Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Helpdeskperikelen

+17
Minx
Zora
Poubelle
Susan
Shisha
TukTuk
Paper Crown
GreenGrass
CCC
Printje
luisa
Carra
Tania
Angela_1986
Esperanza
Lejow
Arwyn
21 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Helpdeskperikelen  - Pagina 2 Empty Re: Helpdeskperikelen

Bericht  Paper Crown za 24 nov 2012 - 22:08

Maple schreef:
Maura schreef:
Paper Crown schreef:Ik vind het zó bizar dat jou dit soort dingen overkomen, Maura. Ik heb nog nooit ergens naartoe gebeld waar iemand zo hardleers is, dat ze je wel 10x zegt dat je internet het niet doet terwijl jij zegt dat die het wel doet. Ik word bijna altijd keurig geholpen.

Toch knap. Want ik open nooit zulke topics. Wink

Edit; Post er bijna ook nooit in. Helpdeskperikelen  - Pagina 2 827601
Toch kan ik wel begrijpen wat PC bedoelt. Niet zozeer helpdesk, maar ik kan me vaag herinneren dat je wel andere vergelijkbare verhalen hebt. Sowieso vind ik het al behoorlijk knap dat je een conversatie van bijna 1,5 a4tje exact onthoudt en dan nog opschrijft. Ik zou mezelf die moeite besparen smile

Nou ja, dit dus!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast zo 25 nov 2012 - 0:42

Allereerst heb ik nog nooit een dergelijke topic geopend. Men kan blijven volharden dat dit wel het geval is, maar dat is simpelweg niet het geval. Want ik heb meestal leuke gesprekken over de telefoon. Daarnaast blijf ik van mening dat zij slechts hun werk doen. En ja, dan kan een miscommunicatie voorkomen.

Dit was alleen irritant en dat heb ik voor mezelf uitgetikt. Niets meer en niets minder. En ik heb het hier geplaatst, omdat ik merkte dat het mij dwars bleef zitten en ik me afvroeg of het nu aan mij lag dat het een rotgesprek was.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk zo 25 nov 2012 - 1:17

Voor dat soort dingen moet je ook geen helpdesk bellen, daar zitten mensen zonder technische kennis, die gewoon hun protocol afwerken van "oh internet werkt niet / niet goed, dan router resetten".
Overigs is het adres van die pagina gewoon makkelijk op te zoeken, via start, CMD intypen, dan krijg je een zwart schermpje, daar typ je in ipconfig en dan enter, en dan pak je de standaardgateway. Dat had je gemakkelijk via internet kunnen vinden en anders op de site van je provider ook wel waarschijnlijk, vind het ook een beetje raar om daarvoor een helpdesk te bellen eerlijk gezegd.. Zo iets zoek je toch eerst op op internet hoe je daar achter kan komen?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Shisha zo 25 nov 2012 - 3:54

Dat ben ik niet met je eens Angelnyn. Ik heb zelf op een helpdesk (1elijns) van een internetprovider gewerkt en wij kregen zeer regelmatig technische trainingen zodat we wisten waar we het over hadden. Dus er zitten zeker wel mensen met technische kennis.

Vanaf de andere kant dan: Ik had een klant aan de telefoon en zijn internet deed het niet meer. Ik vroeg hem om te kijken welke lampjes er brande op zijn modem maar hij gaf aan dat hij dat niet kon zien. Hij had het kastje meegeverfd met de kleur van de muur omdat het anders zo afstak en dat was lelijk. Helpdeskperikelen  - Pagina 2 827601
En heel regelmatig dat de verbinding werdt verbroken nadat ik vroeg of ze mobiel belde of met de vaste telefoon. Dan gaven ze aan mobiel, ik druk vanaf de computer op resetten en tuut tuut tuut...
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Susan zo 25 nov 2012 - 4:05

Maar sowieso, als je internet het niet doet dan betekent dat toch niet per se dat je niet kunt internetten? Als ons ADSL-internet het niet doet kan ik nog altijd een WiFi-hotspot van mijn telefoon maken en daarmee internetten. Ik vind het dus al stom dat ze er zonder meer vanuit gaat dat je toch niet naar die website kan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  TukTuk zo 25 nov 2012 - 7:50

Susan schreef:Maar sowieso, als je internet het niet doet dan betekent dat toch niet per se dat je niet kunt internetten? Als ons ADSL-internet het niet doet kan ik nog altijd een WiFi-hotspot van mijn telefoon maken en daarmee internetten. Ik vind het dus al stom dat ze er zonder meer vanuit gaat dat je toch niet naar die website kan.

Maar dat is iets wat er helemaal los van staat, hier ging het om het adres van de modem of router, dus als je dan je telefoon als hotspot gebruikt, dan staat dat helemaal los van je modem of router (dit staat niet tussen je laptop en je telefoon in), omdat je dan op 3G zit, en kan je dus die pagina niet bereiken.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 25 nov 2012 - 7:56

AngelNyn schreef:Voor dat soort dingen moet je ook geen helpdesk bellen, daar zitten mensen zonder technische kennis, die gewoon hun protocol afwerken van "oh internet werkt niet / niet goed, dan router resetten".
Overigs is het adres van die pagina gewoon makkelijk op te zoeken, via start, CMD intypen, dan krijg je een zwart schermpje, daar typ je in ipconfig en dan enter, en dan pak je de standaardgateway. Dat had je gemakkelijk via internet kunnen vinden en anders op de site van je provider ook wel waarschijnlijk, vind het ook een beetje raar om daarvoor een helpdesk te bellen eerlijk gezegd.. Zo iets zoek je toch eerst op op internet hoe je daar achter kan komen?
Die mensen, met echt wel wat technische kennis trouwens, zitten daar toch voor zulke vragen?
Nu weet ik niet hoe traag het internet van Maura was, maar hier is het af en toe zo vreselijk traag dat even iets opzoeken op internet niet gaat. Dan moet je gewoon bellen ?of op je vriend wachten in mijn geval)

Gast
Gast

Bericht  Poubelle zo 25 nov 2012 - 8:00

AngelNyn schreef:Voor dat soort dingen moet je ook geen helpdesk bellen, daar zitten mensen zonder technische kennis, die gewoon hun protocol afwerken van "oh internet werkt niet / niet goed, dan router resetten".

Fijn dat jij dat zo makkelijk weet, ik had daar ook geen idee van gehad.
Als iets bij mij niet werkt ga ik niet zelf lopen kloten, dan ben ik eerst m'n vader en als hij er niet uitkomt dan bel ik ook de helpdesk, daar zitten die mensen namelijk voor.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  Zora zo 25 nov 2012 - 8:16

Poubelle schreef:

Als iets bij mij niet werkt ga ik niet zelf lopen kloten, dan ben ik eerst m'n vader en als hij er niet uitkomt dan bel ik ook de helpdesk, daar zitten die mensen namelijk voor.

+1. Zo'n helpdesk is er toch niet voor niets?

Trouwens, 'overigs' bestaat niet.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Gast zo 25 nov 2012 - 8:17

Poubelle schreef:

Eens.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 25 nov 2012 - 8:17

Maple schreef:
Maura schreef:
Paper Crown schreef:Ik vind het zó bizar dat jou dit soort dingen overkomen, Maura. Ik heb nog nooit ergens naartoe gebeld waar iemand zo hardleers is, dat ze je wel 10x zegt dat je internet het niet doet terwijl jij zegt dat die het wel doet. Ik word bijna altijd keurig geholpen.

Toch knap. Want ik open nooit zulke topics. Wink

Edit; Post er bijna ook nooit in. Helpdeskperikelen  - Pagina 2 827601
Toch kan ik wel begrijpen wat PC bedoelt. Niet zozeer helpdesk, maar ik kan me vaag herinneren dat je wel andere vergelijkbare verhalen hebt. Sowieso vind ik het al behoorlijk knap dat je een conversatie van bijna 1,5 a4tje exact onthoudt en dan nog opschrijft. Ik zou mezelf die moeite besparen smile

Of iets met dat bizar goede geheugen gaan doen!

Gast
Gast

Bericht  TukTuk zo 25 nov 2012 - 8:21

Poubelle schreef:

Klein verschil, Maura wilde zelf "gaan kloten" , ze wist wat ze wilde / moest doen. In zo'n geval zou ik dus zelf eerst gaan zoeken of je iets kan vinden en dus geen helpdesk gaan bellen waar je vaak niet goed geholpen wordt, plus dat het je nog eens behoorlijk wat geld kost.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 25 nov 2012 - 8:38

AN, ik weet niet wat het is met jouw manier van reageren, maar ik vind het maar apart.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 25 nov 2012 - 8:39

Maple schreef:AN, ik weet niet wat het is met jouw manier van reageren, maar ik vind het maar apart.
Ik ook, vreselijk betweterig.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 25 nov 2012 - 8:45

Zo komt het op mij ook over ja.

Gast
Gast

Bericht  Poubelle zo 25 nov 2012 - 8:46

Dat is mij ook al vaker opgevallen bij AngelNyn.
Jij hebt er toch geen last van Maura de helpdesk heeft gebeld? 9 van de 10 keer gaat het bij een helpdesk wel goed.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  Gast zo 25 nov 2012 - 8:48

Zo van: Maura wilde zelf gaan kloten dus moet ze ook maar álles zelf doen. Gelukkig mogen mensen nog altijd prima zelf beslissen wat ze zelf willen doen en waar ze hulp bij vragen.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk zo 25 nov 2012 - 10:43

Maple schreef:Zo van: Maura wilde zelf gaan kloten dus moet ze ook maar álles zelf doen. Gelukkig mogen mensen nog altijd prima zelf beslissen wat ze zelf willen doen en waar ze hulp bij vragen.

Euhm nee helemaal niet, ik zette het juist tussen aanhalingstekens, omdat iemand anders zei "ik ga niet zelf lopen kloten", en Maura juist al aangaf te weten wat ze moest veranderen / doen en dus niet zou gaan "kloten".

Ik wilde alleen maar aangeven dat je vaak in eerste instantie bij een helpdesk van die standaard antwoorden krijgt van "reset je modem maar" etc, zonder dat ze echt naar je vraag luisteren, en dat je voor dat soort vragen dus beter eerst op internet kan gaan zoeken, omdat het antwoord daarvan heel snel gevonden is, scheelt een hoop tijd, geld en frustraties, het was maar een tip.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 25 nov 2012 - 10:52

Mja.

Gast
Gast

Bericht  Minx zo 25 nov 2012 - 11:28

Het is helemaal leuk als ze bij de helpdesk een dossier op gaan bouwen. Heeft me al eens een nieuwe laptop opgeleverd.

Gesprek: 1 meneer het geluid van mijn laptop doet het niet meer kunt u daar wat mee. Meneer geeft aan dat ik dan eerst een protocol moet doorlopen maar daar had ik op dat moment geen tijd voor dus ik bel terug. En hij is een keer spontaan uit gevallen

Gesprek 2: meneer verteld me hoe het protocol werkt, zegt dat het even kan duren em of ik met de uitslag terug wil bellen.

Gesprek 3: er komt niets uIt de test. Ik herinner me ineens dat ik een keer een soort van aparte lucht heb geroken of dit er mee te maken kan hebben. Meneer weet het niet schrijft netjes zijn logje en de verbinding word door een technische storing verbroken.

Gesprek 4: ik vertel nogmaals het hele verhaal en op de een of andere manier word de verbinding nogmaals verbroken (zat in de trein)

Gesprek 5: ik overleg weer, ondertussen word mijn voicemail door meneer 4 weer ingesproken redelijk in paniek. Mijn laptop mag ik zeker niet meer gebruiken hij heeft namelijk ontploffingsgevaar. Er word contact met mij opgenomen en ik krijg een betere laptop als vervanging of ik daar mee akkoord ga want deze is levensgevaarlijk.

Door steeds andere mensen te spreken die steeds iets opgeschreven hebben is het verhaal een eigen leven gaan leiden. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat mijn geluidskaart toen gewoon is doorgebrand oid.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gast zo 25 nov 2012 - 11:45

Toch fijn, een nieuwe laptop.

Ik wist zelf wat ik moest doen, maar ik wist absoluut niet hoe ik op de pagina van mijn Speedtouch terecht moest komen. Ik heb in de afgelopen vier jaar meerdere malen moeten bellen voor de pagina, omdat mijn internet opeens super traag werd. En super traag; Minder dan een halve mb. Maar niemand heeft me ooit verteld dat ik via uitvoeren, cmd, ipconfig zelf aan het adres kon komen. Dat werd mij verteld door een medewerker van het computerbedrijf waar ik daarna mee belde.

Zelf heb ik een blauwe maandag op de technische helpdesk gewerkt. Daar ligt mijn interesse verder niet en alles wat ik ooit heb geleerd, ben ik ook gewoon weer vergeten (waaronder dus mijn eigen pagina vinden....). Wel weet ik dat ze een aantal standaard stappen heb en die doorloop ik zelf voor ik bel. Misschien had ik dit probleem kunnen googlen, maar daar had ik eigenlijk geen zin in. Het leek me handiger en sneller om gewoon te bellen. Daar zitten ze natuurlijk ook voor. Anders lopen de callcenters langzaam leeg.

De helpdesk wordt meestal ook gewoon technische ondersteuning genoemd. Ze hebben kennis van zaken, daar hebben ze trainingen in gehad, maar als het echt te technisch wordt, dan zetten de vraag uit naar de echte technische dienst. Dat is trouwens niet alleen met internet zo, maar met alle producten die providers aanbieden.

Gast
Gast

Bericht  SarahKey zo 25 nov 2012 - 19:42

Oh heb best om je verhaal moeten lachen Maura Laughing Wat een muts

De laatste keer dat ik iets had was toen ik belde naar mijn zorgverzekering om mijn kind bij mij op de polis te laten zetten.
Vroeg ze : wat is zijn naam?

Ik: S.... G..... (twee namen dus) roepnaam S (afkorting van de eerste naam)

Zij:"oh u heeft een tweeling?

Nee, zijn geboortenamen zijn..... en zijn roepnaam is...

Zij: maar welke naam hoort bij kind 1?

Diepe zucht, ik heb 1 kind en zet er maar gewoon bij zijn naam S (zijn roepnaam) Rolling Eyes
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Lejow zo 25 nov 2012 - 20:25

Whaha SK, ook al zo'n helder licht!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast zo 25 nov 2012 - 20:26

Hebben jullie ooit naar de Hi klantenservice gebeld? Ik ben nog nooit zo onbeschoft 'geholpen' als daar.....

Gast
Gast

Bericht  Rush zo 25 nov 2012 - 20:46

Zelda schreef:Hebben jullie ooit naar de Hi klantenservice gebeld? Ik ben nog nooit zo onbeschoft 'geholpen' als daar.....
Ik ben daar 1x echt heel slecht geholpen. Had in plaats van mijn contract verlengd een nieuw contract aangeschaft (toen was de website ook nog erg onduidelijk). Dus ik belde direct, maar het kon absoluut niet geannuleerd worden. Ik moest het pakje maar in ontvangst nemen, retour zenden en dan zou het wel ongedaan gemaakt worden. Ik vond dat erg omslachtig. Heb het gesprek toen netjes afgehandeld en opnieuw gebeld. Binnen 10sec. was het geannuleerd. Helpdeskperikelen  - Pagina 2 394967

De andere keren dat ik het gebeld ben ik wel netjes geholpen bij Hi.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud