Autostoel groep2/3
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Autostoel groep2/3
Ik ben even aan het kijken hoe het zit met een autostoel groep 2/3
Welke hebben jullie?
Onze dochter zal ong. 2 jaar en 2 maanden zijn als de baby geboren wordt, we zouden de familyfix basis waar nu de maxicosipearl opzit graag gaan gebruiken voor de maxicosi voor de baby, maar kan onze dochter dan al naar een autostoel groep2/3?
Ze is nu al 14 kilo en 89 cm. We willen graag een stoel met slaapstand en met een isofix bevestiging heeft ook onze voorkeur.
Kunnen jullie me helpen/ adviseren?
Welke hebben jullie?
Onze dochter zal ong. 2 jaar en 2 maanden zijn als de baby geboren wordt, we zouden de familyfix basis waar nu de maxicosipearl opzit graag gaan gebruiken voor de maxicosi voor de baby, maar kan onze dochter dan al naar een autostoel groep2/3?
Ze is nu al 14 kilo en 89 cm. We willen graag een stoel met slaapstand en met een isofix bevestiging heeft ook onze voorkeur.
Kunnen jullie me helpen/ adviseren?
red rose- Prater
- Aantal berichten : 536
Punten : 587
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Autostoel groep2/3
Ik zou in de winkel gaan passen om te kijken hoe ze in zo'n stoel zit. Onze dochter hebben we vorige week in de winkel in een grotere autostoel gezet ( groep 2) dus met de gordel, volgens de verkoopster kon het, maar ikzelf vond van niet.
En dan bedoelde ze vanwege de lengte dat het kan.want de autogordel zou dan wel gewoon over haar schouder lopen volgens haar.
Maar wat ze wel zei is dat mijn dochter in de stoel met autogordel wel met haar gewicht de stoel op zijn plek moet houden bij een eventuele klap ( ze weegt ook iets van 14 kilo maar wel best lang.
En ondanks haar lengte past ze nog makkelijk in autostoel groep 1 en daar kan ze ook nog in groeien. Dus ze blijft hier voorlopig nog inzitten
En dan bedoelde ze vanwege de lengte dat het kan.want de autogordel zou dan wel gewoon over haar schouder lopen volgens haar.
Maar wat ze wel zei is dat mijn dochter in de stoel met autogordel wel met haar gewicht de stoel op zijn plek moet houden bij een eventuele klap ( ze weegt ook iets van 14 kilo maar wel best lang.
En ondanks haar lengte past ze nog makkelijk in autostoel groep 1 en daar kan ze ook nog in groeien. Dus ze blijft hier voorlopig nog inzitten
Mom-Of-3- Prater
- Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Ik vind 2 jaar en 2 maanden nog wel erg jong om al over te gaan.
Mijn zoontje is nu 2 en 7m en we hebben net een andere gekocht, maar hij zit nu nog in de Tobi, hij zal overgaan als dochter niet meer in de maxi cosi past.
Wij hebben de Maxi cosi Rodi AIR gekocht. Deze kwam goed uit de test en was niet heel duur.
Mijn zoontje is nu 2 en 7m en we hebben net een andere gekocht, maar hij zit nu nog in de Tobi, hij zal overgaan als dochter niet meer in de maxi cosi past.
Wij hebben de Maxi cosi Rodi AIR gekocht. Deze kwam goed uit de test en was niet heel duur.
Gast- Gast
Ik zou tegen die tijd in de winkel uitproberen of ze al goed in stoel 2 zit, gewicht zal tegen die tijd wel goed zijn maar in de lengte zit ze misschien nog niet goed. Mijn dochter is ongeveer 14 kilo en ongeveer 1 meter en bij prenatal hebben ze mij pasgeleden aangeraden om echt nog te wachten met stoel 2 omdat ze nu nog te licht is en in de lengte ook nog wel wat mocht groeien.
Maar jouw dochter zit er over een paar maanden misschien wel goed in.
Maar jouw dochter zit er over een paar maanden misschien wel goed in.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Mijn zoontje is sinds een paar weken over naar een groep 2 stoel maar die is wel echt een stukje groter dan jouw dochter. Hij is nu schat ik ruim 16 kilo en zal tegen een meter lang aanzitten. Hiervoor zat hij in de Tobi en daar was hij wel uitgegroeid. De riempjes zaten niet meer lekker omdat ze te laag zaten en hij kwam er met z'n hoofd een stukje boven uit. Als hij er nog niet uitgegroeid was had ik voor mijn dochter nog een Tobi erbij gekocht, want het is gewoon het veiligste om je kindje zo lang mogelijk in een groep 1 stoel te later zitten als ze daar nog in passen.
Wij hebben ook de Rodi Ariprotect, prima stoeltje hij zit er erg goed in. Die slaapstand stelt weinig voor trouwens. Het houdt wel een beetje tegen dat hij naar voren valt als hij in slaap valt maar verder niet.
Wij hebben ook de Rodi Ariprotect, prima stoeltje hij zit er erg goed in. Die slaapstand stelt weinig voor trouwens. Het houdt wel een beetje tegen dat hij naar voren valt als hij in slaap valt maar verder niet.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Tania schreef:Mijn zoontje is sinds een paar weken over naar een groep 2 stoel maar die is wel echt een stukje groter dan jouw dochter. Hij is nu schat ik ruim 16 kilo en zal tegen een meter lang aanzitten. Hiervoor zat hij in de Tobi en daar was hij wel uitgegroeid. De riempjes zaten niet meer lekker omdat ze te laag zaten en hij kwam er met z'n hoofd een stukje boven uit. Als hij er nog niet uitgegroeid was had ik voor mijn dochter nog een Tobi erbij gekocht, want het is gewoon het veiligste om je kindje zo lang mogelijk in een groep 1 stoel te later zitten als ze daar nog in passen.
Ook met hoofdsteun om hoog? Mijn zoontje is nu 95cm ongeveer en met de hoofdsteun om hoog is hij nog niet te lang ervoor.
Gast- Gast
Hier dochter met 1 meter ook nog niet, maar het zal ook wel afhangen van de verhoudingen van je kind, als je kind een lang bovenlijf heeft dan zal hij minder lang passen denk ik.Ponyo schreef:Tania schreef:Mijn zoontje is sinds een paar weken over naar een groep 2 stoel maar die is wel echt een stukje groter dan jouw dochter. Hij is nu schat ik ruim 16 kilo en zal tegen een meter lang aanzitten. Hiervoor zat hij in de Tobi en daar was hij wel uitgegroeid. De riempjes zaten niet meer lekker omdat ze te laag zaten en hij kwam er met z'n hoofd een stukje boven uit. Als hij er nog niet uitgegroeid was had ik voor mijn dochter nog een Tobi erbij gekocht, want het is gewoon het veiligste om je kindje zo lang mogelijk in een groep 1 stoel te later zitten als ze daar nog in passen.
Ook met hoofdsteun om hoog? Mijn zoontje is nu 95cm ongeveer en met de hoofdsteun om hoog is hij nog niet te lang ervoor.
Liadan- Ratel
Liadan schreef:Hier dochter met 1 meter ook nog niet, maar het zal ook wel afhangen van de verhoudingen van je kind, als je kind een lang bovenlijf heeft dan zal hij minder lang passen denk ik.Ponyo schreef:Tania schreef:Mijn zoontje is sinds een paar weken over naar een groep 2 stoel maar die is wel echt een stukje groter dan jouw dochter. Hij is nu schat ik ruim 16 kilo en zal tegen een meter lang aanzitten. Hiervoor zat hij in de Tobi en daar was hij wel uitgegroeid. De riempjes zaten niet meer lekker omdat ze te laag zaten en hij kwam er met z'n hoofd een stukje boven uit. Als hij er nog niet uitgegroeid was had ik voor mijn dochter nog een Tobi erbij gekocht, want het is gewoon het veiligste om je kindje zo lang mogelijk in een groep 1 stoel te later zitten als ze daar nog in passen.
Nee hij was echt te lang ervoor. Maar wat Liadan zegt klopt inderdaad. Mijn zoontje heeft (helaas voor hem) mijn bouw en echt een lang bovenlijf en korte benen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Mag ik mijn probleem even in dit topic stellen?
Mijn jongste is dus enorm klein, nu 11,7 kg bij 89 cm en hij is ruim drie jaar oud. Maar hij wil dus totaal niet meer in de stoel. Hij wil in dezelfde stoel (verhoger met rugleuning) als zijn broer, begrijpelijk, maar hij is gewoon te klein om over te gaan naar die stoel. Voor hij eindelijk 15 kilo weegt ben ik minstens 2 jaar verder en zolang kan ik het echt niet meer rekken.
Iemand een idee, tip of wat dan ook ?
Mijn jongste is dus enorm klein, nu 11,7 kg bij 89 cm en hij is ruim drie jaar oud. Maar hij wil dus totaal niet meer in de stoel. Hij wil in dezelfde stoel (verhoger met rugleuning) als zijn broer, begrijpelijk, maar hij is gewoon te klein om over te gaan naar die stoel. Voor hij eindelijk 15 kilo weegt ben ik minstens 2 jaar verder en zolang kan ik het echt niet meer rekken.
Iemand een idee, tip of wat dan ook ?
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Rataplan, misschien is een meegroeistoel een optie? Die lijken volgens mij wel een beetje op stoel nr. 2, misschien dat je daar een mooi verhaal omheen kan bedenken? Want voor een echte stoel 2 is hij nog wel een stuk te licht/klein.
Liadan- Ratel
Rataplan dan zou ik denk ik ook voor een meegroeistoel gaan, hij is echt nog te licht om naar een groep 2 stoel te gaan.
Hij moet tenslotte met zijn gewicht de stoel op zijn plek houden, dus ik zou dat als ik jou was niet doen.
Hij moet tenslotte met zijn gewicht de stoel op zijn plek houden, dus ik zou dat als ik jou was niet doen.
Mom-Of-3- Prater
- Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Ik had zelf ookal wel het idee dat het wat vroeg zou zijn om haar dan al in een groep 2 stoel te zetten, we gaan het tegen die tijd gewoon een keer passen in de winkel.
red rose- Prater
- Aantal berichten : 536
Punten : 587
Nee, ik ben ook zeker niet van plan hem nu al over te doen hoor. Ik vind 3 kg te licht gewoon te veel verschil om dat te doen, bovendien is het dan ook niet veilig meer. Ik zal eens kijken naar een meegroeistoel, dat kende ik niet. Bedankt .
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: