Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Buikspieroefeningen

+4
teletascha
Susan
Clapperdie
Tania
8 plaatsers

Ga naar beneden

Buikspieroefeningen Empty Buikspieroefeningen

Bericht  Tania do 19 apr 2012 - 1:31

Ik mag weer buikspieroefeningen doen (joepie Rolling Eyes ). Maar wat helpt nou goed om dat zwangerschapshangbuikje een beetje weg te krijgen? Na mijn eerste zwangerschap ging het zo goed als vanzelf maar nu zal ik er meer mijn best voor moeten doen ben ik bang.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikspieroefeningen Empty Re: Buikspieroefeningen

Bericht  Clapperdie do 19 apr 2012 - 1:40

ik ben benieuwd! ik lees even mee
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Susan do 19 apr 2012 - 1:40

Ik doe het op de sportschool, dan sta je tegen een soort halve skippybal aan met je armen en voeten op steunen en dan moet je je knieën naar je buik trekken. Thuis doe ik verder geen sit-ups, zou ik wel moeten doen, maar daar heb ik echt geen zin in.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  teletascha do 19 apr 2012 - 7:32

Ik denk wat het beste helpt: geduld! Ze zeggen toch 9 maanden op , 9 maanden af. Ik was zelf pas na ongeveer 5 maanden weer terug op mijn oude figuur.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Bericht  Tania do 19 apr 2012 - 7:49

teletascha schreef:Ik denk wat het beste helpt: geduld! Ze zeggen toch 9 maanden op , 9 maanden af. Ik was zelf pas na ongeveer 5 maanden weer terug op mijn oude figuur.

Toch ben ik bang dat er dit keer meer voor nodig is dan geduld. Het is echt veel erger dan vorige keer. Het zal nog wel wat bijtrekken hoor, maar ik zal er echt meer moeite voor moeten doen nu.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Minx do 19 apr 2012 - 8:02

Nog even wachten!!! ze zeggen dat het na 6-8 weken weer mag maar je kan echt beter wachten tot 12 weken. De kans is namelijk aanwezig dat je rechte buikspieren nog niet weer op hun plek zitten. Wat je al wel kan doen en ook je hele zwangerschap door mag doen zijn de schuine en dwarse buikspieren.

Handen en knieen stand zorgen dat de rug recht is, links en rechts naast je navel intrekken, rechter arm strekken en linker been
Buikspieroefeningen Image

de twist dit kan ook staand op het moment dat je naar links draait span je rechts aan en anders om. Als e langs je bekkenrand voelt voel je een spier harder worden.

Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Tania do 19 apr 2012 - 8:16

Fairytale schreef:Nog even wachten!!! ze zeggen dat het na 6-8 weken weer mag maar je kan echt beter wachten tot 12 weken. De kans is namelijk aanwezig dat je rechte buikspieren nog niet weer op hun plek zitten. Wat je al wel kan doen en ook je hele zwangerschap door mag doen zijn de schuine en dwarse buikspieren.

Maar de verloskundige heeft gevoeld en zei dat ze weer op hun plek zaten. Of kun je dan evengoed beter wachten voor de zekerheid?

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Minx do 19 apr 2012 - 8:23

Dan nog kun je beter wachten tot 12 weken. Ze hebben minimaal 20 weken op een andere plek gezeten. Dus zou ze lekker de tijd geven om weer te wennen en weer helemaal te herstellen. Verloskundigen zijn er vaak wat sneller mee dan dat fysio's als advies geven.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 8:24

Ik heb nog helemaal geen buikspieroefeningen gedaan. Ik moet zeggen dat met heel veel wandelen ik mijn figuur van voor de zwangerschap wel weer terug heb.

Ik zou zelf niet al te snel beginnen met oefeningen te doen. Ik zou veel te bang zijn dat ik te vroeg begin en daardoor juist alles uit verhouding blijft. Dan maar liever wat langer met een buikje.

Gast
Gast

Bericht  Slakje do 19 apr 2012 - 8:33

Ik ben naar de kinesist geweest voor oefeningen na 4 weken. Maar na de oefeningen daar heb ik het wat laten slabakken. Sinds gisteren opnieuw begonnen met joggen en buikspieroefeningen. Ze gingen al een heel stuk beter dan toen bij de kinesist. Toen voelde ik echt dat het allemaal nog niet goed zat.
Ik zou echt nog even afwachten en je lichaam eerst alle rust gunnen. Je hebt 9 maanden lang een kind in je buik gedragen en dan bevallen, dat is echt een topprestatie. Laat je lichaam nog enkele weken rusten en steek je vrije tijd in je kindje.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Minx do 19 apr 2012 - 8:37

Slakje schreef:Ik ben naar de kinesist geweest voor oefeningen na 4 weken. Maar na de oefeningen daar heb ik het wat laten slabakken. Sinds gisteren opnieuw begonnen met joggen en buikspieroefeningen. Ze gingen al een heel stuk beter dan toen bij de kinesist. Toen voelde ik echt dat het allemaal nog niet goed zat.
Ik zou echt nog even afwachten en je lichaam eerst alle rust gunnen. Je hebt 9 maanden lang een kind in je buik gedragen en dan bevallen, dat is echt een topprestatie. Laat je lichaam nog enkele weken rusten en steek je vrije tijd in je kindje.

haha zo mooi dat vlaams, ik heb ook een paar vlaamse boeken leest zo grappig. Maar 4 weken is echt veel te vroeg. Heel goed dat je de oefeningen hebt laten verslappen en er nu weer mee bent begonnen smile
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tania do 19 apr 2012 - 8:47

Ok, ik wacht nog even dan. He wat vervelend Laughing .
Bedankt voor de tips!

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Darius do 19 apr 2012 - 8:57

Misschien handig om eens een tijdje te gaan zwemmen of aan yoga te doen. Je traint je spieren en je wordt er leniger van. Ook je buikspieren neem je rustig aan mee.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Aimee vr 20 apr 2012 - 8:18

Ik heb ook even een vraag over buikspieroefeningen; bij de nacontrole bij de VK liet ze mij voelen dat mijn buikspieren nog niet helemaal gesloten waren. Ik mocht pas weer oefeningen gaan doen als dit wel het geval was. Nou voel ik regelmatig even, maar aan de bovenkant zit er nog een kier tussen waar ik zo mijn vingers tussen kan steken. Komt dit nog goed, of moet ik ergens aan de bel gaan trekken?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Minx vr 20 apr 2012 - 8:21

Geef je borstvoeding??
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Aimee vr 20 apr 2012 - 8:22

Fairytale schreef:Geef je borstvoeding??
Ja
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  Minx vr 20 apr 2012 - 8:24

Met borstvoeding duurt het sowieso wat langer voor alle hormonen verdwenen zijn. Je zit nu nog een beetje op een randje. Daarom vaak ook wacht een maand of 3 dan zit je in de meeste gevallen wel veilig. Ik zou gewoon nog even een maandje afwachten.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Aimee vr 20 apr 2012 - 8:27

Fairytale schreef:Met borstvoeding duurt het sowieso wat langer voor alle hormonen verdwenen zijn. Je zit nu nog een beetje op een randje. Daarom vaak ook wacht een maand of 3 dan zit je in de meeste gevallen wel veilig. Ik zou gewoon nog even een maandje afwachten.

Oké, dankjewel! smile Dan wacht ik nog eventjes.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  Slakje vr 20 apr 2012 - 9:36

Aimee schreef:Ik heb ook even een vraag over buikspieroefeningen; bij de nacontrole bij de VK liet ze mij voelen dat mijn buikspieren nog niet helemaal gesloten waren. Ik mocht pas weer oefeningen gaan doen als dit wel het geval was. Nou voel ik regelmatig even, maar aan de bovenkant zit er nog een kier tussen waar ik zo mijn vingers tussen kan steken. Komt dit nog goed, of moet ik ergens aan de bel gaan trekken?

Je kan altijd even naar een kinesist gaan.
Het zou kunnen helpen om je buik 10 x kort op te spannen en te ontspannen en dan 10 x op te spannen, te houden en terug te ontspannen. En dat meerdere keren op een dag (oefeningen die ik bij de kine moest doen om de spoeren terug te sluiten).
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud