Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe maak je een goede sollicitatiebrief?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe maak je een goede sollicitatiebrief? Empty Hoe maak je een goede sollicitatiebrief?

Bericht  VanillaRose ma 26 nov 2012 - 20:43

Ik heb het al een tijdje niet meer naar m'n zin op mijn werk en wil graag iets anders doen.
Nu heb ik een paar leuke vacatures gezien, die volgens mij aardig aansluiten. Het probleem is alleen, ik werk al meer dan 12 jaar bij mijn huidige werk in een winkel. Wel heb ik een secretariële mbo-opleiding gedaan. Alleen dus totaal geen werkervaring in dat gebied. De functies die ik zoek zijn als administratief medewerker, office-medewerker of klantenservice. Functies waarbij ze vragen naar tig jaar ervaring sla ik daarom maar over. Maar nu heb ik een aantal functies gevonden die me erg leuk lijken en waarbij alleen word gevraagd naar een mbo-opleiding op niveau 4, en dat heb ik wel. Alleen hoe schrijf je een goede brief? Hoe laat je blijken dat je geschikt bent voor de functie? Ik vind het heel erg lastig en laat daarom vaak vacatures schieten omdat ik denk "ze kiezen mij toch niet uit".
Heeft iemand misschien een voorbeeld van een goede motivatie brief? Wel ben ik erg klantvriendelijk, stressbestendig en hou ik van doorwerken. Wel belangrijke eigenschappen voor zo'n functie dacht ik.
Ook maak ik me dan zorgen om mijn cv, die is natuurlijk belachelijk kort. Is dit erg? Heb natuurlijk alleen in de winkel gewerkt.

VanillaRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maak je een goede sollicitatiebrief? Empty Re: Hoe maak je een goede sollicitatiebrief?

Bericht  Gast ma 26 nov 2012 - 21:59

Wat ik belangrijk vind in een goede sollicitatiebrief: