Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mag een makelaar dat doen?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Mag een makelaar dat doen? Empty Mag een makelaar dat doen?

Bericht  Mari wo 28 nov 2012 - 1:02

Vorige week is de verkoop van onze woning gepasseerd, en nu zijn we weer aan het rondkijken voor een andere woning.

We moeten deze week nog even kijken of we onze levensverzekering bij de Rabobank houden, en we moeten onze hypotheekbescherming nog stop zetten.

Nu belde gisteren de Rabobank... ''Dag mevrouw.. we hebben van de makelaar begrepen dat u vorige week een huis bezocht heeft, dus we dachten dat u de hypotheekbeschermingsverzekering wel zou willen houden''.

Nu zat ik op mijn werk, en had ik geen tijd, maar toen ik erover na ging denken vond ik het een rare vraag.

Waarom zou de makelaar die ons heeft rondgeleid de Rabobank inlichten, of lichten ze alle mogelijke hypotheekverstrekkers in. Ik vind het echt belachelijk, gaan ze vast kijken of we wel vermogend genoeg zijn?
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag een makelaar dat doen? Empty Re: Mag een makelaar dat doen?

Bericht  Blond wo 28 nov 2012 - 2:50

Wij doen dat echt nooit. Alleen als mensen bij een bezichtiging aangeven nog niet te weten wat ze maximaal kunnen lenen of advies willen, dat wij ze in contact brengen met een financieel adviseur waarmee wij goede contacten hebben (mits ze dit willen). Ik vind het heel raar!
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag een makelaar dat doen? Empty Re: Mag een makelaar dat doen?

Bericht  Mari wo 28 nov 2012 - 23:03

Ik dacht al dat het niet normaal was.

Ik ben echt enorm slecht in onderhandelen als ik iets echt graag wil hebben. Nu gaan we vandaag weer naar hetzelfde huis kijken, met een vriend die aannemer is, aangezien het een oud huis is.

Chance, jij als makelaar. Zou jij het raar vinden als een huis al 3 jaar te koop staat en nu 239.500 gevraagd wordt. Wij er eigenlijk maar 217.000 voor willen (kunnen) betalen. Of leven we dan echt op een roze wolk?

Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag een makelaar dat doen? Empty Re: Mag een makelaar dat doen?

Bericht  Blond wo 28 nov 2012 - 23:23

Nee, ik denk dat het wel mogelijk is. Zijn ze al vaak in prijs gezakt? Het is eigenlijk het belangrijkste dat je weet hoeveel hypotheek zij op de woning hebben en hoe ver zij nog kunnen zakken. Ik kan dat opvragen in het Kadaster, maar ik weet niet of je dat als particulier ook kan doen.

Hier in de omgeving gaat er van de meeste eengezinswoningen wel zo'n 20.000 van de vraagprijs af.

Ik ben trouwens geen makelaar hoor, was het maar waar. Maar ik werk wel op een makelaarskantoor.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag een makelaar dat doen? Empty Re: Mag een makelaar dat doen?

Bericht  Mari wo 28 nov 2012 - 23:47

Ik heb het zelf geprobeerd via kadaster, maar helaas lukte niet. Ze zijn al in prijs gezakt elk jaar al 15.000 euro. Maarja het huis is gewoon duur neergezet vergeleken met andere objecten.

Er woont nu een vrouwtje van 80 jaar in, ze heeft het zelf in 1988 gekocht. Dus ik gok zomaar dat ze het voor weinig euro's heeft gekocht.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag een makelaar dat doen? Empty Re: Mag een makelaar dat doen?

Bericht  Livine do 29 nov 2012 - 0:52

En uiteraard willen ze nu de hoofdprijs, voor een huis waar waarschijnlijk nog veel aan moet worden gedaan.. Wink
Maar wel vreemd inderdaad dat een makelaar dat doorgeeft. Zo kun je in principe niet eens rustig kijken en je oriënteren.
Livine
Livine
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 183
Punten : 206
Registratiedatum : 03-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag een makelaar dat doen? Empty Re: Mag een makelaar dat doen?

Bericht  Mari do 29 nov 2012 - 1:09

Livine schreef:En uiteraard willen ze nu de hoofdprijs, voor een huis waar waarschijnlijk nog veel aan moet worden gedaan.. Wink
Maar wel vreemd inderdaad dat een makelaar dat doorgeeft. Zo kun je in principe niet eens rustig kijken en je oriënteren.

Juist, als ze er ze maar pak en beet 200.000 gulden voor heeft betaald, en er nu omgerekend 500.000 gulden voor wil vangen, dan kan ze mij die 20.000 euro toch wel gunnen angel haha. Mijn vriend stelde al voor om op zondag met thee en koekjes er heen te gaan :P
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag een makelaar dat doen? Empty Re: Mag een makelaar dat doen?

Bericht  Blond do 29 nov 2012 - 2:05

Als ze het in die tijd heeft gekocht dan is het echt een kwestie van meer of minder winst. De vraag nu is hoe graag ze ervan af wil. Ik zou het gewoon proberen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag een makelaar dat doen? Empty Re: Mag een makelaar dat doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum