Navelbreuk (??) na zwangerschap?
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Navelbreuk (??) na zwangerschap?
Hey,
Ik weet niet zeker of het een navelbreukje is of iets anders. Maar sinds mijn zwangerschap heb ik last van pijn rond mijn navel. Dezelfde pijn als toen mijn buik groter werd en de navel een beetje naar buiten werd gedrukt.
Als ik die pijn heb ( want die is er niet constant ), dan komt er een klein bultje bij mijn navel naar buiten. Of nou ja naar buiten, het steekt wat uit.
Ik weet wel dat jullie het niet kunnen beoordelen, dus ik ga binnenkort ook wel een langs de huisarts. Maar ik ben benieuwd of het herkenbaar is voor iemand?
En of het vanzelf over is gegaan? Ik ben 10 maanden geleden al bevallen.
Ik weet niet zeker of het een navelbreukje is of iets anders. Maar sinds mijn zwangerschap heb ik last van pijn rond mijn navel. Dezelfde pijn als toen mijn buik groter werd en de navel een beetje naar buiten werd gedrukt.
Als ik die pijn heb ( want die is er niet constant ), dan komt er een klein bultje bij mijn navel naar buiten. Of nou ja naar buiten, het steekt wat uit.
Ik weet wel dat jullie het niet kunnen beoordelen, dus ik ga binnenkort ook wel een langs de huisarts. Maar ik ben benieuwd of het herkenbaar is voor iemand?
En of het vanzelf over is gegaan? Ik ben 10 maanden geleden al bevallen.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Re: Navelbreuk (??) na zwangerschap?
Is het geen diastase van de buikspieren? Als je googled kun je wel vinden hoe je dat kun checken.
Sylvana- Prater
- Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10
Elixer schreef:dmv een keizersnede of normale bevalling?
Keizersnede en gewone bevalling.
_Lana_- Ratel
Sylvana schreef:Is het geen diastase van de buikspieren? Als je googled kun je wel vinden hoe je dat kun checken.
Dank je, ik zal eens even kijken via Google.
_Lana_- Ratel
Kan zeker hoor, een vriendin van mij is daar pas geleden aan geholpen. Ook veroorzaakt door zwangerschap.
Océane- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb even gekeken en het komt wel overeen. Alleen heb ik er dus wel al een uitstulping/breukje van?
Ze zeggen ook dat het vanzelf weer weg kan gaan, dus ik kijk het nog even aan.
Verder heb ik ook een afspraak staan bij een bekkentherapeut en die schijnt er oefeningen voor te hebben?
Oceana: Had jouw vriendin er veel last van, voordat ze geholpen werd? De uitstulping komt alleen naar buiten als ik druk ben geweest, of teveel getild heb.
Zou het dan evengoed een breukje kunnen zijn?
Blijft die niet gewoon zichtbaar?
Verder heb ik ook een afspraak staan bij een bekkentherapeut en die schijnt er oefeningen voor te hebben?
Oceana: Had jouw vriendin er veel last van, voordat ze geholpen werd? De uitstulping komt alleen naar buiten als ik druk ben geweest, of teveel getild heb.
Blijft die niet gewoon zichtbaar?
_Lana_- Ratel
Mijn vriendin heeft dit ook gehad, ze had er al langer last van, en ineens had ze gigantische pijn daar en dezelfde dag is ze nog geopereerd. Ik zou het dus zeker even naar de huisarts gaan.
Gast- Gast
Lelie: Goed dat je het zegt. Ik heb er sinds een paar weken dus ineens veel meer last van. Daarvoor wel pijn rond mijn navel, maar toen zat er nog geen bultje.
Toch maar even naar de huisarts volgende week.
Toch maar even naar de huisarts volgende week.
_Lana_- Ratel
_Lana_ schreef:Ik heb even gekeken en het komt wel overeen. Alleen heb ik er dus wel al een uitstulping/breukje van?
Blijft die nie t gewoon zichtbaar?
Zij had er in het begin ook niet zoveel last van. Later bleef de uitstulping de hele tijd zichtbaar, dus niet alleen na/tijdens inspanning. Toen deed het wel meer pijn.
Océane- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10
Bedankt allemaal voor de reacties, ook via PM!
Even een update:
Ik ben naar de huisarts geweest en heb inderdaad 2 breukjes bij mijn navel.
Ik heb een doorverwijzing gekregen voor de chirurg.
Waarschijnlijk wordt het dmv een operatie dicht gehecht. Maar ik moet nog wel even kijken of ik het meteen wil laten doen of even afwachten.
Ik zit natuurlijk ook met de kleintjes.
Maar het moet in ieder geval wel gebeuren.
Even een update:
Ik ben naar de huisarts geweest en heb inderdaad 2 breukjes bij mijn navel.
Ik heb een doorverwijzing gekregen voor de chirurg.
Waarschijnlijk wordt het dmv een operatie dicht gehecht. Maar ik moet nog wel even kijken of ik het meteen wil laten doen of even afwachten.
Ik zit natuurlijk ook met de kleintjes.
Maar het moet in ieder geval wel gebeuren.
_Lana_- Ratel
Stofzuiger schreef:Alex is er vrij recent ook aan geholpen.
Weet je of ze daarna alles weer mocht/kon doen?
_Lana_- Ratel
Vlg mij mag je de eerste weken niet zwaar tillen ivm kans op een wondbreuk, zoals eigenlijk na iedere operatie._Lana_ schreef:Stofzuiger schreef:Alex is er vrij recent ook aan geholpen.
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Vlg mij mag je de eerste weken niet zwaar tillen ivm kans op een wondbreuk, zoals eigenlijk na iedere operatie._Lana_ schreef:Stofzuiger schreef:Alex is er vrij recent ook aan geholpen.
Ja dat dacht ik al. En de dokter zei ook al zoiets.
Ik zit natuurlijk toch met die kleintjes, van 7 en 8 kilo!
Die toch getild moeten worden ;-).
Misschien kan ik het wel even uitstellen.
_Lana_- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Navelbreuk
» Navelbreuk
» navelbreuk
» Zwangerschap FotoShoot.
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap
» Navelbreuk
» navelbreuk