Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Update -Zwangerschapssuiker

+25
Muppetje
Happydobby
holaagirl
xxjojootjexx
Blue flower
Snoes
Ayla
studiebol
Mamsie
Fiebje
Susan
_Jet
NoName88
Ella
Linda
SarahKey
Jade
Papillio
Travelgurly
Aimee
MamaDaan
Jasmine
Paper Crown
Steep
M@niek
29 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Update -Zwangerschapssuiker Empty Update -Zwangerschapssuiker

Bericht  Paper Crown do 22 nov 2012 - 23:59

Pff, ook dat nog.. tenminste, dat is waar ze zich nu om bekommeren in het ziekenhuis. Ik moest afgelopen woensdagmiddag naar de verloskundige en na wat voelen aan mijn buik zei ze: 'Volgens mij zit hier een heel klein babietje in..' ze vond mijn buik erg bescheiden maar kon niet goed voelen door de enorme hoeveelheid vruchtwater wat ik heb. Ze heeft me toen doorgestuurd naar een groeiecho en die heb ik gisteren gehad. Wat blijkt, de baby is juist te groot! Hij weegt 2700 nu en hij loopt hiermee meer dan een week voor. Mijn vruchtwater is wel erg aan de bovengrens, alles tussen 8cm en 24cm aan vruchtwater is normaal en ik heb 24, en omdat de baby's maagje goed gevuld is, zijn slikproblemen bij hem uitgesloten. De gynaecoloog vroeg of er iets veranderd was in mijn eet/drinkpatroon maar het enige wat mijzelf ook opvalt is dat ik liters water wegdrink. De petflesjes per 6 van de AH zijn niet aan te slepen, ik drink er elke dag zo'n 6 weg en dan heb ik nog dorst. Dus ik moest vandaag 3x bloedprikken, al 2x gedaan en straks nog een keer na mijn lunch.

Mijn vraag is, heeft iemand dit gehad? En als ik toch suiker blijk te hebben, wat kan ik dan het beste doen? De gynaecoloog waarschuwde dat ik mezelf goed in de gaten moet houden want een baarmoeder schijnt maar een bepaald gewicht te kunnen dragen en daarna geeft ie het op en ga je dus bevallen. Ik ben bijna 35 weken dus een heel groot probleem zal het niet zijn, maar door de mogelijke suiker kunnen zijn longetjes niet heel goed ontwikkeld zijn waardoor ik dus wel meteen een longrijpingsinjectie moet of toch nog even aan een weeen remmer. Ik vind het eng, en je raadt het al, ik voel vanaf vanmorgen krampen, ze komen en gaan maar volgens mij zit er geen logica in. Pff. Ik ga maar beginnen met wassen want 1 januari haal ik sowieso niet, aldus de gynaecoloog. Ze gaan de baby misschien wel halen omdat het voor mij niet prettig is zo'n enorme plens water.

Laatst aangepast door Paper Crown op zo 25 nov 2012 - 21:48; in totaal 1 keer bewerkt
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Update -Zwangerschapssuiker Empty Re: Update -Zwangerschapssuiker

Bericht  M@niek vr 23 nov 2012 - 0:02

Jeetje pc wat een domper! Ik heb niet zoveel verstand hoe het precies zit met zwangerschapssuiker, maar wil je alvast veel sterkte wensen en hopen dat het beebje nog even blijft zitten!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  M@niek vr 23 nov 2012 - 0:03

Weet je de uitslag al hoe hoog/laag de suikef is? Want naar aanleiding daarvan zullen ze ook wel maatregelen gaan nemen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  MamaDaan vr 23 nov 2012 - 0:04

Ik heb ook geen verstand van zwangerschapsdiabetes, maar misschien moet je wel even naar de krampen laten kijken? Zo begon het bij mij ook met 35 weken, en hij is dezelfde dag nog geboren. Wil je niet bang maken, maar neem het zekere voor het onzekere!
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Bericht  Paper Crown vr 23 nov 2012 - 0:05

Nee, ik weet nog niet de uitslagen. Ik moest vandaag om 08:00 nuchter prikken, om 11:00 na mijn ontbijt, en straks weer een uur na mijn lunch. En dan heb ik maandag een afspraak.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Steep vr 23 nov 2012 - 0:05

Wat een gedoe! Ontzettend balen zeg! Wanneer weet je meer? Voel je de behoefte om je vk of gyn te bellen ivm je krampen? Of denk je dat het wel weggaat? (Ik zou misschien wel ff bellen namelijk..?)
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Paper Crown vr 23 nov 2012 - 0:06

MamaDaan schreef:Ik heb ook geen verstand van zwangerschapsdiabetes, maar misschien moet je wel even naar de krampen laten kijken? Zo begon het bij mij ook met 35 weken, en hij is dezelfde dag nog geboren. Wil je niet bang maken, maar neem het zekere voor het onzekere!

Ja, ik moet straks weer bloedprikken dus ik loop wel eventjes naar de verloskunde afdeling, wie weet kunnen ze even kijken.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jasmine vr 23 nov 2012 - 0:06

Pff Pc, nu dit weer.

Hoop voor je dat het geen suiker is en dat de baby nog even lekker blijft zitten.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  MamaDaan vr 23 nov 2012 - 0:07

Goed dat je er even naar laat kijken, pff dit maakt de laatste loodjes niet echt makkelijker!
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Bericht  Aimee vr 23 nov 2012 - 0:08

Jeetje, wat balen zeg! Ben je inmiddels al met verlof? Lijkt me sowieso wel goed om rust te gaan nemen, ook al heb je geen suiker. Als je nu al krampen hebt, is het gewoon een teken van je lichaam om een stapje terug te doen.

Het enige wat ik nog wel wil meegeven: ik heb vanaf 25 weken te horen gekregen dat ik echt de 40 weken niet zou gaan halen, dat ze me maximaal tot de 37 weken zouden laten lopen etc. Uiteindelijk verdwenen mijn grootste klachten vlak voor de 37 weken en zagen ze dus geen rede meer tot inleiden. Dat ik toen uiteindelijk toch moest wachten tot het spontaan ging beginnen was echt een domper... Je kan natuurlijk wel het beste zorgen dat alles al klaar staat, maar staar je niet blind op die 1 januari.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Travelgurly vr 23 nov 2012 - 0:12

Ai balen zeg! Ben je al met verlof? Denk inderdaad ook dat je rustig aan dan moet doen. Evt dat je abarmoeder los kan raken is niet echt heel goed.

Waneer krijg je de uitslag van vandaag?
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Papillio vr 23 nov 2012 - 0:12

Ik heb het gehad...
Vraag maar raak smile Mag evt. ook wel via pm, als je dat liever hebt.
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Bericht  Jade vr 23 nov 2012 - 0:17

ow, bah! IK hoop dat het met de suiker meevalt. Sterkte nog even de komende weken.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  SarahKey vr 23 nov 2012 - 0:17

Ik heb het ook gehad, met 24 weken kwam ik er achter. Ik moest meteen naar een diabetesverpleegkundige en zij heeft me leren bloedprikken. Je krijgt dan een apparaatje mee waar je voor het eten en twee uur na het eten je bloed mee moet prikken. Zo meet je de waardes. Zijn deze veel te hoog en blijft dit hoog dan moet je insuline gaan spuiten. Maar in de meeste gevallen is een streng dieet voldoende.
Ook moest ik naar de dietiste zij hielp me met een menu. Je mag haast geen koolhydraten hebben. Dus dag suikers in koek, gebak, chips, vruchtensappen etc.

Bij mij hielp het dieet dus goed en Siem is niet te zwaar geboren. Wel moest ik in het ziekenhuis bevallen en werd Siem in de gaten gehouden. Ook werd hij geprikt in zijn hiel om te kijken of zijn waardes niet te hoog waren. Dat waren ze niet maar hij heeft wel erg gefladderd de eerste dagen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Linda vr 23 nov 2012 - 0:17

Hè bah, wat klote zeg! Hopelijk blijft de beeb nog even zitten en is het geen suiker.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Ella vr 23 nov 2012 - 0:28

Bij mij dachten ze er ook aan. De baby loopt ook meer dan een week voor en heb ook teveel vruchtwater. Hier was het gelukkig geen zwangerschapssuiksr. Hopeljjk bij jou ook niet
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  NoName88 vr 23 nov 2012 - 0:39

Jetje heeft het ook. Haar waardes waren niet heel hoog, maar wel te hoog. Zij is zover ik weet bij een dieetiste geweest en die heeft met haar een dieet doorgesproken. Zij moest sowieso al in het zh bevallen ivm eerdere ks volgens mij.

Mijn moeder heeft ook zwangerschapssuiker gekregen toen ze in verwachting was vna mij, en later gewoon diabetes. Weet hier niet echt heel veel van van de tijd in d'r zwangerschap eigenlijk.

Gelukkig ben je 'al' 35 weken. Denk dat de kans groot is dat je het met een dieet wel red... Ligt wel een beetje aan de uitslagen natuurlijk!

Hoe dan ook, het is niet leuk en je eigen aan een dieet houden is nooit leuk! Succes!
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Bericht  _Jet vr 23 nov 2012 - 0:44

Mijn nichtje had het ook en heeft idd ook een dieet gevolgd. Zelf zat ik op het randje, maar hoefde ik niet naar een diëtiste. Wel heb ik toen vooral op mijn drinken gelet.

Sterkte ermee!
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Mamsie vr 23 nov 2012 - 0:54

Hier dachten ze het ook bij de 3e. Ben 2 x er op getest en het was steeds tegen het randje. Ik had ook echt mega veel vruchtwater. (hello hele golf! En na hij was geboren nog een golf!).

Ik zou de uitslagen afwachten en dan sturen ze je waarschijnlijk door naar een diëtist.

Maar leuk is het niet. Je hebt het gevoel alsof je helemaal vol zit en toch dorst hebt.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Gast vr 23 nov 2012 - 0:55

Ik had ook zwangerschapsdiabetes. Ik moest en dieet volgen en iedere x voor en na het eten bloedprikken.
Tot de 37 wk waren mijn waardes redelijk onder controle. Toen mijn waarde in de 37e wk opeens verhoogd was wilden ze me eigenlijk gelijk inleiden. Dit heb ik nog een week uit kunnen stellen. Mijn zoon woog 3485. Viel best nog mee.

Als je vragen hebt dan hoor ik het wel.

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 23 nov 2012 - 0:58

Ik zou het ook maar eerst afwachten. Ik heb het ook moeten laten controleren na de 20 weken echo in de tweede zwangerschap, omdat ze ook te groot was voor de zwangerschapsduur, maar er was niks aan de hand. Uiteindelijk was ze 4090 gram bij de geboorte, dus een flinke baby. Dat zegt overigens nog niks, want nu drie jaar later is ze helemaal niet zo groot.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Fiebje vr 23 nov 2012 - 1:08

Bij mij dachten ze het toen ook omdat hij zo groot was. Ook een dag in het zhuis geweest voor prikken dit tot twee keer toe. Maar bleek het niet te hebben.
Het was 'gewoon' een grote baby. Ik hoop dat dit voor jou hetzelfde verhaal wordt. Sterkte!

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  studiebol vr 23 nov 2012 - 1:13

Ik heb het gehad, al vind ik zelf van niet.

Ik heb een drankje moeten drinken toen een uur moeten wachten en toen bleek het te hoog. Stel dat je 8 mag hebben had ik 8.2. Nu zijn ze met een zwangerschap en dan bij natuurlijk nog een 2ling zwangerschap allemaal erg voorzichtig en dat is prima.

Ik moest toen naar een internist, toen moest ik echt heel vaak per dag mijn suikerprikken, door zo'n prikje in je vinger. Dat hield ik dan bij in een boekje en toen weer naar de internis, er zaten verder geen rare uitschieters bij ofzo dus toen mocht ik 3x per dag prikken.

Ik lette niet echt op wat ik at wel op mijn drinken, meer water minder sap. Ik snoepte al bijna niet dus daar hoefde ik niet op te letten.

Stofzuiger heeft het ook gehad, en die heeft echt een lange tijd goed op haar eten gelet zij kan je vast nog meer tips geven!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Mamsie vr 23 nov 2012 - 1:15

Dat suikerdrankje op nuchtere maag is zo gooooor! Ik stond echt te kokhalzen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  studiebol vr 23 nov 2012 - 1:17

Mamsie schreef:Dat suikerdrankje op nuchtere maag is zo gooooor! Ik stond echt te kokhalzen.

Nou idd, en ik was niet eens nuchter dat hoefde niet zeiden ze...
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud