Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

rustgevende medicatie tandarts behandeling

+2
Floor
FruttiTutti
6 plaatsers

Ga naar beneden

rustgevende medicatie tandarts behandeling  Empty rustgevende medicatie tandarts behandeling

Bericht  FruttiTutti wo 21 nov 2012 - 9:54

Is hier iemand die ervaring heeft met premedicatie? Ik moet vrijdag een wortelkanaal behandeling ondergaan, en ben al paar dagen behoorlijk gespannen... ik ben nogal panisch voor de tandarts en toen vorig jaar mn verstandskiezen zijn getrokken, heb k tijdje echt last gehad van mn armen, benen en nek van de enorme spanning ...
Nu las ik over premedicatie (zoals diazepam).. heeft iemand daar ervaring mee? Wat kreeg je voorgeschreven, en wat deed 't voor je?
FruttiTutti
FruttiTutti
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 358
Registratiedatum : 28-12-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

rustgevende medicatie tandarts behandeling  Empty Re: rustgevende medicatie tandarts behandeling

Bericht  Floor wo 21 nov 2012 - 10:19

Ik heb een tijdje premedicatie gebruikt, voor verschillende behandelingen bij de tandarts. Weet zo niet meer wat er werd voorgeschreven. Ik vond het prettig en het hielp wel wat.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rustgevende medicatie tandarts behandeling  Empty Re: rustgevende medicatie tandarts behandeling

Bericht  sanne-84 wo 21 nov 2012 - 22:09

Wij geven t aan de bewoners (diazepam of dormicum). Lijkt wel te helpen, alleen niet echt te vergelijken
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rustgevende medicatie tandarts behandeling  Empty Re: rustgevende medicatie tandarts behandeling

Bericht  FruttiTutti wo 21 nov 2012 - 23:06

Ik heb vanochtend met de tandarts en huisarts gebeld, en ik mag iets hebben. Wat ik precies krijg weet ik niet, dat zie ik bij het afhalen.

Sanne-84; wat bedoel je met niet te vergelijken? Hoe mensen er op reageren?
FruttiTutti
FruttiTutti
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 358
Registratiedatum : 28-12-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

rustgevende medicatie tandarts behandeling  Empty Re: rustgevende medicatie tandarts behandeling

Bericht  sanne-84 wo 21 nov 2012 - 23:08

Mn bewoners zijn verstandelijk gehandicapt, dus niet echt goed te vergelijken met 'normale' mensen.

Fijn dat je iets krijgt!
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rustgevende medicatie tandarts behandeling  Empty Re: rustgevende medicatie tandarts behandeling

Bericht  May wo 21 nov 2012 - 23:26

Mijn cliënten krijgen het ook, meestal dormicum. Dat zijn verstandelijk beperkte kinderen, dus niet helemaal vergelijkbaar. De meeste zijn dan heel slap, zodat ze rustig blijven liggen en nogal high. De ene cliënt blijft een tijd lang heel suf en de ander is al redelijk snel weer bij. Dus het wisselt nogal per persoon hoe er op gereageerd wordt.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

rustgevende medicatie tandarts behandeling  Empty Re: rustgevende medicatie tandarts behandeling

Bericht  Happydobby do 22 nov 2012 - 0:53

Dormicum is een heftig slaapmiddel, ik denk dat je meer baad heb bij oxazepam.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rustgevende medicatie tandarts behandeling  Empty Re: rustgevende medicatie tandarts behandeling

Bericht  SoGood do 22 nov 2012 - 1:17

Oxazepam, anderhalve. Werkt als een tierelier, ben hier op afgestudeerd. Cool
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rustgevende medicatie tandarts behandeling  Empty Re: rustgevende medicatie tandarts behandeling

Bericht  FruttiTutti do 22 nov 2012 - 1:17

Ik krijg idd oxazepam, ben benieuwd!
FruttiTutti
FruttiTutti
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 358
Registratiedatum : 28-12-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

rustgevende medicatie tandarts behandeling  Empty Re: rustgevende medicatie tandarts behandeling

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 6:26

Oxazepam is een goed middel hiervoor. Dormicum en diazepam zijn sterk werkzaam en dat zou in jou situatie over de top zijn geweest. Ik wens je veel succes in ieder geval! Vaak valt het achteraf meestal wel mee gelukkig rustgevende medicatie tandarts behandeling  561177.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rustgevende medicatie tandarts behandeling  Empty Re: rustgevende medicatie tandarts behandeling

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum