze mensen worden overgenomen en de sfeer wordt daar inderdaad niet beter op als je al bijna aan je tax zit.
Bij ons wordt er ook weinig met dit gegeven gedaan. Enerzijds omdat onze leidinggevende al enige maanden ziek thuis zit (en dus niet alles door het bestuur wordt gehoord), anderzijds omdat er gewoon het geld niet is om de situatie anders te maken.

Erg frustrerend! Heb me een tijdje niet gehoord gevoeld, niet serieus genomen ook. Nu hebben we de boodschap gekregen dat we vooral onszelf staande moeten houden. Aan zieken en overspannen mensen hebben ze niks. Dus: je kunt niet harder werken dan hard, dan moeten er maar dingen mis gaan of wachten.

Ik vond het fijn om dit te horen, ook al is het niet je doel om dingen in de soep te laten lopen op je werk. Zelf er aan onderdoor gaan lijkt me echter helemaal geen oplossing.
Ik heb je stukje gelezen, maar je werkt niet bij mij haha!
Bij ons geven ze ook aan dat er prioriteiten gesteld moeten worden. Echter moeten andere zaken weer voor 100% gedaan worden, terwijl dit echt niet kan. Dan ben ik straks nog meer avonden aan het overwerken.
Het klopt dat je niet meer kan doen op een gegeven moment, echter is de druk van targets best hoog en heb ik de hele dag klantcontact en kan ik zaken helaas niet altijd langer laten liggen omdat me dat uiteindelijk meer tijd kost.
Ik ga ervoor om er wat aan te veranderen, nu nog bekijken hoe precies!
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanhoudend hoge werkdruk Empty Re: Aanhoudend hoge werkdruk

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 8:19

BJA schreef:
Zusje van Bert schreef:Mss kun je een keer samen met je collega's een overleg inplannen en daarin duidelijkheid vragen of er nu iets mee gedaan wordt? Actieplan maken?
Dit waren wij ook van plan, echter door de werkdruk, jaja, komt het er steeds niet van. Echter is het wel belangrijk om een plan van aanpak op te stellen.

Je moet sowieso die vergadring/ dat overleg gewoon inplannen. Desnoods denken jullie thuis na over oplossingen voor deze problemen. Dat kan bv een extra collega zijn maar jullie zouden ook eens kunnen laten onderzoeken of jullie werzaamheden wel efficient gedaan worden. Bv dat een ander systeem sneller zou gaan ofzo. Dat soort dingen. Geef ook aan waarom jullie dit zo niet langer trekken. Een hoge werkdruk is op zich natuurlijk niet erg maar het hoort niet structureel te zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanhoudend hoge werkdruk Empty Re: Aanhoudend hoge werkdruk

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 8:44

Tip: Gewoon doen wat je kunt doen en je niet druk maken over wat je niet kunt doen. Hoe moeilijk het soms ook is, hele weekenden niets kunnen doen omdat je bij moet komen is ook niet goed. Dat is weer eens geen baan waard.


Laatst aangepast door ABE op di 8 feb 2011 - 9:17; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanhoudend hoge werkdruk Empty Re: Aanhoudend hoge werkdruk

Bericht  BJA di 8 feb 2011 - 8:54

Bedankt voor al jullie tips en ervaringen!
Wij willen er graag fte's bij, een andere werkverdeling etc. echter krijgen we hier geen akkoord voor.
Uitzendkrachten moeten nu al weg omdat er geen budget meer voor is.
Inwerken van mensen kost ons heel veel tijd omdat het allemaal erg complex is. Terwijl het aan de andere kant erg belangrijk is dat mensen goed ingewerkt worden.
Onze organisatie is erg log wat dat betreft en soms duurt het wel een jaar voordat er iets is aangepast in een software systeem.

Inderdaad is het nu het beste niet aan de dingen te denken die ik toch niet kan oplossen! nerd
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanhoudend hoge werkdruk Empty Re: Aanhoudend hoge werkdruk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum