Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor welk aanbod?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Voor welk aanbod? Empty Voor welk aanbod?

Bericht  loura di 13 nov 2012 - 0:03

Mijn vriend en ik wonen in een huurpand in Amsterdam. Dit is particuliere huur en wij huren van een makelaar. Nu staat het pand te koop omdat de eigenaar een hele oude man is die het kwijt wilt. Wij als huurders zijn beschermd en kunnen er niet zomaar worden uitgegooid. Nu kwamen er net twee heren bij ons binnen kijken die geïnteresseerd zijn in het pand. Die heren vroegen aan ons of wij bereid zijn te verhuizen naar een andere woning die zij aanbieden met een geldbedrag op zak. Ons antwoord was dat zij dan wel met een heel goed aanbod moeten komen. Wij zitten op een top locatie en hebben heel veel aan de woning opgeknapt. Zij moeten dus wel met een heel mooi ander huis moeten aankomen willen wij daar op in gaan. Ook moeten zij echt wel met een goed geld bedrag komen.

Wat zou voor jullie eventueel een mooi aanbod zijn om je eigen woning te verlaten? Qua geld bedrag maar ook qua woonwensen?
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor welk aanbod? Empty Re: Voor welk aanbod?

Bericht  Ooh La La! di 13 nov 2012 - 0:58

*weg

Laatst aangepast door Ooh La La! op di 13 nov 2012 - 1:35; in totaal 1 keer bewerkt

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  TukTuk di 13 nov 2012 - 1:00

Wat betreft wooneisen:

- Gelijke of lagere huur (Eventueel wel iets hoger als het het waard is, maar niet dat je voor iets vergelijkbaars 100 euro per maand meer moet betalen bijvoorbeeld)
- Minimaal zelfde aantal kamers
- Minimaal zelfde oppervlakte
- Afstand naar winkels / bereikbaarheid moeten goed zijn, of in ieder geval niet slechter als nu
- Wijk / omgeving moet wel prettig zijn
- Dat er niet teveel geklust meer hoeft te worden in de woning en anders op hun kosten (Stel er moet overal een nieuwe vloer in omdat de nu heel vies tapijt ligt, dan zou ik wel eisen dat dat op hun kosten gebeurd)

Wat betreft geldbedrag, geeen idee..

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Blond di 13 nov 2012 - 1:13

Wat voor huurcontract hebben jullie dan? Voor onbepaalde tijd die alleen door jullie ontbonden kan worden?

Ik werk ook bij een makelaarskantoor en wij werken met huurovereenkomsten van 1 of 2 jaar. In die tijd kunnen de huurders er niet uit worden gezet. Daarna is het meestal voor beide partijen een opzegtermijn van 3 maanden, om ervoor te zorgen dat als mensen hun huis verkopen, de huurders er toch uit moeten.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Atelier Madame di 13 nov 2012 - 1:37

Lijstje van Angelnyn en dezelfde voorwaarden uit je contract (dus prijs en vooral ook onbepaalde tijd). Het mooiste zou natuurlijk zijn dat je ze iets aanbieden in goede staat waar je maar voor weini aan hoeft te klussen. Dat je dus een mooi zakcentje aan je verhuizing overhoudt.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 1:51

Chance schreef:Wat voor huurcontract hebben jullie dan? Voor onbepaalde tijd die alleen door jullie ontbonden kan worden?

Ik werk ook bij een makelaarskantoor en wij werken met huurovereenkomsten van 1 of 2 jaar. In die tijd kunnen de huurders er niet uit worden gezet. Daarna is het meestal voor beide partijen een opzegtermijn van 3 maanden, om ervoor te zorgen dat als mensen hun huis verkopen, de huurders er toch uit moeten.

En wat nou als de huurder niet akkoord gaat met opzegging?

Ik zou best snel dit huis verlaten haha. We zitten nu AK en wel echt in een topruimte op een toplocatie, maar ik wil graag een eigen huur of koophuis, in ieder geval een vast plekje. Dus als ze ons een leuk huisje aan zouden bieden tegen een mooie huurprijs zeg ik meteen ja haha!

Gast
Gast

Bericht  TukTuk di 13 nov 2012 - 1:55

Harrison schreef:
Chance schreef:Wat voor huurcontract hebben jullie dan? Voor onbepaalde tijd die alleen door jullie ontbonden kan worden?

Ik zou best snel dit huis verlaten haha. We zitten nu AK en wel echt in een topruimte op een toplocatie, maar ik wil graag een eigen huur of koophuis, in ieder geval een vast plekje. Dus als ze ons een leuk huisje aan zouden bieden tegen een mooie huurprijs zeg ik meteen ja haha!

Je hebt niet veel te willen? Als je een huurovereenkomst hebt die 2 jaar loopt, en daarna is er een opzegtermijn, dan kan die gewoon opgezegd worden daarna en heb je dat maar te accepteren?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 2:05

Nouja zoals ik het lees krijgen huurders na een contract van bepaalde tijd een contract voor onbepaalde tijd, dan moet de huurder akkoord gaan met huuropzegging en moet de opzegging een wettelijke grondslag hebben. Dan hebben huurders heel wat te willen hoor.

Bovendien moet een huurovereenkomst voor bepaalde tijd ook gewoon opgezegd worden en moet de huurder daarmee instemmen. Een huurovk van bepaalde tijd bestaat dus in feite eigenlijk helemaal niet.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk di 13 nov 2012 - 2:26

Harrison schreef:Nouja zoals ik het lees krijgen huurders na een contract van bepaalde tijd een contract voor onbepaalde tijd, dan moet de huurder akkoord gaan met huuropzegging en moet de opzegging een wettelijke grondslag hebben. Dan hebben huurders heel wat te willen hoor.

Bovendien moet een huurovereenkomst voor bepaalde tijd ook gewoon opgezegd worden en moet de huurder daarmee instemmen. Een huurovk van bepaalde tijd bestaat dus in feite eigenlijk helemaal niet.

Als er voor beide partijen een opzegtermijn is van 3 maanden, dan heb je toch niks te willen als de verhuurder opzegt en zich netjes aan die 3 maanden houdt?
Bij ons was het ook zo, we hadden in ieder geval een huurcontract voor 6 maanden gekregen, in die tijd kon er niet opgezegd worden. Daarna is dit huurcontract doorgelopen, en had de verhuurder 3 maanden opzegtermijn en wij 1 maand. En kregen we dus ook vrij onverwachts ineens een brief dat de verhuurder het contract wilde opzeggen, en de datum waarop we uiterlijk uit de woning moesten zijn, was dus 3 maanden na die brief.

Volgens mij is het wel afhankelijk van wat voor soort contract je hebt. Als je een huurovereenskomst op grond van de leegstandswet hebt (Wat vaak is bij panden die te koop staan), dan is dit wel een contract voor een bepaalde tijd, want er staat in dat de woning max x aantal jaar daarvoor gebruikt mag worden geloof ik.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 3:00

AngelNyn schreef:
Harrison schreef:Nouja zoals ik het lees krijgen huurders na een contract van bepaalde tijd een contract voor onbepaalde tijd, dan moet de huurder akkoord gaan met huuropzegging en moet de opzegging een wettelijke grondslag hebben. Dan hebben huurders heel wat te willen hoor.

Als er voor beide partijen een opzegtermijn is van 3 maanden, dan heb je toch niks te willen als de verhuurder opzegt en zich netjes aan die 3 maanden houdt?
Bij ons was het ook zo, we hadden in ieder geval een huurcontract voor 6 maanden gekregen, in die tijd kon er niet opgezegd worden. Daarna is dit huurcontract doorgelopen, en had de verhuurder 3 maanden opzegtermijn en wij 1 maand. En kregen we dus ook vrij onverwachts ineens een brief dat de verhuurder het contract wilde opzeggen, en de datum waarop we uiterlijk uit de woning moesten zijn, was dus 3 maanden na die brief.

Volgens mij is het wel afhankelijk van wat voor soort contract je hebt. Als je een huurovereenskomst op grond van de leegstandswet hebt (Wat vaak is bij panden die te koop staan), dan is dit wel een contract voor een bepaalde tijd, want er staat in dat de woning max x aantal jaar daarvoor gebruikt mag worden geloof ik.

Hadden jullie een contract op grond van de leegstandswet, want dat maakt inderdaad uit. En anders moet de huurder hoe dan ook akkoord gaan en anders moet de rechter vaststellen of en wanneer het huurcontract afloopt.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk di 13 nov 2012 - 3:02

Harrison schreef:
AngelNyn schreef:

Hadden jullie een contract op grond van de leegstandswet, want dat maakt inderdaad uit. En anders moet de huurder hoe dan ook akkoord gaan en anders moet de rechter vaststellen of en wanneer het huurcontract afloopt.

Ja dat hadden we inderdaad smile Ging er eigenlijk van uit dat het voor ieder huurcontract zo wel zou gelden, zolang er iets staat over een opzegtermijn vanuit beide kanten smile Maar heb ik weer wat geleerd! smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  loura di 13 nov 2012 - 4:02

Ik heb een contract voor onbepaalde tijd. De makelaar heeft ons ook toegezegd dat koop geen huur breekt. Wat dat betreft zitten we wel veilig gelukkig en ik denk ook wel in een voorkeur positie.
loura
loura
Ratel
Ratel

Bericht  loura di 13 nov 2012 - 4:05

Ooh La La! schreef:*weg
Gemist! Jammer
loura
loura
Ratel
Ratel

Bericht  Ooh La La! di 13 nov 2012 - 4:37

loura schreef:
Gemist! Jammer

Nog even dan Wink

.

Laatst aangepast door Ooh La La! op di 13 nov 2012 - 23:15; in totaal 1 keer bewerkt

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  Blond di 13 nov 2012 - 4:56

Harrison schreef:

Wat AN zegt dus. Wij verhuren ook alleen woningen onder de leegstandswet. Dit gaat ook om allemaal woningen die niet verkocht worden waardoor mensen met dubbele lasten zitten.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  loura di 13 nov 2012 - 5:57

Ooh La La! schreef:
loura schreef:
Gemist! Jammer

Nog even dan Wink
.
oke thanks! Nou wij hebben wel de mazzel dat mijn vriend zijn oom de makelaar is. Hij vertelde ons ook dat we er niet zomaar uitgezet kunnen worden. Als ik een ander huis aangeboden krijg die aan de wensen voldoet incl geld bedrag waar we goed van kunnen verhuizen zullen we er wel uit gaan. Maar dan moeten ze echt met iets goeds komen.
loura
loura
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: