Zeven zonden
+24
Laquisia
Serena
loura
Kabouter
Zwerver
Zwoesj
Roxi3
Carmen
Flinder
Roze Roos
Caro
VeryCherry
Caresses
pinklady85
Rouxxxe
Alias
Susan
TGR
Prosecco
Jeanette
Qiara
Carra
Shisha
Blond
28 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Zeven zonden
Welke van de 7 zonden is bij jou het sterkste?
Dit zijn ze trouwens:
- Luiheid
- Jaloezie
- Lust
- Ijdelheid
- Woede
- Hebzucht
- Vraatzucht
Dit zijn ze trouwens:
- Luiheid
- Jaloezie
- Lust
- Ijdelheid
- Woede
- Hebzucht
- Vraatzucht
Laatst aangepast door _Chance op ma 10 jan 2011 - 2:26; in totaal 2 keer bewerkt
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Zeven zonden
Hmm lastig. Dan toch maar ijdelheid. Ik ben redelijk vaak met mijn uiterlijk bezig.
Voor de rest zijn ze niet echt op mij van toepassing.
Voor de rest zijn ze niet echt op mij van toepassing.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Hm, ik denk jaloezie. Ik kan wel eens jaloers zijn op het geluk/mooiheid/mazzel/kennis van een ander. Niet dat ik het de ander dan niet gun, maar meer van; Dat wil ik ook!
Ik vind lust trouwens eigenlijk geen zonde. Is toch niks mis mee?!
Edit: Ik heb vandaag trouwens wel een aanval van vraatzucht gehad....
Edit: Ik heb vandaag trouwens wel een aanval van vraatzucht gehad....
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Woede. Maar ik moet zeggen dat ik inmiddels ook al behoorlijk wat heb meegemaakt waar ik boos om mág zijn. Hoewel het fijner voor mezelf zou zijn, om dat los(ser) te laten. Wist ik alleen maar hoe.
Gast- Gast
Carra schreef:
Lust kan echter ook een zeer duistere kant hebben, die veel leed veroorzaakt. Een van de oorzaken hiervan ligt in de ongecontroleerdheid van lust. Lust luistert vaak niet naar rede en gaat zijn eigen weg.
Een weg die buiten alle paden treedt.
Lust laat je soms dingen doen die we in anderen veroordelen en die we voor onszelf nooit voor mogelijk hadden gehouden.
Zelfs dit besef kan lust niet inperken. Lust kent geen grenzen. Niet in plaats, niet in persoon, niet in materie en niet in tijd.
Lustgevoelens kunnen door iedereen en van alles veroorzaakt worden, altijd en overal Ze lijken ons te kunnen dwingen eraan toe te geven. En hoewel dat genot tot gevolg kan hebben, heeft het soms ook duidelijke negatieve gevolgen.
Want toegeven aan bepaalde lusten brengt schade toe, emotioneel en lichamelijk. Deze vorm van lust en het gedrag dat die lust veroorzaakt, is besmet. Besmet met agressie en egoïsme, met ongelijkheid en gebrek aan respect, met vernedering en dwang
Gast- Gast
Bij mij is het ook jaloezie. Ik kan wel jaloers zijn op de mensen in mijn omgeving die een relatie hebben of hun leven zo goed op de rit hebben, omdat ik dat ook heel graag wil. Ik zit momenteel een beetje in een impasse, omdat ik het schrijven van mijn scriptie uitstel en momenteel geen (bij)baan heb. Ik ben wel op zoek, maar toch.
Qiara- Ratel
- Aantal berichten : 4541
Punten : 5088
Registratiedatum : 20-11-10
Ok ok Smikkel, je hebt me overtuigd. (dat ging wel heel makkelijk...)
Nu ik er wat beter over nadenk kan ik ook veel meer voorbeelden bedenken in welke gevallen het wél een zonde is.
Nu ik er wat beter over nadenk kan ik ook veel meer voorbeelden bedenken in welke gevallen het wél een zonde is.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Als ik uit deze zeven moet kiezen, dan denk ik vraatzucht, maar dat is ook omdat ik me in de rest niet echt herken. Ik houd wel veel van eten..
Gast- Gast
June schreef:Als ik uit deze zeven moet kiezen, dan denk ik vraatzucht, maar dat is ook omdat ik me in de rest niet echt herken. Ik houd wel veel van eten..
Wilde net precies hetzelfde zeggen.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
- Gierigheid geen last van
- Jaloezie Ben ik wel, maar kan ik vaak goed relativeren
- Lust 'last' van haha, niet alleen seksueel hoor, maar ook andere hebben hebben hebben lust
- Ijdelheid beetje, niet echt
- Woede Zelden
- Hebzucht hier valt die hebben hebben hebben beter onder. JA dus
- Vraatzucht Deze het meeste denk ik
Gast- Gast
Bij mij staan hebzucht en vraatzucht op een gedeelde 1e plaats.
Ik moet allerlei spullen hebben, steeds meer en meer. Terwijl ik al zo veel spullen heb. Daarnaast gaat ook ongeveer al het eetbaars mijn mond in :$
Ik moet allerlei spullen hebben, steeds meer en meer. Terwijl ik al zo veel spullen heb. Daarnaast gaat ook ongeveer al het eetbaars mijn mond in :$
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
_Chance schreef:Welke van de 7 zonden is bij jou het sterkste?
Dit zijn ze trouwens:
- Gierigheid
- Jaloezie
- Lust
- Ijdelheid
- Woede
- Hebzucht
- Vraatzucht
1. Lust
2. Hebzucht
3. Vraatzucht
4. Woede
5. Jaloezie
6. IJdelheid
7. Gierigheid
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
- Gierigheid - Geen last van
- Jaloezie - Soms wel last van, niet zozeer in mijn relatie, maar als iemand iets heeft bereikt wat ik graag had willen bereiken kan dat best even steken.
- Lust - Niet in de mate dat het een zonde zou zijn.
- Ijdelheid - Ik ben ook niet echt heel ijdel.
- Woede - Soms.
- Hebzucht - dat heb ik wel, er is altijd wel iets wat ik heel graag wil hebben. Vaak wel meerdere dingen.
- Vraatzucht - Ik hou wel van lekker eten en ook wel van snoepen op z'n tijd, maar over het algemeen kan ik me vrij goed inhouden, ik vreet geen hele gezinsverpakkingen weg of zo.
- Jaloezie - Soms wel last van, niet zozeer in mijn relatie, maar als iemand iets heeft bereikt wat ik graag had willen bereiken kan dat best even steken.
- Lust - Niet in de mate dat het een zonde zou zijn.
- Ijdelheid - Ik ben ook niet echt heel ijdel.
- Woede - Soms.
- Hebzucht - dat heb ik wel, er is altijd wel iets wat ik heel graag wil hebben. Vaak wel meerdere dingen.
- Vraatzucht - Ik hou wel van lekker eten en ook wel van snoepen op z'n tijd, maar over het algemeen kan ik me vrij goed inhouden, ik vreet geen hele gezinsverpakkingen weg of zo.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Hebzucht is bij mij het sterkst denk ik. Ik ben ook heel erg van het hebben hebben hebben en ik wil ook altijd van alles (wat vaak niet kan).
Alias- Prater
- Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Ik denk dat voor mij gierigheid en jaloezie (binnen m'n relatie) nog het meest van toepassing zijn. Maar niet in hele erge mate.
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
IJdelheid,maar ik heb geen air aan mijn kont
pinklady85- Fluisteraar
- Aantal berichten : 136
Punten : 153
Registratiedatum : 06-12-10
Vraatzucht.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Woede is bij mij het sterkste aanwezig, maar het helpt me ook om door te vechten en alles achter me te laten. Als een soort stok achter de deur, zeg maar.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Ik dacht dat luiheid ook een zonde was?
In ieder geval: die is toepasbaar op mij :-). Niks lekkerder dan een zondag geen klap doen en de hele dag in je pyjama rondhangen..
In ieder geval: die is toepasbaar op mij :-). Niks lekkerder dan een zondag geen klap doen en de hele dag in je pyjama rondhangen..
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
CherrieLola schreef:Woede is bij mij het sterkste aanwezig, maar het helpt me ook om door te vechten en alles achter me te laten. Als een soort stok achter de deur, zeg maar.
+1, kan mij hier helemaal in vinden! Mijn vader vergeleek mij vorige keer nog met een pitbull, als ik mij ergens in vast bijt dan laat ik ook niet meer los!
Roze Roos- Ratel
- Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10
Roze Roos schreef:CherrieLola schreef:Woede is bij mij het sterkste aanwezig, maar het helpt me ook om door te vechten en alles achter me te laten. Als een soort stok achter de deur, zeg maar.
+1, kan mij hier helemaal in vinden! Mijn vader vergeleek mij vorige keer nog met een pitbull, als ik mij ergens in vast bijt dan laat ik ook niet meer los!
Whahahahaha, dat doe ik ook niet. Maar woede levert me tot nu toe meer op dan stilletjes afwachten op wat er komen gaat, dus maak ik er maar gebruik van. Mijn vriend noemt me ook een pitbull. En hij heeft zelfs een Pitbull-vest+trui aan me gegeven
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Bij mij is hebzucht ook het sterkste aanwezig. Hoewel ik nu wel flink minder nu ik geen baantje meer heb.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
_Chance schreef:Welke van de 7 zonden is bij jou het sterkste?
Dit zijn ze trouwens:
- Gierigheid
- Jaloezie
- Lust
- Ijdelheid
- Woede
- Hebzucht
- Vraatzucht
Ik dacht dat luiheid ook een zonde was? Wie heeft me dat dan wijsgemaakt... Ik wilde vol overtuiging luiheid roepen namelijk
Mwah dan maar lust en vraatzucht...Past ook wel bij me
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: