Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meer leven bij de dag

+2
Raindrop
BJA
6 plaatsers

Ga naar beneden

Meer leven bij de dag Empty Meer leven bij de dag

Bericht  BJA zo 11 nov 2012 - 0:11

Ik ben een persoon die zich snel en veel druk maakt. Om maar even wat voorbeelden te noemen:

- Ik maak mij nu al druk om kerst bij mijn schoonouders. Vind ik het wel gezellig, word ik niet misselijk van het eten en ga zo maar door.
- Mijn eigen verjaardag. Ik weet niet hoe ik dit aan moet pakken, wie moet ik uitnodigen, passen ze allemaal wel in mijn huis, etc.

Ik ben nu ziek en maak me al druk over het werk dat ik moet doen als ik weer beter ben. Krijg ik het wel af? Zo zijn er nog veel meer dingen waar ik mij druk om maak. Dit maakt sommige uitjes of afspraken minder leuk omdat ik met die stomme gedachtes zit.

Echt een boel onzin gedachtes dus. Ik zou zo graag eens wat meer bij de dag willen leven en mij gewoon niet zo druk meer willen maken om de toekomst. Gewoon genieten en minder denken aan wat anderen van mij vinden.

Wie herkent dit of wie heeft tips voor mij? Zijn er boeken aan te raden over dit onderwerp? Ik wil mij namelijk eens wat meer hierin gaan verdiepen om zodoende mijn leven wat relaxter te laten verlopen.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meer leven bij de dag Empty Re: Meer leven bij de dag

Bericht  Raindrop zo 11 nov 2012 - 3:05

Dit is heel herkenbaar voor mij (helaas).
Ik maak me ook altijd heel snel druk, over de kleinste dingen zelfs. Ik merk ook dat ik daardoor vaak gespannen ben en minder kan genieten van het leven.
Ik heb verder niet echt tips voor je maar ik ga dit topic wel volgen. Het lijkt me heerlijk om bij de dag te leven en me niet mee zo druk te maken over van alles en nog wat.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meer leven bij de dag Empty Re: Meer leven bij de dag

Bericht  BJA zo 11 nov 2012 - 3:18

Ik heb dat ook Raindrop, ik kan niet goed genieten. Ja, pas achteraf, als het al voorbij is.

Ik ga denk ik het boek ''de kracht van het nu'' bestellen.
Het is misschien wat zweverig voor sommige mensen maar ik denk dat dat niet kwaad kan en dat dat wel wat inzicht geeft. Ik kan om eerlijk te zijn wel wat van dit soort literatuur/inzichten gebruiken.

http://www.bol.com/nl/p/de-kracht-van-het-nu/666875102/?Referrer=ADVNLGOT002008666875102
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meer leven bij de dag Empty Re: Meer leven bij de dag

Bericht  Appeltje zo 11 nov 2012 - 7:57

Voor mij is dit ook heel herkenbaar.

Ik ben in mijn gedachten ook altijd bezig met of het verleden, of de toekomst, maar kan moeilijk genieten van het moment.
Inderdaad achteraf, dan denk ik soms, kon ik die avond of dag nog maar eens over doen want het was eigenlijk zo leuk..

Ik maak me ook snel druk om allerlei dingen. Hoop echt dat ik me ooit minder druk maak om alles, maar ik denk dat het gewoon in mijn karakter zit..
Appeltje
Appeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 275
Registratiedatum : 07-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Meer leven bij de dag Empty Re: Meer leven bij de dag

Bericht  bolus26 zo 11 nov 2012 - 8:13

Misschien een mindfullness cursus?
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meer leven bij de dag Empty Re: Meer leven bij de dag

Bericht  Printje zo 11 nov 2012 - 8:16

Heel erg herkenbaar, je wilt niet weten waar ik me allemaal zorgen om kan maken. Nu ben ik bijv. als de dood dat ik na de bevalling in het ziekenhuis moet blijven, das echt mijn angst (we hebben veel meegemaakt met het ziekenhuis dat speelt mee) ik wil echt niet daar blijven en kan mezelf helemaal gek maken daarmee. Ik wil gewoon naar huis en terug naar mijn zoontje bijv.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meer leven bij de dag Empty Re: Meer leven bij de dag

Bericht  Manderijn zo 11 nov 2012 - 10:28

Erg herkenbaar. Ik heb het boek 'piekerprinsessen' totaal niet zweverig. Duidelijke taal, handige tips en handvaten.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Meer leven bij de dag Empty Re: Meer leven bij de dag

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 0:02

Geen last van. Ik leef heel erg bij de dag. Niet bewust, maar omdat ik een impulsief typje ben die vooral korte-termijndenkt. Waarom zou je zo willen worden? Het is juist heel handig om bezig te zijn met de toekomst. Oké, je moet je niet te veel zorgen maken, maar daar kun je simpele trucjes voor aanleren. Bv. door het inlassen van een pieker-halfuurtje: een vast moment op de dag waarop je je zorgen mag maken. Trust me, bij de dag leven is heel erg overrated.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meer leven bij de dag Empty Re: Meer leven bij de dag

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum