Buikspieroefeningen
+3
SuperGrover
Chocolate Cookie
TukTuk
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Buikspieroefeningen
Wie doet ze? En welke? Wat is goed om mee te beginnen? Etc.
Help...
Tell me your secret!
Help...
Tell me your secret!
Gast- Gast
Re: Buikspieroefeningen
Ik doe gewoon sit ups.. Volgens mij is dat nog oldskool wat het beste werkt. Ik doe ze recht en schuin.
Wat ik ook wel eens doe (zeker weten spierpijn) is de 8 minute abs op Youtube.. Erg jaren 90 stijl maar de oefeningen zijn tijdloos.. Mijn vriend houd het niet eens 8 minuten vol.. (Ik wel haha )
Wat ik ook wel eens doe (zeker weten spierpijn) is de 8 minute abs op Youtube.. Erg jaren 90 stijl maar de oefeningen zijn tijdloos.. Mijn vriend houd het niet eens 8 minuten vol.. (Ik wel haha )
Gast- Gast
Ik heb jaren terug toen dagelijks Winsor Pilates gedaan (Dvd's gedownload) en dat werkte hier wel heel goed, en vond ik ook goed vol te houden.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Ik deed het ook, moet het weer eens oppakken. Ik doe de old school sit-ups, maar doe ook wel eens mijn benen omhoog om het zwaarder te maken. En had een tijdje terug op internet gezien dat als je op je rug ligt en vanuit die houding in de lucht je tenen aan te raken. Oke dit klinkt best wel vaag zo. Even een plaatje opgezocht:
Heb dat trouwens op deze website gevonden: http://www.buikspiertraining.com
Heb dat trouwens op deze website gevonden: http://www.buikspiertraining.com
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Ooit gedaan, was geen succes. Pijn, pijn, pijn. Niets voor mij, maar respect voor de mensen die het wel volhouden.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
YouTube en dan zoeken op rompstabiliteit krijg je heel veel oefeningen
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik doe de hover. De kunst van deze is wel dat je niet in je rug gaat hangen en hij is, als je het goed doet. Heel vermoeiend. Het bovenste plaatje is voor de rechte buikspieren en met de onderste pak je, je schuine. Die moet je natuurlijk wel beide kanten pakken. Het is wel een oefeningen die je moet opbouwen. Ik weet in periodes dat mijn buikspieren niks waard zijn kan ik met moeite 45 seconde volhouden. Afgelopen week lukt het mij direct 1 minuut, maar ik had nog wel over. Dus ik had het langer vol kunnen houden.
Het voordeel van deze is dat je ook je rugspieren voor een deel meeneemt. Hierdoor blijft er een verband tussen de buik en rugspieren.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Ik heb zo'n fitnessbal. Makkelijk, goedkoop en werkt perfect.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Dat eerste plaatje van SoGood dat doe ik ook wel eens.. Heerlijk vind ik dat! En dan mezelf pushen om het langer vol te houden.
Ik moet het echt weer gaan oppakken. Goed topic dit haha.. Stimulans
Ik moet het echt weer gaan oppakken. Goed topic dit haha.. Stimulans
Gast- Gast
Lady4 schreef:Ik heb zo'n fitnessbal. Makkelijk, goedkoop en werkt perfect.
Wat voor oefeningen doe jij op zo'n bal Lady? Ik heb er ook een, maar behalve de 'gewone' sit-ups weet ik niet wat voor oefeningen ik moet doen.
Ik heb ook wel eens de 8 minute ab gedaan op youtube. Spierpijn!!
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Carra schreef:Lady4 schreef:Ik heb zo'n fitnessbal. Makkelijk, goedkoop en werkt perfect.
Wat voor oefeningen doe jij op zo'n bal Lady? Ik heb er ook een, maar behalve de 'gewone' sit-ups weet ik niet wat voor oefeningen ik moet doen.
Ik heb ook wel eens de 8 minute ab gedaan op youtube. Spierpijn!!
Ook alleen gewone sit-ups. En schuine, voor r schuine buikspieren. Ik vind het veel fijner dan op de grond liggen.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Vergeet niet dat als je er nog een 'vet' laagje bovenop hebt zitten dat je ook moet gaat cardio'en voor verbranding, want anders ben je heel lang bezig voordat je resultaat ziet, en je rug zal er uiteindelijk niet blij van worden omdat er kans is op blessures aan je rug.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: