Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben jij tevreden over de begeleiding tijdens je zwangerschap

+18
Slakje
studiebol
M@niek
Twellie
Tiara
Aimee
Snoes
Flower_L
MamaDaan
SarahKey
kwak
Puggle
Steep
Tania
_Lana_
Liadan
CCC
Coco
22 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Ben jij tevreden over de begeleiding tijdens je zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Ben jij tevreden over de begeleiding tijdens je zwangerschap

Bericht  Twellie vr 7 dec 2012 - 9:57

Jeetje Rejoy, wat een mens zeg :shock:.

Ik zat tijdens de zwangerschap bij een normale praktijk, hele aardige vrouwen op-één-na maar die had ik bijna nooit. Wel denk ik dat ze niet helemaal begrepen hoe angstig ik was ondanks dat ik het vaker aan heb gegeven.

De verloskundige en verpleegkundiges die ik tijdens mijn bevalling heb gehad, hoef ik nooit meer te zien. Ze hebben tot tien centimeter ontsluiting en persweeen ontkend dat ik aan het bevallen was. Toen ik allang die ontsluiting en persweeen had, zei de verpleegkundige geergerd tegen mij: 'Je moet niet blijven zeggen dat je weeen hebt, je hebt niet eens voorweeen, het zijn krampjes.' Na aandringen op toucheren (zo heet dat toch?) bleek ik dus al volledige ontsluiting te hebben en wilde ik dus onmiddellijk gaan persen en bevallen. Tot vijf keer toe heb ik aangegeven niet te willen wachten op mijn vriend, maar ze hebben zo op me ingepraat dat ik nog een half uur de persweeen heb weggezucht. Tijdens dat half uur waren zowel de verpleegkundige als de verloskundige het grootste deel van de tijd verdwenen en hebben ze me dus alleen laten liggen.

Ik ben dus alleen niet ontevreden over de begeleiding, er was zelfs nauwelijks begeleiding.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij tevreden over de begeleiding tijdens je zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Ben jij tevreden over de begeleiding tijdens je zwangerschap

Bericht  M@niek vr 7 dec 2012 - 10:22

Ik schrik wel een beetje van sommige verhalen! Wat ontzettend naar dat jullie dit zo (in een van de bijzonderste periode van je leven) hebben mee moeten maken. Ik krijg daar werkelijk waar een brok van in mijn keel. Wat ongelofelijk slecht van verloskundigen en begeleiders!

Over het algemeen had ik een prima praktijk. Niet iedereen vond ik even kundig maar mijn bevalling in het zkh was perfect! Ik had daar echt een super verloskundige en gynaecoloog! De echo's waren ook erg prettig alleen de 20 weken echo met bijhorende echoscopist vond ik niet zo aardig (heb deze echo ook nog even fijntjes overgedaan bij de vlk praktijk waar ikzelf heb gewerkt).
Het enige nadeel aan de praktijk waren de parkeer plekken. Deze zijn nogal beperkt en het kwam regelmatig voor dat ik met mn hoogzwangeren lichaam in 30 graden een zeer eind moest lopen!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij tevreden over de begeleiding tijdens je zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Ben jij tevreden over de begeleiding tijdens je zwangerschap

Bericht  studiebol vr 7 dec 2012 - 21:01

Nee ik ben niet tevreden... in het begin dacht ik ach het zal wel zo horen, wist ik veel ik was voor de eerste keer zwanger en het was meteen al niet standaard doordat ik zwanger was van een tweeling dus hup naar het ziekenhuis.

Maar later werd ik elke keer geirriteerder als ik van een controle vandaan kwam, iedereen, werkelijke waar iedereen die ik gesproken had, had een ander verhaal. Met de opmerkingen bij 26 weken zwangerschap, ben je al bij een gynacoloog geweest? Nee. ooooh echt niet? Dat had wel gemoeten hoor! Ja euh hoe moet ik dat weten? En dat was met zoveel dingen. Toen ik had bedacht dat ik er echt wat van wilde gaan zeggen bij de volgende afspraak, is die volgende afspraak nooit geweest want toen werd ik opgenomen. Vanaf toen vond ik de begeleiding erg goed en prettig! Hele lieve en zorgvuldige mensen waren dat!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij tevreden over de begeleiding tijdens je zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Ben jij tevreden over de begeleiding tijdens je zwangerschap

Bericht  MamaDaan vr 7 dec 2012 - 21:52

Twellie schreef:Jeetje Rejoy, wat een mens zeg :shock:.

Ik zat tijdens de zwangerschap bij een normale praktijk, hele aardige vrouwen op-één-na maar die had ik bijna nooit. Wel denk ik dat ze niet helemaal begrepen hoe angstig ik was ondanks dat ik het vaker aan heb gegeven.

De verloskundige en verpleegkundiges die ik tijdens mijn bevalling heb gehad, hoef ik nooit meer te zien. Ze hebben tot tien centimeter ontsluiting en persweeen ontkend dat ik aan het bevallen was. Toen ik allang die ontsluiting en persweeen had, zei de verpleegkundige geergerd tegen mij: 'Je moet niet blijven zeggen dat je weeen hebt, je hebt niet eens voorweeen, het zijn krampjes.' Na aandringen op toucheren (zo heet dat toch?) bleek ik dus al volledige ontsluiting te hebben en wilde ik dus onmiddellijk gaan persen en bevallen. Tot vijf keer toe heb ik aangegeven niet te willen wachten op mijn vriend, maar ze hebben zo op me ingepraat dat ik nog een half uur de persweeen heb weggezucht. Tijdens dat half uur waren zowel de verpleegkundige als de verloskundige het grootste deel van de tijd verdwenen en hebben ze me dus alleen laten liggen.

Ik ben dus alleen niet ontevreden over de begeleiding, er was zelfs nauwelijks begeleiding.

Precies dit, maar dan was het mijn eigen verloskundige die kwam kijken hoe het met me ging die erop aandrong dat ze toucheerde, ik had volledige ontsluiting, 10 minuten later is hij geboren. Mijn eigen verloskundige heeft de uitdrijving nog grotendeels zelf begeleid, omdat ze er in het ziekenhuis geen tijd ofzo voor hadden. Wat was ik blij dat mijn eigen verloskundige op dat moment binnenkwam en het een beetje overnam, dit had ze namelijk helemaal niet hoeven doen!
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij tevreden over de begeleiding tijdens je zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Ben jij tevreden over de begeleiding tijdens je zwangerschap

Bericht  Gast vr 7 dec 2012 - 22:25

Super tevreden! Toen ik zwanger was van de eerste was deze vk nog maar alleen en ze had t super druk maar nam altijd de tijd voor je, een consult duurde 30 minuten, en tijdens de kraamweek kwam ze om de dag langs en zat ze hier soms een uur, ze heeft ontzettend veel tijd gestoken in de bv.

Bij de tweede had ze er nog een collega bij gekregen, ook een hele aardige jonge vrouw die net zo enthousiast en zorgzaam is als zij zelf.

De echo's werden gedaan in het ziekenhuis omdat ze zelf geen apparatuur hebben daarvoor.
Maar ik mocht altijd bellen en ze namen mij dan ook altijd serieus, of ik mocht langs komen of ze kwamen aan huis, en als ze zelf twijfelde of mijn twijfel niet weg konden nemen werd ik altijd doorgestuurd naar het ziekenhuis

Tijdens de kraamweek van de tweede hadden ze het erg druk in de praktijk waardoor de huisbezoeken soms maar 15 min waren, maar dit was voldoende.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij tevreden over de begeleiding tijdens je zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Ben jij tevreden over de begeleiding tijdens je zwangerschap

Bericht  Alex za 8 dec 2012 - 0:57

Printje schreef:
Happydobby schreef:Ik ben niet tevreden over de vk's waar ik zat, 1 zag ik nooit, 1 was zelf met verlof, 1 was niet erg aardig en die andere was wel aardig en ik hoorde dat ze erg goed was maar 2 dagen na mijn bevalling kwam ze langs, ik vertelde haar dat mijn zoon de borst niet goed pakte en toen adviseerde ze KV :O

Degene die mij vanuit huis naar het ziekenhuis heeft begeleid omdat ze me medisch vond was de vk die niet aardig was. Tijdens mijn bevalling was ze onzeker en toen ze 6 dagen later langskwam en ik alleen maar kon huilen, verwees ze me naar het ZH en weg was ze.

Ik vond ze niet goed en zou als ik nog eens zwanger raak op zoek gaan naar een andere praktijk.


Dat vd kv vind ik niet zo schokkend eigenlijk, zoiets zou ik kunnen zeggen hahaha

Maar de rest tsja dat hoort natuurlijk gewoon niet.

Zoiets zou jij kunnen zeggen, maar jij bent geen vk, is het wel? Ik vind het nogal gemakkelijk om als verloskundige te zeggen dat je maar op kv moet overgaan omdat je kind de borst niet goed pakt. Het lijkt mij normaal dat een verloskundige kijkt wat er niet goed gaat, eventueel de boel op gang helpt en als het echt niet lukt dan een lactatiekundige in te schakelen.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij tevreden over de begeleiding tijdens je zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Ben jij tevreden over de begeleiding tijdens je zwangerschap

Bericht  Slakje za 8 dec 2012 - 2:13

Ik ben hel goed begeleid geweest. Er was bij ons ook een stagaire en zij bleef een hele tijd bij ons, dat gaf me een heel fijn gevoel. Hoewel ze me flink pijn heeft gedaan bij het steken van een katheter ben ik haar heel erg dankbaar!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij tevreden over de begeleiding tijdens je zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Ben jij tevreden over de begeleiding tijdens je zwangerschap

Bericht  Printje za 8 dec 2012 - 9:35

Alex schreef:
Printje schreef:
Happydobby schreef:Ik ben niet tevreden over de vk's waar ik zat, 1 zag ik nooit, 1 was zelf met verlof, 1 was niet erg aardig en die andere was wel aardig en ik hoorde dat ze erg goed was maar 2 dagen na mijn bevalling kwam ze langs, ik vertelde haar dat mijn zoon de borst niet goed pakte en toen adviseerde ze KV :O

Degene die mij vanuit huis naar het ziekenhuis heeft begeleid omdat ze me medisch vond was de vk die niet aardig was. Tijdens mijn bevalling was ze onzeker en toen ze 6 dagen later langskwam en ik alleen maar kon huilen, verwees ze me naar het ZH en weg was ze.

Ik vond ze niet goed en zou als ik nog eens zwanger raak op zoek gaan naar een andere praktijk.


Dat vd kv vind ik niet zo schokkend eigenlijk, zoiets zou ik kunnen zeggen hahaha

Maar de rest tsja dat hoort natuurlijk gewoon niet.

Zoiets zou jij kunnen zeggen, maar jij bent geen vk, is het wel? Ik vind het nogal gemakkelijk om als verloskundige te zeggen dat je maar op kv moet overgaan omdat je kind de borst niet goed pakt. Het lijkt mij normaal dat een verloskundige kijkt wat er niet goed gaat, eventueel de boel op gang helpt en als het echt niet lukt dan een lactatiekundige in te schakelen.

Ja maar ik zou ook het gevoel en de toestand vd moeder in de gaten houden. Om zoiets meteen is zeggen is misschien wat raar maar als ik zou merken dat de moeder eronder lijdt, wil niet zeggen dat het bij jou zo was, zou ik het ook echt wel adviseren.

Hier gaat het gelukkig helemaal niet meer over bv. ik heb gezegd nee en dat ze me op geen manier kunnen overtuigen en het antwoord was oke helemaal prima. En ik was juist bang dat ze er misschien over door zouden gaan maar helemaal niet dus.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij tevreden over de begeleiding tijdens je zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Ben jij tevreden over de begeleiding tijdens je zwangerschap

Bericht  Alex za 8 dec 2012 - 10:11

Printje schreef:
Alex schreef:
Printje schreef:
Happydobby schreef:Ik ben niet tevreden over de vk's waar ik zat, 1 zag ik nooit, 1 was zelf met verlof, 1 was niet erg aardig en die andere was wel aardig en ik hoorde dat ze erg goed was maar 2 dagen na mijn bevalling kwam ze langs, ik vertelde haar dat mijn zoon de borst niet goed pakte en toen adviseerde ze KV :O

Degene die mij vanuit huis naar het ziekenhuis heeft begeleid omdat ze me medisch vond was de vk die niet aardig was. Tijdens mijn bevalling was ze onzeker en toen ze 6 dagen later langskwam en ik alleen maar kon huilen, verwees ze me naar het ZH en weg was ze.

Ik vond ze niet goed en zou als ik nog eens zwanger raak op zoek gaan naar een andere praktijk.


Dat vd kv vind ik niet zo schokkend eigenlijk, zoiets zou ik kunnen zeggen hahaha

Maar de rest tsja dat hoort natuurlijk gewoon niet.

Zoiets zou jij kunnen zeggen, maar jij bent geen vk, is het wel? Ik vind het nogal gemakkelijk om als verloskundige te zeggen dat je maar op kv moet overgaan omdat je kind de borst niet goed pakt. Het lijkt mij normaal dat een verloskundige kijkt wat er niet goed gaat, eventueel de boel op gang helpt en als het echt niet lukt dan een lactatiekundige in te schakelen.

Ja maar ik zou ook het gevoel en de toestand vd moeder in de gaten houden. Om zoiets meteen is zeggen is misschien wat raar maar als ik zou merken dat de moeder eronder lijdt, wil niet zeggen dat het bij jou zo was, zou ik het ook echt wel adviseren.

Hier gaat het gelukkig helemaal niet meer over bv. ik heb gezegd nee en dat ze me op geen manier kunnen overtuigen en het antwoord was oke helemaal prima. En ik was juist bang dat ze er misschien over door zouden gaan maar helemaal niet dus.

Maar dan is het al een heel ander verhaal, als blijkt dat moeder het eigenlijk niet ziet zitten of het gewoon echt niet wil met bv dán kun je altijd nog adviseren om toch kv te geven. Maar als het alleen gaat om de baby die de borst niet goed pakt vind ik het gemakzuchtig om gelijk te roepen dat moeder moet overgaan op kv.

Wel prettig voor jou dat ze je niet pushen om toch bv te proberen. Mag ik vragen waarom je het niet wil trouwens?
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij tevreden over de begeleiding tijdens je zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Ben jij tevreden over de begeleiding tijdens je zwangerschap

Bericht  Printje za 8 dec 2012 - 10:14

Alex; je hebt ook gelijk hoor maar schokkend dat een vk het zegt vind ik het eigenlijk niet zo.

Ik heb het bij R eventjes geprobeerd en vond het vreselijk. Ik kan het niet precies uitleggen maar het is gewoon niets voor mij, hierin ben ik misschien enorm egoïstisch oid, maar ik kies echt nooit voor mezelf maar hierin dus wel. Ik zie het gewoon niet zitten om ieder uur met een kind aan de borst te zitten, tepelkloven en al die verhalen meer. Maar het is vooral een gevoel, ik zie het gewoon totaal niet zitten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij tevreden over de begeleiding tijdens je zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Ben jij tevreden over de begeleiding tijdens je zwangerschap

Bericht  Alex za 8 dec 2012 - 10:20

Printje, echt schokkend vind ik het ook niet hoor dat de vk in kwestie dat gezegd heeft, eerder gemakzuchtig. Maar goed, daar zijn we het dus over eens Wink

Je mag toch best voor jezelf opkomen? Ik heb toevallig dan wel borstvoeding gegeven, maar toen het na 5,5 maand teveel energie kostte ben ik er mee gestopt, omdat ik m'n lijf terug wilde. Klinkt misschien gek, maar ik moest enorm veel eten en drinken om de productie op gang te houden, daardoor kwam ik kilo's aan en was ik doodongelukkig. Op dat moment besloot ik dat het genoeg was, A. kwam niks tekort en ze heeft volgens mij nooit geleden onder de kv. Als je het bij R. wel geprobeerd hebt en dat al drama was voor je kun je dat beter vermijden in je kraamtijd bij je meisje! Overigens zou ik het wel weer proberen, het kan nu natuurlijk wel goed gaan in theorie, maar dat is persoonlijk. Jouw gevoel is er natuurlijk ook niet voor niks!
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij tevreden over de begeleiding tijdens je zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Ben jij tevreden over de begeleiding tijdens je zwangerschap

Bericht  Lejow za 8 dec 2012 - 10:25

Ik ben erg tevreden.
Alle VK's die ik gezien heb, vond ik erg aardig.
En toen ik met 29+5 midden in de nacht belde dat ik buikpijn had, namen ze me serieus en kwam de dienstdoende VK gelijk naar me toe en omdat ze niet precies wist wat er aan de hand was heeft ze me voor de zekerheid naar het ziekenhuis gestuurd.

Eenmaal in het LUMC aangekomen (waar ik uiteindelijk bevallen ben),was de zorg erg goed. Er is bijna continu iemand bij me geweest, de gyn (was arts in opleiding geloof ik) was een zeer vriendelijke, kundige man. Hij voelde me goed aan en handelde zoals ik wilde (voor zover mogelijk natuurlijk).
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij tevreden over de begeleiding tijdens je zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Ben jij tevreden over de begeleiding tijdens je zwangerschap

Bericht  Printje za 8 dec 2012 - 10:26

Alex; het is idd wel gemakzuchtig daar heb je helemaal gelijk in.

Ik wil idd deze keer gewoon kunnen genieten van de kraamtijd en ga daarom echt niet meer beginnen met bv. Ik heb ook het idee dat kinderen niets minder worden van kv.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij tevreden over de begeleiding tijdens je zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Ben jij tevreden over de begeleiding tijdens je zwangerschap

Bericht  Happydobby za 8 dec 2012 - 11:07

Printje schreef:

Ik wil idd deze keer gewoon kunnen genieten van de kraamtijd en ga daarom echt niet meer beginnen met bv. Ik heb ook het idee dat kinderen niets minder worden van kv.

Ik ben zelf ook groot geworden op kv smile Maargoed, na 2 dagen is de bv vaak nog niet op gang, als je weet dat een kraamvrouw bv wil geven dan ga je geen kv adviseren.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij tevreden over de begeleiding tijdens je zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Ben jij tevreden over de begeleiding tijdens je zwangerschap

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum