Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Makelaar

Ga naar beneden

Makelaar Empty Makelaar

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 11:46

Is er hier iemand, die makelaar is of een opleiding op 't gebied van makelaardij doet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Makelaar Empty Re: Makelaar

Bericht  Racinda ma 10 jan 2011 - 3:26

Ik heb net mn theorie examen gehaald Vastgoed en Makelaardij en werk al 5 jaar in de makelaardij.
Racinda
Racinda
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 30
Punten : 40
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Makelaar Empty Re: Makelaar

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 3:30

Oeh! Okee ik heb namelijk wat vragen!

Is 't een erg moeilijke opleiding? Wat voor vakken en zo kun je verwachten? Want ik vind huizen altijd uiterst interessant en ben gek op die programma's met verkopen en bouwen enz enz, maar ik vrees dat ik me ontzettend verkijk op 't hele bouwkundige aspect van het vak....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Makelaar Empty Re: Makelaar

Bericht  Racinda ma 10 jan 2011 - 23:49

Trisha schreef:Oeh! Okee ik heb namelijk wat vragen!

Is 't een erg moeilijke opleiding? Wat voor vakken en zo kun je verwachten? Want ik vind huizen altijd uiterst interessant en ben gek op die programma's met verkopen en bouwen enz enz, maar ik vrees dat ik me ontzettend verkijk op 't hele bouwkundige aspect van het vak....

Ik heb de opleiding in de avonduren gedaan naast mijn 40u werkweek en ja dat was pittig.
Je hebt 7 modules : bouwkunde (bestaat uit 2 delen bestek en tekeningen en theorie en materialenkennis) / privaatrecht en publiekrecht (oude namen nu juridische aspecten 1 en 2) / financien fiscaliteiten en taxaties pittig onderwerp gaat over balansen/belastingen etc. / vastgoedeconomie.
Daarnaast moet je aanvullende theorie wonen halen.
Dan heb je een basisdiploma.
Als laatste moet je dan nog een praktijkdiploma halen, dit bestaat uit een taxatie van een woning en bedrijfspand en 20 vragen over de regio.
Dit praktijkdiploma moet ik nog gaan halen.

Opleiding was over het algemeen pittig maar ik denk ook vooral omdat ik het naast mijn werk heb gedaan.
Bij de NVM SOM houden ze een schema van 2 jaar aan, ik heb er 3 jaar over gedaan.
Examens kan je overal en elke dag doen.
Bouwkunde bestek en tekeningen wordt 2x in het jaar gegeven.

Als je het diploma hebt moet je elke 5 jaar permanente educatie doen.
Racinda
Racinda
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 30
Punten : 40
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Makelaar Empty Re: Makelaar

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum