Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof)

+7
Pompoen
Bisq
Minx
girli
SleepingBeauty
Printje
Snoes
11 plaatsers

Ga naar beneden

Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof) Empty Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof)

Bericht  Printje di 6 nov 2012 - 10:48

Hoi hoi

Ik heb vandaag, samen met de directeur, 2 sollicitatiegesprekken gevoerd met mogelijke vervangsters voor mijn zwangerschapsverlof. Beiden leuke vlotte meiden maar ik twijfel nog een beetje.

Wie zou jij kiezen.

Juf 1:
- wat jonger, net afgestudeerd, enthousiast maar wat bescheiden, leuke ideeen rondom taalontwikkeling etc. Nog niet veel ervaring met de onderwijsvorm waar ik werk.

Juf 2:
- Van mijn leeftijd, weet wat ze wil, komt wat 'pittiger' over, heeft al veel gedaan, wereldreizen, meerdere vervangingen etc. Kennis van verschillende onderwijsvormen.

Ik neig naar juf 1 omdat ik en haar graag een kans wil geven, immers ben ik ook zo moeten beginnen en heb ik wel het idee dat ze in mijn klas zou passen zeg maar. Mijn 'gevoel' bij haar is ook net wat beter dan bij juf 2, ik denk dat ze beter in onze bouw past. (juf 1 dus)

Maar waar zou jij voor kiezen; jong en wat minder ervaring, of ietsje ouder en wat pittiger/ net wat meer ervaring.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof) Empty Re: Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof)

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 10:58

Ik denk juf 1. Tijdens haar studie heeft zij stages gelopen denk ik, sluit dat aan op de baan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof) Empty Re: Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof)

Bericht  Printje di 6 nov 2012 - 11:00

Yasmin schreef:Ik denk juf 1. Tijdens haar studie heeft zij stages gelopen denk ik, sluit dat aan op de baan?

mmmwah ook maar deels, ze heeft nog nooit een eigen groepsverantwoordelijkheid gehad voor een groep maar wel veel zelfstandig voor de klas gestaan. Ze kwam me gewoon wat liever over, wat rustiger ook.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof) Empty Re: Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof)

Bericht  Snoes di 6 nov 2012 - 11:02

Mijn voorkeur zou uitgaan naar diegene waarbij ik het beste gevoel zou hebben.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof) Empty Re: Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof)

Bericht  Printje di 6 nov 2012 - 11:03

Snoes; dat zou dus echt juf 1 zijn bij mij maar dan kies ik echt vanuit mijn gevoel, want ze heeft wel echt een stuk minder ervaring. En het gaat uiteindelijk natuurlijk maar om een week of 13 (er valt wat vakantie tussen)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof) Empty Re: Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof)

Bericht  SleepingBeauty wo 7 nov 2012 - 5:19

Ik zou kiezen voor mijn gevoel.
Jij weet hoe je klas is en of jou klas geen loopje gaat nemen met de juf die dan wat liever is.
Zeker als je zegt dat het waarschijnlijk maar voor een paar weken is en als ze collega's heeft waar ze op terug kan vallen zou ik ook voor juf 1 kiezen.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof) Empty Re: Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof)

Bericht  girli wo 7 nov 2012 - 5:22

Ik zou gaan voor juf 1, omdat we allemaal ooit die kans hebben gekregen/hopen te krijgen. Bovendien was je gevoel daar beter bij.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof) Empty Re: Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof)

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 5:23

Ik zou de persoon kiezen die goed voelt voor jou. Ze moet JOUW klas vervangen Yes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof) Empty Re: Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof)

Bericht  Minx wo 7 nov 2012 - 5:23

Op je gevoel af gaan, het voordeel aan een jongere juf is natuurlijk ook dat ze meer in jou stijl kan gaan lesgeven. Het kan voor een klas ook heel verwarrend werken als de andere juf hele andere ideeen heeft. En met een net afgestudeerde juf kun je zelf toch wat meer sturen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof) Empty Re: Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof)

Bericht  Bisq wo 7 nov 2012 - 5:31

Altijd je gevoel volgen heb ik geleerd. Juf 1 dus.
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof) Empty Re: Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof)

Bericht  Pompoen wo 7 nov 2012 - 5:32

Ik zou voor juf 1 gaan, jong en onervaren betekend niet onbekwaam. Zo'n dame met pit kan juist ook betekenen dat ze zo haar eigen ideeën heeft over hoe het allemaal moet en de hele boel een even lekker gaat veranderen. Hoeft niet slecht te zijn natuurlijk en iedereen heeft een bepaalde eigen stijl. Maar als jij zegt dat je het gevoel hebt dat juf 1 beter bij jouw klas past en dat de enige reden om wellicht niet voor haar te kiezen haar gebrek aan ervaring is, maar je wél denkt dat ze het kan en aankan, dan zou ik dus toch voor juf 1 kiezen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof) Empty Re: Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof)

Bericht  Minx wo 7 nov 2012 - 5:50

even iets heel anders, hoe heb je het nu geregeld met je verlof want je zou toch eigenlijk de week voor de kerstvakantie met verlof gaan?
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof) Empty Re: Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof)

Bericht  Printje wo 7 nov 2012 - 7:58

Minx schreef:even iets heel anders, hoe heb je het nu geregeld met je verlof want je zou toch eigenlijk de week voor de kerstvakantie met verlof gaan?

Nee hoor, ik werk stiekem een dag te lang door, ik ben dan al met verlof op papier maar werk nog wel. Ik ga niet een dag voor de kerstvakantie een vreemde juf in mijn groep zetten. Ik vraag die dag gewoon wat extra ouders want we hebben toch wel een pittig programma voor die dag.
Ik mag officieel dus t/m donderdag werken maar ga ook de vrijdag nog.

Ik ga voor juf 1, idd op basis van mijn gevoel maar ook idd omdat wij allemaal ook ooit zo begonnen zijn, en ik zeker weet dat ze veel in haar mars heeft.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof) Empty Re: Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof)

Bericht  Lejow wo 7 nov 2012 - 8:02

Hoera voor juf 1 :cheering:
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof) Empty Re: Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof)

Bericht  Printje wo 7 nov 2012 - 8:02

hahha ja he, weer een puntje afgestreept van mijn to do list.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof) Empty Re: Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof)

Bericht  Raindrop wo 7 nov 2012 - 8:06

Snoes schreef:Mijn voorkeur zou uitgaan naar diegene waarbij ik het beste gevoel zou hebben.

Hier sluit ik me volledig bij aan.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof) Empty Re: Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof)

Bericht  Snoes wo 7 nov 2012 - 23:42

Fijn dat je eruit bent Printje!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof) Empty Re: Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof)

Bericht  Gast do 8 nov 2012 - 0:05

Juf 1 zeker weten. Voordat juf 2 nog ambities krijgt je baan weg te kapen Very Happy (zoals bij mij tijdens mijn verlof gebeurde....nooit meer pittige tantes nee).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof) Empty Re: Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof)

Bericht  Ilovethe90s do 8 nov 2012 - 5:22

Maar juf 1 zou toch ook die ambitie kunnen hebben Charlie? Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof) 561177
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof) Empty Re: Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof)

Bericht  Gast do 8 nov 2012 - 5:33

Ilovethe90s schreef:Maar juf 1 zou toch ook die ambitie kunnen hebben Charlie? Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof) 561177

Ja is ook zo. Eigenlijk slaat mijn opmerking nergens op als ik 'm zo teruglees. Ik denk dat ik gewoon wat kwijt wilde...misschien kan ik beter naar het biechttopic verkassen :nopompom: .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof) Empty Re: Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof)

Bericht  Susan do 8 nov 2012 - 5:35

Ik denk voor juf 1, alleen zou ik het argument dat zij een kans moet krijgen om ergens te beginnen niet echt meewegen. Het gaat om wat het beste is voor haar klas, niet wat het beste is voor haar. Als je bij haar het beste gevoel hebt, is het mooi meegenomen voor haar.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof) Empty Re: Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof)

Bericht  Printje do 8 nov 2012 - 8:58

Voor mijn baan hoef ik niet bang te zijn, in het onderwijs worden geen nieuwe vaste mensen meer aangenomen. Heel vervelend voor mensen die nu afstuderen maar hier in de omgeving worden er nog zeker 1 a 2 jaren geen nieuwe mensen meer aangenomen, wanneer er dus een vacature komt wordt het binnen de organisatie opgelost.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof) Empty Re: Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan (invulling verlof)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum