Wat koop jij in de buitenlandse supermarkt?
+15
Cato
Ooh La La!
strawberry
Annemoontje
Coco
Zininzon
Fayebella
TukTuk
Poubelle
silly-one
SarahKey
minoessepoes
Atelier Madame
Marin
rapa nui
19 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wat koop jij in de buitenlandse supermarkt?
Ik ga binnenkort een dagje naar een Duitse kerstmarkt en als ik een supermarkt kan vinden in de binnenstad dan vind ik het heerlijk om daar rond te neuzen en inkopen te doen. Ik ga helaas met de bus dus kan niet de auto volpakken.
Wat voor producten neem jij mee uit een buitenlandse supermarkt? Zijn er dingen die je er speciaal haalt/waarvoor je er speciaal naar toe gaat? Aanraders?
Wat voor producten neem jij mee uit een buitenlandse supermarkt? Zijn er dingen die je er speciaal haalt/waarvoor je er speciaal naar toe gaat? Aanraders?
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Re: Wat koop jij in de buitenlandse supermarkt?
Hangt echt van het land af waar ik heen ga, maar ik vind de chips/zoutjes- zoet beleg, en de chocola/snoepschappen altijd erg leuk. O, en de ontbijtproducten. Niet alleen cereals, maar ook crackers enzo. En het brood, maar dat, en andere versproducten is natuurlijk niet echt wat om mee naar huis te nemen.
Gast- Gast
Hangt er vanaf waar ik heen ga, maar buitenlandse supermarkten bezoeken is wel echt een leuke hobby maar meestal ga ik voor bakproducten en kruiden en sauzen. Dat zijn de dingen die ik lekker vind om mee te nemen en vaak anders zijn.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Mijn vader neemt altijd Cola Light voor me mee uit Duitsland. Daar kost het 0,71 euro per liter en hier 1,48 euro per liter. Nogal een groot verschil. Er komt alleen wel een krat mee, waar ik dan weer drie euro voor moet betalen. Maar dat is statiegeld.
En Curryworst uit de diepvries in Duitsland. En mijn ouders namen altijd Italiaanse peper mee uit Italie.
En Curryworst uit de diepvries in Duitsland. En mijn ouders namen altijd Italiaanse peper mee uit Italie.
Gast- Gast
Ik haal altijd cheeseburger chips in Frankrijk eerder maar nu ook in België te koop. Vonden we zo lekker
En voor de rest in Engeland altijd shortbread koekjes.
En voor de rest in Engeland altijd shortbread koekjes.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Mijn ouders nemen altijd aufschnitt (vleeswaren) mee en emmentaler kaas als ze naar Duitsland rijden, heerlijk!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Wij gaan 2 keer per jaar naar duitsland. (soms maar 1 keer) Dan koop ik vooral taartspulletjes en bakspullen. Mijn man chocolade en bier. En samen van die zakjes voor het avondeten. Moet je dan zelf nog snitzel enzo toevoegen. En voor de zakjes met toetjes die je dan later met melk moet aanmaken.
Ow ja inderdaad Paulaner bier en marsepein en andere dingen om taarten te bakken!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ik koop altijd platte kauwgum.
En heel soms in Duitsland lekkere chips. Het maakt mij niet zoveel uit welke.. als het maar anders is dan in Nederland. Ik vind het al leuk om naar Aldi te gaan bijv. (Ik kom altijd bij de Lidl en AH).. dan is de Aldi ook weer zo anders haha.
En heel soms in Duitsland lekkere chips. Het maakt mij niet zoveel uit welke.. als het maar anders is dan in Nederland. Ik vind het al leuk om naar Aldi te gaan bijv. (Ik kom altijd bij de Lidl en AH).. dan is de Aldi ook weer zo anders haha.
Gast- Gast
In Duitsland is het ook interessant om te kijken naar douche spullen etc. Dat is daar toch wel goedkoper dan hier in NL.
Ik ga graag in bad en toen ik laatst in Duitsland was heb ik wat spullen van kneipp gekocht. 4 euro per fles terwijl je daar in NL 8 voor betaald. Plus nu ook geuren die ze in NL niet hebben.
Ik ga graag in bad en toen ik laatst in Duitsland was heb ik wat spullen van kneipp gekocht. 4 euro per fles terwijl je daar in NL 8 voor betaald. Plus nu ook geuren die ze in NL niet hebben.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ga af en toe naar een hypermarchee in Frankrijk, ik neem dan BBQ-chips en cheeseburger-chips mee, voor een vriend van me Danio met kokossmaak. Als ik iemand ken die naar England gaat laat ik ze Ribena meenemen.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Ik haal in België altijd deze:
Chocoladepasta met Chokotoff smaak:D
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
AngelNyn schreef:Ik haal in België altijd deze:
Oeh dat lijkt me heeeeel erg lekker. Tijd voor een ritje richting België.
In Duitsland koop ik altijd Hanuta.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
In Duitsland koop ik altijd (alcoholische) drank...
Verder ben ik er laatst achter gekomen dat ze bij de K&K mega veel pizzasoorten hebben.
Verder ben ik er laatst achter gekomen dat ze bij de K&K mega veel pizzasoorten hebben.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Poubelle schreef:Danio met kokossmaak.
Die is zoooo lekker en in Marokko betaalden we er ook echt vrijwel niets voor, volgens mij maar 5 cent ofzo
Ik sla in Duitsland altijd chocola en toetjes in en shampoo, douchegel etc. Mijn vader haalt ook vaak de wisky etc in Duitsland, dat scheelt nogal, net als de cola! Toen ik nog in Parijs woonde vond ik het trouwens echt altijd geweldig om boodschappen te doen, duurde ook wel een eeuwigheid, maar er is zo ontzettend veel keus in alles. Als ik er nu heen zou gaan zou ik er briocheplakjes brood kopen en een bepaalde frisdrank maar ik vergeet de naam steeds, het is in ieder geval felrood.
In de buitenlandse supermarkten in NL haal ik vooral vlees, hawai, poms,cocosolie, dadels, brood en (verse)kruiden. Oh en verse salades bij de turk
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Bier! Ik zou dan allerlei Duitse biertjes kopen om uit te proberen.
Annemoontje- Prater
- Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12
silly-one schreef:In Duitsland is het ook interessant om te kijken naar douche spullen etc. Dat is daar toch wel goedkoper dan hier in NL.
Ja in Duitsland zijn die producten echt stukken goedkoper, net als de make-up geloof ik.
Meestal gaan wij dan naar de DM drogist.
strawberry- Prater
- Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12
Mijn moeder en ik gaan minimal 1x per jaar boodschappen doen in Duitsland.
We nemen dan sowieso Kartoffel knödeln mee (mijn oma was duits en maakte dit altijd zelf met kerst , wij kunnenndat niet dus komen ze tegenwoordig uit een pakje).
Verder nemen we ook vlees mee, sauzen, wiener würsten en mezzo mix (cola met fanta).
Moet maar snel weer eens gaan
We nemen dan sowieso Kartoffel knödeln mee (mijn oma was duits en maakte dit altijd zelf met kerst , wij kunnenndat niet dus komen ze tegenwoordig uit een pakje).
Verder nemen we ook vlees mee, sauzen, wiener würsten en mezzo mix (cola met fanta).
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Wij kopen heel veel in Duitsland, frisdrank verzorgingsproducten, bak en taartspullen en ook vlees . Wij wonen 10 min van de grens af en er is een supermarkt in daar is de winkel tot 24.00uur open , ideaal.
Cato- Fluisteraar
- Aantal berichten : 329
Punten : 365
Registratiedatum : 08-12-10
Ooh La La! schreef:Verder nemen we ook vlees mee, sauzen, wiener würsten en mezzo mix (cola met fanta).
Bij die mezzo mix vraag ik me altijd af of dat wel lekker is. Misschien toch eens een fles meenemen.
Ik vind vleeswaren en kaassoorten ook altijd lekker om mee te nemen maar gaat wat moeilijk als je een paar uur in een verwarmde bus moet.
Ik vind die 1-persoonszakjes aardappelpuree soms ook wel eens handig om in huis te hebben. En apfelschörle vind ik ook altijd wel lekker, maar valt thuis vaak tegen en is lekkerder op een Duits terras. Eigenlijk hetzelfde met Duits bier, niet dat het hier niet lekker is maar hoort voor mij toch meer bij een Duitse maaltijd of op een Duits terras.
rapa nui- Kletskop
rapa nui schreef:Ooh La La! schreef:Verder nemen we ook vlees mee, sauzen, wiener würsten en mezzo mix (cola met fanta).
Bij die mezzo mix vraag ik me altijd af of dat wel lekker is. Misschien toch eens een fles meenemen.
Vroeger maakte ik het thuis zelf van restjes cola en fanta. Later zag ik het als mezzo mix... Lekker! Sla er altijd flink van in
N.a.v. Dit topic ga ik volgende week met m'n moeder kerst boodschappen doen. Ze was helemaal blij dat k d'r uitnodigde
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
In het algemeen grijp ik in buitenlandse supermarkten altijd naar de bakmixen, dat vind ik altijd zo leuk! In Duitsland neem ik altijd de bratkartoffel-kruiden en de patatkruiden mee, jammie! In Engeland heb ik een hele lijst.. Lilt, echte clotted cream, bacon en sausages, bakmix voor lemon meringue pie, cheesecake, scones, chocolate fudge cake, walkers chips (salted), penguin cookies, en nog meer dingen waar ik even niet op kan komen.
Gelukkig ben ik er een paar jaar geleden achter gekomen dat ik de helft van deze dingen ook bij de Kingsalmarkt in Amstelveen kan kopen Een stuk dichterbij dan Engeland
Gelukkig ben ik er een paar jaar geleden achter gekomen dat ik de helft van deze dingen ook bij de Kingsalmarkt in Amstelveen kan kopen Een stuk dichterbij dan Engeland
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Ik heb vandaag niet zo veel gehaald omdat ik met de bus was en een eind moest lopen. Ik heb vleeswaren gehaald (was in de bus niet zo warm en buiten ook niet dus durfde dat wel aan), salami met hazelnoot er door heen, verschillende pakjes zwiebelmetwurst (soort osseworst maar dan anders) en salami in combinatie kaas. Een paar zakjes Snyder's of Hanover pretzels in Cheddar Cheese en in zwarte peper/zou smaak. En ook Philadelphia Milka om eens te proberen. Ik ben benieuwd.
rapa nui- Kletskop
Philadelphia Milka verkopen ze hier in BE ook. Ik vind hem wel lekker.
In Duitsland haal ik waspoeder, snoepjes voor de kat, bier (en andere alcoholische drank) en zakjes van Knorr/Maggi etc. (ze hebben daar veel soorten en smaken). Als ik daar ben haal ik trouwens sowieso wel dingen die daar (veel) goedkoper zijn maar die ze hier wel gewoon verkopen, zoals kattensnoepjes bijvoorbeeld.
In Duitsland haal ik waspoeder, snoepjes voor de kat, bier (en andere alcoholische drank) en zakjes van Knorr/Maggi etc. (ze hebben daar veel soorten en smaken). Als ik daar ben haal ik trouwens sowieso wel dingen die daar (veel) goedkoper zijn maar die ze hier wel gewoon verkopen, zoals kattensnoepjes bijvoorbeeld.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Poubelle schreef:Ik ga af en toe naar een hypermarchee in Frankrijk, ik neem dan BBQ-chips en cheeseburger-chips mee, voor een vriend van me Danio met kokossmaak. Als ik iemand ken die naar England gaat laat ik ze Ribena meenemen.
Die lays bbq uit frankrijk is zooo lekker. ! Die neem ik ook altijd mee als ik in frankrijk ben.
Summerlovin- Kletskop
- Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wat koop jij in een buitenlandse supermarkt?
» Belastingdienst: verdiensten buitenlandse werkgever?
» Geld overmaken naar buitenlandse rekening?
» Biologische supermarkt
» speltbrood supermarkt?
» Belastingdienst: verdiensten buitenlandse werkgever?
» Geld overmaken naar buitenlandse rekening?
» Biologische supermarkt
» speltbrood supermarkt?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: