Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapssuiker

5 plaatsers

Ga naar beneden

Zwangerschapssuiker Empty Zwangerschapssuiker

Bericht  Ezzer vr 1 apr 2011 - 6:30

Hoihoi

Ik heb vandaag 2x bloed laten prikken voor zwangerschapssuiker. Vanochtend konden ze de waarde niet zeggen, vanmiddag was hij 6.8
Woensdag moet ik naar de VK dus dan zal ik het wel te horen krijgen, maar ik kon het natuurlijk toch niet laten om even op google te kijken;-) Maar daar wordt je ook niet wijzer van.
Dus vandaar dat ik het hier ook maar even vraag.
Voor degene die wel eens zich hebben laten testen:
Hoe hoog waren je waarden en moest er toen iets aan gedaan worden? Dieet of iets?
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapssuiker Empty Re: Zwangerschapssuiker

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 6:32

In de middag 6,8 is prima!

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 1 apr 2011 - 6:32

Ik heb het wel moeten laten testen omdat Yrsa nogal hard groeide, maar ik weet eerlijk gezegd niet meer precies wat eruit kwam, alleen dat er niks aan de hand was.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Liadan vr 1 apr 2011 - 7:11

Ik ben hier mijn vorige zwangerschap ook op getest. Ik moest in de ochtend naar het ziekenhuis, kreeg daar een suikerdrankje en na een uur werd mijn bloed geprikt. Mijn waarde was toen geloof ik 7 en de conclusie was dat ik geen zwangerschapsdiabetes had.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pien vr 1 apr 2011 - 7:15

ik ben zelf afgelopen woensdag ook gecontroleerd op zwangerschapssuiker en had van tevoren internet afgestruind... dit vond ik erover: "meestal wordt als maximale nuchtere waarde 5,3 mmol/l aangehouden en 6,7 mmol/l als maximale waarde na het eten" .

ik krijg mijn uitslag via de verloskundige, alleen als het "mis" is word ik gebeld, anders hoor ik er niks meer over.

ben overigens heel benieuwd of jij dan ook extra echo's krijgt voor de groei in de gaten te houden?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 7:23

Pien schreef:ik ben zelf afgelopen woensdag ook gecontroleerd op zwangerschapssuiker en had van tevoren internet afgestruind... dit vond ik erover: "meestal wordt als maximale nuchtere waarde 5,3 mmol/l aangehouden en 6,7 mmol/l als maximale waarde na het eten" .
Ik zat in de middag op 7,2 en dat was prima!

Gast
Gast

Bericht  holaagirl vr 1 apr 2011 - 7:31

hey,
mijn zoontje lag ruim 3 wk voor op groei. Bij prikken bleek mijn suiker 19 te zijn. Veel te hoog dus. Moest direct aan de insuline. Mijn suiker moest tussen de 4 en 7 zijn. Sterkte!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  Pien vr 1 apr 2011 - 7:32

ProudMama schreef:
Pien schreef:ik ben zelf afgelopen woensdag ook gecontroleerd op zwangerschapssuiker en had van tevoren internet afgestruind... dit vond ik erover: "meestal wordt als maximale nuchtere waarde 5,3 mmol/l aangehouden en 6,7 mmol/l als maximale waarde na het eten" .

ik weet niet wanneer er bij jou getest is maar zwangerschapssuiker is pas meetbaar ná de 20 weken... tenminste, zo werd mij verteld door mijn vk...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 8:11

Pien schreef:
ProudMama schreef:

ik weet niet wanneer er bij jou getest is maar zwangerschapssuiker is pas meetbaar ná de 20 weken... tenminste, zo werd mij verteld door mijn vk...
Bij de gewone routine controle is het mee geprikt, samen met HB ed. Kan ook zijn dat het standaard in het 'pakket' hoort wat ze prikken of omdat ze begin waardes willen hebben. Heb er verder niet naar gevraagd eigenlijk omdat het toch goed was Wink

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: