Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zou jij een orgaan doneren aan fam?

+39
Roodkapje
Bailey
Joli86
rianne287
SuperGrover
Ella
mezzoforte
Blond
Jasmine
Fenna
liesje
GreenGrass
Snoes
Coco
Green_Pepper
Sterrin_
Lot
Twellie
Elin
Carmen_
Mida4you
Macelka
Arwyn
Mouse10
Roxi3
Muis
Slakje
Jeanette
Mees
Exogenesis
Winegum
May
kajaka88
Bubbelicious
SoGood
Antibes
bolus26
Ibbeltje
Sam
43 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Zou jij een orgaan doneren aan fam? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij een orgaan doneren aan fam?

Bericht  Twellie di 13 nov 2012 - 10:53

Voor mijn broer en kinderen zou ik dat sowieso doen. Voor anderen misschien ook wel, maar dan zou ik eerst even een overweging moeten maken. Bij hun zou ik zonder nadenken 'ja' zeggen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij een orgaan doneren aan fam? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij een orgaan doneren aan fam?

Bericht  Lot di 13 nov 2012 - 10:59

Ja
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij een orgaan doneren aan fam? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij een orgaan doneren aan fam?

Bericht  Sterrin_ di 13 nov 2012 - 11:00

Antibes schreef:
Bubbelicious schreef:Waarom Antibes?

Omdat zij de zestig gepasseerd zijn en ik nog een heel leven voor me heb. Als ik een nier weggeef en later problemen krijg met mijn andere nier, dan ben ik in de aap gelogeerd en dan maar hopen dat je weer een donor vindt. Dat zou voor hen nooit opwegen tegen de kans hun eigen leven te verlengen.

Voor mijn geliefde/zus/kind zou ik het wel doen, maar niet voor mensen die beduidend ouder zijn dan ik.

Plus dat de artsen zelf daar ook niet direct voorstander voor zijn.

Mijn vader heeft 2 jaar geleden een nieuwe nier gekregen op zijn 48e, ik was toen dus 27. Hij dus ook nog behoorlijk jong. Maar de artsen gaven in de periode daarvoor al aan dat kinderen niet aangeraden wordt een nier af te staan. (hij stond toen op de wachtlijst) En mijn vader wilde het zelf idd ook niet. Uiteindelijk heeft hij er gelukkig 1 gekregen via de wachtlijst.
Ik heb dezelfde ziekte, en mijn man zegt nu dat hij er 1 aan me af zou staan, maar ik weet niet of ik dat aan zou kunnen nemen. Ook met het oog op ons gezin. Wat als er iets mis gaat, of als hij daarna zelf problemen krijgt. Zit je met 2 zwakker personen. Denk niet dat ik dat risico durf te nemen. (maar ws. is een nieuwe nier bij mij ook pas nodig als ik de 50 ben gepasseerd)

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij een orgaan doneren aan fam? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij een orgaan doneren aan fam?

Bericht  Green_Pepper di 13 nov 2012 - 11:20

Ja hoor, dat zou ik vrijwel direct doen.
Ik denk ook dat als ik het niet zou doen en het gaat slechter met diegene, ik me altijd schuldig zou voelen: ik had immers kunnen helpen.
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij een orgaan doneren aan fam? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij een orgaan doneren aan fam?

Bericht  Coco di 13 nov 2012 - 11:51

Alleen aan mijn zus zolang haar kinderen nog niet volwassen zijn, mits mijn man in goede conditie is. Ik houd mijn nieren gewoon liever zelf aangezien ik ook twee kinderen heb waar ik de rest van mijn, hopelijk nog lange, leven voor wil zorgen en dan wil ik absoluut niet onnodig risico lopen dat mijn overgebleven nier het begeeft en ik in de problemen kom. Dit is ook een reden waarom mijn man en ik elkaar niets zullen afstaan.

De reden waarom ik alleen aan mijn zus zou afstaan is omdat zij alleenstaande moeder is en ik het niet zou kunnen verdragen als mijn ex-zwager de volledige zorg over hun zou krijgen en mijn zus daar ook nooit gerust over zou kunnen zijn.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij een orgaan doneren aan fam? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij een orgaan doneren aan fam?

Bericht  Snoes di 13 nov 2012 - 20:05

Ja, zonder twijfel.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij een orgaan doneren aan fam? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij een orgaan doneren aan fam?

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 20:45

Ja, ik zou dat doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij een orgaan doneren aan fam? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij een orgaan doneren aan fam?

Bericht  GreenGrass di 13 nov 2012 - 21:14

Mijn zusje heeft zelf maar 1 nier. Waarschijnlijk een genetisch foutje, mijn oom is er recent achter dat hij er ook maar 1 heeft. Ik ben ook onderzoek en heb er wel 2. Mocht mijn zusjes nier uitvallen dan heeft ze een nieuwe nodig en zal ik zeker overwegen om haar een nier te geven (als dit medisch ook kan).
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij een orgaan doneren aan fam? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij een orgaan doneren aan fam?

Bericht  liesje di 13 nov 2012 - 22:09

ja!!!
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij een orgaan doneren aan fam? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij een orgaan doneren aan fam?

Bericht  Fenna di 13 nov 2012 - 22:10

Ja, dat zou ik zeker doen.
Fenna
Fenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 70
Punten : 75
Registratiedatum : 19-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij een orgaan doneren aan fam? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij een orgaan doneren aan fam?

Bericht  Jasmine di 13 nov 2012 - 22:26

Hangt er echt vanaf hoe dichtbije familie het is. Voor mijn man of kind zou ik het zeker doen.

Maar verder: mijn vader is overleden aan nierkanker. Om zijn leven te rekken, hebben ze de verkankerde nier (nier was zeer sterk vergroot door de kanker, was niks gezonds meer van over) verwijderd. Als hij maar Ă©Ă©n nier meer had gehad, was dit niet mogelijk geweest en had hij hooguit nog een paar weken gehad. Nu was dat een jaar.

Aan de andere kant: ik weet dus ook van dichtbij dat zo'n transplantatie een leven vele malen aangenamer kan maken. Een ander familielid zit nu 3 of 4 keer per dag aan de dialyse, omdat de ene nier die ze heeft niet meer functioneert.

Vind het daarom een heel moeilijk dilemma. Toch denk ik dat ik het verder niet snel zal doen. Vooral omdat ik ook de verantwoordelijkheid heb naar mijn dochter toe. Ik heb nog een heel leven voor me en ik wil gewoon het risico niet lopen dat over een x aantal jaar mijn overgebleven nier het begeeft.

Niet quoten a.j.b.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij een orgaan doneren aan fam? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij een orgaan doneren aan fam?

Bericht  Blond di 13 nov 2012 - 22:38

Voor mijn ouders en zusje wel.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij een orgaan doneren aan fam? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij een orgaan doneren aan fam?

Bericht  mezzoforte di 13 nov 2012 - 22:49

Moeilijk. Voor mijn man zou ik er niet over twijfelen. En voor nabije familie als in broer/zus zou ik het ook serieus willen overwegen. Ik ben echter nu onvoldoende op de hoogte van risico's en evt. gevolgen die dit voor mijn leven hebben om nu keihard ja te zeggen.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij een orgaan doneren aan fam? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij een orgaan doneren aan fam?

Bericht  Ella di 13 nov 2012 - 23:20

Ja absoluut
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij een orgaan doneren aan fam? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij een orgaan doneren aan fam?

Bericht  SuperGrover di 13 nov 2012 - 23:28

Ja absoluut, voor familie, maar ook voor vriendinnen. Ik ben jong, gezond en heb alleen de verantwoordelijkheid over mezelf.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij een orgaan doneren aan fam? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij een orgaan doneren aan fam?

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 3:30

Ja, daar hoef ik niet over na te denken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij een orgaan doneren aan fam? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij een orgaan doneren aan fam?

Bericht  rianne287 wo 14 nov 2012 - 8:00

Ja, maar het ligt er wel een beetje aan om wie het gaat.
Ik denk eigenlijk dat ik dit alleen zou doen bij mijn ouders en mijn vriend..
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij een orgaan doneren aan fam? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij een orgaan doneren aan fam?

Bericht  Antibes wo 14 nov 2012 - 8:25

SuperGrover schreef:Ja absoluut, voor familie, maar ook voor vriendinnen. Ik ben jong, gezond en heb alleen de verantwoordelijkheid over mezelf.

Maar dat hoeft de rest van je leven toch niet zo te blijven? En dan?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij een orgaan doneren aan fam? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij een orgaan doneren aan fam?

Bericht  Joli86 wo 14 nov 2012 - 8:51

May schreef:Ik zou het doen, zonder daar over te moeten nadenken!

+1
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij een orgaan doneren aan fam? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij een orgaan doneren aan fam?

Bericht  Bailey wo 14 nov 2012 - 13:45

Als het gaat om mijn zus, nichtje, neefje of ouders hoef ik geen moment te twijfel.
Bailey
Bailey
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 14
Punten : 19
Registratiedatum : 06-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij een orgaan doneren aan fam? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij een orgaan doneren aan fam?

Bericht  Roodkapje wo 14 nov 2012 - 15:05

Aan mijn kinderen (waarvan 2 met afwijking aan de nieren ) direct.

Aan andere: Nee, niet direct. Ik zou daar heel goed over na moeten denken zeker omdat we niet weten wat de afwijkingen bij onze kindjes in de loop der jaren gaat doen. Nu ziet alles er nog rooskleurig uit en ziet het er naar uit dat ze er oud mee kunnen worden... maar wie weet....
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij een orgaan doneren aan fam? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij een orgaan doneren aan fam?

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 16:13

Aan mijn zusje en moeder zou ik direct doneren. Ook al heb ik de kans dat ik mijn nier bijvoorbeeld zelf nodig krijg later. Ik zou het mezelf nooit vergeven dat mijn moeder of zusje het niet zouden overleven omdat ik niks wil doneren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij een orgaan doneren aan fam? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij een orgaan doneren aan fam?

Bericht  Parisienne wo 14 nov 2012 - 20:41

Aan mijn dochter zou ik direct doneren (zij heeft een nierafwijking). Aan familie zou ik er wel wat langer over nadenken. Hetzelfde als bij Roodkapje: het zou eraan liggen hoe de situatie bij mijn dochter op dat moment is en hoe de toekomst er voor haar uit ziet.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij een orgaan doneren aan fam? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij een orgaan doneren aan fam?

Bericht  Rouxxxe do 15 nov 2012 - 5:29

Ja, voor mijn ouders en broer zou ik dat doen.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij een orgaan doneren aan fam? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij een orgaan doneren aan fam?

Bericht  Creabea_28 do 15 nov 2012 - 8:01

Ja voor mijn ouders en zusje zou ik dat zeker doen.
Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Aantal berichten : 585
Punten : 616
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij een orgaan doneren aan fam? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij een orgaan doneren aan fam?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum