Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

betrouwbaarheid metingen etc. zwangerschap

+16
Slakje
Paper Crown
kwak
Sanne
loesje
liesje
smooch
Parel
Liadan
_Jet
Smaragdje
Susan
*Troela*
Aimee
Annie24
Flower_L
20 plaatsers

Ga naar beneden

betrouwbaarheid metingen etc. zwangerschap Empty betrouwbaarheid metingen etc. zwangerschap

Bericht  Flower_L za 24 nov 2012 - 8:35

in hoeverre houd jij je hieraan vast? Wat klopte wel en wat niet?

afgelopen twee keren dacht vk dat baby dwars lag. gister echo gehad, en ligt netjes met hoofd naar beneden. Kan toeval zijn, maar ik voelde dat de baby nog steeds in zelfde houding lag, als bij beide 'voelmomenten'. Bij L. was dit precies zo, alleen dachten ze toen bij elke controle dat hij in stuit lag....lag hij ook niet achteraf gezien.

Bij de 12 weken echo liepen de benen zo voor op groei, dat ik op basis daarvan al eerder uitgerekend zou zijn betrouwbaarheid metingen etc. zwangerschap 561177 Gister zei ze ineens 'deze baby heeft in ieder geval geen lange benen'.

Bij zwangerschap L. is ook gezegd dat het een flinkerd zou worden. Volgens mij is 3315 best netjes bij 38 1/2 wk, en niet extreem groot.

Ik zie wel wat eruit komt, maar al die metingen....ik vertrouw er niet meer zo op.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

betrouwbaarheid metingen etc. zwangerschap Empty Re: betrouwbaarheid metingen etc. zwangerschap

Bericht  Annie24 za 24 nov 2012 - 8:37

Wat er tussentijds gezegd is weet ik niet meer, maar Y. werd met 35 weken geschat op een geboortegewicht bij 40 weken van 3500-3600gram. Uiteindelijk was hij maar 2675 gram Laughing Dus óf ze hebben verkeerd geschat óf hij is vrijwel niets meer gegroeid de laatste 4 weken laughcry
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

betrouwbaarheid metingen etc. zwangerschap Empty Re: betrouwbaarheid metingen etc. zwangerschap

Bericht  Aimee za 24 nov 2012 - 8:40

Ik ook niet.
Ik heb wel 5 extra echo's gehad i.v.m. het achterblijven in groei van Luuk(liep 2 weken achter, zeiden ze bij de VK, bij de metingen in het ZH was het steeds prima), zijn maagje was niet goed gevuld, zijn hartje had een scheve klep o.i.d. Uiteindelijk werd hij met 39+4 geboren, woog 3700gr en was 53cm lang. Echt niet klein dus! Ook had hij meteen had hij een apgar score van 3 tienen en is er met zijn hartje en maagje niets aan de hand.

Wij zijn sterk in twijfel of we bij een volgende een 20 weken echo willen, aangezien daar de ellende begon en wij nu het gevoel hebben voor niets in de angst en onzekerheid gezeten hebben. Het is alleen wel een heel groot risico wat we dan nemen, mocht er écht iets mis zijn (open ruggetje o.i.d.)
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  *Troela* za 24 nov 2012 - 8:41

Ik ga echt niet uit van de metingen:

Bij de oudste : echo 3 dagen voor de bevalling en hij zou echt niet groter zijn dan 2000/2500 gr. 3 dagen later jawel, baby op de weegschaal en resultaat was 4195 gr.

Bij de 2e dacht ik dat ik weer een miskraam had. Echo gehad, en inderdaad niets meer te zien. Voor de zekerheid nog even een echo in de echokamer, en jawel een vruchtje met kloppend hartje!

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  Susan za 24 nov 2012 - 8:42

Dat de lengte van de benen met 12 weken niks zegt over de uiteindelijke verhoudingen lijkt mij eerlijk gezegd best logisch en niet echt iets zeggen over de betrouwbaarheid van de meting.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Flower_L za 24 nov 2012 - 8:49

Mama1985 schreef:
Bij de 2e dacht ik dat ik weer een miskraam had. Echo gehad, en inderdaad niets meer te zien. Voor de zekerheid nog even een echo in de echokamer, en jawel een vruchtje met kloppend hartje!

Dat is wel naar zeg...was er in eerste instantie helemaal niets te zien?

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Flower_L za 24 nov 2012 - 8:52

Susan schreef:Dat de lengte van de benen met 12 weken niks zegt over de uiteindelijke verhoudingen lijkt mij eerlijk gezegd best logisch en niet echt iets zeggen over de betrouwbaarheid van de meting.

Uiteraard heeft het in het begin een andere verhouding dan aan het eind, maar dan is het ook onzin dat ze zeggen dat het een baby met lange benen wordt cq is.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje za 24 nov 2012 - 9:06

Hier zou mijn zoontje met z'n buikje voorlopen qua groei. Hij werd geschat op ruim 3500 gram bij 40 weken. Uiteindelijk was hij met 9 dagen over tijd 3130 gram. Ik ga dus niet te veel van de metingen uit.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  _Jet za 24 nov 2012 - 9:12

Hier werd elke keer gezegd lange benen en een dikke buik (klopte ook wel Wink). Verder zeiden ze al dat het een flink kindje zou worden. Ik moest rekenen op minimaal 8 pond en dat was ze zeker (4840 gram). Achteraf zeiden ze wel dat ze haar ook weer niet zo groot hadden geschat.
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  *Troela* za 24 nov 2012 - 9:20

Flower_L schreef:
Mama1985 schreef:

Nee was bij de gyn op de kamer. Echt zitten duwen op mijn buik, inwendig en uitwendige echo gehad maar niets te zien. Daarna naar kamer van echoscopiste, en daar gewoon vruchtje met kloppend hartje van 7 weken. Waarschijnlijk wel 1 van een tweeling. Zat een erg grote bloedprop bij. Maar zo blijkt maar weer dat ook echo apperatuur behoorlijk kan verschillen!

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  Gast za 24 nov 2012 - 9:33

Hier klopte het beide keren. Houding is steeds goed gevoeld, gewicht is ook beide keren goed geschat. Allebei werden ze gemiddeld geschat en dat waren ze ook. 3500 gram bij 40+0 en 3380 Gram bij 39+0

Gast
Gast

Bericht  Liadan za 24 nov 2012 - 9:36

Hier klopte het ook wel vrij aardig allemaal. De ligging van mijn kinderen is steeds goed gevoeld (dochter lag een tijdje in stuit, zoon veel dwars). Schatting van het gewicht van mijn dochter heb ik nooit gehoord. Mijn zoon zou gemiddeld zijn (maar zeker niet klein), hij woog 4200 gram, dus dat klopte ook wel.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Parel za 24 nov 2012 - 11:13

Flower_L schreef:
Mama1985 schreef:

Dat had ik ook!
Wegens bloedverlies bij de vk echo, niks meer te zien (week daarvoor kloppend hartje gehad), voor spoedecho en second opinion naar gyn, in zak en as, en kloppend hartje!

Ze werd met 37 weken geschat op zeker 8 pond bij de bevalling, woog er 3250 bij 40+2!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  smooch za 24 nov 2012 - 11:38

Bij de 16, 20 en 32 weken echo werd er verteld dat ze lange benen heeft. Maar verder goed gemiddeld was.
En met 36 weken schatte de vk door aan m'n buik te voelen de baby op 3200 gram.
Ik ben bevallen met 38+3 weken en mijn dochter was 4124 gram, veel groter dus. Ze paste net!

De volgende keer krijg ik extra groei echo's omdat het nu net goed ging.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453

Bericht  liesje za 24 nov 2012 - 22:16

bij mn dochter mochten we blij zijn dat ze met 40 weken 6 pond zou wegen. ik beviel met 38+5 mw woog 3660
ze paste maar net. had ook erg vlekken in het gezicht van het persen

bij mn zoon extra echo's gehad voor de groei. daar hebben ze geen schatting gemaakt qua gewicht maar ze dachten wel een flinke knul hij woog net als zn zus 3660
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  loesje za 24 nov 2012 - 22:20

dit kindje word 3500 geschat bij 40 weken en ze schijnt een dikke buik te hebben nu ben benieuwd Very Happy onze zoon was 3160 bij 41 weken. Daar zijden ze elke keer dat hij een dunne buik had en daar wat achter mee liep nou dat klopte wel hij was erg mager bij geboorte maar de lengte had hij wel.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Sanne za 24 nov 2012 - 22:24

Hier klopte alles eigenlijk wel. De ligging van de baby hadden ze goed gevoeld en toen ik vroeg om een schatting van het gewicht, kwamen ze uit op ongeveer 3500 gram bij 40 weken. Dochter werd op de uitgerekende dag geboren en woog toen 3460 gram, dus dat klopte ook wel. Ik heb verder niet zoveel echo's gehad, dus echt veel metingen hebben ze niet gedaan. Bij de groeiecho met 30 weken zei de verloskundige wel dat dochter toen al een dikke bos haar had en dat klopte ook, vond ik wel leuk, zo'n baby met lange donkere haartjes.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  kwak za 24 nov 2012 - 23:09

D. werd klein geschat, echt max 7 pond maar waarschijnlijk was het meer 6 pond en echt niet groter.
met 41+2 was ze 3900 gram dus niet heel klein.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Paper Crown za 24 nov 2012 - 23:12

Ik vind die metingen niet eens heel erg ernstig als ze er een paar 100 gram naast zitten maar ik vraag me af hoeveel medische fouten er worden gemaakt en hoe betrouwbaar echo zijn. Mijn man belde laatst met een voetbalgenootje en na wat aandringen zei hij wat ze hadden besproken want mijn man was best wel aangedaan. Blijkt zijn vriendin 5 maanden zwanger maar hun kindje heeft geen urinewegen.. Ze gaat het waarschijnlijk geboren laten worden. Echt, ik voelde gewoon een steek in mijn hart en bedacht me of ze er misschien naast konden zitten.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Slakje za 24 nov 2012 - 23:50

Bij Louise klopte het wel allemaal. Enige irritante was dat de gyn bij de laatste controles elke keer zei "Het is voor één van dezer dagen, waarschijnlijk zelfs vanavond!"
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Puggle za 24 nov 2012 - 23:57

Hier klopte het wel goed. Ze werd ook op 3500 geschat met 40 weken. Bevallen met 39+6 en ze woog 3570 gram. Tussendoor klopte het ook allemaal wel, maar ik kreeg wel iedere 2 tot 4 weken een echo in het ziekenhuis.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Ezzer zo 25 nov 2012 - 0:37

Hier klopte het precies. 4 dagen voor de bevalling een echo gehad waar hij op 2800 gram werd geschat. Bij de geboorte woog hij 2865 gram
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Lejow zo 25 nov 2012 - 4:03

Toen ik met weeen in het ziekenhuis lag maakten de verpleegkundigen nog een echo om te kijken of ze goed lag enzo, en toen werd ze op 1600 gram geschat. Een paar uur later is ze geboren met 1525! Dus best aardig gemeten.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  _Lana_ zo 25 nov 2012 - 4:50

Bij mij werden ze 3 dagen voor de bevalling op ongeveer 1800 en 1900 gram geschat.
Uiteindelijk was zoon 2200 gram en dochter 1700 gram.
Dit was trouwens een hele globale schatting.
Wel werd iedere 2 weken de buikjes en de armpjes enz gemeten en gekeken of dat klopte met het aantal zwangerschapsweken.
Tijdens mijn bevalling wilden ze ook niet echt een schatting maken, omdat dat gewoon heel moeilijk te doen is bij een tweeling.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: