Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoge werkdruk

5 plaatsers

Ga naar beneden

Hoge werkdruk Empty Hoge werkdruk

Bericht  Filoria do 19 jul 2012 - 10:25

Wie van jullie heeft ervaring met omgaan met een te hoge werkdruk? Hebben jullie tips?

Ik werk als trainer bij een callcenter. Ik ben de enige trainer en moet dus alles dat met trainingen te maken heeft alleen doen. Trainingen plannen, geven, aftekenlijsten bijhouden, trainingsmateriaal ontwikkelen, contact onderhouden met andere vestigingen, zorgen dat mijn informatie correct en up-to-date is etc. etc. etc.

Nu merk ik dat ik hier veel meer tijd aan kwijt ben dan het afgesproken uren dat ik zou werken per week: 24. Meer uren werken is eigenlijk geen optie voor mij ivm de opvang van mijn zoontje, maar ik moet nu wel. Vorige week heb ik de 40 uur gehaald.

Dinsdag heb ik een miskraam gehad, waardoor ik wat werkdagen heb gemist. Die moet ik nu keihard weer inhalen.

De voor de hand liggende oplossingen helpen helaas niet:

- Aangeven dat ik het te druk heb: dan zegt mijn leidinggevende dat ik rustig aan mag doen en dingen uit mag besteden, maar dat eerste kan gewoon niet en dat tweede doe ik al. Ik durf ook niet teveel te zeuren, dan ben ik bang dat ze me ontslaan en iemand zoeken die wel fulltime kan werken.
- Dingen uitbesteden: kan gedeeltelijk, maar het meeste moet ik toch zelf doen.
- 24 uur per week werken en daarna gewoon naar huis gaan: daar heb ik mezelf mee, want dan kom ik onvoorbereid een training in en sta ik voor l*l

Wat moet ik nu?

Ik weet het echt even niet meer.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoge werkdruk Empty Re: Hoge werkdruk

Bericht  Caroow do 19 jul 2012 - 10:30

Zijn er geen dingen die je thuis kan doen? Zodat je als je zoontje slaapt bijvoorbeeld nog even kan werken.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  _Nina do 19 jul 2012 - 10:36

Weet je leidinggevende van je miskraam? Zo ja, dan zal ze/hij toch wel coulant zijn en begrijpen dat het nú echt even te pittig is?
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Bericht  Filoria do 19 jul 2012 - 10:44

@Caroow: Thuis werken kan wel ja, maar ik twijfel of ik daardoor niet alleen maar meer overwerkt zou raken.

De dagen dat ik thuis ben wil ik eigenlijk wel écht thuis zijn.

Mijn zoontje doet trouwens ook geen middagdutje meer. Hij is van 7 uur 's ochtends tot 7 uur 's avonds wakker.

@Statler: dat weet ze ja. Het probleem is ook niet dat ze niet coulant wil zijn. Het probleem is dat ik alleen mezelf ermee heb als ik werk laat vallen. Ik moet maandag om 9 uur voor een groep mensen een training staan te geven. Als ik me dan niet heb voorbereid, weet ik niet wat ik moet zeggen. En ik kan moeilijk vragen of iemand anders zich wil inlezen op mijn training, snap je? Dat is net als vragen of iemand anders voor jou naar de wc wil gaan omdat je zo nodig moet maar je geen tijd hebt om te plassen.

Pff sorry als ik klink alsof ik niet opensta voor suggesties. Ben heel blij als jullie meedenken hoor!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Twellie do 19 jul 2012 - 10:49

Ik heb wel ervaring met een hoge werkdruk, helaas alleen niet zulke goede tips met ermee omgaan.

Ik los het op door meer te werken maar dat breekt op een gegeven moment ook op. Ben nu echt heel erg moe, maar nog even volhouden en ik heb vakantie.

Mijn manier om ermee om te gaan is eigenlijk dagen aftellen tot ik vakantie heb, haha. En dan ga ik ook echt rust nemen en dingen doen die ik leuk vind om weer op te laden. Dus misschien is dat toch een tip: neem wat tijd om op adem te komen. Misschien kan je vriend of man wat taken thuis overnemen zodat je daar tenminste wel eens even wat rust kunt pakken als het op je werk heel erg moeilijk is.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Filoria do 19 jul 2012 - 10:57

Dankjewel voor je reactie tuinstoel. Lastig is het he.

Je brengt me wel op een idee: ik denk dat ik maar vast vakantie ga regelen voor in oktober. Dan verwacht ik een rustige periode op mijn werk en moet ik er wel even tussenuit kunnen. Als ik dat nu vast aanvraag kan iedereen er rekening mee houden.

En heb ik iets om naar uit te kijken sunny
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Caulfield do 19 jul 2012 - 21:15

Ik herken het wel, heb ook een erg drukke baan en heb voornamelijk mezelf ermee als ik dingen niet doe. Een paar tips: Goed uren schrijven en vooruit plannen. Dus als jij maandagochtend een training moet geven, moet je die op vrijdag (of wanneer je daar ook bent) een x aantal uur besteden aan de voorbereiding daarvan. Andere zaken moeten daarvoor wijken. En blijf ook vooral in gesprek met je leidinggevende. Ze heeft je mogelijkheden geboden. Als jij niet aangeeft dat die dingen niet werken kan zij niet met andere oplossingen komen. Probeer ook in overleg prioriteiten te stellen in je werk.
Caulfield
Caulfield
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12

Bericht  Gast do 19 jul 2012 - 21:21

Ik denk dat je wat taken moet laten vallen. Waarschijnlijk zal je als eerste denken "ja, maar dat kán niet" maar het is overduidelijk dat dit een structureel probleem is. Geef dit aan bij je leidinggevende en geef aan dat je 24 uur werkt en je nu teveel werk hebt. Duidelijk zijn naar je leidinggevende en niet alles proberen op te lossen. Het is zoals het is, je hebt teveel werk voor het aantal uren dus dat houdt in dat er bepaalde dingen niet gebeuren. Heel hard en jammer maar het is aan de organisatie waar je voor werkt iets om op te lossen.

Gast
Gast

Bericht  Filoria vr 20 jul 2012 - 19:15

Met jullie tips kan ik wel wat Caulfield en Shoesdontlie.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud