Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wel of geen zwangerschaps cursus

+19
Manderijn
PapillonRose
Aggi
Happydobby
mezzoforte
munk
bolus26
Tania
lente
Printje
sanne-84
Ella
loesje
piene1983
SarahKey
Parisienne
kwak
Thunder
Susan
23 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wel of geen zwangerschaps cursus Empty Wel of geen zwangerschaps cursus

Bericht  Gast ma 5 nov 2012 - 21:53

Ik twijfel of ik een zwangerschapscursus wil gaan volgen of niet. Ik ben zwanger van ons 2e kindje, en de eerste bevalling was een spoedkeizersnede.
Het is nog even afwachten of ik deze keer wel vaginaal mag bevallen. Dus aan de ene kant lijkt het mij wel leuk en handig om naar een cursus te gaan. Aan de andere kant is er ook genoeg op internet te vinden aan informatie en kan ik ook met andere moeders praten over een bevalling. En is het nog helemaal niet zeker of ik wel vaginaal kan bevallen.

Hebben jullie wel of geen zwangerschaps cursus gehad? En waarom juist wel of niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen zwangerschaps cursus Empty Re: Wel of geen zwangerschaps cursus

Bericht  Susan ma 5 nov 2012 - 21:55

Voor de bevalling vond ik het niet nodig, ik heb eigenlijk niks gedaan met de tips die ik daar kreeg en alle informatie over zwangerschap kende ik al. Ik vond het wel handig voor mijn man, want die gaat liever naar zo'n cursus dan dat hij een boek erover leest, plus dat het ook wel leuk was om die andere stellen te ontmoeten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen zwangerschaps cursus Empty Re: Wel of geen zwangerschaps cursus

Bericht  Thunder ma 5 nov 2012 - 21:58

Bij de eerste heb ik een paar keer haptonomie gehad. Maar dat was meer om een band op te bouwen en bewust te worden van het feit dat ik zwanger was. (Ik kwam er nogal laat achter zullen we maar zeggen) Bij de tweede geen cursus gedaan, omdat me/ons dat helemaal niks leek.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen zwangerschaps cursus Empty Re: Wel of geen zwangerschaps cursus

Bericht  kwak ma 5 nov 2012 - 21:58

Ik heb geen cursus gehad met D. Ik vond het onzin en veel te zweverig.
Ik had op inet gelezen hoe je kon puffen, deze wee komt nooit meer terug en altijd is kortjakje ziek, of. Wel 6x kort en 1x lang puffen en bij mij werkte het Wink
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen zwangerschaps cursus Empty Re: Wel of geen zwangerschaps cursus

Bericht  Gast ma 5 nov 2012 - 22:08

Ik heb het niet gedaan en dat bleek een goede keuze. Tijdens de bevalling heb ik niet één keer gepuft, ik werd perfect geinstrueerd door de artsen en verplegers en bevallen was anders dan ik me ooit had kunnen voorstellen en dus op had kunnen voorbereiden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen zwangerschaps cursus Empty Re: Wel of geen zwangerschaps cursus

Bericht  Parisienne ma 5 nov 2012 - 22:09

Ik heb geen cursus gedaan. Het leek me niks, dat gepuf in een groep. Voor de bevalling heb ik het ook niet nodig gehad. Ik heb me ingelezen over wat je kan verwachten en kreeg voor en tijdens het bevallen genoeg tips. Bij een volgende zwangerschap zou ik me wat meer verdiepen in ontspanningstechnieken, maar ik vind het niet nodig dat in een groep te doen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen zwangerschaps cursus Empty Re: Wel of geen zwangerschaps cursus

Bericht  SarahKey ma 5 nov 2012 - 22:24

Ik heb geen cursus gevolgd en ook niets gemist.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen zwangerschaps cursus Empty Re: Wel of geen zwangerschaps cursus

Bericht  piene1983 ma 5 nov 2012 - 22:33

Wij hebben een cursus "Samen bevallen" gedaan. De naam alleen al... Haha! Maar voor mijn vriend was de informatie daar gegeven wel heel zinvol, hij voelde zich tijdens de bevalling heel zeker en had een idee van wat hij kon verwachten. Als het goed zou gaan maar ook als het niet goed zou gaan. Hierdoor hebben we ook dingen vooraf kunnen bespreken in de zin van "Wat als...". Tijdens de bevalling die helemaal goed is verlopen heb ik veel steun gehad aan mijn vriend, maar niet aan de cursus op zich. Rugweeen waren nauwelijks ( lees: niet) op te vangen met de geleerde technieken bijvoorbeeld. Toch ben ik wel blij dat we de cursus hebben gedaan, onbewust was ik misschien toch rustiger én we hebben leuke contacten overgehouden aan de cursus. Wij vinden het fijn om ook mensen in onze omgeving te hebben die in dezelfde fase zitten als wij dat zitten.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen zwangerschaps cursus Empty Re: Wel of geen zwangerschaps cursus

Bericht  loesje ma 5 nov 2012 - 22:34

SarahKey schreef:Ik heb geen cursus gevolgd en ook niets gemist.

+1 heb ook geen cursus gevolgd
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen zwangerschaps cursus Empty Re: Wel of geen zwangerschaps cursus

Bericht  Ella ma 5 nov 2012 - 23:34

Wij doen de cursus samen bevallen, tot nu toe bevalt (haha grappige woord keuze nu) dat prima
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen zwangerschaps cursus Empty Re: Wel of geen zwangerschaps cursus

Bericht  sanne-84 ma 5 nov 2012 - 23:39

Ik ga in januari naar zwangerschapsgym. Ik denk dat de tecjhnieken die je leert je tijdens de bevalling we vergeet, en dat de vk je er op dat moment beter aan kan laten denken.
Wel doe ik het voor contact met andere zwangeren, en om mn man een keer mee te laten gaan (niet dat hij dat perse wilt haha, maar lijkt me wel goed voor hem)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen zwangerschaps cursus Empty Re: Wel of geen zwangerschaps cursus

Bericht  Printje ma 5 nov 2012 - 23:44

Ik heb het bij R niet gedaan en nu weer niet, ik denk dat je het niet perse nodig hebt voor de bevalling en ik heb er eigenlijk ook helemaal geen tijd voor. Ik vind het persoonlijk juist niet zo leuk om alleen maar tussen zwangere vrouwen iets te doen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen zwangerschaps cursus Empty Re: Wel of geen zwangerschaps cursus

Bericht  lente ma 5 nov 2012 - 23:46

Ik heb een Zwanger en Fit cursus gedaan, geen idee of ik er tijdens de bevalling wat aan ga hebben haha. Het was ook meer gewoon sporten met z'n allen, en aan het eind van iedere les kregen we nog wat info over bevallen enzo. Niet zweverig dus, daar heb ik helemaal niks mee haha. En vond het erg leuk om andere zwangeren te ontmoeten, we hadden een leuk groepje. Bij deze cursus zit trouwens ook nagym (als de laatste bevallen is), om weer een beetje in het sportritme te komen en natuurlijk ervaringen etc uit te wisselen met de rest van de meiden.
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen zwangerschaps cursus Empty Re: Wel of geen zwangerschaps cursus

Bericht  Gast ma 5 nov 2012 - 23:58

Ik doe wel een cursus. Niet omdat ik het idee heb er veel te leren, maar meer omdat ik het gewoon leuk vind om met andere (toekomstige) moeders met mijn zwangerschap bezig te zijn...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen zwangerschaps cursus Empty Re: Wel of geen zwangerschaps cursus

Bericht  Tania di 6 nov 2012 - 0:09

Wij hebben ook samen bevallen gedaan. Was erg leuk en gezellig en vooral voor mijn man waren veel dingen wel nuttig om te horen.
Het is logisch dat als je geen cursus gedaan hebt je ook niks hebt gemist. Niemand heeft een cursus nodig om te bevallen je kind komt er toch wel uit. Ik vond het gewoon wel fijn om een avond per week bezig te zijn met wat er ging komen en ervaringen te delen met mensen die op dat moment hetzelfde meemaakte.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen zwangerschaps cursus Empty Re: Wel of geen zwangerschaps cursus

Bericht  bolus26 di 6 nov 2012 - 0:10

Jetje schreef:Ik doe wel een cursus. Niet omdat ik het idee heb er veel te leren, maar meer omdat ik het gewoon leuk vind om met andere (toekomstige) moeders met mijn zwangerschap bezig te zijn...

+1 mocht er nog es een 2e komen zou ik t niet meer doen denk ik maar vind het leuker als ik gedacht had en t maakt me stiekem toch ook wel wat zekerder.ook worden er dingen besproken en vragen gesteld waar ik zelf niet aan gedacht had en verrassend vond mijn man de partnerles heel leuk en interresant.(van te voren was hij niet zoventhousiast hoor) hij is niet zo n lezer en vond t fijn er wat meer vanaf te weten.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen zwangerschaps cursus Empty Re: Wel of geen zwangerschaps cursus

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 0:11

Ik denk dat je een cursus moet doen omdat je het leuk vindt om met de zwangerschap bezig te zijn en andere zwangeren te ontmoeten en niet omdat je het nodig hebt tijdens de bevalling.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen zwangerschaps cursus Empty Re: Wel of geen zwangerschaps cursus

Bericht  munk di 6 nov 2012 - 0:15

Ik raad het juist wel aan. Vooral bij de eerste (bij een tweede zal ik het ook niet meer zo snel doen). Maar hier bespraken ze echt alles en lieten ze zien hoe vliezen gebroken werden, de baarkruk, de vacuümpomp (alles kwam aan bod). Je kon ook goed je angsten en dergelijke bespreken.

En ik heb zo'n leuke en hechte club vriendinnen eraan over gehouden. Maandelijks gaan we uit eten of wat drinken, en gaan tegenwoordig zelfs met zijn alle uit. Erg leuk. Al besef ik me wel dat ik echt uitzonderlijk is dat het zo goed klikte en dat we zo'n hechte groep eraan oer gehouden hebben.
munk
munk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen zwangerschaps cursus Empty Re: Wel of geen zwangerschaps cursus

Bericht  mezzoforte di 6 nov 2012 - 0:43

Ik zit te overwegen om een zgn. Zwanger en fit cursus te gaan doen. Het lijkt mij dan vooral leuk om andere zwangere vrouwen te ontmoeten, in mijn eigen omgeving is verder niemand zwanger of al bezig met kinderen.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen zwangerschaps cursus Empty Re: Wel of geen zwangerschaps cursus

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 2:36

Ik vond het niet nodig, zeker bij de 1e ook niet nodig gehad. Bij de laatste bevalling kreeg ik te maken met enorme persweeen waardoor ik wel even moeite had met zuchten. Toen ik het eenmaal goed te pakken had, was ze al geboren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen zwangerschaps cursus Empty Re: Wel of geen zwangerschaps cursus

Bericht  Happydobby di 6 nov 2012 - 2:42

Wij hebben samen bevallen gedaan, we hebben nu nog steeds contact.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen zwangerschaps cursus Empty Re: Wel of geen zwangerschaps cursus

Bericht  Aggi di 6 nov 2012 - 9:07

lente schreef:Ik heb een Zwanger en Fit cursus gedaan, geen idee of ik er tijdens de bevalling wat aan ga hebben haha. Het was ook meer gewoon sporten met z'n allen, en aan het eind van iedere les kregen we nog wat info over bevallen enzo. Niet zweverig dus, daar heb ik helemaal niks mee haha. En vond het erg leuk om andere zwangeren te ontmoeten, we hadden een leuk groepje. Bij deze cursus zit trouwens ook nagym (als de laatste bevallen is), om weer een beetje in het sportritme te komen en natuurlijk ervaringen etc uit te wisselen met de rest van de meiden.

+ 1 zo'n cursus heb ik ook gedaan.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen zwangerschaps cursus Empty Re: Wel of geen zwangerschaps cursus

Bericht  PapillonRose di 6 nov 2012 - 9:20

Ik heb geen cursus gedaan, het leek me niet echt wat voor mij. Heb er qua technieken voor de bevalling ook niks aan gemist heb ik het idee. Toch zou ik een eventuele volgende keer denk ik wel voor een cursus gaan, even kijken of er toch iets bij mijn interesse past. En dan niet zozeer voor de cursus zelf, maar meer voor de sociale contacten. Dat had me achteraf wel leuk geleken.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen zwangerschaps cursus Empty Re: Wel of geen zwangerschaps cursus

Bericht  Manderijn di 6 nov 2012 - 9:43

2 keer niet gedaan, 2 keer niet gemist.
Ik vond het dan ook ontzettend duur. En dat was ook een reden om het niet te doen.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen zwangerschaps cursus Empty Re: Wel of geen zwangerschaps cursus

Bericht  Snoes di 6 nov 2012 - 10:35

Ik heb ook geen zwangerschapscurus gedaan.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen zwangerschaps cursus Empty Re: Wel of geen zwangerschaps cursus

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum