amuses.... en/of andere leuke hapjes (voor kerst ed)
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
amuses.... en/of andere leuke hapjes (voor kerst ed)
ik ben op zoek naar leuke hapjes en of amuses om te maken voor de kerst en andere dagen...
iemand leuke tips voor lekkere amuse hapjes?
iemand leuke tips voor lekkere amuse hapjes?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: amuses.... en/of andere leuke hapjes (voor kerst ed)
Klein avocadosoepje geserveerd in een klein glaasje
Tartaartje van tonijn of tomaat
Geitenkaas/sesamballetjes met een reepje gegrilde bosui en abrikoos
Crostini met peer, gorgonzola en walnoot of met mozzarella, tomaat, basilicum
Crudite met roomkaasdip
Verse vijg met balsamicostroop en flinters parmezaan
Dit zijn zomaar wat dingen die ik weleens maak als amuse. Als je een recept wil hoor ik het wel
Geitenkaas/sesamballetjes met een reepje gegrilde bosui en abrikoos
Crudite met roomkaasdip
Verse vijg met balsamicostroop en flinters parmezaan
Dit zijn zomaar wat dingen die ik weleens maak als amuse. Als je een recept wil hoor ik het wel
mouette- Fluisteraar
- Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12
ik ben wel benieuwd naar het recept van:
Crudite met roomkaasdip
Crudite met roomkaasdip
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Oke, hier komen ze:
crudite met roomkaasdip
Snijd van de stevige zijkant van een komkommer dikke lucifers (dus de pitjes niet meenemen)
Snijd van een rode en groene paprika en van een stengel bleekselderij ook lucifers van ongeveer dezelfde lengte en dikte
Maak een sausje van 200 gram roomkaas, 100 ml volle yoghurt, verse dille, peper en zout en een eetlepel citroensap. Doe dit mengsel onderin amuseglaasjes en zet de groentestaafjes er rechtop in.
tartaartje van tonijn maak ik altijd volgens een recept van de AH
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/462494/tonijntartaar/?rq=tonijntartaar
tomatentartaartje
neem een grote vleestomaat of 2 kleinere, ontvel en ontpit en snijd in heel kleine blokjes. Neem 8 kappertjes en 4 zwarte olijven van goede kwaliteit (bijvoorbeeld taggiasche olijven, te koop bij AH) en snijd ook in heel kleine stukjes. Meng alles door elkaar met een eetlepel goede olijfolie, een klein scheutje witte wijnazijn, peper en zout en eventueel wat chilivlokken (als je van pittig houdt) Laat liefst enige tijd intrekken voor het serveren. Serveer in kleine amuseglaasjes met een lepeltje met eventueel wat fijngehakte basilicum on top.
crostini
crostini's zijn heel simpel, neem een lekker stokbrood of ciabatta en snijd in plakjes. Smeer beide zijden heel licht in met olijfolie en grill in de grillpan of in de oven.
Neem ze als ze goudbruin zijn uit de oven of grillpan en bestrijk ze aan een zijde met een gehalveerde teen knoflook. (door het ruwe oppervlak komt er wat knoflook op het brood)
Beleg daarna met bijvoorbeeld fijngesneden tomaat (zonder pitjes), mozzarella en reepjes basilicum. Of neem dunne schijfjes rijpe peer, brokkel er wat gorgonzola overheen en wat fijngehakte walnoot.
crudite met roomkaasdip
Snijd van de stevige zijkant van een komkommer dikke lucifers (dus de pitjes niet meenemen)
Snijd van een rode en groene paprika en van een stengel bleekselderij ook lucifers van ongeveer dezelfde lengte en dikte
Maak een sausje van 200 gram roomkaas, 100 ml volle yoghurt, verse dille, peper en zout en een eetlepel citroensap. Doe dit mengsel onderin amuseglaasjes en zet de groentestaafjes er rechtop in.
tartaartje van tonijn maak ik altijd volgens een recept van de AH
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/462494/tonijntartaar/?rq=tonijntartaar
tomatentartaartje
neem een grote vleestomaat of 2 kleinere, ontvel en ontpit en snijd in heel kleine blokjes. Neem 8 kappertjes en 4 zwarte olijven van goede kwaliteit (bijvoorbeeld taggiasche olijven, te koop bij AH) en snijd ook in heel kleine stukjes. Meng alles door elkaar met een eetlepel goede olijfolie, een klein scheutje witte wijnazijn, peper en zout en eventueel wat chilivlokken (als je van pittig houdt) Laat liefst enige tijd intrekken voor het serveren. Serveer in kleine amuseglaasjes met een lepeltje met eventueel wat fijngehakte basilicum on top.
crostini
crostini's zijn heel simpel, neem een lekker stokbrood of ciabatta en snijd in plakjes. Smeer beide zijden heel licht in met olijfolie en grill in de grillpan of in de oven.
Neem ze als ze goudbruin zijn uit de oven of grillpan en bestrijk ze aan een zijde met een gehalveerde teen knoflook. (door het ruwe oppervlak komt er wat knoflook op het brood)
Beleg daarna met bijvoorbeeld fijngesneden tomaat (zonder pitjes), mozzarella en reepjes basilicum. Of neem dunne schijfjes rijpe peer, brokkel er wat gorgonzola overheen en wat fijngehakte walnoot.
mouette- Fluisteraar
ik hoop dat je er wat aan hebt
mouette- Fluisteraar
Op de website van de AH kun je ook zoeken op amuses, daar staan best wel wat lekkere recepten tussen die ik wel eens heb gemaakt.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Heel simpel, maar erg lekker: Champignons, ontbijtspekje eromheen vouwen, even in de oven en klaar:)
Plien84- Prater
- Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10
http://blog.myweddingreceptionideas.com/2011/12/fa-la-la-la-finger-foods-for-holidays.html
http://www.smulweb.nl/artikelen/160397/10-lekkere-kleine-gerechtjes-voor-de-kerst-en-de-sint
Hier staan vind ik, echt wel hele leuke dingen op!
http://www.smulweb.nl/artikelen/160397/10-lekkere-kleine-gerechtjes-voor-de-kerst-en-de-sint
Hier staan vind ik, echt wel hele leuke dingen op!
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Hapjes voor 2
» hapjes met kerst
» kerst menu/hapjes ed
» Hapjes voor themafeestje
» hapjes voor verjaardag
» hapjes met kerst
» kerst menu/hapjes ed