FBTO
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
FBTO
Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die bij FBTO verzekerd zijn.
Wij hebben op dit moment een zorgverzekering bij Unive, bij Menzis, een woonverzekering bij Woongarant en de autoverzekering bij Polisdirect.
Ik wil alles eigenlijk via 1 verzekering laten lopen. Mijn eerste idee was Univé, ik ben altijd tevreden geweest over Univé. Nu is het alleen zo dat Univé eigenlijk alle zorg die ik nodig heb, niet vergoed, tenzij ik een giga duur pakket neem. Menzis is een stuk duurder, maar de vergoedingen zijn wel beter.
Nu ben ik na flink zoeken bij FBTO uitgekomen, maar ik vind het moeilijk om knopen door te hakken!
Ik heb nog een aantal vragen die ik zo snel niet op de website kan vinden, en na heel lang in de wacht te hebben gestaan (telefonisch), heb ik dat voor vandaag opgegeven.
Als je meerdere verzekeringen bij FBTO afsluit, krijg je dan een bepaald percentage korting?
zegt FBTO verzekeringen op die bij andere maatschappijen lopen?
Hoe makkelijk werkt het aan/uit zetten van verzekeringsonderdelen? Zitten hier voorwaarden aan verbonden?
En wat ik vooral belangrijk vind, hoe bevalt de verzekering? En is er een goedkoper alternatief?
Wij hebben op dit moment een zorgverzekering bij Unive, bij Menzis, een woonverzekering bij Woongarant en de autoverzekering bij Polisdirect.
Ik wil alles eigenlijk via 1 verzekering laten lopen. Mijn eerste idee was Univé, ik ben altijd tevreden geweest over Univé. Nu is het alleen zo dat Univé eigenlijk alle zorg die ik nodig heb, niet vergoed, tenzij ik een giga duur pakket neem. Menzis is een stuk duurder, maar de vergoedingen zijn wel beter.
Nu ben ik na flink zoeken bij FBTO uitgekomen, maar ik vind het moeilijk om knopen door te hakken!
Ik heb nog een aantal vragen die ik zo snel niet op de website kan vinden, en na heel lang in de wacht te hebben gestaan (telefonisch), heb ik dat voor vandaag opgegeven.
Als je meerdere verzekeringen bij FBTO afsluit, krijg je dan een bepaald percentage korting?
zegt FBTO verzekeringen op die bij andere maatschappijen lopen?
Hoe makkelijk werkt het aan/uit zetten van verzekeringsonderdelen? Zitten hier voorwaarden aan verbonden?
En wat ik vooral belangrijk vind, hoe bevalt de verzekering? En is er een goedkoper alternatief?
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Re: FBTO
Ik lees even mee, denk er ook over na om over te stappen op FBTO.
madam- Prater
- Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11
Wij hebben alle woonverzekeringen, rechtsbijstand en autoverzekering bij fbto lopen. Prima, uitstekende service en goede bereikbaarheid. Korting bij meerde verzekeringen niet, wel aantrekkelijke kortingen als lid van bijvoorbeeld anwb of vereniging eigen huis. Verder geen antwoord op je vragen maar in ieder geval een positieve ervaring.
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
Ik heb ook mijn meeste verzekeringen bij FBTO lopen en tot nu toe erg tevreden. Je krijgt idd geen korting bij meerdere verzekeringen, zoals Piene al zei, maar wij zijn speciaal lid geworden van vereniging eigen huis, om dus wel korting te krijgen (Omdat we ook onze zorgverzekering daar hebben, is het goedkoper om het lidmaatschap te betalen en die korting te hebben, dan het niet te doen)
Het is erg makkelijk om onderdelen aan en uit te zetten, volgens mij zitten er niet veel voorwaarden aan vast, maar dat moet je gewoon even in de voorwaarden na lezen.
Mijn ouders hebben ook alles bij FBTO, en ze zijn erg makkelijk met betalingen en vergoedingen.
Het is erg makkelijk om onderdelen aan en uit te zetten, volgens mij zitten er niet veel voorwaarden aan vast, maar dat moet je gewoon even in de voorwaarden na lezen.
Mijn ouders hebben ook alles bij FBTO, en ze zijn erg makkelijk met betalingen en vergoedingen.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb al mijn verzekeringen lopen bij FBTO. Het betreft een zorg- inboedel-, aansprakelijkheids- en doorlopende reisverzekering. Aangezien ik lid ben van Vereniging eigen huis krijg ik collectiviteitskorting. Er zijn nog wel meer collectieven die korting geven, maar die weet ik zo niet. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad en telefonisch vind ik ze eigenlijk ook altijd goed te bereiken en behulpzaam. De website vind ik ook duidelijk en in mijnfbto is alles makkelijk aan te passen. Modules aan- en uitzetten doe ik eigenlijk niet, al zit ik daar wel soms over na te denken mbt bijvoorbeeld de wintersportdekking bij de reisverzekering. Volgens mij kan dat wel gewoon, maar bijvoorbeeld binnen de zorgverzekering kunnen die modules een wachttijd hebben voor je er aanspraak op kunt maken. Deze tijd staat in de algemene voorwaarden.
Het enige wat ik tot nu toe heb geclaimd zijn zorgfacturen. Als ze vallen onder de aanvullende modules dan gebeurt uitbetaling hiervan altijd keurig binnen een paar dagen na het indienen van de nota. Ik vind het echter wel vrij lang duren voordat ik bericht krijg dat ik iets heb gebruikt wat onder mijn eigen risico valt. Ook het betalen daarvan hoef ik dus pas te doen als ik alweer vergeten was dat ik er gebruik van had gemaakt. Ik vind dit een nadeel omdat ik gelijk alles afgehandeld en betaald wil hebben, maar eigenlijk heb je als klant wel een rentevoordeel natuurlijk.
Mijn ouders hebben ook al hun verzekeringen bij FBTO lopen en toen mijn vader een paar jaar geleden een ongeluk in het buitenland kreeg en daar geopereerd moest worden en een week in het ziekenhuis moest blijven, werd alles keurig geregeld en vergoed. Mijn moeder kon een week extra in het hotel blijven, het transport naar Nederland (liggend per vliegtuig en vervolgens vanuit Duitsland met de ambulance naar de provincie Noord-Holland), was prima geregeld.
Het enige wat ik tot nu toe heb geclaimd zijn zorgfacturen. Als ze vallen onder de aanvullende modules dan gebeurt uitbetaling hiervan altijd keurig binnen een paar dagen na het indienen van de nota. Ik vind het echter wel vrij lang duren voordat ik bericht krijg dat ik iets heb gebruikt wat onder mijn eigen risico valt. Ook het betalen daarvan hoef ik dus pas te doen als ik alweer vergeten was dat ik er gebruik van had gemaakt. Ik vind dit een nadeel omdat ik gelijk alles afgehandeld en betaald wil hebben, maar eigenlijk heb je als klant wel een rentevoordeel natuurlijk.
Mijn ouders hebben ook al hun verzekeringen bij FBTO lopen en toen mijn vader een paar jaar geleden een ongeluk in het buitenland kreeg en daar geopereerd moest worden en een week in het ziekenhuis moest blijven, werd alles keurig geregeld en vergoed. Mijn moeder kon een week extra in het hotel blijven, het transport naar Nederland (liggend per vliegtuig en vervolgens vanuit Duitsland met de ambulance naar de provincie Noord-Holland), was prima geregeld.
Kiara- Fluisteraar
- Aantal berichten : 73
Punten : 76
Registratiedatum : 13-01-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: