Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschaps cursus

+13
MissD
chipa
Tiara
Happydobby
Sjonno
Tania
Mamsie
duckie
Linda
Pien
koNijntje
Fiebje
pitbullgup
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschaps cursus Empty Zwangerschaps cursus

Bericht  pitbullgup do 7 jul 2011 - 23:58

Ben me een beetje aan het oriënteren op zwangerschapscursussen hier in de buurt.
Maar ik moet zeggen het trekt me allemaal niet zo... silent
Yoga heb ik vroeger gedaan en dat doe ik nu af en toe thuis nog gewoon, ik zie me ook nog niet op zo'n cursus puffen op een skippie-bal en zwangerschapsfitness vind ik een beetje overbodig aangezien 5 a 6 x in de week (nog) intensief paard rijd.
Maar het lijkt me wel leuk om met andere zwangere dame's in contact te komen en misschien is een lesje puffen toch wel handig voor de bevalling....

Dus graag advies en misschien nog leuke tips van andere cursussen?
En zijn er ook meiden die helemaal geen cursus hebben gedaan?
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschaps cursus Empty Re: Zwangerschaps cursus

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 0:04

Ik heb me ingeschreven voor een zwangerschapscursus van zuidzorg. Ze behandelen allerlei thema's en geven ook lessen over ademhaling, houding etc. Ik weet ook niet precies wat ik er allemaal van kan verwachten, maar dat zie ik dan 14 -7 wel.. dan is de eerste les. Het voelt wel fijn om toch enigzins voorbereid te worden op wat komen gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschaps cursus Empty Re: Zwangerschaps cursus

Bericht  Fiebje vr 8 jul 2011 - 0:08

Voor de contacten ben ik ook naar een zwangerenclub gegaan. Ben ook niet van de yoga enzo..
Dit is een zwangerschap cursus die tips en trucs geeft voor tijdens de zwangerschap; houding tijdens lopen, slapen etc. En hoe de bevalling in zijn werk gaat incl. pufritmes enzo. Hoe je het beste de weeën op kan vangen etc. Wat kan je partner allemaal doen, en wat moet hij/zij vooral niet doen! Na de bevalling hebben we diverse lessen babymassage. Kosten 100 euro en werd door mijn verzekering betaald.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschaps cursus Empty Re: Zwangerschaps cursus

Bericht  koNijntje vr 8 jul 2011 - 0:08

ik heb zwangerschapszwemmen gedaan. je doet een beetje spierversterkende oefeningen, maar het is lichamelijk absoluut niet zwaar (ik ging altijd nog baantjes trekken na die tijd) en als afsluiting ontspanningsoefeningen met ademhalingsoefeningen.
verder via de verloskundige een bijeenkomst over de bevalling gehad en daar hebben ze ook nog ademhalingstechnieken genoemd en houdingen om de weeën op te vangen. ik vond dit voldoende samen, heb verder geen behoefte gehad aan een cursus of zo en heb de bevalling prima doorstaan.
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschaps cursus Empty Re: Zwangerschaps cursus

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 0:09

Vind je dat niet eng om nog paard te rijden nu je zwanger bent?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschaps cursus Empty Re: Zwangerschaps cursus

Bericht  Pien vr 8 jul 2011 - 0:10

Ik heb de cursus gezond en fit zwanger gedaan via Icare.
Ik vond het een erg leuke en spontane cursus, niet dat stijve verplichte stil zitten en je mond houden maar echt interactie, veel oefeningen doen en vooral veel ervaringen met andere zwangere vrouwen delen!
De cursus is 6 keer een uurtje en 1 keer mag de partner mee, dan duurt het 2 uur. Echt een aanrader..

http://www.icare.nl/klant_en_familie/u_en_uw_kind_/cursusaanbod_/zwanger_en_fit/?view=Standard

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschaps cursus Empty Re: Zwangerschaps cursus

Bericht  Linda vr 8 jul 2011 - 0:11

Ik heb samen met mijn man de cursus van "samen bevallen" gevolgd. We vonden het beiden erg leuk!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschaps cursus Empty Re: Zwangerschaps cursus

Bericht  pitbullgup vr 8 jul 2011 - 0:23

@ konijntje; zwangerschaps zwemmen lijkt me wel wat! kijken of ik dat hier in de buurt kan doen

@ Fauvre; Ik vind het niet spannend.... Rijd een merrie die niet zo snel gekke dingen doet (maar ja het blijven dieren natuurlijk) Tot nu toe gaat het allemaal nog heel goed en rijd nog zelfs wedstrijden smile Zo lang ik nog geen klachten krijg ga ik lekker door. Zou ook niet zomaar kunnen stoppen krijg ik afkickverschijnselen :P maar als mijn lichaam aan geeft dat het niet gaat stop ik ook hoor!
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschaps cursus Empty Re: Zwangerschaps cursus

Bericht  duckie vr 8 jul 2011 - 0:24

ik heb geen cursus gedaan, heb dr zo een beeld bij met allemaal puffende vrouwen op een rijtje en daar ben ik geen type voor... beeld klopt waarschijnlijk niet hoor maar had verder ook geen behoefte aan een cursus. tijdens de bevalling heeft de kraamhulp en verloskundige wel alles verteld
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschaps cursus Empty Re: Zwangerschaps cursus

Bericht  Mamsie vr 8 jul 2011 - 0:27

Ik heb nooit een cursus gedaan, trok me niet en heb het ook niet gemist.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschaps cursus Empty Re: Zwangerschaps cursus

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 0:27

Ik heb ook bij de Zuidzorg een zwangerschapscursus gevolgd! Was erg leuk en leerzaam. Het leukste ervan vond ik nog wel dat we een hele gezellige club aan over gehouden hebben en we regelmatig met z'n allen afspreken.

@ Razz: Woon jij bij mij in de buurt dan omdat je bij zuidzorg een cursus gaat volgen? Ik begon vorig jaar ook rond die tijd aan mijn cursus! Grappig!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschaps cursus Empty Re: Zwangerschaps cursus

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 0:41

Zomersproetjes schreef:Ik heb ook bij de Zuidzorg een zwangerschapscursus gevolgd! Was erg leuk en leerzaam. Het leukste ervan vond ik nog wel dat we een hele gezellige club aan over gehouden hebben en we regelmatig met z'n allen afspreken.

@ Razz: Woon jij bij mij in de buurt dan omdat je bij zuidzorg een cursus gaat volgen? Ik begon vorig jaar ook rond die tijd aan mijn cursus! Grappig!

Ik woon in Eindhoven en jij?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschaps cursus Empty Re: Zwangerschaps cursus

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 0:42

Fijn dat ik in ieder geval al een goede ervaring lees over de cursus van zuidzorg Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschaps cursus Empty Re: Zwangerschaps cursus

Bericht  Tania vr 8 jul 2011 - 0:42

Linda schreef:Ik heb samen met mijn man de cursus van "samen bevallen" gevolgd. We vonden het beiden erg leuk!

+1
We gaan nu waarschijnlijk ook de korte herhalingscursus hiervan doen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschaps cursus Empty Re: Zwangerschaps cursus

Bericht  Sjonno vr 8 jul 2011 - 0:43

Mamsie schreef:Ik heb nooit een cursus gedaan, trok me niet en heb het ook niet gemist.

Hier hetzelfde.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschaps cursus Empty Re: Zwangerschaps cursus

Bericht  Happydobby vr 8 jul 2011 - 0:45

Wij hebben samen bevallen gedaan. Er zit wel verschil in waar je die cursus doet.
Bij ons was er 1 avond met een verloskundige die uitleg gaf en vragen beantwoorde en er was ook een avond waar er een verpleegkundige van het CB uitleg gaf wat er na de bevalling gebeurt. Zoals de hielprik, vaccinaties enzo.

De andere avonden hebben we gym gedaan, massagetechnieken en uitleg over hoe je moet ademhalen tijdens de bevalling.

Ook gaf ze veel uitleg over bewegen, opstaan met een dikke buik enz.
De vrouw die de cursus gaf was trouwens een fysiotherapeute.

Ik ben blij de cursus gevolgd te hebben en vooral mijn vriend die heeft er erg veel geleerd.

Nu nog bevallen haha.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschaps cursus Empty Re: Zwangerschaps cursus

Bericht  koNijntje vr 8 jul 2011 - 0:46

pitbullgup schreef:@ konijntje; zwangerschaps zwemmen lijkt me wel wat! kijken of ik dat hier in de buurt kan doen

ja, ik vond het heerlijk! kon me lekker vrij bewegen in het water. had ook geen behoefte aan puffende vrouwen wat wel meer dames zeggen.. vond het prima zo en je kunt dit doen zolang je nog geen gebroken vliezen hebt! smile
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschaps cursus Empty Re: Zwangerschaps cursus

Bericht  Happydobby vr 8 jul 2011 - 0:49

konijntje, gefelicteerd.
Wanneer ben je bevallen? En jongen/meisje? en de naam?
Ik ben nieuwschierig.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschaps cursus Empty Re: Zwangerschaps cursus

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 2:38

@ Razz: Ik woon in ....... (s.v.p. niet quoten). Ga je de cursus in Veldhoven of Eindhoven volgen? Misschien krijg je mijn leidster wel (Dit heet ze). Ze was heel aardig en kon alles heel duidelijk vertellen. Hopelijk tref je net als ik een leuke groep, welke ook in de toekomst veel contact met elkaar blijft houden.


Laatst aangepast door Zomersproetjes op vr 8 jul 2011 - 19:35; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschaps cursus Empty Re: Zwangerschaps cursus

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 2:40

Mamsie schreef:Ik heb nooit een cursus gedaan, trok me niet en heb het ook niet gemist.

+1

al heb ik wel even getwijfeld of ik wilde gaan zwangerschapszwemmen, maar het tijdstip kwam me niet uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschaps cursus Empty Re: Zwangerschaps cursus

Bericht  Tiara vr 8 jul 2011 - 2:44

Ik heb de cursus fit en gezond zwanger gedaan via de thuiszorg. Het leek mij ook eerst niets, maar ik wilde wel graag met andere dames in contact komen. Het was erg leuk, veel ervaringen van elkaar gehoord, wat theorie en ook wat oefeningen bijvoorbeeld voor je bekken. We hadden een partneravond en dat was ook leuk, het was allemaal niet zo stijf als ik verwacht had. Na de bevallingen van iedereen hebben we nog een aantal lessen om onze bevallingen te bespreken en wat oefeningen voor je bekken etc. te doen.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschaps cursus Empty Re: Zwangerschaps cursus

Bericht  chipa vr 8 jul 2011 - 2:46

Ik heb geen cursus gedaan. Ook niet het idee dat ik het nodig gehad zou hebben. De vk heeft me tijdens de bevalling prima begeleid.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschaps cursus Empty Re: Zwangerschaps cursus

Bericht  MissD vr 8 jul 2011 - 3:10

Ik wil inderdaad ook iets gaan doen om wat zwangere dames in de omgeving te leren kennen. Buiten dat is het wel lekker om 1 avond in de week eventjes met jezelf en je kindje bezig te zijn lijkt me.

Hier hebben ze diverse dingen.
Zwangerschapszwemmen; dat gaat hem niet worden, ga gewoon wel regelmatig zwemmen.
Fit for 2; een soort van bewegen op muziek
Yoga; nu heb ik op youtube filmpjes zitten kijken en weet ik in ieder geval dat dat niet mijn ding is
Zwangerschapsbegeleiding; volgens een vriendin van me wel leuk om te doen en je krijgt veel info

Maar ik weet het dus ook nog niet.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschaps cursus Empty Re: Zwangerschaps cursus

Bericht  blondje1313 vr 8 jul 2011 - 3:16

ik ben nu ook 'bezig' met de cursus via Zuidzorg en het bevalt me wel, toch handig om er meer van te weten, maar de oefeningen zijn niet echt intensief.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschaps cursus Empty Re: Zwangerschaps cursus

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 3:26

pitbullgup schreef:@ konijntje; zwangerschaps zwemmen lijkt me wel wat! kijken of ik dat hier in de buurt kan doen

@ Fauvre; Ik vind het niet spannend.... Rijd een merrie die niet zo snel gekke dingen doet (maar ja het blijven dieren natuurlijk) Tot nu toe gaat het allemaal nog heel goed en rijd nog zelfs wedstrijden smile Zo lang ik nog geen klachten krijg ga ik lekker door. Zou ook niet zomaar kunnen stoppen krijg ik afkickverschijnselen :P maar als mijn lichaam aan geeft dat het niet gaat stop ik ook hoor!

Ahh gelukkig, mijn moeder reed ook paard toen ze zwanger werd van mij maar is toen gevallen (niet heel hard hoor maar goed de schrik zat er wel in). Toen is ze gestopt. Maar als je het vertrouwen hebt en je lichaam kan het nog aan, lijkt het me alleen maar fijn smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschaps cursus Empty Re: Zwangerschaps cursus

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum