De wolf en de Zeven geitjes
+6
Manderijn
PapillonRose
meisje
Liadan
Susan
rapa nui
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
De wolf en de Zeven geitjes
Worden er nog sprookjes voorgelezen aan kinderen? Of beschouw je dat als ouderwetse verhalen en geef je de voorkeur aan hedendaagse voorleesverhalen?
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Re: De wolf en de Zeven geitjes
Ik lees (nog) geen sprookjes voor. Misschien als ze wat groter zijn maar ik vind de meeste sprookjes niet zo geschikt voor kleine kindjes.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb een sprookjesboek van Jacques Vriens, dat is wel leuk, maar Yrsa vindt er nog niet zoveel aan. Misschien dat ik wel een keer die sprookjesboeken van Ron Schreuder en Marianne Busser aanschaf, die zijn wel leuk voor peuters.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn dochter is gek op sprookjes. De wolf en de zeven geitjes en roodkapje zijn al een jaar favoriet, we lezen deze vaak aan haar voor. We komen ook regelmatig in de Efteling en ze vindt het sprookjesbos daar heel erg leuk en kent de meeste sprookjes ook.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Mijn oudste dochter is ook helemaal dol op sprookjes.
Momenteel is dit de 'boze holf' en de 3 biggetjes. We spelen geregeld de sprookjes samen na
Momenteel is dit de 'boze holf' en de 3 biggetjes. We spelen geregeld de sprookjes samen na
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Nog niet, maar ik weet al dat ze van haar vader het sprookjesboek van de Efteling krijgt met Sinterklaas. Dus die gaan we dan zeker voorlezen!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Nee, nog geen sprookjes. Ik moet wel ergens 2 dikke sprookjesboeken hebben, dus misschien maar eens opzoeken.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ja ik lees, in ieder geval mijn kleuters zeker ook sprookjes voor. Ik heb speciale sprookjesboeken voor jongere kinderen oa Grootmoeders grote oren, zijn de 'oude' sprookjes maar meer op kleuterniveau vertelt.
Ik vind dat sprookjes erbij horen haha
Ik vind dat sprookjes erbij horen haha
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Misschien moet ik is gaan kijken naar zo'n peuter/kleuter boek met sprookjes. De boeken die ik me van vroeger herinner vind ik echt niet leuk voor kleintjes.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Tania; tegenwoordig heb je echt veel leuke sprookjesboeken voor jonge kinderen, bijv ook met zo'n pop-up, die vindt R ook erg leuk.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Hier hebben we een boek van Ron Schroder en Marianne Busser en die vindt S. wel leuk, vooral de wolf en de 7 geitjes en roodkapje. Op tv kijken we ook wel eens de sprookjes van Klaas Vaak en dat vinden ze ook mooi. Vind sprookjes er zelf ook wel bij horen.
Luna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 111
Punten : 117
Ik lees nog niet voor, maar wil straks als ik voor ga lezen wel sprookjes voor gaan lezen. Ik was er vroeger zelf ook gek op!
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Soortgelijke onderwerpen
» Wolf in Nederland gespot.
» Zeven zonden
» Zeven schoonheden
» NAV Zeven deugden.
» De zeven wijsheden
» Zeven zonden
» Zeven schoonheden