moet je babykleertjes altijd wassen?
+22
Snoes
teletascha
Sophiee
Mysterious
Puggle
M-G
Flower_L
Highway
M@niek
smooch
tweeling
iloverose
Annemie
Muus
Pompoen
Twellie
Flip Fluitketel
Paper Crown
Pien
Star007
kwak
loesje
26 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
moet je babykleertjes altijd wassen?
ik heb zowel nieuwe als gebruikte kleertjes/dekentjes ect voor ons baby meisje maar moet ik alles opnieuw wassen?
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Re: moet je babykleertjes altijd wassen?
Ik was alles voordat de baby er is.
het heeft al weet ik hoelang in de winkel gelegen en hier thuis. Dus ik vind het wel fris om alles even te wassen, strijkijzer er over want dan ligt het mooi in de kast (nesteldrang).
Ik ga er half december denk ik mee beginnen.
het heeft al weet ik hoelang in de winkel gelegen en hier thuis. Dus ik vind het wel fris om alles even te wassen, strijkijzer er over want dan ligt het mooi in de kast (nesteldrang).
Ik ga er half december denk ik mee beginnen.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Het is maar net wat jij zelf wil. Ik persoonlijk zou dat wel doen. Vind het gewoon wat frisser.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Van bepaalde stoffen die in nieuwe kleding zit kun je gordelroos krijgen vertelde mijn schoonmoeder.
Sowieso, waarom zou je het niet wassen?! Is toch wel zo fris?
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik ga wel echt alles wassen, vind dat gewoon frisser
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ik was alles. Doe ik met mijn eigen kleren ook. Kleine moeite. Ik was 't trouwens niet met neutral maar gewoon robijntje zacht en puur.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik heb ook nog veel van de 1e, maar ben wel van plan alles te gaan wassen.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Ik ga ook alles uitwassen, sokjes, knuffels etc niet hoor maar wel de kleertjes, de hydrofiele luiers, bedspulletjes.
De spuugdoekjes etc niet want die gebruik ik nu gewoon als snoetenpoetsers zeg maar dus die liggen al beneden in de keuken.
Ik was trouwens met ons gewone wasmiddel en een klein beetje wasverzachter, en daarna hang ik zo'n builtje van Zwitsal in de kast erbij.
De spuugdoekjes etc niet want die gebruik ik nu gewoon als snoetenpoetsers zeg maar dus die liggen al beneden in de keuken.
Ik was trouwens met ons gewone wasmiddel en een klein beetje wasverzachter, en daarna hang ik zo'n builtje van Zwitsal in de kast erbij.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Pien schreef:Van bepaalde stoffen die in nieuwe kleding zit kun je gordelroos krijgen vertelde mijn schoonmoeder.
Nou, dat kan dan weer niet. Gordelroos komt alleen voor bij mensen die ooit de waterpokken hebben gehad en dan vaak bij een verzwakte weerstand. Het is dus een virus dat al aanwezig moet zijn in iemands lichaam.
Maar ik zou kleding ook wassen, zeker tweedehands kleding. Als ik tweedehands kleding koop voor mijn dochters draai ik altijd een programma van twee uur op zestig graden in de wasmachine en geen fijn wasje of zo.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
en hoelang van te voren was je de kleertjes? onze meubels komen over 3 weken en wil eigenlijk alles al in de kast habgen gewassen en gestreken. de bavy komt pas in maart. kan dat of moet ik tegen die tijd nog een keer wassen
Mysterious- Prater
- Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10
Ik heb alles al in zijn kastje gehangen, ongewassen.. Straks als ik 36 weken ben was en strijk ik 't. Ik zou t niet met jouw termijn al doen, ik zou 't dan opnieuw willen wassen. Hang gewoon alles erin lekker met zwitsal builtje en tegen 't einde was je 't.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik kreeg als kind enorme uitslag van nieuwe kleding, daar zitten vaak allerlei stofjes in om ze mooi te houden in de winkel.
Ik ga dus alles wassen, de tweedehandskleertjes ook omdat je niet weet waarmee het gewassen is en óf het wel goed gewassen is.
Ik ga het pas dichter van te voren wassen, ik heb nu al best veel, maar dan moet ik straks misschien nog meer wassen draaien, dan doe ik het liever in 1x.
Ik ga dus alles wassen, de tweedehandskleertjes ook omdat je niet weet waarmee het gewassen is en óf het wel goed gewassen is.
Ik ga het pas dichter van te voren wassen, ik heb nu al best veel, maar dan moet ik straks misschien nog meer wassen draaien, dan doe ik het liever in 1x.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Ik heb ook eerst alles ongewassen in de kast opgehangen. En ga het binnenkort ergens eens allemaal wassen
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Je moet niks, maar vond het voor zo'n kleintje wel net zo fris. Ik heb het ook allemaal met parfumvrij wasmiddel gewassen. Je zou er in de eerste weken achter komen dat de baby allergisch reageert, is voor zo'n mini wel heel sneu en dan kun je écht alles opnieuw wassen.
Gast- Gast
Ik ga alles ook pas rond 35 weken wassen. Strijken doe ik vrijwel niets meer...bij R streek ik alles maar dat was ik heel snel al beu;)
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik heb alles maar dan ook echt alles pas geleden gewassen. (ook sokken, doekjes, knuffels etc.) Met normaal wasmiddel en wasverzachter. Nu hangt/ligt het in de kast met zwitsal buideltjes.
Muus- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10
Ik zou ook alles ff lekker wassen, 2e hands kleertjes van mp of het forum was ik nou sowieso ook nog altijd, wel zo fris.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Met 36 weken ook alles gewaasen kleertje -knuffels,beddengoed enz daarna alles gestreken had ik ook wat te doen met verlof (daarna heb ik zeer weing nog gestreken hihi)
iloverose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12
Ik heb ook alles gewassen. Eerst alles gewoon ongewassen in de kast gehangen en met 35 weken alles gewassen en gestreken.
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Paper Crown schreef:Ik heb alles al in zijn kastje gehangen, ongewassen.. Straks als ik 36 weken ben was en strijk ik 't. Ik zou t niet met jouw termijn al doen, ik zou 't dan opnieuw willen wassen. Hang gewoon alles erin lekker met zwitsal builtje en tegen 't einde was je 't.
Zo heb ik het ook gedaan. En vooral veel zwitsal zakjes, die ruiken zo heerlijk!
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Rejoy. schreef:Je moet niks, maar vond het voor zo'n kleintje wel net zo fris. Ik heb het ook allemaal met parfumvrij wasmiddel gewassen. Je zou er in de eerste weken achter komen dat de baby allergisch reageert, is voor zo'n mini wel heel sneu en dan kun je écht alles opnieuw wassen.
+1, ik heb trouwens alleen de kleertjes gewassen. Dekens e.d. Niet. Tot 2 jaar heb ikzelf neutral gebruikt.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb nu alles ongewassen in de kast en ga het met mijn verlof wassen, dus dat zal met 34 weken zijn. Ik vind alleen neutral niet lekker ruiken.. Dus ik moet nog maar eens zien waarmee ik ga wassen.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Alles gaat in de was..kleding lakens etc met neutral. Knuffels etc met gewoon wasmiddel
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ik heb ook alles gewassen gewoon met robijntje waar ik alles mee was.
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Moet je onder de zonnebank altijd een brilletje op?
» wijdere Babykleertjes
» Spulletjes wassen.
» Kleertjes wassen
» Kleertjes wassen
» wijdere Babykleertjes
» Spulletjes wassen.
» Kleertjes wassen
» Kleertjes wassen
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: