Je neemt een kind, je krijgt ze niet.
+19
Jasmine
Caribbeanlover
Jade
bolus26
Aggi
Printje
Flip Fluitketel
kwak
Bazinga
Ella
Antibes
Mamsie
Parisienne
Aimee
Caroow
Inge
Guusje
Susan
Bisq
23 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Je neemt een kind, je krijgt ze niet.
Aimee schreef:Pippa schreef:Maar als je eenmaal zwanger bent KRIJG je toch ook een kind?
Nou, krijg... Ik heb nog nooit zoveel werk hoeven verrichten voor iets wat ik kreeg
Haha, ik zei er ook niet bij dat het gemakkelijk was
Gast- Gast
Die maak je!
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Mamsie schreef:Die maak je!
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Susan schreef:Ik heb nog nooit gehoord dat mensen zeiden: 'Een kind krijg je niet.' Het is altijd: 'Een kind neem je niet.'
Eens.
Hoewel ik het in beide gevallen mierenneukerig gedrag vind om over te vallen, want 99% van de samenleving weet prima dat je kinderen niet in de supermarkt meeneemt. Ik vind het echt gern drama als er over "een kindje nemen" gesproken wordt. Met alle planning tegenwoordig, vind ik dat niet zo gek hoor.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Helemaal mee eensBisq schreef:Als ik ergens een hekel aan heb is het zeggen 'ik neem een kindje'. Je hebt niks te nemen, je moet blij zijn als je zo gelukkig mag zijn een kindje te krijgen.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Antibes schreef:
Eens.
Hoewel ik het in beide gevallen mierenneukerig gedrag vind om over te vallen, want 99% van de samenleving weet prima dat je kinderen niet in de supermarkt meeneemt. Ik vind het echt gern drama als er over "een kindje nemen" gesproken wordt. Met alle planning tegenwoordig, vind ik dat niet zo gek hoor.
Daar ben ik het ook mee eens.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Je laat je nemen en hoopt dan een kind te krijgen.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Bazinga schreef:Je laat je nemen en hoopt dan een kind te krijgen.
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Susan schreef:Maar als krijgen of verwachten al pijnlijk is voor mensen die geen kinderen kunnen krijgen, hoe mag je het dan nog wel formuleren? Ik denk ook dat het weinig uitmaakt, het is de confrontatie die pijnlijk is en dan maakt het niet uit hoe mooi je het verpakt, het blijft pijnlijk. Dat kun je niet wegnemen door je heel voorzichtig uit te drukken en je helemaal in te dekken. De situatie is gewoon pijnlijk.
Dat denk ik ook. En ik denk dat het vooral onvriendelijk is als je bij zo'n blije boodschap iets zegt in de trant van "kinderen néém je niet, die KRIJG je". Dat insinueert dat de persoon niet dankbaar genoeg is ofzo? Bemoei je lekker met je eigen zaken denk ik dan. Het is niemands taak een ander daarop te wijzen.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Kinderen nemen vind ik meer pijnlijk dan kinderen krijgen voor stellen die ongewild kinderloos blijven. Nemen betekent volledige actie vanuit jezelf, bij krijgen zit er nog een stukje afhankelijkheid in.
Verder helemaal eens met Caroow, je kunt kiezen dat je een kindje wilt krijgen.
Laatst aangepast door Chipp op do 22 nov 2012 - 9:42; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Kinderen neem je niet, kinderen krijg je.
Ik kan daar echt slecht tegen, als mensen zeggen: dan nemen we zoveel kinderen. Wacht eerst maar af of het lukt. Een hond/kat/cavia neem je, een kind krijg je.
Ik kan daar echt slecht tegen, als mensen zeggen: dan nemen we zoveel kinderen. Wacht eerst maar af of het lukt. Een hond/kat/cavia neem je, een kind krijg je.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Jasmine schreef:Kinderen neem je niet, kinderen krijg je.
helemaal mee eens!
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
En een toevoeging (ben op dreef, sorry):
Zie mijn onderschrift, als je kinderen daadwerkelijk zou nemen, had dat er héél anders uit gezien.
Zie mijn onderschrift, als je kinderen daadwerkelijk zou nemen, had dat er héél anders uit gezien.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
+1kwak schreef:Jasmine schreef:Kinderen neem je niet, kinderen krijg je.
helemaal mee eens!
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Flip Fluitketel schreef:+1kwak schreef:Jasmine schreef:Kinderen neem je niet, kinderen krijg je.
helemaal mee eens!
mee eens!!!
Zo vind ik ´wij zijn zwanger´ ook zo idioot, manlief is echt niet zwanger hoor, dat ben toch echt ik.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Aimee schreef:Pippa schreef:Maar als je eenmaal zwanger bent KRIJG je toch ook een kind?
Nou, krijg... Ik heb nog nooit zoveel werk hoeven verrichten voor iets wat ik kreeg
Hahaha, nou idd...
+ 1
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Aggi schreef:Aimee schreef:Pippa schreef:Maar als je eenmaal zwanger bent KRIJG je toch ook een kind?
Hahaha, nou idd...
+ 1
hahaha precies, normaal kost iets krijgen echt niet zoveel pijn en moeite haha
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Bazinga schreef:Je laat je nemen en hoopt dan een kind te krijgen.
Hahaaa!
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Susan schreef:In beide gevallen kun je gewoon krijgen zeggen.
Oke, maar waarom werd er dan tegen mij gezegd ''je neemt een kind, je krijgt een kind niet'' ? Verwarrend hoor, zeker nu ik weet dat het wel degelijk kan.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Inge schreef:Caribbeanlover schreef:Maple schreef:Ik denk dat jij het verkeerd onthouden hebt, want hier wordt het doorgaans andersom gezegdCaribbeanlover schreef:Ik sprak altijd van het krijgen van kinderen als iemand een kind verwachtte. Hier werd gezegd dat je kids neemt en niet krijgt.
Nee echt niet hoor. Als ik bijv. zei ''wanneer heb je je kind gekregen'', dan werd er gezegd ''een kind KRIJG je niet, een kind "NEEM'' je.
maar je kan toch moeilijk zeggen wanneer heb je je kind genomen
ai dat klinkt wel heel raar/naar
Precies en daarom vroeg ik mij het af hoe het dan wel hoort.
Caribbeanlover- Ratel
Maple schreef:Ik heb het idee dat Guus en CBL beide uitspraken andersom bedoelen. Ik weet wel dat er hier behoorlijk over gevallen kan worden als je zegt dat je een kind neemt, want een kind neem je niet, die krijg je. Maar ik kan me absoluut niet voorstellen dat mensen erover gaan vallen wanneer je zou zeggen dat je een kind kríjgt, en dat ze dat gaan verbeteren als 'een kind krijg je niet, maar die neem je'.
Nogmaals ik bedoel het niet andersom. Ik heb hier ooit gezegd tegen iemand iets als ''wanneer krijg je je kind'', toen werd er gereageerd met ''een kind krijg je niet, een kind neem je''.
Maar het nemen van kinderen vind ik ook weer zo rare formulering aangezien het niet voor iedereen is weggelegd en ook niet iedereen kan zwanger worden.
Caribbeanlover- Ratel
Guusje schreef:Maple schreef:Ik heb het idee dat Guus en CBL beide uitspraken andersom bedoelen. Ik weet wel dat er hier behoorlijk over gevallen kan worden als je zegt dat je een kind neemt, want een kind neem je niet, die krijg je. Maar ik kan me absoluut niet voorstellen dat mensen erover gaan vallen wanneer je zou zeggen dat je een kind kríjgt, en dat ze dat gaan verbeteren als 'een kind krijg je niet, maar die neem je'.
Nee nemen mocht ik van diegene al helemaal niet zeggen (en dat begrijp ik en zeg ik ook nooit) Maar krijgen ook niet, omdat diegene vond dat je ze verwacht. Kwam omdat ze er al een tijd over doet om zwanger te worden. Dus meer een gefrustreerde reactie. Dus bij haar let ik nu maar op m'n woorden Kleine moeite.
Maar als je nemen en krijgen al niet mag zeggen van haar wat ik raar vind, want dat moet je zelf weten hoe moet je het dan zeggen? Bijv. als je haar aan de telefoon had en vroeg ''heb je je kind al verwacht?''. Dat klinkt raar, dus zegt men automatisch ''heb je je kind al gekregen?''.
Caribbeanlover- Ratel
Mamsie schreef:Die maak je!
Wanneer heb je je kind gemaakt? Als je kind is geboren.
Caribbeanlover- Ratel
Chipp schreef:Kinderen nemen vind ik meer pijnlijk dan kinderen krijgen voor stellen die ongewild kinderloos blijven. Nemen betekent volledige actie vanuit jezelf, bij krijgen zit er nog een stukje afhankelijkheid in.
Mijn ouders konden ook geen kinderen krijgen (of hoe je dat ook goed dient te zeggen) en daarom hebben ze voor adoptie gekozen. Dat er vervolgens tegen mijn moeder werdt gezegd ''oh kon je ze zelf niet krijgen'' is niet fijn.
Caribbeanlover- Ratel
Dan vraag je: "Is het kindje al geboren?" Ik heb nog nooit aan iemand gevraagd of diegene zijn kind al gekregen heeft..Caribbeanlover schreef:Guusje schreef:Maple schreef:Ik heb het idee dat Guus en CBL beide uitspraken andersom bedoelen. Ik weet wel dat er hier behoorlijk over gevallen kan worden als je zegt dat je een kind neemt, want een kind neem je niet, die krijg je. Maar ik kan me absoluut niet voorstellen dat mensen erover gaan vallen wanneer je zou zeggen dat je een kind kríjgt, en dat ze dat gaan verbeteren als 'een kind krijg je niet, maar die neem je'.
Nee nemen mocht ik van diegene al helemaal niet zeggen (en dat begrijp ik en zeg ik ook nooit) Maar krijgen ook niet, omdat diegene vond dat je ze verwacht. Kwam omdat ze er al een tijd over doet om zwanger te worden. Dus meer een gefrustreerde reactie. Dus bij haar let ik nu maar op m'n woorden Kleine moeite.
Maar als je nemen en krijgen al niet mag zeggen van haar wat ik raar vind, want dat moet je zelf weten hoe moet je het dan zeggen? Bijv. als je haar aan de telefoon had en vroeg ''heb je je kind al verwacht?''. Dat klinkt raar, dus zegt men automatisch ''heb je je kind al gekregen?''.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Wat krijgt jouw kind morgen in de schoen?
» Stel, je krijgt nu een kind..
» Als je NU een kind krijgt, hoe ga je het dan noemen?
» Vrouw van 63 krijgt kind!
» Wat krijgt jouw kind op brood?
» Stel, je krijgt nu een kind..
» Als je NU een kind krijgt, hoe ga je het dan noemen?
» Vrouw van 63 krijgt kind!
» Wat krijgt jouw kind op brood?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: