Welke bso zou jouw voorkeur hebben?
+6
SarahKey
Darius
Dille
Lejow
Susan
Printje
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Welke bso zou jouw voorkeur hebben?
Het duurt nog ff maar R komt over ongeveer 1,5 bij mij op school. Omdat wij een SPILcentrum zijn zit er dus ook een opvang bij, wel in een ander gebouw trouwens. Nu twijfel ik of ik tzt hem naar die bso ga brengen of hem bij de bso houdt waar hij nu ook op het dagverblijf zit. nu is het wel zo dat als het allemaal nog veel duurder wordt ik hem hoogstwaarschijnlijk helemaal niet meer nar de bso laat gaan maar hem gewoon laat spelen op school of tegen die tijd iets regel met een andere ouder.
Welke bso zouden jullie kiezen? Waar hij nu zit of bij ons spil?
Reden dat ik het nu al vraag is dat er bij beiden een wachtlijst is.
Welke bso zouden jullie kiezen? Waar hij nu zit of bij ons spil?
Reden dat ik het nu al vraag is dat er bij beiden een wachtlijst is.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Welke bso zou jouw voorkeur hebben?
Kun je je niet voor beiden laten inschrijven, zodat je er even goed over kan denken?
Gast- Gast
Ik vind het zo eerlijk gezegd een beetje weinig informatie om daar iets over te kunnen zeggen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Ik vind het zo eerlijk gezegd een beetje weinig informatie om daar iets over te kunnen zeggen.
Ik kan er verder nog niet veel over kwijt. De bso die bij de opvang hoort waar hij nu zit is denk ik een stuk kleiner. Bij ons SPIL is het echter op de zelfde visie als onze school en dat is natuurlijk weer een grote pre.
Printje- Lady Post-a-lot
Een hele andere discussier, maar waarom hebben jullie gekozen om R bij jou op school te doen?
Ik moet er echt niet aan denken om mijn eigen kind in de klas te krijgen. Überhaupt op dezelfde school, straks flikt hij iets en sta je ineens als ouder tegenover je collega/directeur! Of als je het ergens niet mee eens bent, moet je met je collega's in discussie!
Ik moet er echt niet aan denken om mijn eigen kind in de klas te krijgen. Überhaupt op dezelfde school, straks flikt hij iets en sta je ineens als ouder tegenover je collega/directeur! Of als je het ergens niet mee eens bent, moet je met je collega's in discussie!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Omdat het gewoon ook een erg goede school is ahhaa, we staan goed aangeschreven en ik wil hem graag op het jenaplanonderwijs hebben. Ik vind het erg belangrijk dat hij naast de leervakken ook veel aandacht besteed aan andere dingen.
Ik ben zelf niet zo van het reguliere onderwijs en vind dat het Jenaplan oa veel meer mogelijheden heeft en biedt voor kinderen.
Ik ben zelf niet zo van het reguliere onderwijs en vind dat het Jenaplan oa veel meer mogelijheden heeft en biedt voor kinderen.
Printje- Lady Post-a-lot
Hij komt overigens ook niet bij mij in de klas, we hebben meer kleuterklassen.
Printje- Lady Post-a-lot
Bij mij op school zaten ook veel kinderen van leerkrachten. Wat mij wel opviel was dat die kinderen en de vriendjes daarvan vaak wel een voorkeursbehandeling kregen, dat vond ik wel stom.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Bij mij op school zaten ook veel kinderen van leerkrachten. Wat mij wel opviel was dat die kinderen en de vriendjes daarvan vaak wel een voorkeursbehandeling kregen, dat vond ik wel stom.
mmm wij hebben ook vaker kinderen van collega's maar die hebben nog nooit een voorkeursbehandeling gehad. R zal alleen nooit moeite hebben met wennen want hij komt er al zovaak.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik zou voor de bso gaan waar de meeste van zijn schoolvriendjes ook heen gaan (mits de bso zelf me ook aanspreekt natuurlijk).
Dille- Fluisteraar
- Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12
Het was niet dat ze betere cijfers kregen of zo (voor zover je überhaupt cijfers krijgt op de basisschool) maar meer dat ze vaak de grote rollen kregen in uitvoeringen, dat soort dingen. Overigens hielp mijn tante ook heel actief mee op school, maar over mij hadden 'ze' bepaald dat ik beter geen hoofdrol kon krijgen omdat ik te verlegen was. Terwijl ik het stiekem juist heel graag wilde.
Susan- Lady Post-a-lot
Dille; dat zou dan het spil bij ons worden, daar zitten alleen maar kinderen van ons.
Printje- Lady Post-a-lot
Even wat kort, maar ik zou uberhaupt voor bso of gastouder kiezen, en niet je kinderen na schooltijd op school laten spelen, structureel.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik zou mijn kind zeker niet na schooltijd laten spelen op school, vooral geen kind van dan net 4 die graag even zijn verhaal kwijt wil, wat wil drinken en eten en aandacht wil.
Maar ik zou de bso kiezen waar zijn klasgenoten ook heen gaan. Want als je klasgenootjes/vriendjes naar bso A gaan en jij naar B dan verveel je je ook zo.
Maar ik zou de bso kiezen waar zijn klasgenoten ook heen gaan. Want als je klasgenootjes/vriendjes naar bso A gaan en jij naar B dan verveel je je ook zo.
Ik zou voor de bso kiezen, waar de meeste klasgenootjes heen gaan.
Heb zelf ook op de school gezeten waar mijn moeder werkte. Maar ik zal al in groep 6 toen zij daar ging werken. Ben nooit naar een bso geweest. Ik mocht alleen naar huis op donderdag of ging haar helpen met nakijken o.i.d. en op vrijdag was mijn vader altijd al thuis.
Heb zelf ook op de school gezeten waar mijn moeder werkte. Maar ik zal al in groep 6 toen zij daar ging werken. Ben nooit naar een bso geweest. Ik mocht alleen naar huis op donderdag of ging haar helpen met nakijken o.i.d. en op vrijdag was mijn vader altijd al thuis.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ik zou het naar de bso ook doen ook waar er veel klasgenootjes heen gaan maar ook naar waar jij een goed gevoel over hebt en je denkt dat die het beste past bij je kind.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Ik vraag me ineens af of zo'n bso nou echt een trend van de laatste tijd is. Ik kan me niet herinneren dat er in mijn basisschoolperiode ook maar een kind naar zoiets heen ging.
Gast- Gast
Ik ken het zelf ook helemaal niet. Ik denk dat het prima is als een kindje gewoon ergens gaat spelen.Megara schreef:Ik vraag me ineens af of zo'n bso nou echt een trend van de laatste tijd is. Ik kan me niet herinneren dat er in mijn basisschoolperiode ook maar een kind naar zoiets heen ging.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Megara schreef:Ik vraag me ineens af of zo'n bso nou echt een trend van de laatste tijd is. Ik kan me niet herinneren dat er in mijn basisschoolperiode ook maar een kind naar zoiets heen ging.
vroeger was het normaal dat moeder thuis bleef zodra ze getrouwd was/eerste kind werd geboren. Dan heb je ook geen BSO nodig.
een structurele oplossing als ergens gaan spelen lijkt me ondoenlijk, dan moet je dus elke week voor speeladresjes zorgen, maar kunnen die kinderen niet bij jou kind komen omdat jij aan het werk bent.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Megara schreef:Ik vraag me ineens af of zo'n bso nou echt een trend van de laatste tijd is. Ik kan me niet herinneren dat er in mijn basisschoolperiode ook maar een kind naar zoiets heen ging.
vroeger was het normaal dat moeder thuis bleef zodra ze getrouwd was/eerste kind werd geboren. Dan heb je ook geen BSO nodig.
een structurele oplossing als ergens gaan spelen lijkt me ondoenlijk, dan moet je dus elke week voor speeladresjes zorgen, maar kunnen die kinderen niet bij jou kind komen omdat jij aan het werk bent.
Idd, meestal bleven moeders vroeger thuis. Tegenwoordig moet je vaak wel met je tweeen blijven werken wil je rond kunnen komen.
Zelfde als dat een kdv tegenwoordig niet meer weg te denken valt. En als je kindje 4 is, moet hij of zij toch ergens heen.
Elke keer ergens spelen zou ik ook niet doen. Ik houd van vastigheid en duidelijkheid en niet dat gesjouw met je kind van het ene speelafspraak naar de andere. En ik zou als moeder van zo'n speelafspraak dan denken: lekker makkelijk.... gratis oppasadresje....
Vroeger bij mij in de klas zaten ook twee kindjes die naar de bso gingen. De rest ging als het een keertje nodig was bij een vriendje of vriendinnetje spelen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Welke hobby's hebben jouw partner en jij SAMEN?
» Wat is jouw politieke voorkeur?
» Hoe zou jouw kind hebben geheten bij een ander geslacht?
» Van welke winkel hebben jullie een bank? en welke kleur bank
» nav mag jouw kind al het speelgoed hebben?
» Wat is jouw politieke voorkeur?
» Hoe zou jouw kind hebben geheten bij een ander geslacht?
» Van welke winkel hebben jullie een bank? en welke kleur bank
» nav mag jouw kind al het speelgoed hebben?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: