I didn't know I was pregnant
+23
Raven
Ayla
Thunder
Ella
girli
meisje
SarahKey
Jade
Dora
Happydobby
Marin
Teddyaapje
Paper Crown
rapa nui
teletascha
Susan
Puggle
Océane
Fenna
Liadan
Twellie
PapillonRose
PrimaBella
27 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
I didn't know I was pregnant
Ik spreek (gelukkig) niet uit ervaring, maar zie regelmatig met verbazing het tv programma voorbij komen op tv.
Hoe denken ervaren mama's hierover?
Weten die vrouwen echt niet dat ze zwanger zijn? Of willen ze het niet weten en kunnen zo alle symptomen onderdrukt worden? Tell me!
Hoe denken ervaren mama's hierover?
Weten die vrouwen echt niet dat ze zwanger zijn? Of willen ze het niet weten en kunnen zo alle symptomen onderdrukt worden? Tell me!
PrimaBella- Prater
- Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11
Re: I didn't know I was pregnant
Ik geloof op zich wel dat dit kan. Er zijn nu eenmaal vrouwen met meer symptomen en vrouwen met weinig tot geen symptomen. En zeker als je het niet verwacht en verder geen noemenswaardige kwaaltjes hebt, kan ik er in komen dat je niet doorhebt dat je zwanger bent.
Bij mezelf zie ik het echter niet gauw gebeuren, ik was zo beroerd dat het moeilijk te missen was
Bij mezelf zie ik het echter niet gauw gebeuren, ik was zo beroerd dat het moeilijk te missen was
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik heb bij die programma's altijd zo'n idee dat een deel van de vrouwen het heus wel wist. Al zal het ook voorkomen dat vrouwen het echt niet wisten. Zelf ken ik ook iemand die redelijk gezet is en op de EHBO-post belandde met krampen, het hoofdje bleek er al uit te steken.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik kan me zelf niet voorstellen dat ik niet zou weten dat ik zwanger was omdat ik mijn kinderen zo duidelijk heb gevoeld en een duidelijke zwangere buik had (en dan daarbij alle kwaaltjes die ik had die ook echt bij een zwangerschap hoorden).
Maar als ik de verhalen van die vrouwen hoor bij dat programma dan kan ik me het ergens wel voorstellen, als je buik niet veel groeit en je wel nog elke maand bloedingen hebt, je kindje niet zo druk is in je buik, je weinig kwaaltjes hebt, zwangerschapstesten negatief zijn. Wat ik me dan weer echt niet voor kan stellen is dat er vrouwen zijn die een tweede keer zwanger zijn zonder dat ze het weten.
Maar als ik de verhalen van die vrouwen hoor bij dat programma dan kan ik me het ergens wel voorstellen, als je buik niet veel groeit en je wel nog elke maand bloedingen hebt, je kindje niet zo druk is in je buik, je weinig kwaaltjes hebt, zwangerschapstesten negatief zijn. Wat ik me dan weer echt niet voor kan stellen is dat er vrouwen zijn die een tweede keer zwanger zijn zonder dat ze het weten.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Ik kan me het niet voorstellen want ik hing 9 maanden lang over de wc heen over te geven
Toch schijnt het wel te gebeuren. Ik denk dat sommige vrouwen echt niet merken dat ze zwanger zijn en zich gewoon zoals altijd voelen. Als een vrouw fors is, kan ze misschien niet merken dat ze wat dikker wordt. En sommige vrouwen krijgen ook geen grote buik. Ik denk dus dat het wel kan dat ze het niet weten. Later zullen de puzzelstukjes misschien wel op hun plaats vallen.
Toch schijnt het wel te gebeuren. Ik denk dat sommige vrouwen echt niet merken dat ze zwanger zijn en zich gewoon zoals altijd voelen. Als een vrouw fors is, kan ze misschien niet merken dat ze wat dikker wordt. En sommige vrouwen krijgen ook geen grote buik. Ik denk dus dat het wel kan dat ze het niet weten. Later zullen de puzzelstukjes misschien wel op hun plaats vallen.
Fenna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 70
Punten : 75
Registratiedatum : 19-01-11
Ik kan het me niet voorstellen aangezien ik de eerste 4/5 maanden echt beroerd was en een buik had waar je ú tegen zei. Maar een vriendin van mij is het wel overkomen. Ze is echt niet dik en ik had haar 2 weken vóór de bevalling nog gezien. Echt bizar. Op het moment dat e bevalling begon had ze trouwena al wel gauw door dat ze aan het bevallen was.
We hebben toen met heel veel vrienden babyspul verzameld aangezien ze helemaal niks had en het ook niet heel breed had. Ik vind het nog steeds bizar, is nu alweer bijna 6 jaar geleden.
We hebben toen met heel veel vrienden babyspul verzameld aangezien ze helemaal niks had en het ook niet heel breed had. Ik vind het nog steeds bizar, is nu alweer bijna 6 jaar geleden.
Océane- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 891
Ik ga na het programma steeds aan mezelf twijfelen..
Stel nou dat ik ook op dit moment zwanger ben, zonder dat ik het weet?!
Verder kan ik me er eigenlijk vrij weinig van voorstellen. En inderdaad al helemaal als het voor de vrouw al het 2de kindje is!
Stel nou dat ik ook op dit moment zwanger ben, zonder dat ik het weet?!
Verder kan ik me er eigenlijk vrij weinig van voorstellen. En inderdaad al helemaal als het voor de vrouw al het 2de kindje is!
PrimaBella- Prater
- Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11
Ik vind Het ook apart dat je het gewoon niet weet. Mijn oud collega kwam er ook na 8 maanden pas achter dat ze zwanger was, helemaal niks gemerkt. Kindje lag in stuit en ze kreeg een keizersnede toen.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Ik geloof wel dat het kan. Ik kan het me zelf niet voorstellen, maar er zijn wel meer dingen die ik me niet kan voorstellen en die toch gebeuren, dus dat vind ik niet echt een criterium.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Bij de 1e wist ik na 4 weken dat ik zwanger was. Bij de 2 e kwam ik er pas met ruim 18 weken achter.... Ik heb sinds aug 2010 geen menstruatie gehad omdat ik borstvoeding gaf, dus was moelijk tellen. Bij de 1 e 16 weken misselijk geweest, bij de 2 e helemaal niet.
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
Tjah, het kan. Jaren geleden ook hier in de omgeving wel voorgekomen. Iemand die het echt niet door had, werd ongesteld, nog tot de laatste dag elke dag vrij zwaar werk gedaan, met kratten sjouwen etc. Tot ze pijnklachten kreeg, met haar vader naar de huisarts (ze woonde nog bij haar ouders) ging en daar bij de huisarts is bevallen. Haar vader heeft haar vriend vanaf daar opgebeld: ja, je bent papa geworden. Ook echt niemand in haar omgeving had het door.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Met alle leven die ik vanbinnen voel, kan ik me werkelijk niet voorstellen dat je 't als vrouw niet weet.
Een vriend van mijn man belde eens midden in de nacht op: 'Ik ben zojuist oom
geworden..' Zijn zusje had dus hele erge buikpijn en in 't ziekenhuis werd er gezegd, je wordt vandaag nog moeder en nog geen 3 uur later was 't kindje er.
Nu moet ik erbij zeggen dat zij niet bijster slim is.
Een vriend van mijn man belde eens midden in de nacht op: 'Ik ben zojuist oom
geworden..' Zijn zusje had dus hele erge buikpijn en in 't ziekenhuis werd er gezegd, je wordt vandaag nog moeder en nog geen 3 uur later was 't kindje er.
Nu moet ik erbij zeggen dat zij niet bijster slim is.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik zou zelf wel met een enorme plank voor mn kop gelopen hebben als ik niet had geweten dat ik zwanger was..ik had een enorme toeter van een buik! Maar ik ken wel iemand die plotseling bevallen is, haar zoon is van mijn leeftijd. Hele slanke vrouw dus daar kan t ook niet aan liggen. Er zullen vast vrouwen zijn waarbij achteraf t kwartje is gevallen.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ik mag dat programma niet kijken van mezelf want dan word ik echt panisch bang dat mij dat ook overkomt.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik ken ook iemand die er met 22 weken achterkwam, was wel aan de pil en nog niet dik. Ze Was wel iets dikker geworden. 14 weken later is ze bevallen met 36 weken. dat was een snelle zwangerschap
Laatst aangepast door Happydobby op wo 21 nov 2012 - 20:56; in totaal 1 keer bewerkt
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Happydobby schreef:Ik ken ook iemand die er met 22 weken achterkwam, was wel aan de pil en nog niet dik. Ze Was wel iets dikker geworden. 14 weken later is ze bevallen met 26 weken. dat was een snelle zwangerschap
Bedoel je dan niet 36 weken?
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Ik ken ook iemand die dat is overkomen.
Zelf kan ik het me niet voorstellen, maar ik heb dan ook tot 14 weken gespuugd en mijn eten komt er nog met enige regelmaat uit.
Zelf kan ik het me niet voorstellen, maar ik heb dan ook tot 14 weken gespuugd en mijn eten komt er nog met enige regelmaat uit.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Ik kan het mezelf niet voorstellen. De eerste maanden zou ik niet zo gek vinden, als je een baby nog niet kan voelen. Maar de laatste maanden. Maar niet alle kindjes bewegen veel in de buik.
Ik ken zelf ook 2 mensen die dit overkomen is. 1 daarvan had al 3 kinderen. Dan zou je toch ook denken dat ze dat gevoel wel moet herkennen.
Ik ken zelf ook 2 mensen die dit overkomen is. 1 daarvan had al 3 kinderen. Dan zou je toch ook denken dat ze dat gevoel wel moet herkennen.
Ik ken ook iemand waarbij het overkomen is.
Aan haar zag je ook echt niet dat ze zwanger was. Ze at wel wat meer, maar een 'echte' buik had ze niet.
Ik heb soms het idee dat ze het onbewust 'wegstoppen'
Aan haar zag je ook echt niet dat ze zwanger was. Ze at wel wat meer, maar een 'echte' buik had ze niet.
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Teigertje schreef:Happydobby schreef:Ik ken ook iemand die er met 22 weken achterkwam, was wel aan de pil en nog niet dik. Ze Was wel iets dikker geworden. 14 weken later is ze bevallen met 26 weken. dat was een snelle zwangerschap
Bedoel je dan niet 36 weken?
Ja heb het aangepast.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
meisje schreef:Ik ken ook iemand waarbij het overkomen is.
Dit zei mijn man ook pas bij dit programma. Ja als je wéét dat je zwanger bent ga je ook van alles voelen. Als je het niet weet denk je al eerder: ach zal wel te druk zijn geweest deze week (vermoeidheid) of, ik zal wel iets te scherp of iets verkeerd gegeten hebben. etc etc.
Ik geloof niet dat die vrouwen het onbewust wegstoppen. In sommige gevallen misschien, maar zeker niet altijd. Ik denk dat het gewoon een samenloop van omstandigheden is.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Dit is ook wat ik wilde zeggen idd. De meeste mensen in deze pijler willen graag zwanger worden, zijn er mee bezig. Dan ga je ook naar symptomen kijken op die manier. Misselijkheid wordt gelijk gekoppeld aan zwangerschap, schopjes zijn de baby die beweegt. Iemand die totaal niet bezig is met zwanger worden legt misselijkheid uit als zich niet goed voelen, een schopje is gewoon een keertje kramp. Zeker als je buik niet/weinig groeit en iemand maandelijks blijft bloeden, zou ik ook niet snel aan een zwangerschap denken.SarahKey schreef:meisje schreef:Ik ken ook iemand waarbij het overkomen is.
Dit zei mijn man ook pas bij dit programma. Ja als je wéét dat je zwanger bent ga je ook van alles voelen. Als je het niet weet denk je al eerder: ach zal wel te druk zijn geweest deze week (vermoeidheid) of, ik zal wel iets te scherp of iets verkeerd gegeten hebben. etc etc.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Ik kan me er niets bij voorstellen omdat ik zooo moe was ineens en zooo misselijk. Maar als je daar geen last van hebt dan kan je er zomaar later achter komen
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ik ben er zo één. Al kwam ik er bij 25 weken achter en werd mijn zoon binnen 13 weken geboren.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: