Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Helpdeskperikelen

+17
Minx
Zora
Poubelle
Susan
Shisha
TukTuk
Paper Crown
GreenGrass
CCC
Printje
luisa
Carra
Tania
Angela_1986
Esperanza
Lejow
Arwyn
21 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Helpdeskperikelen  Empty Helpdeskperikelen

Bericht  Gast za 24 nov 2012 - 9:33

Ik weet én niet of het een woord is, Helpdeskperikelen, én ik weet niet of het in de juiste pijler staat, maar ik deel het maar met jullie.

Wat ging hier vandaag mis? En hebben jullie ook ooit dergelijke gesprekken gehad?

Ik: Hallo, mijn internet doet het niet goed.
Dame: Uw internet doet het niet?
Ik: Mijn internet doet het wel, maar niet goed. Het is ontzettend langzaam. Ik zou daarom graag het adres willen voor de pagina van mijn Speedtouch.
Dame: Uw internet doet het dus niet. Dan heeft u niets aan de pagina, want zonder internet komt u daar niet op.
Ik: Maar mijn internet doet het wel, alleen is het niet zo snel.
Dame: Kunt u naar uw modem lopen? Als u mij uw mobiele telefoonnummer geeft, dan bel ik u zo terug. Want wat ik u vraag zorgt ervoor dat uw vaste telefonie niet meer werkt.
Ik: Wat moet ik doen dan? Want het ligt niet aan de modem. Ik moet een andere kanaal opzoeken, want er zitten waarschijnlijk weer teveel op mijn eigen kanaal.
Dame: Maar uw internet doet het niet, dus u kunt niet op de pagina. Op het modem zit een gaatje en daarin moet u even een naald prikken. Dan reset de modem en dan is het probleem opgelost.

Goed, ik stem er maar mee in en laat me terugbellen. *Mijn mobiele telefoon gaat*

Dame: Heeft u inmiddels uw modem gereset?
Ik: Nee, want ik kan er niet bijkomen. Mijn installatie laat het momenteel niet toe. Maar als u mij gewoon het adres van de pagina van mijn speedtouch geeft, dan zoek ik het zelf wel verder uit.
Dame: Maar u heeft geen internet.
*Inmiddels verlies ik mijn geduld*
Ik: Aan het begin van het gesprek heb ik aangegeven dat ik wel internet heb, maar dat het ontzettend traag is.
Dame: Maar u zei dat uw internet het niet deed.
Ik: …..
Dame: We kunnen u een nieuwe modem opsturen, maar dan dient u uw abonnement te verlengen. Uw modem is niet defect, maar het ligt aan uw draadloze verbinding. Die werkt niet. U heeft geen internet. Wenst u uw abonnement te verlengen met twee jaar?
Ik: Ehhhh, NEE. Nog één keer. Er is niets mis met mijn modem. Er is iets mis met het kanaal waar ik momenteel op internet. Dat wil ik aanpassen.
Dame: Maar u heeft geen internet momenteel, dus dat werkt niet.
Ik: Nog één keer; Mijn modem is goed. Mijn internet doet het. Ik wil mijn abonnement niet verlengen, ik wil het adres van mijn pagina, zodat ik het kanaal kan veranderen. Zoals u ziet in de logs van uw collega’s, dan ziet u dat ik er eerder over heb gebeld. En ook dat het opgelost is, na het veranderen van het kanaal. Maar ik had het adres in een kladblok in de computer gezet en dat is nu weg.
Dame: Heeft u een moment geduld?

*Een paar minuten een erg irritant deuntje*

Dame: Bedankt voor het wachten.
Ik: Geen probleem.
Dame: Wilt u op uw computer gaan naar Wireless en dan configuratie en dan kunt u een kanaal kiezen. Dan kiest u voor….
Ik: Sorry, maar wat moet ik nu doen?
Dame: Op de pagina, dan kiest u voor Wireless en dan…..
Ik: Nogmaals sorry, maar welke pagina?
Dame: De pagina van uw speedtouch.
Ik: Zou ik dan het adres mogen van de pagina van mijn speedtouch?
Dame: Maar die heeft u toch?
Ik: Nee, daarvoor bel ik.
Dame: Het adres is…. 192….
Ik: Dank u wel. Ik red het vanaf hier wel. Ik wens u een fijne dag toe.
Dame: Van hetzelfde.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Helpdeskperikelen  Empty Re: Helpdeskperikelen

Bericht  Arwyn za 24 nov 2012 - 9:52

Ik heb het nog niet gelezen, maarreh.. Wat een dom topic zeg! Razz

Edit: Hmmz, die dame is op zaterdag duidelijk niet zo helder!

Laatst aangepast door Arwyn op za 24 nov 2012 - 9:55; in totaal 1 keer bewerkt
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 24 nov 2012 - 9:53

Arwyn schreef:Ik heb het nog niet gelezen, maarreh.. Wat een dom topic zeg! Helpdeskperikelen  1578173417

Nou, dan weten we dat ook. Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast za 24 nov 2012 - 9:54

Ik heb niet zoveel zin het te lezen Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Lejow za 24 nov 2012 - 9:56

Whaha god, die heeft het ook niet uitgevonden

Doet me denken aan Els van de DSW online helpdesk laughcry
*even gekopieerd uit mn oude topic*

Bezoeker: Goed, nu probeer ik het voor de derde keer. Ik ben Top aanvullend verzekerd, en krijg dus, volgens het overzicht, voor orthodontie 75% vergoed. Nu heb ik een rekening gedeclareerd bij jullie van 239,85 euro. Hier krijg ik echter maar 153 euro van vergoed. Hoe kan dit precies? Dit is namelijk geen 75 %.
Els: Wat is uw vraag?
Bezoeker: Hoe het kan dat ik minder dan 75 % vergoed krijg
Els: Als u geen vraag heeft dan zal ik de verbinding gaan verbreken. U kunt het natuurlijk op een ander tijdstip nogmaals proberen.
Bezoeker: Krijgen jullie mijn berichten wel binnen?
Els: Ik heb nog geen vraag ontvangen.
Bezoeker: Goed, voor de vierde keer dan
Bezoeker: Ik ben Top aanvullend verzekerd, en krijg dus, volgens het overzicht, voor orthodontie 75% vergoed. Nu heb ik een rekening gedeclareerd bij jullie van 239,85 euro. Hier krijg ik echter maar 153 euro van vergoed. Hoe kan dit precies? Dit is namelijk geen 75 %. Hoe kan het dat ik minder dan 75 % vergoed krijg?
Bezoeker: Krijgen jullie dit nu wel binnen?
Els: Dit wel maar nog niet uw vraag.
Bezoeker: Moet ik het echt in hoofdletters typen?
Bezoeker: Hoe kan het dat ik minder dan 75 vergoed krijg van die rekening
Els: Nee dat hoeft niet.
Bezoeker: Er staat aan het einde van mijn verhaal toch duidelijk een vraag?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Esperanza za 24 nov 2012 - 9:59

Nu snap ik waarom ik laatst een half uur in de wacht stond toen ik een helpdesk nodig had.......
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Angela_1986 za 24 nov 2012 - 10:00

Laughing Hmm... Wat er mis ging? Je had gewoon een enorme doos aan de telefoon die niet zo heel erg goed kon luisteren, zachtjes uitgedrukt! Rolling Eyes
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Tania za 24 nov 2012 - 10:01

Wat een muts zeg. Is het uiteindelijk gelukt met je internet?

Een paar jaar geleden belde ik een helpdesk omdat internet het niet deed. Ik moest de modem herstarten. Had ik al gedaan maar het moest nog een keer van die jongen, ok nou prima. Werkte niet. Nou nog een paar dingen geprobeerd, werkte ook allemaal niet. Toen zei hij: "Nou dan weet ik het ook niet, ik wens u nog een fijne avond" en toen hing hij op :O
Ik heb terug gebeld, toen kreeg ik iemand anders en toen was het zo opgelost.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Gast za 24 nov 2012 - 10:01

Els van DSW? Die ken ik niet.

Mocht ooit iemand de pagina willen van hun routermodem, gewoon in uitvoeren cmd en daarna /ipconfig tikken. Dan schijn je het ook te krijgen, hoorde ik later. Helpdeskperikelen  253468018

Gast
Gast

Bericht  Gast za 24 nov 2012 - 10:04

Tania, het is inmiddels gelukt. Ik ben van kanaal 6 naar kanaal 10 gegaan en zat toen weer op de verwachte snelheid.

Maar wat een brutaliteit om zo op te hangen. Er zijn honderdduizend stappen om te doorlopen, mocht het echt mis zijn. En dan het zo oplossen, schandalig.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 24 nov 2012 - 10:06

Owja, Lejow. Dat weet ik nog. Vond ik ook zo'n apart verhaal.

Gast
Gast

Bericht  Carra za 24 nov 2012 - 10:11

Haha, tja waarschijnlijk had ze haar dag niet.

Ik heb laatst ook een discussie gehad met iemand van een webwinkel. Ik had iets besteld, het werd niet geleverd en na een paar dagen kreeg ik een mail dat mijn retourzending was ontvangen. Dus heb ik gebeld dat ik het helemaal niet retour heb gestuurd.

Dat werd ook zo een discussie:

Hij: Ja klopt, dat product is retour ontvangen.
Ik: Maar ik heb helemaal niks retour gestuurd, ik heb ook niks ontvangen en ik wil het product wel graag.
Hij: Dan heeft iemand anders het retour gezonden.
Ik: Nee, ik woon alleen, dat lijkt me sterk.
Hij: Dan heeft u het toch retour gezonden...
Ik: ......
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Lejow za 24 nov 2012 - 10:13

Whahahahahaha.. ja Carra, das toch duidelijk laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast za 24 nov 2012 - 10:15

Dat is ook zoiets, Carra.

Ik verlies nooit mijn geduld. Echt nooit. Want zij doen slechts het werk waar ze voor betaald worden, net zoals ik dat deed, maar deze dame luisterde gewoon echt niet. En ik vroeg me al af of het aan mij lag, maar kennelijk ging het van mijn kant uit toch wel goed.

Ik zei namelijk een week geleden tegen haar collega: "Ik wil graag de website van mijn router. Die heeft een persoonlijke website, die wil ik". Als antwoord kreeg ik:"Anders ik wel". Helpdeskperikelen  253468018 Blijkt dus een pagina te heten die via internet te bereiken is. Ik ben ook geen allesweter.

Gast
Gast

Bericht  luisa za 24 nov 2012 - 10:18

Internetkanaal wisselen? Nog nooit van gehoord::-S. Was dit niet zo'n automatische chat trouwens? Anders wel erg sommige.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Gast za 24 nov 2012 - 10:21

luisa schreef:Internetkanaal wisselen? Nog nooit van gehoord::-S. Was dit niet zo'n automatische chat trouwens? Anders wel erg sommige.

Van mij niet in ieder geval. Ik heb adsl en vanaf het begin heb ik 12 of 13 kanalen waar tussen ik kan kiezen. Zitten er teveel mensen op kanaal 6, dan moet ik hem op 7 zetten. Het is slechts een kleine handeling en nooit als probleem gezien.

Gast
Gast

Bericht  luisa za 24 nov 2012 - 10:26

Oh, ik ken het niet. Maar ook nooit adel gehad. Ik bedoelde verder stom van die vrouw, als het geen automatische chat was. Wat een geduld van je trouwens. Ik was denk ik pissig geworden.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Gast za 24 nov 2012 - 10:32

Ik wil mijn geduld liever niet verliezen en vriendelijk blijven. Maar ik heb tijdens dit gesprek één keer mijn stem verheft, verheven (wat is het?) en dat was toen ze me een nieuw modem probeerde aan te smeren, door mijn contract te verlengen.

Gast
Gast

Bericht  Printje za 24 nov 2012 - 11:49

Wij hebben idd laatst ons internet ook op een ander kanaal gezet, manlief is daar erg handig in, ikzelf had er nog nooit van gehoord.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  CCC za 24 nov 2012 - 11:55

Heldere dame op de zaterdag :P tip voor de volgende keer, gesprek afhandelen en nog een keer bellen, zitten genoeg mensen dus heb je vast een ander aan de lijn die je beter kan helpen smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Gast za 24 nov 2012 - 12:02

Het was 15 cent per minuut. Ik hoopte op een snelle oplossing, haha. :P En daarna belde ze mij terug. Dus dat scheelt altijd weer. Very Happy

Daarna kreeg ik een man van HP aan de lijn (moest wel zelf bellen, dat dan weer wel), want het was mijn belrondje vandaag, en daar heb ik 5 euro aan besteed. Maar was ook wel een erg leuke jongeman. 30 en wanhopig, hahahah.

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown za 24 nov 2012 - 12:08

Ik vind het zó bizar dat jou dit soort dingen overkomen, Maura. Ik heb nog nooit ergens naartoe gebeld waar iemand zo hardleers is, dat ze je wel 10x zegt dat je internet het niet doet terwijl jij zegt dat die het wel doet. Ik word bijna altijd keurig geholpen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast za 24 nov 2012 - 12:12

Paper Crown schreef:Ik vind het zó bizar dat jou dit soort dingen overkomen, Maura. Ik heb nog nooit ergens naartoe gebeld waar iemand zo hardleers is, dat ze je wel 10x zegt dat je internet het niet doet terwijl jij zegt dat die het wel doet. Ik word bijna altijd keurig geholpen.

Toch knap. Want ik open nooit zulke topics. Wink

Edit; Post er bijna ook nooit in. Helpdeskperikelen  827601

Gast
Gast

Bericht  GreenGrass za 24 nov 2012 - 21:47

Lol, dit doet me denken aan mijn collega's op stage. Zij maakten heel de dag grapjes over zijn nieuwe vriendin, Anna. Ze zeurde niet aan zijn hoofd en je kon van alles vragen. Uiteindelijk bleek het de chatbot van de Engelse/Australische Ikea. Het heeft wel even geduurd tot ik dit doorhad...
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Gast za 24 nov 2012 - 21:55

Maura schreef:
Paper Crown schreef:Ik vind het zó bizar dat jou dit soort dingen overkomen, Maura. Ik heb nog nooit ergens naartoe gebeld waar iemand zo hardleers is, dat ze je wel 10x zegt dat je internet het niet doet terwijl jij zegt dat die het wel doet. Ik word bijna altijd keurig geholpen.

Toch knap. Want ik open nooit zulke topics. Wink

Edit; Post er bijna ook nooit in. Helpdeskperikelen  827601
Toch kan ik wel begrijpen wat PC bedoelt. Niet zozeer helpdesk, maar ik kan me vaag herinneren dat je wel andere vergelijkbare verhalen hebt. Sowieso vind ik het al behoorlijk knap dat je een conversatie van bijna 1,5 a4tje exact onthoudt en dan nog opschrijft. Ik zou mezelf die moeite besparen smile

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: