Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stel jij gaat een appartement kopen...

+4
Eris
Shisha
Ella
Bay
8 plaatsers

Ga naar beneden

Stel jij gaat een appartement kopen... Empty Stel jij gaat een appartement kopen...

Bericht  Bay zo 2 dec 2012 - 3:49

Stel je gaat een appartement kopen waar let je dan op en wat vind je belangrijk?

Ik hoop volgend jaar mijn appartement te koop te zetten en twijfel of ik nog wat dingen ga veranderen.
Zoals de woonkamer en toilet opnieuw witten. De muren van het toilet zijn nu zwart met daaronder witte tegels.

Zelf ben ik heel kritisch dus ik ben benieuwd waar andere opletten....
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel jij gaat een appartement kopen... Empty Re: Stel jij gaat een appartement kopen...

Bericht  Ella zo 2 dec 2012 - 3:53

Als je muren zwart zijn zou ik ze persoonlijk wit maken.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Stel jij gaat een appartement kopen... Empty Re: Stel jij gaat een appartement kopen...

Bericht  Shisha zo 2 dec 2012 - 3:54

- Hoe groot zijn de kamers.
- Hoe groot is het balkon en in welke richting zit deze.
- Hoe zijn de ruimtes ingedeeld.

Alle persoonlijke dingen (zoals de keuken, de kleur op de muren etc) boeit mij niet zoveel want daar kan ik wel doorheen kijken. Maar ik weet dat heel veel mensen dat niet kunnen dus ik zou alles zo neutraal mogelijk maken.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast zo 2 dec 2012 - 4:03

Voor ik ga kijken check ik natuurlijk allereerst of het qua oppervlakte in de smaak valt, of er genoeg kamers zijn en of ik het appartement goed kan inrichten en kan inkleuren met mijn eigen ideeën. Ook kijk ik of de badkamer en keuken naar mijn smaak zijn, want daar zit natuurlijk een kostenplaatje aan als ik het helemaal niets vind.

Is dat aan de orde, dan zou ik een bezichtiging regelen. En ondanks dat het doel is om te checken of het echt naar smaak is, gaat het vooral om mijn 'ik kan me hier thuis voelen' gevoel.

Kleuren en inrichting doet me niet zoveel.

Gast
Gast

Bericht  Eris zo 2 dec 2012 - 4:10

Zwarte muren in een toilet lijkt mij nou geen doorslaggevende reden om een huis niet te kopen. In een andere ruimte zou ik het wel licht maken, omdat dat de ruimte vergroot en mensen daar in andere ruimtes wel op letten. In een toilet let ik daar niet zo op en ik denk andere mensen ook niet.

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351

Bericht  Bazinga zo 2 dec 2012 - 4:34

Eris, ik snap dat de kleur van een muur geen prioriteit heeft, maar kopers kunnen tegenwoordig wel heel erg veeleisend zijn, er is zóveel te koop...

Je kan tegenwoordig kiezen uit zoveel appartementen/huizen die op zich allemaal gelijk zijn, dat 't een groot verschil kan maken of iets naar je smaak is, geheel neutraal is of juist volledig geschilderd en gedaan moet worden. Ik zou een woning die redelijk 'klaar' is, veel prettiger vinden!

Dus; ik zou de kamers zo neutraal mogelijk maken, opgeruimd en licht, zodat 't alle opties en mogelijkheden zoveel mogelijk zichtbaar maakt!
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Livine zo 2 dec 2012 - 4:52

Inderdaad, wat Bazinga zegt. Nu hebben wij geen appartement gekocht, maar gehuurd, maar we konden kiezen uit twee. De een had een kamer extra, maar zaten er allemaal gekke kleuren in huis en het zag er redelijk uitgeleefd uit. Het andere appartement had weliswaar een kamer minder, maar zag er gewoon stukken beter uit. Dan kies je toch voor diegene die er beter uit ziet.
Wanneer appartementen identiek zijn, kies je toch voor diegene waar het minst aan gedaan moet worden. In jouw geval, zal ik dus de 'andere' kleuren wit overschilderen en de rest heel neutraal en rustig houden.
Livine
Livine
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 183
Punten : 206
Registratiedatum : 03-11-12

Bericht  Ella zo 2 dec 2012 - 5:10

Om nog even te reageren op waar ik naar zou kijken:

Licht en ruimte. Dus zoveel mogelijk opruimen. Ook niet te veel rommeltjes op tafels, kastjes of plankjes neerzetten.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Eris zo 2 dec 2012 - 6:04

Helemaal waar dat kopers kritisch zijn. Mensen willen een huis waar ze zo min mogelijk aan moeten doen. Zoals ik in mijn vorige post al zei; in een woonkamer, slaapkamer etc zou ik zeker de muren neutraal en licht houden. Maar in een wc denk ik niet dat mensen daar heel moeilijk over doen.

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351

Bericht  Marin zo 2 dec 2012 - 22:22

Ik zou er op letten hoe de ruimtes zijn, ogen ze licht, ruim en hoeveel ramen zitten er in een ruimte. Hoe zijn ze met elkaar verbonden, moet je bijv door de keuken naar de badkamer te komen via de slaapkamer.. Da's onhandig.
Hoe zijn de muren, kan je er makkelijk iets aan ophangen. En hangt er nu al veel van de vorige bewoner? Dat moet wel weg en mooi weggewerkt worden, maar geeft je ook een indicatie van wat er kan hangen.
Ik zou ook vragen of ik de douche mag checken, omdat ik de druk wil weten. Heel suf, maar dat is iets wat ik nu heel slecht vind in dit huis, en wel belangrijk, dat je beetje lekker kan douchen. Dat is zeker iets wat we in een volgend huis gaan checken.
Ook de verwarming gaan we naar kijken, is er een thermostaat? Allemaal losse radiatoren? Hoe is de staat daarvan?

Maar best veel dingen zijn niet echt dingen waar jij als verkoper wat aan kan doen. Zorgen dat het zo'n aantrekkelijk mogelijk geheel is. Geef een goede, maar rustige indruk van het huis.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Susan zo 2 dec 2012 - 22:26

De hoeveelheid kamers, maar ook de afmetingen per kamer, wij hebben ooit in een huis gekeken waar ik helemaal weg van was, het was een huis met de afmetingen van een eengezinswoning maar dan helemaal gelijkvloers, de buurt was ontzettend leuk, de ligging was heel gunstig, alleen de indeling van de kamers was zo onpraktisch. De grootste slaapkamer was meteen enorm, daarna was er een middelmaatje kamer en de derde slaapkamer was zo klein dat er niet eens een eenpersoonsbed in paste. Ik vind dat zo stom. Ik heb sowieso niks met de gedachte dat ouders per se de grootste slaapkamer moeten hebben, ik heb liever twee grotere slaapkamers voor de kinderen en een kleinere slaapkamer voor ons (als het bed maar past).

Verder dus de buurt, nabijheid van winkels/openbaar vervoer, de tuin, voldoende bergruimte, of er veel aan gedaan moet worden. Keuken en badkamer vind ik ook wel belangrijk maar die zijn eventueel nog wel vervangbaar, wij hebben in dit huis ook een nieuwe badkamer laten plaatsen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Bay ma 3 dec 2012 - 6:24

Bedankt voor alle reacties.
Mijn woning is heel neutraal en leeg.
Ik hou niet van frutsels en ben heel erg opruimerig. Soms iets te. Very Happy
Het toilet ga ik denk ik toch opnieuw verven het is een kleine ruimte en zwart irriteert mij al een tijdje. Wink
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Bericht  Ella ma 3 dec 2012 - 21:53

Bay schreef:Bedankt voor alle reacties.
Mijn woning is heel neutraal en leeg.
Ik hou niet van frutsels en ben heel erg opruimerig. Soms iets te. Very Happy
Het toilet ga ik denk ik toch opnieuw verven het is een kleine ruimte en zwart irriteert mij al een tijdje. Wink

Succes ermee!
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: