Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

sinterklaas vieren

+15
Parisienne
kwak
studiebol
Susan
PiP
Bruintje Beer
Linda
Aimee
meisje
Ibbeltje
Tania
Printje
Liadan
nillis
strawberry
19 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

sinterklaas vieren - Pagina 2 Empty Re: sinterklaas vieren

Bericht  Parisienne ma 5 nov 2012 - 10:35

Nadat de intocht is geweest mag N. elke zaterdag- en woensdagavond haar schoen zetten. Dat zal dus zo'n 4/5 keer worden. Zondag 2 december vieren wij bij mijn vader en stiefmoeder Sinterklaas. We doen met de volwassenen het pakjesspel en voor N. zal er op de deur geklopt worden door de buren en zal er een zak (sorry.. twee zakken Embarassed ) met cadeaus staan. Woensdagavond 5 december komen er wat vriendinnen van mij hier thuis en doen wij met elkaar een pakjesspel. Vriend moet werken en vind het niet leuk om 'alleen' te zijn op pakjesavond. N. is er gezellig bij, dus voor haar zullen er ook nog wat cadeautjes zijn.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  bolus26 ma 5 nov 2012 - 10:52

nog geen mama maar wij vierden he tvroeger thuis zo en daar heb ik leuke herinneringen aan.

schoen zetten mocht op de dag dat hij op tv aankwam en op de dag dat hij in ons dorp aankwam ,tenminste dan kwam er wat in.

we gingen dan naar de intocht op het dorp en opa en oma kwamen dan ook. Daarna aten we dan met zn allen wat lekkers en dronken chocomelk.

op pakjesavond kwam er vaak een brief oid en bonste de buurman op het raam. en dan begon de speurtocht door het huis. opdrachtjes en aanwijzingen die bij onze leeftijd hoorden en dan vonden we de cadeautjes. De laatste opdracht bepaalde wie het eerste een cadeautje mocht pakken voor iemand anders en dan moesten we om beurten wat pakken voor een ander.

toen we nog klein waren gingen we daarna naar bed en deden de volwassenen surprises en gedichten voor elkaar, later stond gewoon alles door elkaar. Wij kozen dan altijd graag een cadeautje ´ met een brief´
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  PapillonRose ma 5 nov 2012 - 11:26

Hier mag ze vanaf de intocht elke zaterdag en woensdag haar schoentje zetten. Wij vieren Sinterklaas op 4 december omdat dan iedereen kan waar we het mee vieren. De cadeautjes kwamen vorig jaar ineens binnengebracht in een zak, maar toen had A. het ook allemaal nog niet zo door. Dit jaar wil ik kijken of er iemand op de deur kan kloppen, dan mag zij hem opendoen met mij en vinden we de cadeautjes. Over een paar jaar misschien een keer een sint thuis, lijkt me ook wel erg gaaf.

Nog een grappige herinnering van vroeger: als er geen sint thuis kwam (dat deden mijn ouders een enkele keer) of de buurman klopte niet, dan klopte mijn vader zelf. Een van mijn broertjes was zo slim om dat een keer op te merken, dat het wel gek was dat papa altijd naar de wc was als er geklopt werd met sinterklaas. Je zou denken dat hij iets doorhad, maar hij vond het vooral jammer voor papa dat hij steeds dat bijzondere moment miste Laughing
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  *Lookie* ma 5 nov 2012 - 22:24

Wij gaan sowieso op 17 november even naar de intocht hier in onze woonplaats.

We zullen ook wel 1 of 2x de schoen zetten, niet dat hij dat nu echt al snapt (hij is dan net 1) maar ik denk dat hij het zingen wel leuk vindt, en ik vind het ook gewoon leuk.

Pakjesavond vieren we op 5 december met z'n drieen, omdat ik vind dat het zo 'hoort' om het met je gezin te vieren en het lijkt me zo gezellig. En we vieren het ook nog bij mijn moeder.

Ik verheug me er erg op. Vorig jaar lagen we nog in het ziekenhuis met Sinterklaas, dus is het een beetje langs ons heen gegaan (al kwam de Sint wel meerdere keren in het ziekenhuis langs maar dat is toch anders).
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Parisienne ma 5 nov 2012 - 22:48

En Rejoy, al een idee hoe jullie het gaan vieren? smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  liesje di 6 nov 2012 - 2:18

wij gaan naar de intocht 18 november en daarna mag ze totaal 4/5 keer haar schoentje zetten 1 december vieren we echt sinterklaas en suprises voor de volwassenen
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud