Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vitamine D

+8
Printje
Flower_L
Happydobby
Tania
tweeling
Penélope
Laced
Limburg85
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Vitamine D - Pagina 2 Empty Re: Vitamine D

Bericht  Linda za 24 nov 2012 - 21:20

Kinderen kunnen in Nederland niet voldoende vitamine D uit zonlicht halen, zelfs vaak in de zomermaanden niet. Heel veel kinderen hebben daarom een vitamine D tekort. Supplementen zijn dus echt nodig.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D - Pagina 2 Empty Re: Vitamine D

Bericht  Gast zo 25 nov 2012 - 4:44

Vitamine K hebben we niet gegeven, als ze boven een bepaald gewicht zat en hoeveel qua voeding op een dag hoefde het het niet meer zei de Kraamhulp. Wel zijn we begonnen met extra vitamine D. Dit mochten we op een lepeltje (van plastic die we nog hebben liggen) geven of via de voeding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D - Pagina 2 Empty Re: Vitamine D

Bericht  PiP zo 25 nov 2012 - 4:53

Mila schreef:Sinds kort start je na 1 week met vitamine k ( na de geboorte krijgt het kindje een dosis voldoende voor de eerste week) en na twee weken met vit d, ook als je flesvoeding geeft. Is een nieuwe richtlijn sinds kort.
Dat moet dan wel heel sindskort zijn, want ik heb er nog nooit iemand over gehoord, alleen bij borstvoeding.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D - Pagina 2 Empty Re: Vitamine D

Bericht  Gast zo 25 nov 2012 - 5:12

Penélope schreef:
Mila schreef:Sinds kort start je na 1 week met vitamine k ( na de geboorte krijgt het kindje een dosis voldoende voor de eerste week) en na twee weken met vit d, ook als je flesvoeding geeft. Is een nieuwe richtlijn sinds kort.


Deze richtlijn die jij noemt is echt onbekend bij ons. Wij geven naar de geboorte vitamine K. borstvoeding kinderen starten vanaf da8 met vitamine K en D en flesvoeding kinderen alleen D.

Ik werk zelf op een kinderafdeling van een ziekenhuis dus heb hier veel mee te maken en dit zijn de nieuwste ontwikkelingen. Tegenwoordig krijgen ook de kinderen met flesvoeding (tot 500 ml) vit k. Omdat ze dan nog niet voldoende binnen krijgen via de voeding. Vit d. vanaf dag 15 tot het 4e levensjaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D - Pagina 2 Empty Re: Vitamine D

Bericht  Penélope zo 25 nov 2012 - 5:31

Mila schreef:
Penélope schreef:
Mila schreef:Sinds kort start je na 1 week met vitamine k ( na de geboorte krijgt het kindje een dosis voldoende voor de eerste week) en na twee weken met vit d, ook als je flesvoeding geeft. Is een nieuwe richtlijn sinds kort.


Deze richtlijn die jij noemt is echt onbekend bij ons. Wij geven naar de geboorte vitamine K. borstvoeding kinderen starten vanaf da8 met vitamine K en D en flesvoeding kinderen alleen D.

Ik werk zelf op een kinderafdeling van een ziekenhuis dus heb hier veel mee te maken en dit zijn de nieuwste ontwikkelingen. Tegenwoordig krijgen ook de kinderen met flesvoeding (tot 500 ml) vit k. Omdat ze dan nog niet voldoende binnen krijgen via de voeding. Vit d. vanaf dag 15 tot het 4e levensjaar.

Ik werk zelf als kraamverzorgster ook werkzaam geweest in ziekenhuis maar wij doen dat hier niet zo en heb er ook nog nooit van gehoord. Als het een landelijk nieuw protocol is zou iedereen dat toch zo moeten doen? Of is dat een richtlijn voor kinderen die in het ziekenhuis liggen?
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D - Pagina 2 Empty Re: Vitamine D

Bericht  Supertalentje zo 25 nov 2012 - 9:38

Penélope schreef:
Mila schreef:
Penélope schreef:
Mila schreef:Sinds kort start je na 1 week met vitamine k ( na de geboorte krijgt het kindje een dosis voldoende voor de eerste week) en na twee weken met vit d, ook als je flesvoeding geeft. Is een nieuwe richtlijn sinds kort.


Deze richtlijn die jij noemt is echt onbekend bij ons. Wij geven naar de geboorte vitamine K. borstvoeding kinderen starten vanaf da8 met vitamine K en D en flesvoeding kinderen alleen D.

Ik werk zelf op een kinderafdeling van een ziekenhuis dus heb hier veel mee te maken en dit zijn de nieuwste ontwikkelingen. Tegenwoordig krijgen ook de kinderen met flesvoeding (tot 500 ml) vit k. Omdat ze dan nog niet voldoende binnen krijgen via de voeding. Vit d. vanaf dag 15 tot het 4e levensjaar.

Ik werk zelf als kraamverzorgster ook werkzaam geweest in ziekenhuis maar wij doen dat hier niet zo en heb er ook nog nooit van gehoord. Als het een landelijk nieuw protocol is zou iedereen dat toch zo moeten doen? Of is dat een richtlijn voor kinderen die in het ziekenhuis liggen?


Zoon is van 31-12-2011 en heeft de eerste 10 dagen in het zkh gelegen. Toen hij 5 weken was (uit mn hoofd, kan ook 4 of 6 geweest zijn) moesten we terug naar de kinderarts. Zij heeft toen al aangegeven dat we vit K moesten geven tot zoon meer dan 500 ml dronk. Dat had onze kraamverzorgster niet gezegd, de kinderarts gaf aan dat het uit recent onderzoek was gekomen en toen heel nieuw was. Ik heb toen nog gevraagd of teveel vit K schadelijk kon zijn (stel nou dat er volgend jaar een onderzoek komt dat dit onderzoek onderuit haalt oid) en zij gaf aan dat je vit K ook niet teveel kon geven. De eerste 3 mnd heeft zoon vit K en D gehad, daarna alleen D.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D - Pagina 2 Empty Re: Vitamine D

Bericht  Printje zo 25 nov 2012 - 9:40

Ik heb echt nooit vitamine K gegeven, toen was dat alleen met borstvoeding dat je dat moest geven.

Ach ja steeds nieuwe adviezen...zo blijven die mensen ook weer vd straat hahaha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D - Pagina 2 Empty Re: Vitamine D

Bericht  Lejow zo 25 nov 2012 - 9:43

Supertalentje schreef:
Penélope schreef:
Mila schreef:
Penélope schreef:
Mila schreef:Sinds kort start je na 1 week met vitamine k ( na de geboorte krijgt het kindje een dosis voldoende voor de eerste week) en na twee weken met vit d, ook als je flesvoeding geeft. Is een nieuwe richtlijn sinds kort.


Deze richtlijn die jij noemt is echt onbekend bij ons. Wij geven naar de geboorte vitamine K. borstvoeding kinderen starten vanaf da8 met vitamine K en D en flesvoeding kinderen alleen D.

Ik werk zelf op een kinderafdeling van een ziekenhuis dus heb hier veel mee te maken en dit zijn de nieuwste ontwikkelingen. Tegenwoordig krijgen ook de kinderen met flesvoeding (tot 500 ml) vit k. Omdat ze dan nog niet voldoende binnen krijgen via de voeding. Vit d. vanaf dag 15 tot het 4e levensjaar.

Ik werk zelf als kraamverzorgster ook werkzaam geweest in ziekenhuis maar wij doen dat hier niet zo en heb er ook nog nooit van gehoord. Als het een landelijk nieuw protocol is zou iedereen dat toch zo moeten doen? Of is dat een richtlijn voor kinderen die in het ziekenhuis liggen?


Zoon is van 31-12-2011 en heeft de eerste 10 dagen in het zkh gelegen. Toen hij 5 weken was (uit mn hoofd, kan ook 4 of 6 geweest zijn) moesten we terug naar de kinderarts. Zij heeft toen al aangegeven dat we vit K moesten geven tot zoon meer dan 500 ml dronk. Dat had onze kraamverzorgster niet gezegd, de kinderarts gaf aan dat het uit recent onderzoek was gekomen en toen heel nieuw was. Ik heb toen nog gevraagd of teveel vit K schadelijk kon zijn (stel nou dat er volgend jaar een onderzoek komt dat dit onderzoek onderuit haalt oid) en zij gaf aan dat je vit K ook niet teveel kon geven. De eerste 3 mnd heeft zoon vit K en D gehad, daarna alleen D.

Maar B is van 30-1-2012 en bij ons heeft niemand het er over gehad.. geen enkele KA of verpleegkundige die we in al die weken gezien hebben.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D - Pagina 2 Empty Re: Vitamine D

Bericht  Supertalentje zo 25 nov 2012 - 10:02

Printje schreef:Ik heb echt nooit vitamine K gegeven, toen was dat alleen met borstvoeding dat je dat moest geven.

Ach ja steeds nieuwe adviezen...zo blijven die mensen ook weer vd straat hahaha.
Ja, haha, geloof ik direct smile Is met veel meer dingen, maargoed, je doet als new-mom ook maar wat je verteld wordt. En is het straks anders, dan doen we het straks anders.

@Lejow: toen was het een nieuw advies, maar dat is bijna een jaar geleden, vind het nu niet zo nieuw meer Wink

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D - Pagina 2 Empty Re: Vitamine D

Bericht  Printje zo 25 nov 2012 - 10:06

Supertalentje schreef:
Printje schreef:Ik heb echt nooit vitamine K gegeven, toen was dat alleen met borstvoeding dat je dat moest geven.

Ach ja steeds nieuwe adviezen...zo blijven die mensen ook weer vd straat hahaha.
Ja, haha, geloof ik direct smile Is met veel meer dingen, maargoed, je doet als new-mom ook maar wat je verteld wordt. En is het straks anders, dan doen we het straks anders.

@Lejow: toen was het een nieuw advies, maar dat is bijna een jaar geleden, vind het nu niet zo nieuw meer Wink


haha maar ik snap het ook wel, bij R deed ik ook veel wat er 'geadviseerd' werd, nu vind ik, nu ik langer in dat 'moeder' wereldje zit zeg maar wel dat ze de ene keer zus zeggen en dan weer zo. Maar goed dat zal ook altijd wel blijven.

Dan moeten ze weer slapen op de rug, dan weer op de buik, dan weer op de zij.. en zo gaat het idd met alles.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D - Pagina 2 Empty Re: Vitamine D

Bericht  Supertalentje zo 25 nov 2012 - 10:23

Printje schreef:
haha maar ik snap het ook wel, bij R deed ik ook veel wat er 'geadviseerd' werd, nu vind ik, nu ik langer in dat 'moeder' wereldje zit zeg maar wel dat ze de ene keer zus zeggen en dan weer zo. Maar goed dat zal ook altijd wel blijven.

Dan moeten ze weer slapen op de rug, dan weer op de buik, dan weer op de zij.. en zo gaat het idd met alles.

Ow ja, dat slapen, haha! Ik kan me voorstellen dat ik het bij een tweede ook niet zo zal bijhouden, maar de eerste is nieuw, alles onzeker en vooral heel erg 'breekbaar', haha! Toch vind ik het meeste een kleine moeite (knuffels uit bed, spenen/flessen in de koelkast bewaren, vit D etc).

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D - Pagina 2 Empty Re: Vitamine D

Bericht  Printje zo 25 nov 2012 - 10:30

Supertalentje schreef:
Printje schreef:
haha maar ik snap het ook wel, bij R deed ik ook veel wat er 'geadviseerd' werd, nu vind ik, nu ik langer in dat 'moeder' wereldje zit zeg maar wel dat ze de ene keer zus zeggen en dan weer zo. Maar goed dat zal ook altijd wel blijven.

Dan moeten ze weer slapen op de rug, dan weer op de buik, dan weer op de zij.. en zo gaat het idd met alles.

Ow ja, dat slapen, haha! Ik kan me voorstellen dat ik het bij een tweede ook niet zo zal bijhouden, maar de eerste is nieuw, alles onzeker en vooral heel erg 'breekbaar', haha! Toch vind ik het meeste een kleine moeite (knuffels uit bed, spenen/flessen in de koelkast bewaren, vit D etc).


Het is ook idd maar een kleine moeite maar je moet er maar eens op letten, iedere maand is het bij wijze van anders haha. Ik heb trouwens nooit gehoord dat flessen in de koelkast bewaard moeten worden, dat is mij nooit verteld maar dat heb ik hier 'geleerd'
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D - Pagina 2 Empty Re: Vitamine D

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum