Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Je neemt een kind, je krijgt ze niet.

+19
Jasmine
Caribbeanlover
Jade
bolus26
Aggi
Printje
Flip Fluitketel
kwak
Bazinga
Ella
Antibes
Mamsie
Parisienne
Aimee
Caroow
Inge
Guusje
Susan
Bisq
23 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Je neemt een kind, je krijgt ze niet. - Pagina 3 Empty Re: Je neemt een kind, je krijgt ze niet.

Bericht  Caribbeanlover do 22 nov 2012 - 21:41

Da''s mooi gezegd.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je neemt een kind, je krijgt ze niet. - Pagina 3 Empty Re: Je neemt een kind, je krijgt ze niet.

Bericht  Parisienne do 22 nov 2012 - 21:44

Caribbeanlover schreef:
Chipp schreef:Kinderen nemen vind ik meer pijnlijk dan kinderen krijgen voor stellen die ongewild kinderloos blijven. Nemen betekent volledige actie vanuit jezelf, bij krijgen zit er nog een stukje afhankelijkheid in.
Verder helemaal eens met Caroow, je kunt kiezen dat je een kindje wilt krijgen.

Mijn ouders konden ook geen kinderen krijgen (of hoe je dat ook goed dient te zeggen) en daarom hebben ze voor adoptie gekozen. Dat er vervolgens tegen mijn moeder werdt gezegd ''oh kon je ze zelf niet krijgen'' is niet fijn.
Dit is een heel veel gebruikte uitspraak. Mijn stiefmoeder heeft helaas ook geen kinderen kunnen krijgen. Het zou alleen raar zijn als je zou zeggen: "Heb je geen kinderen kunnen nemen?" Er zijn weinig andere manieren waarop je zoiets kan vragen, in dit geval vind ik dus 'krijgen' het meest gepast.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 21:49

Caribbeanlover schreef:
Chipp schreef:Kinderen nemen vind ik meer pijnlijk dan kinderen krijgen voor stellen die ongewild kinderloos blijven. Nemen betekent volledige actie vanuit jezelf, bij krijgen zit er nog een stukje afhankelijkheid in.

Mijn ouders konden ook geen kinderen krijgen (of hoe je dat ook goed dient te zeggen) en daarom hebben ze voor adoptie gekozen. Dat er vervolgens tegen mijn moeder werdt gezegd ''oh kon je ze zelf niet krijgen'' is niet fijn.
Aan de vraag zelf is niets vervelends hoor. Ongetwijfeld ook niet eens een vervelende intentie, alleen oprechte interesse. Dat zo'n vraag een vervelend gevoel oprakelt kan ik me wel voorstellen, maar dat zou met een andere vraagstelling niet beter zijn.

Gast
Gast

Bericht  Jade do 22 nov 2012 - 21:50

Wij krijgen een kindje.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Caribbeanlover do 22 nov 2012 - 23:31

Maple schreef:
Caribbeanlover schreef:

Aan de vraag zelf is niets vervelends hoor. Ongetwijfeld ook niet eens een vervelende intentie, alleen oprechte interesse. Dat zo'n vraag een vervelend gevoel oprakelt kan ik me wel voorstellen, maar dat zou met een andere vraagstelling niet beter zijn.

Zo vraag ik wel is wel degelijk vervelend en je kan er niet over oordelen tenzij je het zelf hebt meegemaakt!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 23:34

Lees je wel wat ik zeg?

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover do 22 nov 2012 - 23:59

Ja dat de vraag zelf niks vervelends aan is, maar dat komt op hetzelfde neer. Het gaat toch om de vraag duhhh, dus ja het is wel zeker weten vervelend.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Jasmine vr 23 nov 2012 - 0:10

Wat ben je weer lekker bezig CBL.

Iemand kan zo'n vraag ook goed bedoelen hoor. Niet iedereen heeft altijd slechte bedoelingen. Natuurlijk kan het pijnlijk zijn als je door die vraag geconfronteerd word dat je geen kinderen kan krijgen. Dus ja, dan is de vraag vervelend. Maar dat wil niet zeggen dat het ook met die intentie gesteld is.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  SDL vr 23 nov 2012 - 0:14

Hmmm. Je neemt kinderen.... Ik neem ze alleen in de maling met Sinterklaas maar volgens mij hebben wij toch echt kinderen gekregen. CBL, je kiest ervoor om een hond te nemen, mits je hem van iemand krijgt.

Maar de blaadjes vallen van de bomen, je neemt ons vast in de maling.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Bericht  shadow vr 23 nov 2012 - 2:12

SDL schreef:Hmmm. Je neemt kinderen.... Ik neem ze alleen in de maling met Sinterklaas maar volgens mij hebben wij toch echt kinderen gekregen. CBL, je kiest ervoor om een hond te nemen, mits je hem van iemand krijgt.

Maar de blaadjes vallen van de bomen, je neemt ons vast in de maling.

ik heb ook het idee dat ze discussie uit aan het lokken is. Helemaal door de reactie op maple.

Een vraag hoeft niet verkeerd bedoeld te zijn. Net als een vraag aan iemand die geen kinderen kan krijgen (of zijn aan het proberen of in de medische molen zitten, noem maar op): willen jullie geen kinderen.
Zeker vervelend voor die mensen maar dat wil niet zeggen dat de vraag op zich verkeerd is. Het onderwerp kinderen is voor deze groep vaak zowieso een pijnlijk onderwerp, hoe mooi je het ook inpakt.

Cbl hoe had die vrouw het dan aan je moeder moeten vragen?

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Caribbeanlover vr 23 nov 2012 - 2:52

Ze had helemaal niets moeten vragen, dat gaat haar geen reet aan!

Apart, want toen ik het een hele tijd geleden zei werden er dingen gezegd als ''wat een trieste opmerking'' etc.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  shadow vr 23 nov 2012 - 3:10

Soms kunnen mensen ook gewoon geinteresseerd zijn in anderen. Het gaat mij ook geen reet aan waar mijn collega haar vestje heeft gekocht maar ik ben er wel in geinteresseerd. Of een andere collega die 1 kind heeft heb ik ook eens gevraagd of er bewust voor een kind gekozen was. (nee dus) of als een vriendin me vraagt hoe ik bepaalde opvoedingsproblemen aanpak, gaat allemaal de ander geen reet aan, maar kan ook gewoon interesse zijn.

Zo zijn er ook mensen die adopteren om een kindje een betere kans te geven, of vanwege erfelijke ziektes.

Ligt er juist maar aan in welke context iets gevraagd word naar mijn mening.

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268

Bericht  Parisienne vr 23 nov 2012 - 3:36

Caribbeanlover schreef:Ze had helemaal niets moeten vragen, dat gaat haar geen reet aan!

Apart, want toen ik het een hele tijd geleden zei werden er dingen gezegd als ''wat een trieste opmerking'' etc.
Er zijn mensen die oprecht geïnteresseerd zijn CBL. Wellicht ken jij ze niet of ben jij er niet zo eentje, maar die mensen zijn er wel degelijk. Er is geen andere manier om het te vragen. Hetzelfde als je iemand die een ernstige ziekte heeft zou vragen: "Oh, wat is er dan? Ben je ziek?" Natuurlijk is dat heel confronterend, maar zulke vragen zijn onvermijdelijk. Eigenlijk zou je dan nooit meer iets aan iemand mogen vragen, want ten eerste zou het diegene volgens jou misschien wel 'geen reet aangaan' en ten tweede zou je iemand met elke vraag pijn kunnen doen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover vr 23 nov 2012 - 8:23

Mijn moeder vond het niet fijn en voelde zich gekwetst.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow vr 23 nov 2012 - 10:12

Caribbeanlover schreef:Mijn moeder vond het niet fijn en voelde zich gekwetst.

Wat had ze dan wél willen horen?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast vr 23 nov 2012 - 10:32

Jasmine schreef:Wat ben je weer lekker bezig CBL.

Iemand kan zo'n vraag ook goed bedoelen hoor. Niet iedereen heeft altijd slechte bedoelingen. Natuurlijk kan het pijnlijk zijn als je door die vraag geconfronteerd word dat je geen kinderen kan krijgen. Dus ja, dan is de vraag vervelend. Maar dat wil niet zeggen dat het ook met die intentie gesteld is.
Dat bedoelde ik, inderdaad. De vraag is misschien vervelend, en haalt nare gevoelens nar boven, maar ik kan me absoluut niet voorstellen dat die vraag aan jouw ouders gesteld wordt met het idee jouw ouders nog even een trap na te geven. Gewoon interesse.

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 23 nov 2012 - 10:57

Maar ja, ik begrijp CBL wel, ik zou ook niet zo snel zo'n vraag aan iemand stellen. Ik vind dat mensen dat soort intieme details uit zichzelf moeten vertellen en als ze dat doen kun je wel doorvragen, maar ik zou er niet zelf naar vragen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Parisienne vr 23 nov 2012 - 12:10

Natuurlijk is het niet fijn om te horen en kan het kwetsend zijn, dat snap ik heel goed. Maar mogen zulke dingen dan nooit meer gevraagd worden? Dan zouden heel veel vragen niet meer gesteld kunnen worden omdat het kwetsend zou kunnen zijn, vragen van en aan wie dan ook.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Susan vr 23 nov 2012 - 12:11

Parisienne schreef:
Natuurlijk is het niet fijn om te horen en kan het kwetsend zijn, dat snap ik heel goed. Maar mogen zulke dingen dan nooit meer gevraagd worden? Dan zouden heel veel vragen niet meer gesteld kunnen worden omdat het kwetsend zou kunnen zijn, vragen van en aan wie dan ook.

Nou, eerlijk gezegd vind ik inderdaad dat je niet alles maar kunt vragen. Ik zeg niet dat je het nooit kunt vragen, maar ik vind wel dat je aan moet voelen of het gesprek ernaar is of niet. Sommige mensen kunnen dat totaal niet en stellen vragen als een olifant in een porseleinkast. Zoiets is behoorlijk privé.

Sowieso, dat een vraag kwetsend is voor degene om wie het gaat weegt toch véél zwaarder dan de nieuwsgierigheid van de vraagsteller?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Parisienne vr 23 nov 2012 - 12:30

Susan schreef:
Parisienne schreef:

Nou, eerlijk gezegd vind ik inderdaad dat je niet alles maar kunt vragen. Ik zeg niet dat je het nooit kunt vragen, maar ik vind wel dat je aan moet voelen of het gesprek ernaar is of niet. Sommige mensen kunnen dat totaal niet en stellen vragen als een olifant in een porseleinkast. Zoiets is behoorlijk privé.
Klopt ook helemaal. Je kunt zeker niet zomaar alles aan een willekeurig persoon vragen. Voor een wildvreemde is zo'n vraag inderdaad niet geheel gepast, evenals voor een vage kennis. Buiten dat moet je het inderdaad ook aanvoelen of het kan.

Ik wilde alleen bij CBL aangeven dat ze niet kan verwachten dat dergelijke vragen niet gesteld worden, want men doet dat nou eenmaal. Zij doet het in haar reacties op mij overkomen alsof men totaal het recht niet heeft om door te vragen naar waarom haar moeder kinderen heeft geadopteerd. Het kán gevraagd worden omdat anderen gewoon erg geïnteresseerd en meelevend zijn. Ik vind daar persoonlijk niks mis mee (uitzonderingen daar gelaten).

Ik heb het vanavond met mijn stiefmoeder even over dit topic gehad (mijn stiefmoeder kan ook geen kinderen krijgen). Zij was vrij verbaasd over de reacties hier. Het is nooit in haar opgekomen om iets vervelends achter die vragen te zoeken. Natuurlijk zijn ze pijnlijk, maar dat is het zien van een zwangere vrouw op straat of een pasgeboren baby in een kinderwagen nog tien keer meer. Zij heeft altijd normaal op die vraag antwoord gegeven en ziet er alleen maar oprechte interesse in van mensen, zelfs van enigszins vreemden.

Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  yes1984 za 24 nov 2012 - 2:47

Bisq schreef:Als ik ergens een hekel aan heb is het zeggen 'ik neem een kindje'. Je hebt niks te nemen, je moet blij zijn als je zo gelukkig mag zijn een kindje te krijgen.

+1
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: