Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Diesel of Benzine

+17
xxjojootjexx
_Femme
Slakje
Peanut
Floor
Lejow
Jeanette
missy.
Blond
Rose
Stokstaartje
Flower_L
Happydobby
Middleme
Rush
sonly
Krullebol
21 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Diesel of Benzine - Pagina 2 Empty Re: Diesel of Benzine

Bericht  xxjojootjexx di 4 dec 2012 - 4:34

Wij rijden diesel, terwijl wij 'maar' 20.000 km per jaar rijden en vooral kleine stadsritjes. Dit is voor ons voordeliger dan de benzine-auto welke wij voorheen reden.
Mijn man zijn aanhanger moet er achter kunnen. Voorheen rijden wij een benzine 2.8 welke 1:5 reed. bij geluk 1:8.
Nu rijden we een 2.2 diesel welke 1:15 rijdt ongeveer. Het scheelt ons nu 100,- per maand in de kosten.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Caroow di 4 dec 2012 - 5:03

Slakje schreef:Wij hebben een diesel. Wij rijden ong. 2500-3000 km per maand.

Dat is best wel heel veel toch? Dan blijf je tanken :O Mijn bankrekening doet al pijn als ik er aan denk.

Wij hebben een benzine, vriend gebruikt de auto vrijwel alleen maar om naar het werk te gaan, dat is denk ik 5 km per dag. Ja en naar de supermarkt, nog geen km heen en terug.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Atelier Madame di 4 dec 2012 - 5:07

xxjojootjexx schreef:Wij rijden diesel, terwijl wij 'maar' 20.000 km per jaar rijden en vooral kleine stadsritjes. Dit is voor ons voordeliger dan de benzine-auto welke wij voorheen reden.
Mijn man zijn aanhanger moet er achter kunnen. Voorheen rijden wij een benzine 2.8 welke 1:5 reed. bij geluk 1:8.
Nu rijden we een 2.2 diesel welke 1:15 rijdt ongeveer. Het scheelt ons nu 100,- per maand in de kosten.

1.5 :O

Wij rijden nu een benzine, 1.13/14. Maar mijn vriend rijdt zeker 500 km per week voor z'n werk. Hij redt het met de 19 cent km vergoeding maar we zouden liever mee overhouden ervan. Een volgende auto willen we dus min 1.18 hebben. Diesel is wel voordeliger om te tanken, maar qua belasting vaak zoveel duurder. En eem tweedehands diesel heeft vaak al veel meer km op de teller dan tweedehands benzine.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  GreenGrass di 4 dec 2012 - 7:03

Ik heb een diesel, maar rijd 90 km per (werk)dag. In het weekend komen er ook soms flink wat kilometers bij.
Mijn auto rijdt ongeveer 1:20 smile vergelijking benzine/diesel liet zien dat diesel wel uit kon!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Sterrin_ di 4 dec 2012 - 7:24

Wij hadden hiervoor diesel, maar omdat ik toch veel minder de auto zou gaan gebruiken, en we toch een andere moesten omdat alle kinderen er niet meer in konden, hebben we een benzine gekocht.

We betaalden eerder veel meer belasting. Nu een stuk minder. De benzine is dan natuurlijk wel een stuk duurder, maar ik rij er ook veel minder mee, en laat de auto nu ook veel eerder staan. Dus wat dat betreft zijn we veel goedkoper uit per maand.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Slakje di 4 dec 2012 - 8:19

Caroow schreef:
Slakje schreef:Wij hebben een diesel. Wij rijden ong. 2500-3000 km per maand.

Dat is best wel heel veel toch? Dan blijf je tanken :O Mijn bankrekening doet al pijn als ik er aan denk.

Wij hebben een benzine, vriend gebruikt de auto vrijwel alleen maar om naar het werk te gaan, dat is denk ik 5 km per dag. Ja en naar de supermarkt, nog geen km heen en terug.
Ja, maar we krijgen er een stuk van terug omdat mijn vriend zo ver moet voor zijn werk.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud